Jump to content


Photo

Uleiuri 0w-40


  • Please log in to reply
70 replies to this topic

#1 samartean

samartean
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:Golf '10
  • Motorizarea:1.2 TSI 105

Posted 19.05.2011 @ 23:03

Dupa experientele nereusite pe care le-am avut cu un Motorex Full Synthetic 0w-40 si un Mobil 1 0w-40 pe masini diferite, m-am decis sa creez acest topic, poate unii invata din greselile altora.

Uleiurile 0w-40 au indici de vascozitate extrem de ridicati - care in teorie reprezinta un avantaj; in practica se dovedeste de multe ori ca nu este asa.

Avand un indice de vascozitate ridicat, inseamna ca uleiul contine o cantitate insemnata de polimeri de vascozitate; acestia la caldura "se activeaza", marind vascozitatea uleiului, in timp ce la rece, uleiul are o vascozitate scazuta(polimeri "inactivati"), comparativ cu uleiurile minerale sau semi-sintetice - ceea ce ajuta mult la protectia motorului, in special la porniri.

Toate bune si frumoase, insa asa cum am zis, in teorie; dupa un anumit interval de timp sau kilometrii, tocmai acesti polimeri minune, ajung sa imbatraneasca si isi pierd drastic din proprietati, si asa ajung uleiurile 0w-40 la vascozitati care se pot incadra usor la indici gen 0w-30 sau chiar 0w-20 cu mult inainte de schimbul normal de ulei.

Mai mult, omul este indus in eroare, pentru ca uleiul asta ajungand sa aiba o vascozitate atat de scazuta la cald, consumul de combustibil scade, datorita peliculei foarte subtiri de ulei, facand ca "oil drag-ul", adica acea frecare cu uleiul in sine, este practic inexistenta. Un ulei mai gros, asigura o pelicula mai groasa pe metal, reduce uzura si creste consumul(poate neglijabil). Pe de alta parte, daca uleiul ajunge la o vascozitate extrem de scazuta, nu numai ca nu mai asigura un consum scazut, dar il mareste considerabil impreuna cu uzura pentru ca pelicula nu mai exista(curba Stribeck), iar metal pe metal stim cu totii ce inseamna.
O mica paranteza - din cauza "oil drag-ului", sau mai bine zis lipsei lui, se recomand un ulei foarte subtire, chiar 0w-20, pentru racing pe distante foarte scurte, gen calificari, uphill sau drag racing; in timp ce la curse lungi de 12 sau 24 ore sunt folosite uleiuri foarte groase care asigura protectia necesara, chiar si dupa ce uleiul pierde din vascozitate - asta spune multe.

Dupa mine, 0w-40 e doar o piesa de marketing, iar daca nu vrei sa-l schimbi tot la 5000-8000km, nu-l recomand. Asadar raman uleiurile mai "grele", gen 5w sau 10w.
Daca un ulei 10w intradevar are o vascozitatea ridicata la rece, iar flow-ul nu este atat de bun ca cel al uleiurilor 0w, sa nu uitam ca la cald, se schimba rolurile, si uleiul gros trece in avantaj, lasand o pelicula mult mai groasa pe metal pentru urmatoarea pornire, comparativ cu cele subtiri.

Opinii?

#2 iuliu m.

iuliu m.
  • Oraş:Alexandria
  • Maşina:Citroen
  • Model:C5
  • Motorizarea:2.0 HDI 109 CP

Posted 20.05.2011 @ 02:23

Salut,
Nu ne spui nimic despre "experientele nereusite".
Sa vedem ce afirmi:

Mai mult, omul este indus in eroare, pentru ca uleiul asta ajungand sa aiba o vascozitate atat de scazuta la cald, consumul de combustibil scade, datorita peliculei foarte subtiri de ulei, facand ca "oil drag-ul", adica acea frecare cu uleiul in sine, este practic inexistenta.

