Jump to content


Photo

Reconditionare caseta directie


  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#1 pedros

pedros
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant 2001
  • Motorizarea:1.9TDi 130CP

Posted 25.06.2012 @ 08:19

Salutare tuturor !

Ma alatur si eu acestui topic povestind din experienta mea. Am un Passat variant din 2001.
Povestea pe scurt:
Am plecat acum o luna intr-o calatorie de 1600km prin tara. La plecare am facut si eu verificarile de rigoare. Printre altele am fost nevoit sa schimb si un capat de bara, fiindca avea burduful crapat si de-acum avea si joc la pivot. Verificand si nivelul lichidului in vasul de servo, am observat ca e putin sub maxim. Fiind un vecin prin zona, "mi-a sarit in ajutor" scotand un bidon cu ulei de servo (eu nici astazi nu stiu ce ulei era...) si am completat putin peste maxim. Dupa vreo 800km, opresc intr-o parcare si, cand sa plec, la virajul spre strada aud un zgomot ciudat. Ma dau jos, ma uit in vasul cu lichid/ulei hidraulic pt. servo. Ce sa vad? O bolboroseala cu un lichid spumant, albicios. Opresc motorul, ma uit la nivel... mult sub nivel. Am incurcat-o, zic ! Mai aveam de mers inca 800km pana sa ajung acasa, iar eu eram in munti, dar nu foarte departe de primul oras (cca 15km). Asa ca, am inceput sa merg cat se poate de prudent pana la primul peco de unde am cerut un lichid servo. Am gasit un ATF rosu, habar nu aveam ca trebuie verde ca nu stiam nimic despre servo atunci. asa ca, am completat din loc in loc pana ce am ajuns acasa cam 800ml ulei. Nu mai facea urat la viraje, instalatia deja se spalase cu atata completat. Dar curgea ca trebuia sa completez zilnic, indiferent cat de putin mergeam. Nici astazi nu stiu daca problema a pornit de la acea completare de ulei neavizata sau, foarte posibil, de la uzura in timp a uleiului, acesta nefiind schimbat niciodata (cel putin de mine) timp de 6 ani de cand o am eu si la 260.000 km cat are masina. Ce-i de facut, mi-am zis, stand foarte prost cu banii ?!...
Caut solutii:
1. Caseta noua, bani foarte multi, ajungand cu totul poate chiar peste 3000 ron (ca de... nu am de unde);
2. Caseta SH, de la dezmembrari; (1000 ron + manopera service - e o varianta, dar tot scumpa, si nu am garantia ca va tine f. mult);
3. Caseta reconditionata - am gasit cateva firme (Trami, si inca vreo 4...), dar toate cereau caseta la schimb + intre 400 si 1000 ron, fara manopera de demontat si montat pe autoturism;
4. Am gasit o firma care comercializeaza kituri de reparatie pentru casete de directie, pret pana in 200 RON. In calicia mea, fiind si un tip care "repara tot", am zis ca ma documentez si ma apuc de treaba; Nu am gasit niciun service care sa reconditioneze casete de directie pe o raza mai mica de 200km, iar toti meseriasii pe care i-am intrebat imi spuneau ca nu se baga, asa ca....

