Jump to content


Photo

Catalizatorul - un rau necesar?


  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#41 gigi35

gigi35
  • Oraş:Zalău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat
  • Motorizarea:2.0 BWA

Posted 12.10.2005 @ 08:00

Perfect de acord, dar cu ce sa incep sa scap de problema?
E defect ceva sau nu functioneaza corect? Contacte sau benzina. In general alimentez cu 95 , 98 fara plumb (motorul e euro4).
Ar trebui sa bag OMV100?

#42 istef

istef

    Membru Senior

  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:VW
  • Model:Golf 5 GT
  • Motorizarea:1.4 TSI 170 CP

Posted 12.10.2005 @ 09:27

Eu stiu ca la motoarele cu catalizator EURO 4 trebuie sa bagi benzina MINIM Euro 4. Deci de 98 sau Super 100. Citeste in cartea tehnica a masinii si verifica, dar la masina mea, care e cu catalizator EURO 4 asa scrie. Oricum o benzina cu cifra octanica sigur nu iti va face rau ci iti va face motorul sa mearga mai rotund si sa traga putin, putin mai bine. Dezavantajul este ca e mai scumpa :)

#43 s_c

s_c

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B6 2002
  • Motorizarea:1.8T

Posted 12.10.2005 @ 09:53

Eu stiu ca la motoarele cu catalizator EURO 4 trebuie sa bagi benzina MINIM Euro 4. Deci de 98 sau Super 100. Citeste in cartea tehnica a masinii si verifica, dar la masina mea, care e cu catalizator EURO 4 asa scrie. Oricum o benzina cu cifra octanica sigur nu iti va face rau ci iti va face motorul sa mearga mai rotund si sa traga putin, putin mai bine. Dezavantajul este ca e mai scumpa :)

<{POST_SNAPBACK}>


1. Norma Euro X la benzine n-are nici cea mai vaga legatura cu cifra octanica, ci cu continutul de sulf. Pot sa existe bine-mersi benzine E4 cu CO95
2. Daca pe capacul rezervorului / in cartea de instructiuni de utilizare scrie 95 atunci poti pune linistit de 95
3. Exista intr-adevar un dubiu apropo de cantitatea de sulf vs. catalizator; e loc aici mai degraba de studiat decat de postulat
4. Codul indica un catalizator "obosit". In principiu ar trebui schimbat. Nu cred ca exista vreo sansa sa aibe legatura cu sonda a 2-a, pt. ca masurarea eficientei implica un semnal cat mai constant generat de sonda a 2-a. Daca aceasta ar fi defecta (insensibila), ar implica ca aceasta sa "creada" catalizatorul mai eficient decat este si nu invers. Daca ar fi circuit intrerupt sau sonda ar fi defecta a.i. sa trimita tensiune 0, s-ar genera alt cod de eroare.

Am aceeasi problema - Ender mi-a sugerat un drum intins la turatii mari (>5000rpm constant vreo 10min). N-am apucat inca.

#44 gigi35

gigi35
  • Oraş:Zalău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat
  • Motorizarea:2.0 BWA

Posted 13.10.2005 @ 08:25

In cartea tehnica scrie de benzina ROZ95. La noi in tara exista benzina de 95 sau 98 pt Euro4 ?
La ce ajuta mersul cu motorul supraturat >5000?
Se pot curata catalizatoarele?
Pe site la OMV benzinele 95 si 98 se recomanda pt euro 3 si 100 pt euro 4 si 5.

Edited by gigi35, 13.10.2005 @ 08:46.


#45 toni

toni

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon
  • Motorizarea:1.8 20v turbo

Posted 13.10.2005 @ 09:12

La noi, MOL98 si OMV100 sunt Euro4, posibil si altele. Mersul supraturat ajuta la curatarea depozitelor de pe evacuare/catalizator de la mersul subturat.
Catalizatoarele se pot curata decat prin metoda "italian tune-up" descrisa mai sus, alte posibilitati nu situ.

#46 s_c

s_c

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B6 2002
  • Motorizarea:1.8T

Posted 13.10.2005 @ 09:49

Intrebarea cu adevarat interesanta este: este intr-adevar necesara benzina E4 (low sulphur) pt. catalizatoare E4 sau este inca un mit?

