Jump to content


Photo

Mici imbunatatiri utile...


  • Please log in to reply
99 replies to this topic

#1 misumat1

misumat1
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:T4 Multivan 1998
  • Motorizarea:2,5 TDI 102 CP

Posted 03.01.2012 @ 16:21

Prima modificare pe care v-o recomand este frana de mana automata. Am luat un actuator pentru antene de satelit care costa sub 100 de lei de oriunde l-ai lua, i-am facut niste prinderi solide, un cablu de otel de 5 mm grosime, si gata. Am un buton pe bord cu 3 pozitii, frana de mana trasa, lasata, sau automata. Automata insemnand ca atunci cand opresc motorul frana se trage automat si se lasa cand pornesc motorul. Am lasat functionala si frana de mana clasica pentru siguranta.

A doua modificare foarte simpla dar de mare efect e scoaterea capacului de plastic negru care acopera gura de iesire a aerului din podea de la incalzirea auxiliara din spatele soferului. I-am pus totusi o plasa metalica pentru a nu cadea obiecte acolo. Diferenta e foarte mare, acum aerul iese mult mai liber, bate in sus spre sofer, si se incalzeste masina in jumatate din timpul normal. Capacul ala retine mult din fluxul de aer cald neavand nimic rotunjit in interior care sa dirijeze aerul lateral eficient.

A treia modificare este telecomanda de tip alarma cu doua butoane, pusa pe spatele volanului, intr-o pozitie foarte favorabila mainii stangi, cu care actionez si reglez Tempomatul. Intrucat masina nu avea levierul de semnalizare cu comenzile pentru Tempomat am folosit metoda asta. Si cu o mica schema cu relee folosesc Tempomatul astfel: Apasare buton 1 - activare tempomat. Apoi buton 1 - setare viteza, buton 2 - revenire la viteza memorata. Butonul 1 tinut apasat creste viteza memorata cate putin. Cand apas ambele butoane simultan se dezactiveaza Tempomatul.

Ar mai fi si o mica sugestie de plasare a subwoofer-ului ca sa nu ocupe loc util in portbagaj sau in alta parte, eu l-am pus intre scaunele din fata dreapta si mijloc dreapta. Sta foarte bine si nu suna rau.

Ar mai fi si cutia alba pusa pe tavan, foarte utila, va las pe dvs. sa sugerati la ce foloseste. Nu e nimic frigorific sau pentru aer conditionat, incalzire, etc, si nici un portbagaj simplu unde sa pui bagaje....

Edited by misumat1, 03.01.2012 @ 16:25.


#2 oldhit

oldhit

    Nick anterior: clubbed

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Jetta
  • Motorizarea:1.6 mpi 102cp

Posted 03.01.2012 @ 16:28

nu stiu ce vine deasupra, insa se vad niste fire...e statie/magazie CD ceva? oricum din punctul meu de vedere nu prea e estetic.
fiecare cu gustul lui.
spor!

#3 misumat1

misumat1
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:T4 Multivan 1998
  • Motorizarea:2,5 TDI 102 CP

Posted 03.01.2012 @ 16:36

Stiu ca nu e estetic, o sa incerc sa o fac sa arate mai bine, dar utilitatea e certa. Nu e magazie de CD-uri, nimic din domeniul audio/video.

#4 Ebi

Ebi
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1,4 16V 75CP

Posted 03.01.2012 @ 19:04

Eu cred ca cutia alba este pentru cresterea rezistentei la inaintare a masinii ca sa consume mai multa motorina in afara orasului, cam cu 10% la viteze peste 100 Km/h.

#5 NeXuS_3

NeXuS_3
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B6 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 116 CP

Posted 03.01.2012 @ 19:07

e ca sa dea impresia de girofar

#6 misumat1

misumat1
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:T4 Multivan 1998
  • Motorizarea:2,5 TDI 102 CP

Posted 03.01.2012 @ 20:27

Cutia nu are ca scop sa para ceva, nici girofar, nici sirene, nimic de acest gen. Ea doar protejeaza ce e inauntru. Si, da, stiu ca strica putin aerodinamica dar si asa mi se pare util continutul. Sa mai spunem ca e si un motor electric prin acea cutie si partea de sus a ei e descoperita... Dar despre celelalte modificari din primul post care ar fi parerile, vi se pare ceva util din ce am facut ?

Edited by misumat1, 03.01.2012 @ 20:28.


