Jump to content


Photo

ax cu came uzat la PD model BXE


Best Answer C o s m i n , 11.11.2013 @ 12:16

15.000 cu ulei turcesc in ambalaj "original" = moarte sigura. :)

Iar in service nu prea poti certifica originea uleiului ce ti-l baga. Mergi doar pe incredere.


Deci ajungem iar la ce am spus: probleme de proiectare/fabricatie + ulei slab.

Daca una din cele 2 conditii nu sunt indeplinite, sansele sa scape sunt mari.

Go to the full post


  • Please log in to reply
166 replies to this topic

#1 dac_ian

dac_ian
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Golf V
  • Model:BXE 2008
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 PD

Posted 07.09.2011 @ 11:22

In final am gasit, cred, problema mea, neputand face un vag, am desfacut capacul la motor si se observa o uzura a axului cu came(zice mecanicu). Ca si comportament: parca merge in 3 pistoane,fum negru,nu are putere consum marit...Acuma vine intrebarea: se poate schimba doar axul cu came sau e necesare si segmentii si restul pe acolo, de consumat consuma ulei cam 1 l la 10k. Masina are 170k si se pare ca a functionat cu putin ulei sau ulei uzat, o am de noua, am schimbat uleiul la 15k tot timpul, dar exista posibilitatea sa se fi circulat cu ulei putin, nefiind singurul sofer la ea si lipsind o perioada. Ma poate ajuta cineva...

#2 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 07.09.2011 @ 11:45

acum cateva ore am postat unui coleg de forum acceasi problema :( .Se schimba doar axa cu came .Pt codul tau de motor BXE axa cu came.. codul original este 038109101R(450 EURO) si codul de producator AE FEDERAL MOGUL FM CAM672 (780 LEI). Asemeni se schimba cuzinetii axei cu came daca a aparut joc la ei..de regula apar si de acolo incepe bataia.Priveste partea buna a lucrurilor...pt celalalt cod de motor axa cu came se gaseste numai pe original.Stai linistit e o problema des intalnita la motorizarea asta.

#3 tengola

tengola
  • Oraş:Urlaţi
  • Maşina:opel
  • Model:cu abur
  • Motorizarea:1.3 TDI dp

Posted 07.09.2011 @ 11:45

Pai hai sa gandim impreuna.. ce are axul cu came cu segmentii??
Segmentii ii schimbi in momentul cand faci un test de compresie si iese compresia sub 19 bar sau diferenta mai mare de 5 bar intre cilindri.
Axul cu came il schimbi daca camele sunt usate.
Eu acesta operatie asi cuplao si cu o distributie noua, daca tot desfaci axa cu came, iar daca desfaci axa trebuie sa schimbi si tachetii hydraulici, cuzinetii axului, simering ax, daca tot schimbi tachetii e bine sa schimbi si simeringurile de pe ventile( daca ai un mecanic bun care stie sa schimbe fara sa demonteze qulassa).
Avand in vedere ca masina are deja 170tk (reali sau nu)depinde de tine sa decizi daca vrei sa investesti, daca vrei sa mai tii masina, daca poate e mai indicat sa o vinzi si sa cumperi alta, daca buzunarul de tine sa faci acesta reparatura, care nu este prea scumpa, daca o poti face tu sau tre sa mergi la mecanic.
1 litru de ulei la 10tk nu e tragic, poate fumul negru vine de la alte chestii, si esti tu care zici in final am gasit, CRED, problema mea, poate ca ar trebui sa lucrezi la acest CRED mergand la un alt mecanic pentru ca a cere mai multe pareri inainte de a incepe o asa operatie nu este gresit

#4 DorianR

DorianR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:SDI 68 CP

Posted 07.09.2011 @ 12:01

este improbabil sa constate corect mecanicul asa ceva doar din ce ai descris mai sus.
1 litru de ulei la 10 000 km este OK
fum negru daca este in sarcina si asta e ok (presupun ca nu lasi perdea de fum)
170 000 km, este un numar foarte bun pt motorul tau

Raspuns la intrebare, nu este recomandat sa schimbi doar axul cu came, dar poti sa faci si asta dupa ce consulti um mecanic scolit, citit , si cu multa experienta. "Pana nu desfaci motorul sa vezi ce e acolo, nu ai de unde sa stii ce are"
In plus manopera este foarte mare, costul axului este si el mare, iar segmentii au o suma modica, in jur de 400 ron.