#47 istef

istef

    Membru Senior

  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:VW
  • Model:Golf 5 GT
  • Motorizarea:1.4 TSI 170 CP

Posted 13.10.2005 @ 12:30

In cartea tehnica a masinii mele spune clar ca am nevoie de benzina de minim Super Plus 98 (are euro 4). Am cautat pe net compozitia acestei benzine dar nu am gasit nimic. Oricum parerea mea este ca are o concentratie foarte scazuta de sulf sau chiar deloc. Nu cred ca recomandau o benzina care sa fie daunatoare catalizatorului. Eu stiu ca un catalizator euro 4 este alterat de la o benzina cu sulf. Eu sincer am mers cam 8 luni de zile cu benzina de 95 pana ce am auzit de aceasta posibila problema a catalizatorului. Nu am avut nici un semnal de la sondelel lambda cum ca am probleme la evacuare. Acum cine stie care o fi adevarul.

#48 meandmyvw

meandmyvw
  • Oraş:Zărneşti
  • Maşina:z
  • Model:z
  • Motorizarea:z

Posted 13.10.2005 @ 16:44

In cartea tehnica a masinii mele spune clar ca am nevoie de benzina de minim Super Plus 98 (are euro 4). Am cautat pe net compozitia acestei benzine dar nu am gasit nimic.


Am si eu exact motorul tau, insa pe un variant 2001. La mine scrie ca pot pune atat 95 cat si 98, ambele fara plumb. Prefer 98 MOL desi ocazional am mai pus 99 Petrom sau 98 Rompetrol.

In general fiecare producator de benzine, MOL, OMV, etc. au afisata compozitia benzinelor pe siteurile lor. Acum ce compozitie asteapta VW sa aiba o benzina CO 95/98 fara plumb ... ?????

#49 iZOTOPE

iZOTOPE
  • Oraş:Reşiţa
  • Maşina:VolksWagen
  • Model:Golf Mk2
  • Motorizarea:1.8 16V G60

Posted 16.10.2005 @ 16:11

mda.. si eu am un catalizator la golfu meu... si 151938 km pe bord... si totusi cand am luat masina .... dupa ce am fost la rar sa-i fac inspectia tehnica si alti draci... nu au zis nimic de emisiile de gaze... deci o trecut testu... dar totusi ma gandesc sa-l dau jos ... :o mwahaha... 5-7% oricum o sa-i simti (putin dar sigur...) :o

#50 Ahiile

Ahiile
  • Oraş:Bucureşti
  • Model:VW / GOLF III / 1.4 l./ 1997 / AEX

Posted 10.11.2005 @ 09:04

Acum 6 luni mi-am luat un golf 3 si dupa 2 zile mi s-a facut praf catalizatorul. L-am schimbat cu altul pe care am dat 100 E. Acuma mi se aude un zanganit parca ar fi o pietricica in el. Daca mi s-a spart iar pastila nu prea am chef sa pun altul!
Intrebarea ar fi daca pot sa-l scot de tot si sa bag o teava in loc? Am vazut ca parerile sunt diferite! Daca pot, afecteaza cu ceva motorul? Se arde ceva la el?
Daca nu atunci este neaparat sa bag tot de golf 1.4 l. ( in cazul meu ) sau pot sa pun unul de la alta masina cu acelasi motor ( 1.4 l. ). Am vazut ca s-a pus intrebarea si de catalizatoare universale, se pot monta pe orce masina indiferent de capacitatea masinii?
Si daca poate sa-mi spuna cineva ceva preturi:
1. S/H = ?
2. universal = ?
3. golf 3 nou = ?
Ma doare capul de la problemele cu catalizatorul, eu as prefera sa-l scot de tot, sa nu mai aud de el ( daca nu afecteaza motorul ) banghead.gif


Mersi anticipat!orce ideie e binevenita............................... biggrin.gif

#51 reader

reader
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Audi,
  • Model:dar nu vedi.
  • Motorizarea:ASZ+TCM

Posted 10.11.2005 @ 12:33

Eu am o teava in loc de catalizator, si nu am nici un fel de probleme.

