Jump to content


Photo

La cati km se schimba uleiul in CV automata si manuala+haldex?


  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 Johnny Bravo

Johnny Bravo
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi Exceptional
  • Model:A3 8P 2006 ~OEM
  • Motorizarea:2.0 TDI DSG

Posted 12.10.2011 @ 16:22

Salutare!

Se dau 2 masini:
1) Skoda Scout (cutie manuala si tractiune integrala) - diesel
2) Skoda Fabia (cutie automata) - benzina

La cat km se schimba uleiul la cutia automata la Fabia?
La fel, la Scout la cati km se schimba uleiul la cutia de viteze (daca se schimba) si la diferentialul Haldex? Mai este ceva la care trebuie schimbat uleiul (in afara de motor)?

Multumesc!

#2 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 12.10.2011 @ 19:24

datele complete ale masinilor.an ,motorizare,putere..etc

#3 Johnny Bravo

Johnny Bravo
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi Exceptional
  • Model:A3 8P 2006 ~OEM
  • Motorizarea:2.0 TDI DSG

Posted 12.10.2011 @ 19:55

Scout diesel BMM 8 supape cu DPF, an 2008. Fabia benzina 1,6 nu stiu codul motorului. 16 supape 105 CP, an 2009.

#4 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 12.10.2011 @ 19:59

Nu mai ai cartea de service a masinilor? Ca acolo scrie...

#5 BLiTZ

BLiTZ

    Moderator

  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Porsche/CUBE
  • Model:997/Sting 120 Pro 29
  • Motorizarea:aspirat/pedale

Posted 12.10.2011 @ 20:09

1) Skoda Scout (cutie manuala si tractiune integrala) - diesel
2) Skoda Fabia (cutie automata) - benzina

Iti spun eu sigur:
1. uleiul in cutie si diferential NU se schimba; daca vrei tii la masina schimba uleiul la cutie odata la 3-4 ani. Uleiul de la cuplajul HALDEX se schimba odata la 60.000km.
2. uleiul in cutiile automate NU au interval de schimb. DAR iti recomand cu mare caldura sa-l schimbi macar odata la 90-100.000km. Daca nu cunosti (bine) istoricul masinii iti recomand sa il schimbi.

Edited by BLiTZ, 12.10.2011 @ 20:10.


#6 andrei_221

andrei_221
  • Oraş:Târgu Jiu
  • Maşina:SKODA
  • Model:O2 / O1 COMBI 4x4
  • Motorizarea:1.9TDI / 1.9TDI

Posted 12.10.2011 @ 20:14

Cutia de viteze manuala 6 trepte - lifetime (dar nu se supara daca schimbi uleiul la 150.000 - 200.000 km) - necesar 3 litri
Cuplaj haldex - 60.000 km / 4ani (atentie a nu se confunda cu diferentialul spate, cu toate ca e corp comun cuplajul cu diferentialul - acolo e alt ulei)
cutie automata - lifetime (la fel, nu se supara daca schimbi la 150.000 ) - necesar pt un schimb total - 6 litri

PS BLITZ a fost mai rapid :), dar vad ca gandim aprox la fel

Edited by andrei_221, 12.10.2011 @ 20:15.