#5 dac_ian

dac_ian
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Golf V
  • Model:BXE 2008
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 PD

Posted 07.09.2011 @ 12:36

de desfacut a desfacut doar capucul pt a avea acces la axul cu came, si intradevar la ultimul din dreapta avea o uzura accentuata a camei, acel oval...problema e ca el spune ca se poate schimba doar axul dar dupa o citire mai atenta a forumului, si nu prea sunt multe cazuri ca a meu, se pare ca este utila si schimbarea altor chestii...mecanicul nu este tipicul batran, vechi si scolit, nici nu ma prea incanta ideea, dar are experienta se pare ca multe motoare intampina aceasta problema ...si nu este la prima chestie...

#6 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 07.09.2011 @ 12:51

Repet,axa cu came e uzata ..una din supape nu lucreaza corect.Are perfecta dreptate mecanicul tau,a evaluat si gandit corect.Problema e generala la astfel de motorizari..se pare ca a fost un lot de axe cu came problematic.Schimba axa cu came ,sa traga si un ochi la cuzinetii ei sa nu fie uzati si scapi de problema.Ciudat ca la toate in partea dreapta se uzeaza..

#7 dac_ian

dac_ian
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Golf V
  • Model:BXE 2008
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 PD

Posted 07.09.2011 @ 13:53

da...mersi stii cum e, ca romanu...sufli si-n iaurt...sper sa gasesc cum zici tu, am vb la reprezentanta ii 2200 ron numai axul, urmeaza sa vb cu ceva magazine sa vedem....zici ca un pret ,,after,, ii la 200e...

#8 tengola

tengola
  • Oraş:Urlaţi
  • Maşina:opel
  • Model:cu abur
  • Motorizarea:1.3 TDI dp

Posted 07.09.2011 @ 13:53

Dacian dar mecanicul a masurat inaltimea camei in raport cu celelante care nu sunt uzate? Despre ceea ce zice Gabi am citit si eu ceva precum ca se duce numai o cama asa fara motiv . Asa dupa cum se vede la 170000 ( daca ai interval de 90 tk sau 60 tk ) esti pe undeva pe aproape de schimbat distributia, deci poti cupla cu distributia foarte bine.
Cert este ca tre sa pregatesti ceva banni si nu cred ca scapi ieftin. Bafta

#9 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 07.09.2011 @ 14:06

ti-am dat codul si pretul pt piesa respectiva,e o alternativa destul de buna raport calitate pret ;) .Cred ca mai degraba e o problema de ungere sau ceva asemanator.Toti distribuitorii ai axa cu came respectiva pe stok,voi de ce credeti...pt ca se vand si inseamna ca e o problema des intalnita ;) .

#10 dac_ian

dac_ian
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Golf V
  • Model:BXE 2008
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 PD

Posted 07.09.2011 @ 14:08

de masurat nu a masurat-o dar e evidenta diferenta chiar cu ochiul liber...

#11 claudiusnc

claudiusnc

    Membru Level 2

  • Oraş:Slatina
  • Maşina:BMW
  • Model:F30 2012
  • Motorizarea:320dA 184 CP

Posted 07.09.2011 @ 14:14

Interesanta chestie cu axul cu came..mai ales ca am si eu acelasi an + tip de motor;
Reviziile au fost facute la reprezentanta? Nu intra cumva pe kulantza chestia asta??
Cei de la reprezentanta au zis ceva??
Mi se pare inacceptabil ca la o masina cu numai 170K sa se duca axul cu came...

Inteleg injectoare, volant...si alte consumabile, insa si motorul??
Pai atunci ne luam dracu alta marca nu asa de prestigioasa insa mult mai fiabila, macar la motor...

Sorry de off!

Edited by claudiusnc, 07.09.2011 @ 14:15.


#12 tengola

tengola
  • Oraş:Urlaţi
  • Maşina:opel
  • Model:cu abur
  • Motorizarea:1.3 TDI dp

Posted 07.09.2011 @ 14:37

Daca imi aduc bine aminte pe timpuri cand nu existau magazine de piese auto la ficare colt de bloc, planetarele vibrochenele se incarcau cu sterlit si se rectificau, fiin refolosite ( cat tineau asta este alta discutie).
De aceea oare nu ar fi de luat in calcul o eventuala reconditionare a camei ?? Cei care au apelat la aceste servicii poate pot da o sugestie.
In cazul in care pentru tine preturile ptr piese noi nu sunt o problema, te rog sa nu bagi in seama acest post!

Claudiu cateodata 170 Tk sunt multi Km pai ala caruia ii crapa turbo la 20-30 TKm ce sa mai zica saracu? calitatea nu mai este din pacate un argument in ziua de azi, uitate si tu cati mari producatori de masini isi cheama masinile la reparat.
Dacian tre sa fii fericit ca ai cumparat un VW la care sa tocit o cama Si nu o Toyota la care ramane acceleratia blocata.

