Jump to content


Photo

am gresit bornele ajutor

borne

  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 bigstar

bigstar
  • Oraş:Feteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 4 ajm 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI 115 cp

Posted 24.11.2011 @ 22:34

ce trebuie sa fac e grav?

#2 Mihai.Nechifor

Mihai.Nechifor
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3bg\Polo 9N
  • Motorizarea:AWX\AZQ

Posted 24.11.2011 @ 22:36

Poate ar trebui sa spui exact despre ce vorba prima data? Ai inversat polaritatile la conectarea bateriei?



#3 Deadly

Deadly
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:VW
  • Model:Bora
  • Motorizarea:1.8T 150 CP

Posted 24.11.2011 @ 22:36

Pai, ce s-a intamplat mai exact ? :sly:

LE: Am postat in acelasi timp cu Mihai.Nechifor. :icon_cheesygrin:

Edited by Deadly, 24.11.2011 @ 22:37.


#4 bigstar

bigstar
  • Oraş:Feteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 4 ajm 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI 115 cp

Posted 24.11.2011 @ 22:57

da am schimbat polaritatea..si nu stiu ce sa verific mai intai am pus dupa boagana bateria bine dar nu mai zice nimic.A iesit fum de sub volan...

o sa verific sigurantele si o sa schimb tot ce e ars altceva....nici u stiu ce sa mai verific ,so fi ars vreun releu de sub bord,nu eu am patit asta ci un verisor de al meu era noapte si nu ia mai pornit masina si a avut o baterie si a pus-o invers si sa intamplat ...maine nici nu stiu de ce sa ma apuc e disperat :(

Edited by bigstar, 24.11.2011 @ 22:44.


#5 F l o r i n

F l o r i n

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2010, CBAB
  • Motorizarea:2.0TDI 140CP

Posted 25.11.2011 @ 00:14

desfaci capacele de sub bord si vezi ce s-a intamplat pe acolo. A parlit ceva relee..... daca nu mai bine.

#6 GeForce90

GeForce90
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV Special 2003 AZD
  • Motorizarea:1.6 16v 105 CP

Posted 25.11.2011 @ 01:13

pai daca ai pus bornele invers, probabilitatea mare sa se fi dus si diodele din alternator.
oricum, o situatie neplacuta.

#7 Passat_3b

Passat_3b
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3B 2000
  • Motorizarea:1.9 TDI 116CP

Posted 25.11.2011 @ 11:43

este foarte posibil sa fii ars un releu desfaci la bord si verifici tot sau il duci la un electrician care se pricepe :)

#8 adriano872

adriano872
  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:Range Rover
  • Model:Vogue
  • Motorizarea:4.4 TDV8

Posted 25.11.2011 @ 11:52

Trebuia sa ai mare grija. Inversarea polaritatii la bateria de masina care are un numar mare de "Amperi" este destul de grav. poti arde ECU,RC-ul masinii si cam tot ce inseamna electronica. Acuma conteaza si ce perioada de timp a primit acea alimentare inversa. De obicei,echipamentele electronice sunt prevazute cu protectii la alimentari inverse,sunt diode de amperaj mare invers polarizate la intrarea alimentarii generale in aceste echipamente.
Daca acele diode si-au facut treaba "depinde cat a stat alimentarea inversa":se arde cablajul pe placile electronice,mai ales traseele din cupru,care conduc tensiunile de baza(12V),astfel se intrerupe alimentarea intregului modul/echipament electronic si supravietuieste acel modul/echipament.Trebuie verificate,absolut toate sigurantele,atat din panoul de sigurante,cat si sigurantele de pe module. Este posibil ca si alternatorul sa aiba de suferit dupa aceasta neatentie.
Din cate stiu, masinile ar trebui sa fie prevazute cu un releu de sens si niste diode.
In orice caz chiar daca ai montat invers bateria nu cred ca pagubele ar fi asa de semnificative. In cel mai rau caz ar fi sigurante arse. Idei si comentarii sunt multe si interminabile. Te rog sa oferi mai multe detalii

Edited by adriano872, 25.11.2011 @ 11:54.


#9 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 25.11.2011 @ 12:14

dar cum a fost posibil asa ceva ? la golf4 nu ai cum sa tragi cablul de + pana la borna de -

si nici bateria nu o poti pune invers, ca iar nu ajung cablurile.... sunt scurte si calculate exact cat sa ajunga la bornele care trebuie

#10 misufha

misufha

    Nick anterior: tdi_man

  • Oraş:Roman
  • Maşina:SMART
  • Model:FOR-FOUR
  • Motorizarea:1.1 75CP

Posted 25.11.2011 @ 12:24

Eto, cu putina ambitie reusesti sa le pui si una peste alta..... Lasand gluma deoparte, trebuie verificare amanuntita. Eu de la o borna prinsa artificial, la prima groapa cand a sarit mi-am ars angeleyes-urile, vreo doua becuri din bord (ac) si plafonierele fata. Tot datorita acestui forum, care pt mine e mecanicul suprem, am stiut sa le schimb pe toate, in timp scurt si eficient...
Oricum, recomand cu caldura o verificare amanuntita efectuata de un (cat de cat) electrician.