Parerile sunt intr-adevar impartite, unii spun ca primesti cativa cai in plus, ca scade consumul (gazele ies mai usor), altii ca pierzi cuplu in turatii joase si consum marit cu 0,5 - 1l/100km (backpressure insuficient).

La ITP nu am avut probleme, dar la mine in talon dobitocii de la RAR au trecut masina ca si non-euro, probabil din cauza asta au iesit gazele foarte bine.

Si, ultimul dezavantaj pe lista, motorul va deveni putin mai zgomotos.

#52 Ahiile

Ahiile
  • Oraş:Bucureşti
  • Model:VW / GOLF III / 1.4 l./ 1997 / AEX

Posted 10.11.2005 @ 13:42

de cit timp ai scos catalizatorul? eu l-am schimbat de doua ori si nu vreau sa mai aud de el!!!!! :P
eu am auzit si pareri ca s-ar arde supapele................!!!!
si la mine e trecuta ca non-euro!!!! :P idioti
nu s-a simtit nici o schimbare la motor dupa ce ai bagat teava????
stie cineva cum se poate verifica daca e infundat????

Edited by Ahiile, 10.11.2005 @ 13:43.


#53 wabbit

wabbit

    Membru

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:Renault
  • Model:Clio RS
  • Motorizarea:197

Posted 10.11.2005 @ 13:49

Topic redundant. Se lipeste de cel deja existent, iar Dl. Ahiile are un warn de la mine.

PS: Search, search and search some more

#54 reader

reader
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Audi,
  • Model:dar nu vedi.
  • Motorizarea:ASZ+TCM

Posted 10.11.2005 @ 14:34

ti-am raspuns pe PM.

#55 Ahiile

Ahiile
  • Oraş:Bucureşti
  • Model:VW / GOLF III / 1.4 l./ 1997 / AEX

Posted 10.11.2005 @ 16:01

k ............... :D ...........Sorry

#56 gribelu

gribelu

    Membru Senior

  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf III CL 1994
  • Motorizarea:1.6 ABU 75cp

Posted 11.11.2005 @ 10:40

Ziceam ca informez lumea dupa ce ajung la ITP... ei, am fost.. si nu mi-au iesit noxele :D Motor euro2...

Solutie: Shpaga 30 RON si am trecut cu noxa de pe alta masina.

In rest nu am observat dezavantaje de cand am scos catalizatorul. Consum la fel, cuplul din ture joase il simt la fel, dar parca acum trage mai bine inspre zona rosie. Nu am dyno acasa deci nu pot spune ceva sigur ;)

#57 Nea Vizanu'

Nea Vizanu'
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant ATJ 2000
  • Motorizarea:1.9TDI 147 CP

Posted 11.11.2005 @ 11:15

Am avut catalizatorul infundat la Explorer, iar baietii de la atelierul de tobe ;) mi-au pus o toba mai micuta ce avea teava de 60mm diametru in locul celui original care ma costa atunci 275 USD. Nu am observat modificari notabile in mersul motorului doar consumul a crescut usor, de la 26% urban la 28% :D
P.S.Motor 5000 V8 B)

Edited by Nea Vizanu', 11.11.2005 @ 11:16.


#58 Ahiile

Ahiile
  • Oraş:Bucureşti
  • Model:VW / GOLF III / 1.4 l./ 1997 / AEX

Posted 11.11.2005 @ 12:04

:D

#59 Doghy27

Doghy27
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:VW PASSAT B5.5
  • Model:2002 , 102 cp
  • Motorizarea:1.6 , ALZ , 3BG

Posted 23.03.2009 @ 09:21

Sal la toti , eu am un Passat din 2002 , motor de 1.6 si imi consuma cam 15% in oras , deci enorm , ma duc cu masina la testar si imi arata ca este catalizatorul bulit , ma duc la servis acolo imi spune ca este un catalizator cam rar cel care il am eu , ptr. ca are si in fata si in spate cate o sonda lambda care sunt pe catalizator . Bun acum intrebarea mea ar fi :
1 . este mai bine sa-mi iau un catalizator la mana a doua ?
2. sa-mi cumpar unul universal ?
3. sau sa-mi iau unul nou ?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users