#7 Oxigen

Oxigen
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:T4 Multivan 1998
  • Motorizarea:2.5 TDi ACV

Posted 03.01.2012 @ 22:23

Cum eu folosesc masina ca si camper, ma gandesc la un panou fotoelectric, dar e prea gros, atunci antena de satelit cu brat si actuator? Daca nu e audio/video protejeaza trapa sa nu bata soarele??? :lol:
Eu am pus o soba Truma pe gaz ca incalzire stationara, tempomatul il am cu 2 butoane pe bord langa intrerupatorul de avarii, frana de mana nu o folosesc ca bag in viteza cand opresc, subwoofer nu ma intereseaza ca prefer sa deschid usa si sa aud fosnetul padurii...

Edited by Oxigen, 03.01.2012 @ 22:25.


#8 misumat1

misumat1
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:T4 Multivan 1998
  • Motorizarea:2,5 TDI 102 CP

Posted 03.01.2012 @ 23:28

Nu ai ghicit, dar apar tot felul de idei bune pentru viitor.

1. Antena de satelit am pentru camping, una de 35 cm diametru, cu receptorul de la Dolce (ca Hellasat bate in toata Europa). Desi ma batea gandul sa fac cum ai zis tu, m-am gandit ca folosesc prea rar antena ca sa renteze sa o port pe tavan tot timpul, si atunci o iau in portbagaj si la camping o pun pe un trepied langa masina. Uneori iau antena originala de 60 cm ca imi ia max 1 minut sa o reglez, pe cand cu cea de 35cm ia ceva mai mult timp. Asadar nu e nici o antena in cutie.
2. Panou solar... ar fi o idee dar, ca sa fie util, ar trebui suprafata mult mai mare, probabil cat tot tavanul. Deci nu, nu e nici panou solar.
3. Nu protejeaza trapa intrucat nu am nici o trapa la masina din constructie si nici adaugata.

#9 oldhit

oldhit

    Nick anterior: clubbed

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Jetta
  • Motorizarea:1.6 mpi 102cp

Posted 03.01.2012 @ 23:43

a/c mai special? :)

#10 misumat1

misumat1
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:T4 Multivan 1998
  • Motorizarea:2,5 TDI 102 CP

Posted 03.01.2012 @ 23:46

Nu, am scris in primul post ca nu e nimic frigorific sau A/C sau caldura sau altele similare.

#11 frn

frn
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:volkswagen
  • Model:caravelle t4 golf1
  • Motorizarea:2.5 tdi 151 cp

Posted 04.01.2012 @ 00:47

la ce iti foloseste frana de mana automata?
cutia de pe masina nu mi se pare ok cu ea acolo decat sa fie ceva ff folositor.majoritatea parcarilor subterane sau acoperite au intre 1.90m si 2.10......eu la mall afi era sa raman cabrio daca nu eram atent....
la mine se incalzeste foarte repede masina ....posibil sa se incalzeasca si mai repede cum ai scos tu acolo...nu ai sirocco?

ps .imi place ca nu ai ciobituri de pietre pe capota :icon_thumleft: ,eu la capitolul asta nu stau bine

#12 misumat1

misumat1
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:T4 Multivan 1998
  • Motorizarea:2,5 TDI 102 CP

Posted 04.01.2012 @ 01:03

Merg rar la mall si pot parca si afara, nu e o mare problema. Da, despre Sirocol era vorba, cu capacul original se incalzeste masina mai greu decat fara el. Am si un telefon intr-o schema de comunicator care ma anunta pe telefon cand suna alarma, cand se descuie masina, cand porneste incalzirea auxiliara, etc. Iar eu din telefon pot da sms sa pornesc/opresc incalzirea, sa descui/incui masina. Mi-e mult mai util sa dau un mesaj din casa cu 15 minute inainte de a pleca sa porneasca incalzirea decat sa folosesc timerul din bord, pentru ca nu stiu cu o zi inainte la ce ora voi pleca de acasa.

Edited by misumat1, 04.01.2012 @ 01:04.