#7 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 12.10.2011 @ 21:03

Particip si eu cu ceva date;Date tehnice SKODA; OCTAVIA Combi (1Z5); 2.0 TDI 4x4
Intervale de schimbare sau de înlocuire
Pentru datele de service
Curea dinţată - interval de înlocuire a comenzii motorului
toate 150.000 km
Interval de înlocuire a rolei de întindere a distribuţiei motorului
toate 300.000 km
Interval de schimbare a lichidului de frână
la fiecare 2 ani
Interval de schimbare a uleiului ambreiajului integral
până la 2009 toate 60.000 km
de la 2010 la fiecare 3 ani
Interval de schimb a mijlocului de etanşare din trusa de reparare a pneurilor
la fiecare 4 ani
Interval de verificare filtru de particule
prima dată la 150.000 km,, apoi odată la 30.000 km la atingerea valorii limită de 60 grame înlocuiţi filtrul de particule.Cantităţi de umplere şi specificaţii
Ulei de motor cu filtru
3,80 litru
Specificare ulei de motor
VW 507 00
Cutie de viteze manuală
Cutie de viteze 02Q 2,30 litru
Specificaţie ulei transmisie manuală
G 052 171A2 Ulei original
Diferenţial axa spate
0,92 litru
Specificaţie ulei punte spate
G 052 145 S2 Ulei original
Cutia de distribuţie
0,90 litru
Specificaţie cutie distribuţie
G 052 145 S2 Ulei original
Lichide de răcire
8,70 litru
cu încălzire suplimentară 9,70 litru
Specificare lichid de răcire
TL VW 774 G
Lichide de frâna la schimbare
1,00 litru
Specificare lichid de frână
de la 2006 VW 501 14-B 000 750-
până la 2005 DOT 4
Agent de răcire instalaţie de climatizare
525 - 575 Grame
Specificaţie agent de răcire
R 134a
Ulei instalaţie de climatizare
Compresor Zexel 110 - 130 cm³
Compresor Sanden 100 - 120 cm³
1K0 820 803 F Compresor Denso 170 - 190 cm³
1K0 820 803 E Compresor Denso 130 - 150 cm³
1K0 820 859 M Compresor Denso 130 - 150 cm³
1K0 820 859 S Compresor Denso 130 - 150 cm³
1K0 820 859 H Compresor Denso 80 - 100 cm³
1K0 820 859 N Compresor Denso 80 - 100 cm³
1K0 820 859 P Compresor Denso 80 - 100 cm³
1K0 820 859 T Compresor Denso 80 - 100 cm³
1K0 820 808 A Compresor Denso 80 - 100 cm³
8J0 260 805 Compresor Denso 80 - 100 cm³
Specificaţie ulei de răcire
Compresor Denso G 052 300 A2 Ulei original
Compresor Sanden G 052 154 A2 Ulei original
Compresor Zexel G 052 154 A2 Ulei original
Ulei pentru ambreiaj integral
Cu reumplare 0,85 litru
Cantitate de schimb 0,72 litru
Specificaţie ulei ambreiaj integral.
G 055 175 A2 Ulei original


SKODA FABIA 1.6 BTS CFNA;Date tehnice SKODA; FABIA; 1.6
Intervale de schimbare sau de înlocuire;Interval de înlocuire a bujiilor
la fiecare 60.000 km / 4 ani
Interval de schimbare a lichidului de frână
la fiecare 2 ani
Mod de verificare a uleiului transmisie automate
toate 60.000 km
Interval de schimb a mijlocului de etanşare din trusa de reparare a pneurilor
la fiecare 4 ani ;..Cantităţi de umplere şi specificaţii
Ulei de motor cu filtru
3,60 litru
Specificare ulei de motor
VW 501 01/502 00
intervale variabile de service (Longlife) VW 503 00/504 00
Cutie de viteze manuală
5 treapta 02T 2,00 litru
Specificaţie ulei transmisie manuală
5 treapta 02T G 060 726 A2 Ulei original
Transmisie automată
Cutie de viteze 09G, Cu reumplare 6,00 litru
Cutie de viteze 09G, Cantitate de schimb 4,50 litru
Specificaţie ulei transmisie automată
Cutie de viteze 09G G 055025 A2 Ulei original
Servodirecţie
Cu servodirecţie electro-hidraulică 0,80 litru
Specificare ulei servodirecţie
Cu servodirecţie electro-hidraulică G 004 000 M2
Lichide de răcire
5,90 litru
Specificare lichid de răcire
TL VW 774 G
Lichide de frâna la schimbare
0,90 litru
Specificare lichid de frână
DOT 4
Agent de răcire instalaţie de climatizare
485 - 515 Grame
Specificaţie agent de răcire
R 134a
Ulei instalaţie de climatizare
70 - 90 cm³
Specificaţie ulei de răcire
G 052 300 A2 Ulei original
Conţinut rezervor
45 litru


#8 Nautilus

Nautilus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Broscuta 1966
  • Motorizarea:1300

Posted 12.10.2011 @ 21:50

Şi eu i-am crezut pe cuvânt că se schimbă "cureaua dinţată" (de distribuţie) la 180 000 km, dar uite că la nici jumătate din interval cureaua şi-a dat demisia, astfel încât aş împărţi intervalul cel puţin la 2 :)

~Nautilus

#9 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 12.10.2011 @ 21:54

ce motor?Sigur cunosteai masina si nr de km?Am mai intalnit cazuri cu 89.000km si masina 230.000km. :blah:

#10 Johnny Bravo

Johnny Bravo
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi Exceptional
  • Model:A3 8P 2006 ~OEM
  • Motorizarea:2.0 TDI DSG

Posted 13.10.2011 @ 10:52

Nu mai ai cartea de service a masinilor? Ca acolo scrie...


