Jump to content


Photo

Pozitionare sonda lambda


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 gabiapostol

gabiapostol
  • Oraş:Brăila
  • Maşina:Volkswagen IV
  • Model:AB BERLINA CU HAYON 2002
  • Motorizarea:1.4 16V 75CP

Posted 28.06.2011 @ 15:06

Salutare,
am cautat pe aici sa gasesc o postare privind pozitionarea sondei lambda, cu alte cuvinte unde o gasesc la motor, ma intereseaza sa montez pe cablul sondei un cip(montaj electronic ) care practic o inlocuieste in vederea instalarii unui dispozitiv hho, ma ajutati va rog sa imi spuneti c-am prin ce zona este? multumesc.

#2 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 28.06.2011 @ 15:10

stii ca sunt 2 sonde nu ? una la intrare in catalizator care masoara gazele, si una la iesire care masoara oxigenul ce iese

In poza de jos sunt localizate cuplele sondelor lambda, cea rosie este de la catalizator (sonda lambda 2), iar cea neagra de pe galerie (sonda 1),
se afla pe partea dreapta a masinii, aproape de roata fata dreapta


Edited by alios, 28.06.2011 @ 15:18.




#3 Ebi

Ebi
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1,4 16V 75CP

Posted 28.06.2011 @ 15:18

Stii pe cineva care are montat hho si ii merge? Parerea mea este ca ala e pentru fraieri. S-a mai discutat pe forum despre treaba aia. Sonda lambda 2 este sub masina imediat insurubata dupa catalizator si are cel putin 4 fire. 2 pentru sonda si 2 pentru incalzirea ei. Prima sonda si cea mai importanta cred ca o vezi ca un pix mai scurt insurubata in galeria de evacuare cum deschizi capota in fata dar mai jos.

#4 gabiapostol

gabiapostol
  • Oraş:Brăila
  • Maşina:Volkswagen IV
  • Model:AB BERLINA CU HAYON 2002
  • Motorizarea:1.4 16V 75CP

Posted 28.06.2011 @ 15:36

Merci, da stiu ca sunt doua sonde, montajul electronic il montez pe prima sonda, cea de la intrare, asta este si idee sa ii pot regla cantitatea de oxigen ptr ca in acest fel sa ii pot regla consumul.

Merci, dispozitivul de hidrogen chiar merge si poate reduce consul cu pana la 40-50%, nu este nici un fel de vrajeala, chiar este pe bune.

#5 zebrocksky

zebrocksky
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF 4 2001
  • Motorizarea:1.6 16v AZD

Posted 28.06.2011 @ 15:47

Gabi,tine'ne la curent cu informatii.Suna interesant.Nu ma deranjeaza daca voi fi si eu un fraier cu consum mai mic!

#6 Ebi

Ebi
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1,4 16V 75CP

Posted 28.06.2011 @ 16:47

Daca vrei sa identifici firele care sunt strict de la sonda lambda si nu de la alementul ei de incalzire de exemplu, sa stii ca in mufa la mine se vedeau 2 contacte aurite care erau de la sonda si restul contactelor erau normale, albe, probabil zincate.

Si eu mi-as pune negresit dispozitiv hho dar numai daca deschizi un nou topic sau gasesti unul vechi cu subiectul asta in care vei posta pe cinstite rezultatele. Parerea mea este ca mai multa benzina consumi ca sa faci hh sau H2 decat vei economisi bagand la ars hho. Curentul necesar este obtinut prin arderea benzinei. Fiecare 100W consum electric consuma 100 ml benzina la 100 km.

Vezi sa nu ia foc nu hidrogenul, ci firele. Instalatia consumand multi amperi firele se vor inrosi.

Poti incepe de pe acum sa scrii in alta parte despre cum iti faci/cumperi instalatia. Cred ca aici nu este voie sa vorbim de hho intr-un post care are ca titlu sonda lambda.

#7 gabiapostol

gabiapostol
  • Oraş:Brăila
  • Maşina:Volkswagen IV
  • Model:AB BERLINA CU HAYON 2002
  • Motorizarea:1.4 16V 75CP

Posted 28.06.2011 @ 23:00

Acu problema este ca am gasit ambele sonde insa prima cea de la motor este mai ciudata are 5 fire si trebuie sa identific care este firul de semnal in calculator.
Va voi tine la curent(continuu :icon_thumright: )in legatura cu instalatia de HHO(care este facuta de mine)...