#13 docris

docris
  • Oraş:Oneşti
  • Maşina:vw
  • Model:multivan
  • Motorizarea:1,9 td 68 cp

Posted 04.01.2012 @ 15:27

Salut prieteni si La multi ani.Daca tot e vorba de imbunatatiri,hai sa v-a arat ce am facut eu.La eberspacherul (am sa-i spun soba,e mai simplu)de pe van-ul meu,am montat un termostat programabil.De ce,de fiecare data cand dormeam in el,ba era prea frig,ba prea cald.Din timer-ul original al masinii se seteaza timpul cat functioneaza soba.Asa ca am cumparat cel mai ieftin termostat(electronic) de camera,dinacela cu setari de zi,nu cu setari de saptamana.Cu ceva bataie de cap am reusit instalatia care acum functioneaza ireprosabil.Tin sa precizez ca si timer-ul si termostatul pot functiona si independent.Am sa pun jos ceva poze,pentru orice nelamurire sunt aici.

Cred ca am reusit sa atasez pozele

Attached Files


Edited by docris, 04.01.2012 @ 15:21.


#14 misumat1

misumat1
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:T4 Multivan 1998
  • Motorizarea:2,5 TDI 102 CP

Posted 04.01.2012 @ 16:18

Nu am prea inteles schema, mai exact de ce te complici cu 2 relee care fac acelasi lucru si cu optocuploare. Care e sursa aia din stanga numita de tine "bobina releu termostat" ? Si mai ales de ce vine de la ea tensiune cand pe fata, cand pe dos ? Un releu primeste tensiune de regula doar pe o polaritate, plusul la o borna, minusul la cealalta, nu si invers. O problema oarecum similara am avut-o cand am legat schema comunicatorului la modulul Sirocol. Pe unul din firele care iese din modul apare o tensiune de +12V atunci cand incalzitorul e pornit, si dispare cand e oprit. De aici schema e foarte simpla, un releu mic comandat de aceasta tensiune, si prin contactele lui trece tensiunea catre un alt releu care actioneaza butonul de pornire al modulului. Altfel spus, daca dau comanda din telefon ca Sirocolul sa porneasca, butonul de pornire de pe modul va fi actionat de releul 2 doar daca in prealabil incalzirea era oprita. Altfel nu actioneaza releul 2, decizia asta fiind luata de releul 1. In fine, daca trebuie, fac si eu o schema pe hartie si o atasez aici. Concluzia mea e ca ar trebui sa cauti si tu un fir care da tensiune atunci cand e pornit si de acolo sa faci o schema de termostat mult mai simpla.... sau.... sa o lasi asa daca tot zici ca functioneaza... :) Comunicatorul meu se cheama GSM Controller si puteti lua de aici daca va intereseaza http://www.cristi2005.webs.com/

Edited by misumat1, 04.01.2012 @ 16:22.


#15 frn

frn
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:volkswagen
  • Model:caravelle t4 golf1
  • Motorizarea:2.5 tdi 151 cp

Posted 04.01.2012 @ 16:45

Merg rar la mall si pot parca si afara, nu e o mare problema. Da, despre Sirocol era vorba, cu capacul original se incalzeste masina mai greu decat fara el. Am si un telefon intr-o schema de comunicator care ma anunta pe telefon cand suna alarma, cand se descuie masina, cand porneste incalzirea auxiliara, etc. Iar eu din telefon pot da sms sa pornesc/opresc incalzirea, sa descui/incui masina. Mi-e mult mai util sa dau un mesaj din casa cu 15 minute inainte de a pleca sa porneasca incalzirea decat sa folosesc timerul din bord, pentru ca nu stiu cu o zi inainte la ce ora voi pleca de acasa.


nu e vb doar de mall ...real,carrefour....multe marcari acoperite,eu merg in zona berceni-vitan daca e si timpul nasol prefer sa intru in parcare acoperita...la asta ma refeream

treaba cu pornitul prin sms e misto dar cu scosul capacului...mi se pare mai mult un moft,nu cred ca nemtii au facut o treaba fara rost :icon_thumright:

cu frana de mana nu am inteles care e treaba

Edited by frn, 04.01.2012 @ 16:48.


#16 misumat1

misumat1
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:T4 Multivan 1998
  • Motorizarea:2,5 TDI 102 CP

Posted 04.01.2012 @ 17:08

Ce nu ai inteles cu frana de mana ? Probabil sunt eu mai lenes si fac in acest fel o operatie in minus la oprire/pornire.... Cat despre scosul capacului.... nu am stat sa gandesc de ce un neamt de acum 13 ani a vrut asa, probabil are niste ratiuni. Cert e ca intra mai mult aer cald fara capac si se incalzeste masina mult mai repede. Partea negativa ar putea fi ca aerul sufla acum in sus, dar pe mine nu ma deranjeaza. Poti face testul, sunt doar 4 suruburi mici.... apoi il pui la loc.