Nu sunt masinile mele. Colegul proprietar s-a tot uitat pe ele insa nu scrie. sunt pagini cu casute ce trebuie bifate la 15, 30, 45, 60, 75, 90.000 km si sunt toate operatiunile puse. Se bifeaza ce s-a facut la revizia de x km insa atat. Teoretic service-ul ar trebui sa stie, practic, sunt niste idioti. La masina mea au zis ca uleiul la cutie se schimba la 120.000 km si la ~90.000 km cand am cumparat-o eu, am dat fuga si l-am schimbat.

#11 Nautilus

Nautilus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Broscuta 1966
  • Motorizarea:1300

Posted 13.10.2011 @ 11:36

GABIVVX:

1. 1.8T/180 AUQ.
2. Da. Din moment ce am cumpărat-o de nouă.
3. Probabil. Cine ştie, poate Porsche România are un stoc de maşini vechi pe care le vinde drept noi :icon_geek:

~Nautilus

#12 BLiTZ

BLiTZ

    Moderator

  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Porsche/CUBE
  • Model:997/Sting 120 Pro 29
  • Motorizarea:aspirat/pedale

Posted 13.10.2011 @ 12:49

Nautilus, documentatia de fabrica zice ca la AGN, AGU, ARZ, AUM, ARX, AUQ intervalul de schimbare al curelei este la 180.000km. Cine ti-a zis nu te-a mintit.
Ca s-a rupt la 90 poate are alte cauze. Trebuie inspectata cureaua rupta ca sa le gasim pentru ca pot fi multe cauze.
Cheers!

Edited by BLiTZ, 13.10.2011 @ 12:51.


#13 Nautilus

Nautilus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Broscuta 1966
  • Motorizarea:1300

Posted 13.10.2011 @ 13:46

Ştiu ce scrie la carte. Maşina avea 70 458 km şi vârsta de 5 ani şi 7 luni. Verificarea numărului de şasiu a demonstrat că a fost fabricată în februarie 2005. Livrată de Metrotehnica pe 14 martie 2005. Rolele (au fost demontate şi ele) erau în stare perfectă, întinzătorul la fel, pompa de apă (elice plastic) la fel, dar a fost schimbată şi ea cu una cu elice metalică. Cureaua s-a jupuit de toţi dinţii de pe un sfert din lungimea ei.

Chiar dacă "la carte" spune 180 000 km, ar fi mai prudent ca intervalul să fie împărţit la 3 pentru curea, iar rolele să fie înlocuite la 2 schimburi de curea şi pompa la intervalul regulamentar (adică la 3 schimburi), şi să nu folosim o curea mai mult de 4 ani indiferent de numărul de kilometri. Un service modern bine utilat, chiar dacă nu e dealer, poate face operaţiunile de schimbare a curelei la un 1.8T transversal (prin pasajul roţii, cu demontarea suportului motor şi a pieselor mai mici din jur) rapid şi cu un cost rezonabil.

Mai greu e când e implicat un Passat sau un A4, la care schimbul distribuţiei, cu demontarea radiatorului şi a jumătate din accesoriile motorului, e o sarcină demnă de un prizonier la Dachau. Aici, abilitatea inginerească a lui VAG a dat-o cu ...planetara-n gard încercând să monteze longitudinal un motor proiectat să fie transversal. Precum în bancul cu poliţiştii şi testul de inteligenţă, în care au demonstrat că nu sunt inteligenţi, dar în schimb sunt puternici sau foarte puternici :lol:

Timpul, variaţiile mari de temperatură iarnă-vară, temperatura mare a compartimentului motor la 1.8T, miile de cicluri încălzire-răcire, mai ales când se fac drumuri scurte, distrug orice polimer, oricât de rezistent pare la prima vedere. După 3-4 ani, furtunele şi izolaţia cablajelor de pe lângă motor sunt deja tari ca o scoarţă de copac, şi ele nu sunt făcute să suporte forţe atât de mari ca o curea de distribuţie şi nici temperatura din compartimentul curelei.

~Nautilus

#14 ondin

ondin
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:VW
  • Model:Golf BRU 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 13.10.2011 @ 14:15

daca avea peste 5 ani de utilizare atunci este clar de ce s-a rupt, dupa 4 ani nu mai garanteaza nimeni ca rezista acea curea pana la 180.000 km. trebuia schimbata inainte sa implineasca 4 ani. 4 ani sau cei 180.000 km, care se implinesc primii.