...De aici incepe partea a doua: RECONDITIONAREA.
M-am apucat sa caut cum se demonteaza caseta de pe masina. Nu aveam cum sa ma duc la un service, sa mi-o dea jos si sa o las acolo cu rotile "in aer" pana ce rezolvam intr-un fel sau altul cu caseta. Am gasit ceva informatii pe diverse forumuri, cat si pe Youtube. Am vrut sa o dau jos, sa vad care e starea ei si, daca nu e nevoie de rectificari sa ma apuc de treaba. Caseta arata foarte bine, asa ca m-am apucat sa-mi rezolv singur problema. Mai departe, o sa va las sa cititi tutorialul facut de mine, mentionand inca de pe acum ca fiecare o face pe raspunderea lui daca ceva nu-i iese. Nu sunt un profesionist in meserie, ci doar un om ce se cam pricepe la toate, cu conditia sa fie bine informat.
Toata operatiunea a durat o saptamana, cu masina in curtea blocului, fara rampa, ci doar cu cricul din dotare si doi "butuci". A durat mult fiindca nu mai facusem niciodata aceasta operatiune. Acum, as putea rezolva problema si intr-o zi, dar nu cred ca as face treaba asta cu placere. Evident, aveam si ceva scule, iar ce nu am avut, mi-am procurat (cheie de 10 tubulara in stea si prelungitor de 20cm).
Am deja 500km parcursi, nu mai pierde lichid, deci ma pot declara multumit ca am rezolvat problema cu un cost total de cca 300 RON, dar cu multa munca si rabdare.
Asa cum am scris in tutorial, astept critici !!! Stiu ca muti vor spune ca nu e de incredere dar nu e nimeni obligat sa faca ca mine. Eu mi-am asumat riscul, necerand garantie de la nimeni, si sper sa nu am probleme prea curand.
INTREBARE: fiindca nu mi-a iesit chiar excelent, as vrea sa intreb un specialist: daca volanul merge putin mai greu, unde credeti ca e de umblat? Plus ca la viraj maxim am uneori acel zgomot "greier" care, din ce am observat, forteaza pompa servo. Am citit parereile de pe topic dar nu cred ca se incadreaza in raspunsurile date. Directia mergea usor inainte, deci nu cred ca a obosit si pompa cat am schimbat caseta. Poate reglajul acela de la caseta ??? E posibil, dar am incercat sa slabesc si nu am observat diferenta.
O zi buna si astept pareri!...

Edited by pedros, 25.06.2012 @ 09:42.


#2 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 25.06.2012 @ 10:06

Felicitarile mele ! :)
Cred ca doar Trami ti-ar putea raspunde unde e de umblat ca sa mearga mai usor volanul.
Iti scartaie la capat de cursa din cauza ansamblului curea+intinzator. Din pacate doar daca le schimbi cu piese originale poti avea garantia ca nu va mai scartai.

Voi face un topic sticky.

#3 pedros

pedros
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant 2001
  • Motorizarea:1.9TDi 130CP

Posted 25.06.2012 @ 12:26

Mutumesc !
Ma intrebam acum cine mi-a sters postarea si cu ce am gresit ??!... :)
Am dat search si l-am gasit, vad ca e un topic nou. Sper sa fie de folos.
In legatura cu Trami, sincer mi-e jena sa-l intreb. Sunt oameni care nu vor sa "dea din casa". Am inteles totusi ca ar fi de treaba din relatarile altor forumisti.
Am testat astazi si revenirea volanului la "zero" in curbe, caci am citit ca ar putea fi o problema de la reglajul acelui surub cu presiunea pe axul cremalier, si am constatat ca revine - dar cam in trepte. Cred totusi ca mai trebuie slabit un pic...
O sa verific si ansamblul acela curea-intinzator, tot va trebui sa schimb si distributia in curand.

Edited by pedros, 25.06.2012 @ 12:27.


#4 MEDES CALAN

MEDES CALAN
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Bluemotion 2008
  • Motorizarea:1.9TDI

Posted 25.06.2012 @ 16:10

Pedros,

daca revine pe trepte ar fi bine sa slabiti un pic registru, dar sa nu o desfaceti mai mult de 5'-10' (grade) la fiecare incercare, altceva riscati sa prinda joc.

daca se si misca pe trepte poate sa fie vina de la axul volanului sau chiar de la rulmentul volanului: detasati coloana de la servodirectia si rotati volanul: daca se misca greu e rulment. Daca roteaza cum trebuie sa desfaceti blocaj de la "colaxabil" (daca are) de la coloana de directie, miscati colaxabil, atasati coloana la servodirectie si numai atuncia blocati colaxabil.

nefind roman nu am inteles ce fel de zgomot ati observat: este un fluierat de ulei in presiune sau un troncanit (vibratie)?