#17 docris

docris
  • Oraş:Oneşti
  • Maşina:vw
  • Model:multivan
  • Motorizarea:1,9 td 68 cp

Posted 04.01.2012 @ 17:28

misumat1,releul din termostat este alimentat cu tensiuni inverse,deoarece pe toata perioada cat trebuie sa stea pe pozitia inchis bobina ia tensiune,se aclansaza releul dupa care, tensiunea dispare.Releul ramane aclansat.Ca sa revina in cealalta pozitie,bobina este alimentata invers,plotul releului face cursa innapoi si tensiunea dispare.Aceasta metoda este foarte economica deoarece termostatul este alimentat la 3 v.Oricum releul din termostat l-am scos,fiindca nu putea fi folosit.La cam timp crezi ca ar trebui sa schimbi bateriila daca sta bobina ,care ia ceva curent,cateva ore pe zi sub tensiune?In alta ordine de idei,butonul de pornit oprit de la timer-ul meu primeste un singur impuls si pt.pornire si pt.oprire.Acesta este motivul cu doua relee.Daca era buton cu retinere,da ,era mult mai simplu.Numai bine la toti.

#18 NeXuS_3

NeXuS_3
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B6 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 116 CP

Posted 04.01.2012 @ 20:59

Stiu ca nu e estetic, o sa incerc sa o fac sa arate mai bine, dar utilitatea e certa. Nu e magazie de CD-uri, nimic din domeniul audio/video.


e o contragreutate ce se deplaseaza automat in functie de cat de tare intri in curbe pentru a compensa centrul de grutate al masinii.

#19 misumat1

misumat1
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:T4 Multivan 1998
  • Motorizarea:2,5 TDI 102 CP

Posted 04.01.2012 @ 21:06

Am inteles acum care e ideea la tine, ai un releu de tip bistabil (latching), corect ? Apropos, de unde gasesc relee de-astea prin tara, ca nu sunt pe nicaieri ? La mine e altfel schema, e varianta cu termostat inclus (un potentiometru in bord), si are un releu normal inauntru care sta atras doar cat timp are curent pe bobina. Nu prea inteleg care e problema cu consumul releului intrucat Sirocolul consuma oricum cateva sute de mA (numai ventilatoarele interne consuma destul) si un releu care poate lua 10-30mA chiar nu conteaza. Mai ales ca se consuma din bateria secundara, cea de sub sofer, si nu risti sa nu mai poti pleca de pe loc. Pe de alta parte de ce ar sta Sirocolul pornit cateva ore pe zi? Mai mult de o ora pe zi, si asta din mai multe bucati, nu am de ce sa-l tin pornit. Poate doar noaptea la camping, dar si asa tine fara probleme.


e o contragreutate ce se deplaseaza automat in functie de cat de tare intri in curbe pentru a compensa centrul de grutate al masinii.

Interesanta ideea dar nu e asta. Oricum, vad ca apar idei mult mai interesante decat ce am eu acolo. Nu se misca nimic in acea cutie decat atunci cand motorasul dinauntru e alimentat... :)

#20 docris

docris
  • Oraş:Oneşti
  • Maşina:vw
  • Model:multivan
  • Motorizarea:1,9 td 68 cp

Posted 04.01.2012 @ 22:01

Eu vorbeam de releul care era in termostatul programabil,el era alimentat la 3 volti,nu ai desfacut niciodata asa ceva sa vezi principiul de functionare?
Asa e cel adaugat de mine,probabil pe masina ta ai din fabrica asa ceva.Apropo cum ai facut limitarea cursei axului care actioneaza cablul de frana.Ai umblat la micro intrerupatoarele interne ale actuatorului(cunosc bine asa ceva),gresit datorita faptului ca se poate intinde cablul,se pot toci placutele de frana si actuatorul face cursa pe care o stiie el, caz in care cam scartaie treaba cu frana, sau atunci cand montajul tau electronic simte o sarcina mare(creste curentul consumat atunci cand motorul actuatorului da de greu)intra o protectie si opreste totul.Draguta idee cu tija aceea neagra prinsa cu doua coliere pe corpul actuatorului sa nu se invarteasca axul central




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users