Consumul de combustibil nu este dependent de grosimea peliculei de ulei care, daca esti putin atent, este constanta, pentru acelasi motor si in aceleasi conditii de temperatura a lui, pe largi plaje de vascozitate a lubrifiantului, si este hotarata , in principal, de gradul de uzura a motorului respectiv.
Avantajele, in ceea ce priveste consumul, decurg din presiunea mai mica in sistemul de ungere si de vascozitatea fluidului de lucru pe care pompa de ulei este silita sa-l "framante" intre pinioanele sale. Ele sunt, de regula, neglijabile.

Un ulei mai gros, asigura o pelicula mai groasa pe metal, reduce uzura si creste consumul(poate neglijabil).

Niciun ulei "mai gros", ca scop in sine, nu este adecvat a priori oricarui tip de motor, el fiind desigur mai indicat unui motor uzat, cu jocuri intre piesele in miscare (manetoane, cuzineti, cilindri, segmenti, etc.) marite de gradul sau de uzura. Folosit fara discernamant, pe un motor in buna stare, "strans" , ca sa zic asa, el poate aduce in egala masura neajunsuri, cum ar fi supraincalziri partiale, uleiul avand dublu rol de fluid lubrifiant si de racire in anumite zone ale motorului. Pentru a se mentine la o vascozitate normala functionarii ultimului ("tip de motor") el se va mentine la o temperatura superioara celui mai putin vascos, ceea ce in timp dauneaza motorului, si-i scurteaza viata. Ce sa mai vorbim de "prezenta sa intarziata" in zonele "nevralgice" ale motorului in perioadele friguroase ale anului, la pornire, cand , dupa unele estimari ar avea loc intre 60 si 80% din uzura acestuia pe toata perioada "vietii" sale. Putem neglija tocmai acest "mic amanunt"? In ceea ce priveste tipul de ulei adecvat folosirii pe un anume tip de motor/masina, trebuie urmarita cu strictete aplicatia careia acesta ii este destinat.
Realizezi probabil ca ceea ce afirmi in enuntul citat de mine mai sus (ultimul) este extrem de inexact (ca sa fiu "bland"), un ulei mai gros, "neimpingand" mai "incolo", ca pe o bucata de cauciuc, piesele de metal aflate in miscare si care se ating prin intermediul lui, marindu-le brusc tolerantele...
Restul sunt numai interpretari inexacte si foarte personale ale structurii uleiurilor. Acestea la care faci referire sunt complet sintetice si, deci, au un pachet extrem de bine proportionat de "imbunatatitori de vascozitate"(V.I.), si deloc exagerat, fiindca se bazeaza pe polialfaolefine (P.A.O.), cel putin, care nu au nevoie de aditivii respectivi in cantitate mare, care dauneaza lubricitatii tocmai pentru ca rolul este diferit si focusat pe vascozitate, in asta constand si superioritatea "full synthetic"-elor asupra celorlalte.
Nu trebuie sa schimbi "tot la 5000-8000 km" acest tip de ulei ci la ~10 000 km, ceea ce nu-i departe de "limita ta" superioara, el nefiind long life, deci destinat intervalurilor extinse de service.
In ceea ce ma priveste dupa cum se tot afirma pe aici si imi face deosebita placere sa citez, fiindca mi se pare una dintre cele mai adevarate afirmatii de pe sectiunea asta:
"prefer sa fac schimbul de ulei, normal (10 k km) si sa am motor long life, decat sa fac schimbul la "intervale extinse" cu ulei long life si ...".
Sunt detaliate la un moment dat si dezavantajele uleiului long life, un compromis destinat departamentului de marketing(aici da!), care vinde mai usor masina cu intervale de service extinse vreunei domnisoare simandicoase, spre exemplu, care nu ridica deloc capota masinii, nici macar pentru a completa cu lichid de parbriz (operatiune pentru care se duce la "service-ul de reprezentanta") si care intreaba din varful buzelor cat o costa reviziile pe an, iar agentul de vanzari din showroom pune mana pe calculatorul de buzunar si "scoate" un rezultat "de toata frumusetea"...
Si ar mai fi multe (de spus/scris)...
Subiectul mi se pare hyperofertant si de aceea "m-am intins la vorba". Scuze!
"Intr-un cuvant", nu agreez punctul tau de vedere.