#15 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 13.10.2011 @ 14:38

uite ce specifica producatorul;Date tehnice VW; 1.8 T GTI
Intervale de schimbare sau de înlocuire
Pentru datele de service
Curea dinţată - interval de înlocuire a comenzii motorului
toate 180.000 km
Curea dinţată - mod de verificare a comenzii motorului
în cazul 90.000 km, inclusiv toate 30.000 km ....se verifica la 90.000 si apoi din 30-in 30.000.Cred ca ai forjat masina respectiva de au gasitoo dracii :lol:

#16 BLiTZ

BLiTZ

    Moderator

  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Porsche/CUBE
  • Model:997/Sting 120 Pro 29
  • Motorizarea:aspirat/pedale

Posted 13.10.2011 @ 21:37

Bai, e discutabil. Hai sa nu ne dam cu parerea cum/cat a fost forjata masina. Cert e ca de la o vreme trebuie gandit serios la schimbare. Aici ma includ si eu: fabrica zice 150k, eu am cu ea 6 ani si aproape 130k. Am incaput s-o las mai usor cu franele de motor.

#17 Nautilus

Nautilus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Broscuta 1966
  • Motorizarea:1300

Posted 14.10.2011 @ 09:27

Eu aş schimba consumabilele aşa (practica bate cartea):

10 000 km - schimb de ulei + filtre ulei, aer şi polen;
20 000 km (la fiecare 2 schimburi de ulei) - filtrul de benzină, examinate bujiile şi eventual schimbate, gresată diverter-valve Forge
30 000 km (la fiecare 3 schimburi de ulei) - schimbate bucşele "caşcaval" de la basculele faţă. (Primul set a ţinut vreo 45 000 km, al doilea ceva mai puţin de 40 000) şi schimbate cauciucurile faţă+spate între ele
60 000 km sau 4 ani - schimbată cureaua de distribuţie. Drenat cât de mult antigel se poate din circuit şi înlocuit. (Nu iese tot, oricât ai încerca)
100 000 km - schimbat uleiul din cutie
2 ani indiferent de kilometri sau când se înnegreşte - schimbat lichidul de frână

"Longlife" e un artificiu conceput în scopuri ecologice: fabricarea uleiului costă şi consumă petrol şi energie, fabricarea consumabilelor la fel, înmulţite cu milioane şi milioane de maşini rezultă o economie substanţială dacă schimbi consumabilele cât mai târziu, dar asta îţi impune să conduci ca moşii cu Dacii din 1972 care le-au ţinut până a apărut Programul Rabla. Şi nici ei n-au făcut mare brânză, au economisit la consumabile, dar a cedat caroseria între timp.

~Nautilus

#18 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 14.10.2011 @ 10:18

Nautilus..patania ta se datoreaza intervalului de 5 ani depasiti,banuiesc.Oricum e foarte ciudat sa se rupa la o masina noua cureaua la 70.000km.Eu schimb ;ulei 10.000km(10w40),filtru aer maxim 30.000(am montat filtru are pt conditii grele),filtru habitaclu 1/an(carbon),bujii la maxim 50.000km(NGK),filtru benzina maxim 30.000km,uleiul cv a fost schimbat la achizitionarea masinii(schimbarea a fost facuta cu ulei original),lichid servo la achizitionarea masinii(ulei original),lichid de frana ..periodic la circa 6 luni extrag din vas circa 300grame si complectez inapoi cu lichid nou(folosesc numai ARAL ,ceei de la BPN tot Aral comercializeaza).Trebuie sa ajung la un amic sa imi schimbe lichidul cu instalatie de vidare ATE...dar de 1.5 ani tot ajung :lol: .

#19 Nautilus

Nautilus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Broscuta 1966
  • Motorizarea:1300

Posted 14.10.2011 @ 20:07

GABIVVX: Dacă îţi spun că "bujii la 50 000 km şi filtru de aer la 30 000 km" indică mai precis decât profilul tău din stânga că ai motor 1.4/75 şi îl conduci în consecinţă, cât de tare te oftici?... :pirat:

~Nautilus

#20 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 15.10.2011 @ 16:35

Pai de ce sa ma oftic??Asta avem cu asta defilam :blah: .Am avut si eu cand eram mai mic un g2 gti...




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users