Jump to content


Photo

dinam


  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#1 charlie

charlie

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Kewet
  • Model:ElJet-II
  • Motorizarea:7.5kW

Posted 14.10.2005 @ 16:22

Daca la alternatoare avem si noi ceva indicatzii de putere maxima la dinamul de pe bus-ul meu sunt in ceatza totala ... Cine are ceva specificatzii ?

#2 MishuL

MishuL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Beetle Bus Golf 4 Trabi
  • Model:Ford Moskwich Mobra
  • Motorizarea:IJ56 MZ 250

Posted 14.10.2005 @ 19:29

Tu ai dinam pe bus? :))



#3 oaxclaudio

oaxclaudio
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:ovali '57
  • Motorizarea:1200 30CP

Posted 14.10.2005 @ 21:04

Da exista Busuri cu dinam cred ca cele pana in '72!Daca e orig de Bus ar trebui sa aiba 38A adica 38Ax14V=....Wmax! Si reg de de incarcare trebuie sa fie tot de 14V si 38A. :D

#4 charlie

charlie

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Kewet
  • Model:ElJet-II
  • Motorizarea:7.5kW

Posted 15.10.2005 @ 17:24

Da exista Busuri cu dinam cred ca cele pana in '72!Daca e orig de Bus ar trebui sa aiba 38A adica 38Ax14V=....Wmax! Si reg de de incarcare trebuie sa fie tot de 14V si 38A. :angry:

<{POST_SNAPBACK}>


Thanx! 500W. O sa am grija sa nu dau muzica tare cu farurile aprinse :blink:

#5 niq_ro

niq_ro
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1300 / 14.02.1967
  • Motorizarea:F-1285cmc 29kW

Posted 16.10.2005 @ 10:57

In "Revue Technique automobile" nr. 317 din Octombrie 1972 am gasit ca pe bus, au fost 2 tipuri de dinamuri: de 30A (sasiu de la 218 163 485), iar apoi de 38A pana la 219 000 001...pana s-au schimbat cu alternatoare de 55A
Curent max: 30A, respectiv 38A
Tensiunea nominala: 14V
Turatia arborelui dinamului pentru putere maxima:
2000 rot/min, respectiv 2400 rot/min
Demultiplicare: 1 la 1,9
Diamtru (fulie): 105mm
Cod dinam: 211 903 031 A (sau 113 903 031 G), respectiv 211 903 031 D
Cod releu: 113 903 803 B (sau 113 903 803 E), respectiv 211 903 803 E

Turatia minima (de incarcare): 1450 rot/min, respectiv 1300 rot/min
Tensiunea de conjunctie: 12,4-13,1V; respectiv 12,5-13,2V
Curent de retur: 2-7,5V; respectiv 5,0-11,5A
Tensiunea reglata fara incarcare: 13,5-14,5V; respectiv 13,5-14,2V
Tensiunea reglata la incarcare: 12,8-13,8V; respectiv 12,9-13,6V
Curent de incarcare: 45A, respectiv 35A (aici cred ca e invers :) )

Edited by niq_ro, 16.10.2005 @ 11:00.


#6 tonic

tonic
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:broscuta
  • Model:VW 1200
  • Motorizarea:hmmmm

Posted 10.03.2006 @ 20:56

ar putea sa scrie cineva aici cum se conecteaza un dinam pe masina danei77 (Rares) care avusese alternator pana nu de mult?

Pe dinam sunt 2 borne (parca D+ si DF) iar pe regulator sunt tot 2 similar plus inca 2 (61 si inca una...care am uitat cum se cheama).....

#7 Osi

Osi
  • Oraş:Baia Mare
  • Model:VW Kafer 1200, nascuta la Wolfsburg, in A.D.1959

Posted 10.03.2006 @ 22:23

E mai multe feluri. A lui Rares am inteles ca are D+, DF, 61 si B+(sau 51?).
Conectati D+ la D+ si DF la DF (mare shmekerie :P ). B+ il pui la baterie (un fir ceva mai gros), iar 61 il trimiti la becul din bord. Dar daca ai 51 (in loc de B+), vezi sa nu-l confunzi cu 61!
Nu-i musai sa trageti fire sub bancheta-spate! Montati mai bine releul in compartimentul motor (mai ales daca are de gind sa-si repare alternatorul).

#8 tonic

tonic
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:broscuta
  • Model:VW 1200
  • Motorizarea:hmmmm

Posted 11.03.2006 @ 09:13

cam cat de groase trebuie sa fie firele intre dinam si regulator n- deci D+D+ si DF DF, mai grase decat firul cafre merge spre baterie?sau pot sa fie si mai subtiri

#9 Osi

Osi
  • Oraş:Baia Mare
  • Model:VW Kafer 1200, nascuta la Wolfsburg, in A.D.1959

Posted 11.03.2006 @ 10:26

De regula firul care merge spre baterie, este pus impreuna cu inca un fir pe acelasi papuc (am inteles ca asa e si la Rares). Aceste fire sunt ambele groase. Unul dintre ele merge catre bordul masinii (e plus-ul general trimis in tabloul de sigurante), iar pentru al doilea exista doua posibilitati:
1/ merge la demaror, caz in care e la fel de gros ca celalalt fir (conexiunea cu bateria e facuta la borna demarorului, in cazul asta);
2/ merge la baterie, caz in care poate fi un pic mai subtire ca celalalt (dar tot gros, de vreo 4 mm patrati).