Drumuri cat mai bune!

Edited by iuliu m., 20.05.2011 @ 03:00.


#3 samartean

samartean
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:Golf '10
  • Motorizarea:1.2 TSI 105

Posted 20.05.2011 @ 11:32

iuliu m. - ma asteptam sa contribui cu ceva, dar ai incercat cu jumatate de argumente sa desfiintezi ce am zis

Experientele nereusite pe care le-am avut - am precizat foarte clar ca ma refer la pierderea drastica de vascozitate cu aceste uleiuri dupa cateva mii de km, sa-ti explic ce inseamna asta?

Dupa nici 5000km, am inceput sau aud sunete metalice(de tacheti cred) timp de 1-2 secunde la porniri la rece, in special dupa ce motorul a fost alergat inainte de oprire.
Asta ce inseamna - ca exact pelicula de care spui tu ca are aceeasi grosime pe o plaja mare de vascozitate, a disparut o data ce am oprit motorul.

Dupa ce am schimbat cu ulei 10w-40, semi-sintetic!, sunt la 7000km cu uleiul asta si nu am auzit niciodata vre-un sunet de metal pe metal, iar pornirile la rece, ma crezi sau nu sunt mult mai "curate", ceea ce e in contradictie cu teoria ta. Ulei normal, nu ester, nici macar full-synth, ramane pe piese si acea perioada critica de 2 secunde a trecut.

Nu vreau sa comentez asupra "Acestea la care faci referire sunt complet sintetice si, deci, au un pachet extrem de bine proportionat de "imbunatatitori de vascozitate"(V.I.), si deloc exagerat, fiindca se bazeaza pe polialfaolefine (P.A.O.), cel putin, care nu au nevoie de aditivii respectivi in cantitate mare, care dauneaza lubricitatii tocmai pentru ca rolul este diferit si focusat pe vascozitate, "
Sunt convins ca ai dovezi si nu sunt interpretari inexacte si personale ;)

Eu ma voi baza pe experiente si try-and-fail ca sa gasesc ceva, tu bazeaza-te pe teorii, problema fiecaruia.

Sunt intru totul de acord cu schimbarea uleiului mai devreme decat 15k, dar nu trebuie pastrat un interval fix, mai degraba in functie de calitatea uleiului de a-si pastra proprietatile.

#4 Tracto

Tracto
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Audi
  • Model:A3
  • Motorizarea:AEH

Posted 20.05.2011 @ 12:49

Dupa experientele nereusite pe care le-am avut cu un Motorex Full Synthetic 0w-40 si un Mobil 1 0w-40 pe masini diferite, m-am decis sa creez acest topic, poate unii invata din greselile altora.


Opinii?


Dupa cum probabil ai observat VW striga tare si cu putere ca recomanda uleiurile CASTROL (chiar pe peretii reprezentantei TESS din Brasov scrie asta).

Poate aveai o experienta mai placuta cu acest producator decat cu ceilalti la aceeasi vascozitate. Oricum pentru tara noastra nu e nevoie de 0W mai degraba 5W sau 10W pentru ca avem o clima mai blanda decat in alte tari.

Edited by Tracto, 20.05.2011 @ 12:50.


#5 samartean

samartean
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:Golf '10
  • Motorizarea:1.2 TSI 105

Posted 20.05.2011 @ 15:37

mda - cum sa formulez - nu bag Castrol, nici sa mi-l dea gratis...

VW recomanda Castrol din motive pur economice, nu te lasa influentat de asta. Iar 0w-40 in teorie e potrivit pentru toate conditiile, in special pentru cele de la noi...