Pe cat tine de Traian nu cred ca se a schimbat asa de mult de cand fost angajatul meu in Italia: clar ca daca l-intrebati (examplu) de unde cumpara el semeringuri sau care este cuplu de reglaj al registru o sa nu va raspunda niciodata dar cred ca daca l-intrebati (frumos) asupra o problema va raspunde cu tot ce stie. Important este cuvinta aia: frumos. Un om care a lucrat de an de zile la servodirectie poate sa nu aprecieaza un "incepator" care se poarta cun daca este mai bun de el: in aceast caz cred oricine poate sa uita unu intra fundamentalele al comertului "Cine te intreaba astazi, clar daca nu cumpara, poate sa fie clientul maine"...

In sfarsit va zic bravo pentru reparatie D_vs: daca ati schimbat set intreg (original) si nu ati zgriat nimic in timp de montaj nu are cum sa nu mearga. Important este si calitatea semeringuri: daca sunt "chinezerie/turcisme" cost e potrivit calitatea...

Edited by MEDES CALAN, 25.06.2012 @ 16:11.


#5 pedros

pedros
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant 2001
  • Motorizarea:1.9TDi 130CP

Posted 25.06.2012 @ 19:53

Acum sunt la serviciu, incerc sa revin cu doua vorbe, in primul rand cu multumiri pt. cei care mi-au apreciat munca. Am zis ca daca tot m-am straduit sa adun informatii din diverse surse, de ce sa nu impartasesc si altora in asa fel incat sa pot fi cat-decat de folos.
@MEDES CALAN:
Multumesc si dv. pentru indrumari.
1. Revine in trepte, asa ca voi umbla la registru cand voi avea timp (nu stiam ca se numeste astfel) si voi relata rezultatele.
2. Nu se misca in trepte in timpul mersului, dar aici m-ati pus pe ganduri cu o alta situatie/problema. Am uitat sa gresez pe acea foita de pe jugul (nu stiu cum exact cum se numeste) care da presiune pe cremaliera si am fost nevoit sa mai dau odata caseta jos, crezand ca de acolo se trage mersul mai greoi al directiei (asta nu am mai relatat, sa nu fac postul prea mare). Cand am pus-o la loc, pe timpul aerisirii (cu rotile suspendate) am observat ca, in special la revenire dinspre dreapta spre centru al volanului, mergea in trepte, sacadat. Plin de nervi si de transpiratie, am montat totul la loc (inclusiv rotile) si am trecut la un test in strada. Nu mai simteam acele trepte in volan, dar acum ma gandesc ca ar putea fi de la acel "colaxabil", care sa fiu sincer, nu stiu la ce se refera. Sa fie acel surub cu excentric ce leaga axul volanului de caseta?
3. Zgomotul la capat de viraj e ca un "scartait", sau cum ar patina o curea pe o fulie, sau... nu stiu, un sunet ascutit. Oricum, se aude in zona pompei servo.
4. Nici pe departe sa fiu eu omul care sa ma dau mare. Cred ca s-a observat ca accept orice critici, daca ele sunt constructive. Nu-mi pot da seama daca Traian m-ar indruma sau nu, daca ar raspunde cererii mele de "help" fiindca nu il cunosc. Sper ca e un tip de treaba. Nu sunt tipul de om care sa vrea sa se dea mare sau sa se creada mare mester, fiindca asa cum am mai spus, nu as mai face-o inca odata din simplul motiv ca e destul de munca si nu-mi pot asuma responsabilitati in acest domeniu.
5. Din respect pentru tipul de la care am luat kit-ul nu o sa comentez calitatea sau non-calitatea acestuia. Deocamdata nu am nimic de reprosat. Sper sa nu fie probleme o luuuunga perioada de timp. De zgariat nu am avut cum, am montat semeringurile si ce mai era pe acolo cu grija si intr-un mediu fara praf (mai exact, in bucatarie :icon_redface: ), ca un chirurg. Stiam ca e vorba de suprafete de etansare si se necesita atentie maxima.

Cu stima,
for all

Edited by pedros, 25.06.2012 @ 20:48.


