Jump to content


Photo

Air ride


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Serban87

Serban87
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:GOLF V 2007
  • Motorizarea:1.9TDI 105CPbxe

Posted 28.07.2012 @ 19:16

Ce presupune montarea unui air-ride? Din documentari pe net am inteles ca renunti la arcuri, montezi perne de aer si un rezervor de aer. Ai posibilitatea de a regla inaltimea suspensiei din telecomanda. Exista modele care pot fi controlate wireless? Este fiabil setup-ul asta? Nu vreau sa imi pun eu pe masina acum, dar poate ca in viitor daca resursele financiare imi vor permite sa imi fac o masina doar de show.
Si cel mai important, in Romania se poate monta asa ceva? Si depaseste 1000 de euro investitia?

#2 Megatron

Megatron

    Nick anterior: victorash_cvv

  • Oraş:Zalău
  • Maşina:Audi
  • Model:A6 3.0 TDI Quattro
  • Motorizarea:CDYA 218kw

Posted 28.07.2012 @ 19:26

Am vrut sa montez air ride pe Passat, sa-l fac Allroad sau Altrack, dar n-am reusit niciodata sa-mi dau seama daca mareste garda la sol mai mult decat suspensia standard(macar cu 4-5cm) sau doar diminueaza garda la sol dupa preferinta. Poate primesc explicatii aici.

#3 Serban87

Serban87
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:GOLF V 2007
  • Motorizarea:1.9TDI 105CPbxe

Posted 28.07.2012 @ 19:35

Daca e reglabila, cred ca poti sa o ridici mult mai sus decat standard.


#4 lucian_90tud

lucian_90tud
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Audi
  • Model:`01 A4 B5 Avant
  • Motorizarea:1.9TDI quattro

Posted 28.07.2012 @ 21:39

Din ce stiu eu:
-depasteste 1000E, depinde firma
-am vazut si modele cu telecomanda wireless
-sunt cateva persoana care au asa ceva montat in romania (colegul nostru cristi_407 are pe al sau Peugeot si probabil si alti colegi pe care nu ii cunosc, dar ale caror masini le-am vazut)
-stiu ca se pun perne in loc de arcuri. Pe fata am vazut amortizor cu perna de aer in capat ca nu ai cum sa pui altfel. Mai ai nevoie de un compresor si o butelie de aer si conducte pt aer.
Am un coleg de facultate care si-a facut asa ceva pe un Polo din `86 home-made (doar pe spate momentan) si functiona chiar bine.
-ca fiabilitate nu stiu cat de ok sunt cand faci multi km. Stiu ca trebuie sa le faci revizia o data pe an la perne.

Tot ce am scris e din auzite/citit asa ca nu dati cu pietre in mine daca am gresit cu ceva :blah:

#5 Rave

Rave
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf
  • Motorizarea:CBZB

Posted 28.07.2012 @ 22:08

Ce presupune montarea unui air-ride?


Se monteaza perne, in loc de arcuri, peste amortizoare. Pernele sunt umplute/golite la comanda, lucru care afecteaza direct inaltimea masinii.
Trebuie un rezervor de la care pleaca conducte catre cele 4 pungi (una la fiecare amortizor). Mai ai nevoie de un compresor(sau mai multe) care sa umple rezervorul si de un sistem de management
Managementul poate fi digital sau analog. Cel analog e mai ieftin si mai simplu, dar trebuie trase conductele pana la sistemul de comanda, pentru ca acela misca direct valvele.
Cel digital e "by-wire" dar, implicit, mai scump.

Exista modele care pot fi controlate wireless?


Da. Inclusiv unul care poate fi controlat de pe iPhone :)

Este fiabil setup-ul asta?


Destul de fiabil. Pot exista scurgeri (normal), se pot strica valvele, se pot sparge pernele (de obicei ca urmare a unor defecte de fabricatie si destul de rar) si iarna pot ingheta conductele daca intra apa in ele.
Exista "capcane e apa" care se folosesc pentru a preveni asta!

in Romania se poate monta asa ceva?


Da. Exista cateva masini la noi pe aer.

depaseste 1000 de euro investitia?


Un sistem digital ajunge pe la 2.000 si ceva. Unul analog cred ca intre 1.000 - 1.500 de euro.

#6 sinucigasu

sinucigasu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf Mk IV 2003
  • Motorizarea:1.9 TDi 74 KW

Posted 29.07.2012 @ 08:14

salut !
Iti pot spune din proprie experienta ca este un sistem fiabil daca este controlat la timp pentru scurgeri de aer,este un pic de bataie de cap cu montajul insa eu l-am facut singur.Cand realizezi setupul trebuie sa fi atent la ce furtune alegi,ce cuple si pe unde instalezi linia de aer sa nu risti sa fie intepata accidental pentru ca in cazul asta te trezesti cu masina pe burta!
Poti ridica garda la sol mai mult decat este standard cel putin in cazul meu,insa nu ests recomandat sa folosesti pentru un timp indelungat deoarece presiunea la care rezista pernele este in jur de 7 bari.
Ai nevoie de un tank de aer(rezervor),dotat cu tot ce este necesar supape unisens,electrovalva normal -inchis,filtru dezumidificator, un compresor( trebuie unul special ce urca presiune in 10 bari, recomandat unul cu duty cicle 100%),
electrovalve de comanda,butoane ceasuri,relee ...si nu in ultimul rand linie de aer conectori si cel mai important pernele...
Poti folosi un sistem de perne pe spate ce inlocuiesc arcurile sau daca exista posibilitate pt masina ta de perne trecute prin arc..iar pe fata asa cum au zis si colegii un sistem de perne gogosar cu amortizor..



aici e un filmulet cu a mea...

#7 Serban87

Serban87
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:GOLF V 2007
  • Motorizarea:1.9TDI 105CPbxe

Posted 29.07.2012 @ 09:06

Exista in Romania vreo firma care face asa ceva?

#8 sinucigasu

sinucigasu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf Mk IV 2003
  • Motorizarea:1.9 TDi 74 KW

Posted 29.07.2012 @ 09:10

da exista cu solutii de la firestone,am fost la ei dar mi se par chinezarii...incearca totusi..se numeste airtech...

mai este si asta ..http://www.perneaer.com/contact
si mai exista inca una dar nu imi amintesc acum

Edited by sinucigasu, 29.07.2012 @ 09:13.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users