#6 iuliu m.

iuliu m.
  • Oraş:Alexandria
  • Maşina:Citroen
  • Model:C5
  • Motorizarea:2.0 HDI 109 CP

Posted 20.05.2011 @ 15:50

Dupa ce am schimbat cu ulei 10w-40, semi-sintetic!, sunt la 7000km cu uleiul asta si nu am auzit niciodata vre-un sunet de metal pe metal, iar pornirile la rece, ma crezi sau nu sunt mult mai "curate", ceea ce e in contradictie cu teoria ta. Ulei normal, nu ester, nici macar full-synth, ramane pe piese si acea perioada critica de 2 secunde a trecut

Nu are vreo relevanta. A pune ulei mai "gros la rece"/inferior, pentru a "ramane" pe "piese" in suspensie este o sugestie "novatoare" prin directia ei si, dupa stiinta mea, fara vreo acoperire in realitate.
S-ar putea ca la multe grade sub zero uleiul de care vorbesti sa se fi "solidificat" pur si simplu prin inghet printre camele si culbutorii masinii tale si sa fi "ramas acolo", furnizand "porniri curate/netzacanitoare", insa asta numai bine nu poate fi pentru "restul de motor".
1-2 secunde , pana uleiul "intra in priza", de tacaneala a culbutorilor, nu este deloc ceva grav, si in nici un caz nu trebuie sa completam cu "vaselina", respectiva toleranta, pentru a nu mai auzi nimic, cu orice pret.
Un ulei care se "lipeste" de metal ceva mai mult timp decat celelalte dupa oprire, este cel esteric, dar fii sigur ca daca masina stationeaza nepornita cateva zile, "s-a zis" si cu pelicula formata de el. Si nici nu trebuie sa fie altfel.
Sunt cateva compromisuri acceptate si printre ele sunt si zgomotele metalice de la pornire pana motorul isi "ia ulei".
Altfel, iti recomand Nissan Leaf :)
Nu stiam ca tema discutiei este atat de "filozofica".
Fii convins ca privind ceea ce afirm, am intotdeauna"dovezi" si nu sunt interpretari "inexacte", cu atat mai putin "personale".
In ceea ce-l priveste pe Tracto, ca sa nu mai lungim vorba, sunt 100% de acord cu tine ( se mai "deduce" si din alte posturi ale mele).Nici sa mi-l ofere gratis, nu "arat" Catastrolul motorului meu. Nu mai pot eu de politica de marketing a VW Group si mai ales de "Produktionsprogramm fur Rumanien"......

Multe drumuri cat mai bune!

Edited by iuliu m., 20.05.2011 @ 15:59.


#7 Tracto

Tracto
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Audi
  • Model:A3
  • Motorizarea:AEH

Posted 20.05.2011 @ 17:03

Imi pare rau sa aud acest lucru. Eu chiar am folosit o gama larga de producatori de ulei pe mai multe masini si Castrol-ul s-a dovedit a fi cel mai potrivit din toate punctele de vedere poate doar pretul un pic mai mare.


Ideea e ca 0W nu e recomandat pentru clima noastra. 0W e pentru ierni geroase.

#8 c6t9

c6t9
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:BMW///VW
  • Model:X3///R20
  • Motorizarea:3.0sd///2.0TSI

Posted 20.05.2011 @ 18:01

N-am pus niciodată 0W-40. De ce ai ales să faci asta?

La mine la BMW, se recomandă Castrol 5W-30 la 30k km (maxim), iar eu pun Motul 5W-40 la 10k km. Schimbul se face pe baza numărului de ore și a regimului de funcționare. Numărul de km este un indicator lipsit de orice relevanță. Aici se poate discuta foarte mult. Numărul de ore ar trebui stabilit n funcție de cum se schimbă uleiul n diverse condiții de exploatare, dar datele astea nu prea sunt disponibile.

Ideal ar fi ca pe la nceput achiziție mașinii să poți face o analiză a uleiului n timp pentru a știi exact cum se comportă și cnd ar trebui schimbat.

#9 stealth

stealth
  • Oraş:Slobozia
  • Maşina:Honda ,Volkswagen
  • Model:Civic FN,Polo 6n
  • Motorizarea:1.8i-VTEC 140cp

Posted 20.05.2011 @ 19:04

Salut samartean, am citit recenzia ta, dar nu am vazut nicaieri cum ai testat de fapt aceste lucruri? Ai facut teste in laborator?Sau dupa cum ti se parea ca tacane tachetii?
Dupa ce ti-ai dat tu seama ca se petrece de-adevaratelea ceea ce ai scris?
Mi se pare ca ai scris ceva partial impletit din chestii teoretice, cu vascozitatea la cald sau la rece dar nu reiese nicaieri pe ce te bazezi.
Deci nu ma intelege gresit, nu te atac in cele afirmate ci doar intreb.