#6 pedros

pedros
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant 2001
  • Motorizarea:1.9TDi 130CP

Posted 29.06.2012 @ 20:47

Revin cu precizari:
Am mai slabit surubul la registru si parca si-a mai dat drumul. Nu-ti dai seama imediat, dar cu timpul se pare ca-si da drumul. Nu pot sa-mi dau seama cat, fiindca mi-e greu sa-mi mai aduc aminte exact cum mergea inainte. Acum m-am obisnuit asa... si mi se pare ok !
Pot asadar sa ma declar multumit de rezultatul muncii mele.
Nu am gasit nici pe Google vreun rezultat cu acel "colaxabil". Stie cineva cum s-ar traduce?... sau poate reveniti d-le Medes cu precizari.
Pun si doua imagini de ansamblu, mai jos, unde puteti evidentia printr-o reeditare:

Posted Image

Posted Image

Edited by pedros, 29.06.2012 @ 22:37.


#7 trami

trami
  • Oraş:Târgovişte
  • Maşina:rav4
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 29.06.2012 @ 22:14

Felicitarile mele c-ai facut totul ca la carte si La Multi Ani de Sf. Petru!
Se intampla uneori ca chiar daca faci totul dupa documentatie, rezultatul sa nu fie cel asteptat. Inainte de a da raspunsuri am sa-ti pun vreo doua-trei intrebari pe privat.

#8 schumitza

schumitza
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Golf 5
  • Model:TDI
  • Motorizarea:1.9 TDI BXE

Posted 19.07.2012 @ 22:06

Salutare,
Am dat caseta jos asta seara,cremaliera nu prezinta uzura,ma gandesc sa-i schimb eu semeringurile.
Ce marca de semeringuri ai folosit?
Am gasit astea pe net,or fi bune? http://eurotexso.eu/servicii/
Multumesc

Edited by C o s m i n, 20.07.2012 @ 08:10.


#9 pedros

pedros
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant 2001
  • Motorizarea:1.9TDi 130CP

Posted 22.07.2012 @ 21:32

Parerile in legatura cu firrmele de unde se procura semeringurile difera de la om la om. Daca vei citi pe diferite forumuri vei observa ca opiniile difera si multi sustin ca e impetuos necesar sa pui semeringuri originale. Intrebarea se pune: de unde??? Nu toti au acces la surse ORIGINALE. Asa ca, fiecare pune cam ce gaseste cand se afla la ananghie. Nu voi da eu verdicte daca unele sunt bune iar altele nu. Tot ce pot sa spun este ca si eu tot de acolo am luat si pana in prezent nu am avut probleme. Acolo vei gasi atat piese originale cat si de alta provenienta. Se ofera si garantie. Daca intr-adevar caseta nu prezinta uzura, daca ai grija cum le pui si respecti cu strictete regulile unei astfel de lucrari, totul va fi OK ! Nu e usor dar se poate. Asa ca... bafta !

Edited by pedros, 22.07.2012 @ 21:59.


#10 snepar

snepar
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:volkwagen
  • Model:passat
  • Motorizarea:1,9tdi 116cp

Posted 28.07.2012 @ 22:12

Am luat si eu un kit de reparatie,am schimbat simeringurile si bucsele ,nu mai curge,dar face urit pompa servo ,patineaza cureaua,forteaza pompa servo cel putin asa mi se pare,iar cind este relanti daca pui mina pe furtune se simte cum presiunea nu ar fi constanta,am desfacut si distribuitorul am incercat sa pun unul dintr-o caseta cu volan pe dreapta arata identic ,dar mergea aiurea,am incercat mai multe combinati intre cele doua distribuitoare,dar degeaba,nu mai stiu ce sa fac cu ea,nu am montato inapoi,am tras furtunurile in fata masini,si cind incerci sa tragi de ea vibreaza furtunurile foarte tare si suna pompa,am sa incerc montarea celei de anglia sa vad cum se comporta pompa servo,alta solutie nu mai am si mi se pare cam mare balbotajul in vasul de expaniune.Inainte de a ma apuca de caseta a schimbat un prieten pompa servo cu alta si spunea ca tot asa facea.

#11 pedros

pedros
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant 2001
  • Motorizarea:1.9TDi 130CP

Posted 01.08.2012 @ 20:30

Incearca sa scoti supapa din surubul acela cu canal de la furtunul prin care intra lichidul in caseta. E posibil sa nu ai circulatie in caseta.