Legatura pe care o faci intre D+ si D+, trebuie realizata cu un fir la fel de gros cu cel mai gros dintre cele doua de care vorbeam mai sus (oricum, sa aiba sectiunea de minim 6 milimetri patrati).
La DF, puteti utiliza cu incredere si un fir mai subtire, cam ca si firul care merge la becul din bord.
In general, in orice situatie, daca puneti fir cu sectiunea mai mare decit trebuie, nu e nici o problema (e chiar mai bine). Mai subtire sa nu fie! (eu mi-am refacut toata instalatia cu fire de 1,5 in loc de 0,5). Normal ca cineva va comenta ca nu mai e original, mai ales daca pui de alta culoare. Dar asta e decizia voastra.
Am uitat sa zic de legatura la masa. Cind montati releul, nu-l izolati fata de masa; nu stiu cum aveti de gind sa-l prindeti (cu suruburi, cu un colier etc.), dar carcasa sa fie la masa. Unele modele au chiar o borna de masa intre B+ si DF.

Edited by Osi, 11.03.2006 @ 10:27.


#10 tonic

tonic
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:broscuta
  • Model:VW 1200
  • Motorizarea:hmmmm

Posted 11.03.2006 @ 22:59

Multam' Osi....am reusit sa conectam azi dinamul la masina lui rares si merge perfect, se stinge si beculetzul din bord....

din pacate a ajuns acasa si l-a lasat bateria :) :) :D :D (care statuse la redresor 24 ore)...dar stai linistit ca nu e din cauza dinamului ci din cauza ca era statuta de 1 an

#11 B-90-LAL

B-90-LAL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1600 TL
  • Motorizarea:1600 54CP

Posted 08.04.2006 @ 12:44

salutare...
am si eu niste intrebari legate de dinam...cum pot sa-mi dau seama daca un dinam incarca, inafara de metoda cu aparatul de masura?...e valabila treaba de la alternatoare....daca scotzi borna se opreste motorul in cazul in care nu incarca?....sau e alta mancare de peste?
a.......si inca ceva......pun toate firele conform schemei.......iar cand conectez borna face scurt si da sa iasa fum din releu :blink: ......ce sa fie?

#12 Osi

Osi
  • Oraş:Baia Mare
  • Model:VW Kafer 1200, nascuta la Wolfsburg, in A.D.1959

Posted 09.04.2006 @ 09:57

De ce "inafara de metoda cu aparatul de masura"? Asta e cea mai simpla si corecta metoda.
Sa dai jos borna, nu-i tare sanatos (nici la alternator).
Probabil ca ti-e dus releul de incarcare, dar asta e doar o presupunere. Mai bine du-te la un electrician, decit sa-ti dai foc la masina. Parerea mea.

#13 B-90-LAL

B-90-LAL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1600 TL
  • Motorizarea:1600 54CP

Posted 10.04.2006 @ 11:27

s-a rezolvat....era inversat firul de la excitatzie cu minusul la dinam....nu am gasit niciunde pe dinam cum sa pui firele :scratch: ...DF....D-.....D+.....in schimb am gasit scrijelit pe un capacel de plastic care acopera mufa de la dinam :D .....treaba romaneasca mai tare ca 'a nemtzeasca :D

#14 MishuL

MishuL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Beetle Bus Golf 4 Trabi
  • Model:Ford Moskwich Mobra
  • Motorizarea:IJ56 MZ 250

Posted 12.04.2006 @ 10:27

Iulica te omor!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ai ars relee? si pe ala electronic? :D
Din cate shtiu scrie pe fundul capacelului din fabrica...

S-a discutat demult despre conectarea dinamului ca motor atunci cand isi pierde campul remanent si nu mai vrea sa mai incarce. Mai shtie cineva ce si cum? Victor??

#15 jan

jan
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:tip 1,3
  • Motorizarea:1800, 1600

Posted 12.04.2006 @ 10:41

http://www.vw-resour...r.html#polarize
Asa ceva?

#16 victori

victori

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Model:vw 1200 din 1967 cu motor 1300 AB 44 CP

Posted 12.04.2006 @ 10:43

Da, aia o aveam si eu.

#17 jan

jan
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:tip 1,3
  • Motorizarea:1800, 1600

Posted 12.04.2006 @ 18:42

Sau asa.
http://www.nls.net/m...lks/htm/gen.htm

#18 antoniodaros

antoniodaros
  • Oraş:Tulcea
  • Maşina:VW
  • Model:Kaefer 1300 '66
  • Motorizarea:1600

Posted 14.10.2006 @ 21:27

baieti, sunt foarte bulversat: dinamul are releu de incarcare incorporat? sau cum incarca ele bateria?

#19 tibimakai

tibimakai
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Rabbit(Golf)
  • Motorizarea:2.5L 170 CP USA

Posted 14.10.2006 @ 23:16

nu, este sub bancheta din spate in spatele soferului(o cutie metalica)

#20 antoniodaros

antoniodaros
  • Oraş:Tulcea
  • Maşina:VW
  • Model:Kaefer 1300 '66
  • Motorizarea:1600

Posted 15.10.2006 @ 16:54

eu nu am asa ceva in masina. Cum arata ?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users