Eu am bagat intr-un Derby din '78 ulei Mobil 1 0W30 dupa ce i-am facut RK cu care am mers 2 ani,cca 10mii km anual, in care mia scazut nivelul la jumatatea reperului, tine cont de asta. Nu am avut nicio prelingere pe la niciun semering/garnitura, distrugand astfel si mitul cu contraindicatia folosirii uleiurilor full syntethic in motoare de generatie veche.Nu tacanea nimic in el si locuiesc in desertul Baragan.

Nu uita ca exista marfa contrafacuta.

Edited by stealth, 20.05.2011 @ 19:05.


#10 iuliu m.

iuliu m.
  • Oraş:Alexandria
  • Maşina:Citroen
  • Model:C5
  • Motorizarea:2.0 HDI 109 CP

Posted 20.05.2011 @ 21:56

Ideea e ca 0W nu e recomandat pentru clima noastra. 0W e pentru ierni geroase

Nimic mai fals, in opinia mea.
Ca nu e "neaparat necesar", fiind "suficient" si 5W-XX, asta da, se poate spune.
Dar 0W-XX are avantaje in fata 5W-XX-ului, evidente pe ger, unde fiecare secunda pana la ajungerea lui in zonele de lucru, conteaza.
Are si dezavantajul pretului mai mare.
Stealth, poti argumenta afirmatia careia i-am raspuns eu?

Imi pare rau sa aud acest lucru. Eu chiar am folosit o gama larga de producatori de ulei pe mai multe masini si Castrol-ul s-a dovedit a fi cel mai potrivit din toate punctele de vedere poate doar pretul un pic mai mare.

Poti detalia un pic? Mai ales sintagma "cel mai potrivit din toate punctele de vedere"?

Multumesc!

Edited by iuliu m., 20.05.2011 @ 22:03.


#11 samartean

samartean
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:Golf '10
  • Motorizarea:1.2 TSI 105

Posted 22.05.2011 @ 10:57

stealth - nu e teza de doctorat, deci nu cred ca trebuie sa prezint referinte sau sa fac teste de laborator. Tot ce am scris e bazat strict pe experienta mea si pe discutii pe forumuri de specialitate.
Nu stiu sigur daca erau tachetii, nici nu am precizat vreodata ca sunt, insa stiu ca aveam metal pe metal.

#12 bluetux

bluetux
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:OPEL & SKODA
  • Model:ASTRA H CDTI & FABIA
  • Motorizarea:101CP Isuzu&VW

Posted 23.05.2011 @ 14:28

Fabiuta mea are 157000 km, foloseste 0w40 (WOLF), motorul e f f silentios, consumul de benzina e sub cel din cartea tehnica, nici vorba de zgomot de tacheti, nu consuma ulei. Ce-i drept, wolf e un pic mai vascos la 40 grade decat mobil 1 (de motorex nu stiu, ca aia nu au obiceiul sa prezinte vreo fisa tehnica..).
O sa-l folosesc si la turbo diesel, acolo chiar e nevoie de ungerea rapida a turbinei.
A, e full sintetic, pe baza de esteri si e mult mai ieftin decat Mobil 1, etc.; plus ca e bun pt toate anotimpurile (punctul de curgere e la -57 grade...).

Edited by bluetux, 23.05.2011 @ 14:30.


#13 iuliu m.

iuliu m.
  • Oraş:Alexandria
  • Maşina:Citroen
  • Model:C5
  • Motorizarea:2.0 HDI 109 CP

Posted 23.05.2011 @ 15:13

Da' cu 0W-50 cum te impaci, samartean? La fel de "rau"? :)
Multumesc!

Edited by iuliu m., 23.05.2011 @ 15:14.


#14 reader

reader
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Audi,
  • Model:dar nu vedi.
  • Motorizarea:ASZ+TCM

Posted 23.05.2011 @ 16:34

Totusi, la ce capitole este mai slab 0w40 decat 5w40? De ce niciun producator nu recomanda 0w40?