#11 Eto

Eto
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Skoda
  • Model:Ocravia 3
  • Motorizarea:2.0 TDI DSG

Posted 25.11.2011 @ 12:26

Stiu ca si eu am avut golf 4 si mi-am schmbat bateria cu mana mea. Nu prea poti sa gresesti si nci sa o montezi invers.

#12 zebrocksky

zebrocksky
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF 4 2001
  • Motorizarea:1.6 16v AZD

Posted 25.11.2011 @ 12:56

plus ca daca mai tin bine minte,borna de + e mai groasa decat cea de -,si la fel si pe cabluri,mufele au gauri cu diametre interioare diferite.Acum 2 sapt experienta 100% asemanatoare pe un golf3.Bornele invers=>adio punte de diode din alternator.Reparatia+demontat,montat=120ron.Nu a mai prajit alte relee de sub bord.
Tie daca ti'a iesit fum de sub bord,cred ca si releele au avut de suferit.Initial ia la puricat tot ce inseamna sigurante+relee.

#13 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 25.11.2011 @ 13:10

cablul cu + care duce in cutia de sigurante si la alternator pur si simplu nu ajunge pana la borna minus a bateriei

numai daca e pusa bateria invers, adica cu bornele spre far si nu spre parbriz, atunci cablul cu + ajunge la borna -
dar din nou, cablul minus nu ajunge la borna bateriei decat daca tragi de ea si o scoti din cleme, la mine era prinsa cu niste cleme de plastic, care nu sunt desfacute asa usor

deci totusi tind sa cred ca daca ai ambitie poti sa tragi de cabluri pana ajung sa le pui invers

oricum ca sa ajutam colegul, nu putem decat sa-l trimitem la un electrician sa evalueze pagubele, restul fiind supozitii

#14 Marius

Marius

    Moderator

  • Oraş:Craiova
  • Maşina:VW
  • Model:1J5
  • Motorizarea:ATD

Posted 25.11.2011 @ 13:23

Daca nu veti renunta la jigniri si raspunsurile ironice, voi inchide topicul si voi aplica sanctiuni.
Multumesc pt intelegere.

#15 SHARPShooter

SHARPShooter
  • Oraş:Miercurea Ciuc
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf Mk4
  • Motorizarea:1.4

Posted 25.11.2011 @ 17:17

De vreo 3 ani mi sa intamplat si mie sa pun cablurile redresorului invers pe acumulator.
Un prieten mi-a daruit o baterie marca rombat scos de pe o dacie pe care eu am montat pe golf sa vad daca e mai bun decat acumulatorul golfului original de 8 ani.

Deci cu acumulatorul rombat pe golf cu bornele puse am vrut sa il incarc fara sa le scot bornele de pe acumulator si din graba eu am pus cablul - al redresorului pe plus la baterie si cel + la - ,si a trecut vreo 3 ore asa. Dupa ce din curiozitate am pus mana pe acumulator sa vad daca sa incalzit, dar era fierbinte....vauleu repede le am scos bornele si numai atunci mi am dat seama ce prostie am facut si cum amputut ......

Speriat ca am ars ceva, nici nu stiam ce sa verific. Am luat un voltmetru si am pus pe rombat dar nu mai dadea volti din el. Din momentul ala soarta rombatului era decisa. Cu mare atentie am instalat bareriia cea originala (bosch)inapoi pe masina si in afara de siguranta a radioului care sa ars cumva nu s-a intamplat absolut nimic. Nici acum nu stiu cum am scapat asa fara pagube .

#16 bigstar

bigstar
  • Oraş:Feteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 4 ajm 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI 115 cp

Posted 25.11.2011 @ 20:38

drept urmare am schimbat cateva sigurante si cam atat dar degeaba nici o sansa l-am trimis la un mecanic nu stiu ce ar putea sa_i faca daca este dus ecu!

#17 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 25.11.2011 @ 21:15

FA o diagnoza si vezi ce erori sunt stocate pe masina.

#18 adriano872

adriano872
  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:Range Rover
  • Model:Vogue
  • Motorizarea:4.4 TDV8

Posted 27.11.2011 @ 12:56

Bigstar, inainte sa trimiti masina la mecanic, ai verificat voltajul bateriei ? Daca bateria ta este moarta si pe langa asta ai mai prajit si ceva pe la alternator, nu vad cum ar putea sa porneasca masina ta :sly:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users