#12 snepar

snepar
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:volkwagen
  • Model:passat
  • Motorizarea:1,9tdi 116cp

Posted 02.08.2012 @ 08:08

Am schimbato si pe aceea, am schimbat si furtunul de pe retur cu tot cu supapa,cind trag de caseta ca si cum ai vira suna urit pompa servo.Are un oring in distribuitor sa caut unul nou sa vad tot asa face daca il schimb,altceva nu stiu,sa fie intinzatorul care este schimbat din octombrie anul trecut,cu unul nou ?

#13 trami

trami
  • Oraş:Târgovişte
  • Maşina:rav4
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 02.08.2012 @ 21:03

1- face urit pompa servo ,patineaza cureaua

2- nu am montato inapoi

3- mi se pare cam mare balbotajul in vasul de expaniune

Am spicuit 3 idei importante din tot ce-ai spus mai sus si vreau sa-ti dau urmatoarele sfaturi: monteaza caseta pe masina asa cum ar fi trebuit s-o montezi de prima data si fara piese din cea de Anglia ca nu se potrivesc. Da jos rezervorul de ulei si spala-l cu benzina, apoi sufla-l cu aer, mai ales in sita. O sa constati ca sita aia e desprinsa din locasul ei si din cauza asta barbotajul e mare in vas. Daca nu reusesti s-o bagi inapoi in locas, schimba vasul cu unul nou. De-acum nu mai ai probleme de barbotaj si nici pompa nu mai face urat. Daca totusi mai patineaza cureaua, va trebui sa schimbi intinzatorul sau cureaua cu una mai mica cu vreo 3-4 mm.

Edited by trami, 02.08.2012 @ 21:04.


#14 snepar

snepar
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:volkwagen
  • Model:passat
  • Motorizarea:1,9tdi 116cp

Posted 05.08.2012 @ 07:55

Sita nu era in locasul ei ,am reusit sa o pun la loc dar nu am spalato si nici n-am suflato cu aer,am sa fac acest lucru sa vad ce se intimpla,am sa vad si de intinzator ,iau rola de pe cel nou si o pun cel vechi sa vedem ce intimpla.Multumesc pentru sfaturi si indicatii.

#15 schumitza

schumitza
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Golf 5
  • Model:TDI
  • Motorizarea:1.9 TDI BXE

Posted 06.08.2012 @ 10:44

Multumesc Pedros pentru postul tau,a fost de mare ajutor :)
Ar mai trebui modificat PDF-ul la partea cu demontarea,in sensul ca cine desface ar trebui sa semneze melcul ( parca asa se numeste axul care plimba cremaliera) la demontare ca sa stie sa-l monteze in aceeasi pozitie.
Am montat caseta,merge perfect ( a facut putina galagie pompa pana a eliminat aerul de pe instalatie), in acest moment nu mai curge si functioneaza normal.
Semeringurile de la Eurotexso s-au potrivit perfect....sa vedem ce durata de viata au.

#16 pedros

pedros
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant 2001
  • Motorizarea:1.9TDi 130CP

Posted 08.08.2012 @ 10:22

PPS-ul sau PPT-ul (nu PDF-ul) contine si un clip de pe Youtube unde arata cum se face acea insemnare. Eu am omis acest lucru fiindca nu am stiut, dar m-a ajutat logica si tipul de caseta. Cu volanul drept, axul are acea catare unde vine surubul conic (si excentric) care nu poate avea decat o singura pozitie. Pe langa asta, caseta are acel surub de centrare cu acea scobitura in axul cremalier, asta inseamna ca acea pozitie de pe centare caseta (stanga-dreapta) trebuie sa corespunda cu acea pozitie (orizontala) la catarea de care vorbeam atunci cand pui surubul excentric pentru imbinarea axului volanului la caseta. Important e sa nu fie rotit volanul cu 180 grade in timpul lucrarii, ci sa fie exact asa cum a fost initial. Ce-i drept, e mult mai simplu daca insemnezi pe caseta si pe ax la demontare.
In legatura cu calitatea semeringurilor nu ma pot pronunta atata timp cat nu am avut inca probleme. Deocamdata e bine, nu mai curge nici la mine ulei.
Pun si o imagine cu insemnarea, dar e la modul general, nu de la caseta descrisa in tutorial. In PPS pot face modificari, dar nu-i pot schimba linkul. Doar daca modific, incarc din nou tutorialul si modifica un moderator linkul.