#8 Ebi

Ebi
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1,4 16V 75CP

Posted 29.06.2011 @ 08:26

Precis gasesti semnificatia firelor pe internet la sonda cu 5 fire, sau te uiti care contacte din mufa sunt aurite. Ti-am zis ca la mine 2 contacte erau galben lucios dupa 10 ani, probabil aur 6 carate, si celelalte erau normale,zincate sau poate la alte modele alama galbuie partial oxidata.

#9 gabiapostol

gabiapostol
  • Oraş:Brăila
  • Maşina:Volkswagen IV
  • Model:AB BERLINA CU HAYON 2002
  • Motorizarea:1.4 16V 75CP

Posted 29.06.2011 @ 11:21

Din pacate la mine nu am gasit acele contacte aurite, in plus catre sonda din calculator vin 6 fire in mufa si pleaca catre sonda numai 5 fire. :(

#10 Ebi

Ebi
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1,4 16V 75CP

Posted 29.06.2011 @ 18:47

Eu am schimbat odata doar sonda lambda 2 si am numai semnificatia culorilor pentru lambda 2. In cutia sondei FAE a venit o hartie cu explicatii si semnificatia culorii firelor la vreo 6 producatori. Acum daca cineva a schimbat o sonda lambda 1 cu 5 fire si a pastrat ambalajul ar fi bine sa te ajute. La tine cu 5 fire este dificil chiar daca gasesti semnificatia firelor. Doua fire sunt de la elementul de incalzire, stiut fiind faptul ca sonda lucreaza bine doar cand ajunge la cateva sute de grade. Din pacate ai o sonda lambda de banda larga-wideband- si celelalte 3 fire sunt de semnal. Este complicata, pentru ca in loc de 2 fire de semnal mai ai si al 3-lea care comanda un dispozitiv chimic numit pompa de oxigen care mareste precizia sondei.

#11 fola_adrian

fola_adrian
  • Oraş:Arad
  • Maşina:volkswagen
  • Model:passat
  • Motorizarea:1.9 tdi 115 cp

Posted 17.06.2012 @ 18:15

Am vazut la cineva un sitem hho pe o bora din 2001. Domnul respectiv era din Lituania si spunea ca are un consum de 4%(motor 2000 benzina).

#12 Mickey20

Mickey20
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 2002
  • Motorizarea:1.6 16v AZD

Posted 17.06.2012 @ 23:51

si tu l`ai crezut ?

#13 A..x.e.L.

A..x.e.L.
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:seat
  • Model:leon
  • Motorizarea:1.6 mpi

Posted 26.07.2012 @ 12:33

salutare.....
stie cineva unde este pozitionata sonda lambda 1 (cea din fata catalizatorului) la un seat leon 1P???

multumesc

#14 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 26.07.2012 @ 14:47

cod motor ? daca e 16v, atunci este imediat pe galeria de evacuare fata in fata cu ventilatoarele :)

Edited by alios, 26.07.2012 @ 14:49.


#15 A..x.e.L.

A..x.e.L.
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:seat
  • Model:leon
  • Motorizarea:1.6 mpi

Posted 27.07.2012 @ 14:23

codul motorului este bse si la 1P nu cred ca au scos pe seat motor 1.6 de 16v...1.6 16 v a fost doar pe 1m...:)

#16 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 27.07.2012 @ 14:27

Pai e simpla pozitionarea.Te duci cu privirea de la galeria de evacuare spre catalizator...prima sonda care iti iese in cale ''aia e''.

#17 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 27.07.2012 @ 14:44

Sonda nr 2 este dupa catalizator in teava de toba si sonda nr 1 este in galeria de evacuare.

Attached Files



#18 david_vdc82

david_vdc82
  • Oraş:Slobozia
  • Maşina:golf,seat
  • Model:4,leon
  • Motorizarea:1598

Posted 08.12.2012 @ 15:17

sal all, va rog frumos sa-mi spune-ti si mie daca din cauza sondei lambda 2 masina merge f.prost la relanti, cand o pornesc si este motorul rece...

#19 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 08.12.2012 @ 16:18

Ai facut o scanare sa vezi daca ai ceva erori?

#20 R Z F

R Z F
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:mk4
  • Motorizarea:2.0 i

Posted 08.12.2012 @ 18:08

ar putea fi din cauza primei sonde,cea de a doua doar citeste valori nu intervine in reglaje.exact cum a spus si colegul,trebuie facuta o scanare sau daca a fost facuta poti posta codurile.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users