@Gabi,
Vad ca esti la curent cu acesta chestie si deaceea tin sa te intreb nu este posibil ca aceasta uzura sa apara de la un tachet uzat. Eu din cate stiu camele si tachetii hidraulici au la suprafata un strat de cementare (e un tratament termic sau cam asa ceva) in momentul cand una din cele 2 piese in contact( cama/tachet) isi pierde stratul de cementatre transmite uzura si celeilante componente deaceea poate o schimbare preventiva a tachetilor poate evita usura prematura a camei.

Edited by tengola, 07.09.2011 @ 14:38.


#13 dac_ian

dac_ian
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Golf V
  • Model:BXE 2008
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 PD

Posted 07.09.2011 @ 14:47

Masina are km reali, cumparata de noua din reprezentanta din Bistrita, an 2008 luna 04 trecuta pe la motor, nu mai retin exact unde, pana la 60k inclusiv revizii vw, dupa aceea la fiecare 15k schimbat uleiul, cam 1l consumat(de la primii km) intre schimburi, totdeana schimbat filtru ulei,ulei folosit castrol edge pana la 80k, am mai incercat mobil, si acum repsol toate respectand norma 50501.

#14 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 07.09.2011 @ 14:47

exact asta e cauza,material necorespunzator al axei cu came posibil coroborat cu faptul ca ungerea e mai mica in zona respectiva.Din toate masinile vazute si auzite un g5,touran,passat..toate au avut problema exact la primul ansamblu din partea dreapta.Stati linistiti nu e chestie generala..posibil sa fie un lot de axe cu came mai dubios care la vremea respectiva a intrat in prim montaj pe masini.Goflul 5 avea peste 200.000,touran in jur de 180.000 si passat in jur de 200.000km.

#15 dac_ian

dac_ian
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Golf V
  • Model:BXE 2008
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 PD

Posted 07.09.2011 @ 14:59

In cazul in care se schimba axul se umbla si la distributie???...ultima curea am schimbat-o la 120k si ma gandesc daca este utila inlocuirea ei acum are doar 50k si mi-a dat garantie pana la 210k

#16 DorianR

DorianR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:SDI 68 CP

Posted 07.09.2011 @ 15:07

iti scoate si cureaua de pe lacasul ei ,dar nu e nevoie sa schimbi distributia , garantia e 90 000km, intervalul de schimb la PD stiu ca este 120 000. Lasa distributia , mai ales ca nu are vechime, economisesti bani, si ai nevoie de ei pt manopera :Driver:

#17 tengola

tengola
  • Oraş:Urlaţi
  • Maşina:opel
  • Model:cu abur
  • Motorizarea:1.3 TDI dp

Posted 07.09.2011 @ 15:09

Eu totusi inainte de a incepe ceva asi lua legatura cu garajul care a vandut masina, totusi este 2008, poate nu platesc integral dat macar o parte ca drace asta e reparatie scumpa, si mai indicat e sa o faci la ei pentru ca stiu cel putin cei de facut.

#18 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 07.09.2011 @ 15:18

o sa ajunga la costuri astronomice.Pozitia lor ti-o spun eu;defectul se datoreaza din cauza uzurii provenite de la numarul de km,cu atat mai mult si cu revizia facuta la ei cu datele trecute pe cartea service..acceasi pozitie o au.

#19 dac_ian

dac_ian
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Golf V
  • Model:BXE 2008
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 PD

Posted 07.09.2011 @ 15:34

Nici nu ma gandesc la ceva din partea lor, adica vw, am citit pe undeva pe forum ca cineva din germania care avea post garantie a avut de platit 30% din valoarea facturii(era ceva legat de chiulasa la un pasat)...dar avea post garantie ceea ce la mine nu e cazul, desi nu mi se pare normal, pt ca fara ulei nu am umblat,doar se aprindea martorul in bord, si referitor la stilul de conducere e neconcludent, existand milione de soferi, se zice ca un motor bun nu ai cum sa-l strici daca are ulei...

Orcum la schimbare o sa fac niste poze cu uzura camelor pe care ulterior le postez aici...pt curiosi...am gasit ax cu came la urmatoarele preturi: original reprezentanta 2200 ron, producator Germania(zic ei) la 670 si 620. Cel la 620 exista pe stoc, :blink: , celalalt la 670 a doua zi, si asta intr-un orasel ca Bistrita. Ramane de vazut cum sunt cuzinetii mei si la ce pret sunt...

#20 dac_ian

dac_ian
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Golf V
  • Model:BXE 2008
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 PD

Posted 07.09.2011 @ 16:26

In final ramane asa: 620 ron axu cu came si aici e problema cuzinetii pentru arborele cu came 30 ron buc dar sunt originali...nu cred ca sunt probleme daca axa este de producator si cuzinetii originali...si cati trebuie???




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users