Posted Image

Edited by pedros, 08.08.2012 @ 11:13.


#17 joky

joky
  • Oraş:Gherla
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf IV 2001
  • Motorizarea:1.9TDI 110 CP

Posted 08.08.2012 @ 20:55

Bun
si daca montezi caseta si pozitionezi drept rorile
iar volanul il rotesti stanga maxim si apoi dreapta(cu simt sa nu faca poc spirala) numarand turele si impartind la 2 inseamna jumatate, pozitionand la jumatate volanu
nu se poate cupla volanul la caseta corect?fiindca am vazut ca doar intr-o singura pozitie se poate cupla axa de la volan cu caseta(nu este ca si in interiorul volanului unde e cu zimti si poti sa schimbi pozitia volanului stanga dreapta)
sau acea insemnare e necesara cand scoti "melcul" acesta sa corespunda la montarea inapoi cu pozitia initiala?
intreb fiindca eu am trimis caseta unui coleg care se ocupa de reconditionat si nu am insemnat absolut nimic
toate cele bune

Edited by joky, 08.08.2012 @ 21:00.


#18 pedros

pedros
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant 2001
  • Motorizarea:1.9TDi 130CP

Posted 09.08.2012 @ 17:46

De treaba cu insemnatul se ocupa cel care demonteaza efectiv caseta (piesele componente din interior). Daca ai dat-o unui prieten sa o reconditioneze, e traba ta doar sa o montezi cu volanul pe mijloc, asa cum ai spus. Semnul e important ca atunci cand remontezi (cand il introduci in corpul casetei) axul cu supape si cu acei dinti care face cuplu cu axul cremalier sa nu ai surpriza sa-l montezi cu un dinte sau mai multi intr-o parte si astfel sa nu mai fie centrata directia. Cel putin asa cred eu... nu sunt specialist dar incerc sa inteleg totul logic. La caseta mea am avut acel surub de centrare care m-a ajutat sa nu se deplaseze axul cremalier stanga-dreapta, iar tot ce am mai avut de facut a fost doar sa cuplez volanul (cu acea nuca) pe pozitia "drept". Deci, cu caseta montata, volanul trebuie sa intre drept pe ax.

Edited by pedros, 09.08.2012 @ 17:47.


#19 matcat

matcat
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:GOLF 6 VARIANT
  • Motorizarea:1.6TDI BMT DSG7

Posted 14.08.2012 @ 09:39

Felicitari lui PEDROS!!!

Eu la passatul meu din 2000 nu am probleme cu pierderea lichidului, ci doar un "joc". Pot face ceva in sensul asta? ... sau trebuie inlocuita caseta de directie.

Merci, bafta.

#20 pedros

pedros
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant 2001
  • Motorizarea:1.9TDi 130CP

Posted 15.08.2012 @ 11:30

Multumesc! Depinde de de joc ai. O varianta de reglaj exista la acel surub de pe caseta si se poate regla chiar si fara sa dai roata jos. Poti incerca sa mai strangi un pic acolo si sa dai un pic de presiune. Am scris despre acel reglaj si in PPS, pe slite-ul "Reglajul presiunii pe axul cremalier". Parerea mea e ca nu putea sa apara joc acolo decat daca s-a uzat ceva (ma refer in special la dintii care fac cuplul celor doua axe), iar pentru asta va trebui inspectata caseta. Un joc ar mai putea sa apara de la o eventuala uzura la bucsele de la nuci, sau... stiu eu, sa nu fie cumva slabit surubul acela excentric de la imbinarea axului volanului(nuci) cu axul de pe caseta. Pareri mai de specialitate poti cere de la trami (Traian). Daca ii ceri politicos un sfat, parerea mea e ca ti-l va da, fiindca e un om foarte de traba.
Numai bine!

Edited by pedros, 15.08.2012 @ 11:37.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users