#15 samartean

samartean
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:Golf '10
  • Motorizarea:1.2 TSI 105

Posted 23.05.2011 @ 23:10

iuliu m. - interesant ce aduci, insa eu imi mentin parerea ca 0w-40, cel putin cele care le-am incercat eu nu au fost ok.... din prisma calitatii polimelilor, sau a uleiului in sine, nu stiu, insa mie imi e cert ca un motor nou nu are voie sa sune asa la porniri, nici macar pentru o secunda

stealth - Motorexul l-am luat din Austria, imi permit sa exclud optiunea fake-ului

bluetux - consumul redus de carburant l-am observat si eu, si vine o data cu "subtierea" uleiului, asa cum am precizat mai sus. Nu stiu tu cat alergai masina, la mers economic, sunt convins ca uleiul poate tine mai mult... insa eu deseori o tin sus de tot in ture, iar problema mea se rezuma in special la pornirile de dupa acele alergari, iar tu nu ai turbina, care e cea mai fierbinte piesa care trebuie unsa, deci comparatia poate e injusta.
Din punct de vedere al datelor de pe foaie, referitor la Wolf, nu vad cea mai esentiala valoare pentru un ulei de motor, adica HTHS, asa ca nu ma pronunt.

Edited by samartean, 23.05.2011 @ 23:28.


#16 iuliu m.

iuliu m.
  • Oraş:Alexandria
  • Maşina:Citroen
  • Model:C5
  • Motorizarea:2.0 HDI 109 CP

Posted 24.05.2011 @ 01:08

Salut,

mie imi e cert ca un motor nou nu are voie sa sune asa la porniri, nici macar pentru o secunda

Ba da. Are "voie". Atata vreme cat camele nu sunt lipite in orice moment de "talpa" culbutorilor , ci au un joc predeterminat, in momentul cand intre ele nu este ulei se aude cum metalul/teflonul rolei "talpii" loveste ritmic cama pe portiunea ei cea mai "inalta". La un motor proaspat asamblat la Wolfsburg, Stuttgart, Sochaux,Torino,etc. Ce afirmi, nu este ca uleiul se "subtiaza" facand motorul mai zgomotos, la temperatura de lucru si in plina turatie/relanti, ci ca,virgula, "curge" mai usor, inapoi in baie, lasand piesele "curate" in stationare prelungita, precum si ca are nevoie de un interval ,ce-i drept minim, de a reajunge inapoi, si a reface pelicula protectoare.
Asa , si cu ce-i "vinovat" uleiul? Ca nu s-a "lipit" de piese?

sa nu uitam ca la cald, se schimba rolurile, si uleiul gros trece in avantaj, lasand o pelicula mult mai groasa pe metal pentru urmatoarea pornire, comparativ cu cele subtiri (0W-40, nota mea).

Poti explica afirmatia asta?Vad ca studiezi HTHS-ul uleiurilor. Deci nu ai vreo dificultate in a compara indicii de vascozitate la 100 de grade C, ale celor doua categorii aflate in discutie. Ce observi? Te poti uita, de curiozitate, la orice XXW-40, disponibil pe piata.
Atributul "groasa" referitor la "pelicula" ar trebui inlocuit cu "vascoasa/consistenta". Pentru rigoarea demonstratiei.
Ce-i drept exista pierderi ale indicelui de vascozitate (la cald) pe masura ce uleiul acumuleaza ore de functionare, insa fenomenul nu este chiar asa de evident incat sa ajunga perceptibil pe cale "auditiva". Totul este cuantificat si se petrece intre niste parametri.

cea mai esentiala valoare pentru un ulei de motor

Atentie! Atributul "esentiala" NU are grade de comparatie.
Nu mi-ai raspuns in legatura cu 0W-50-ul. Nu crezi ca te-ar ajuta mai tare?
Nu ar fi timpul sa experimentezi si asa ceva?

Multe drumuri bune!

#17 bluetux

bluetux
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:OPEL & SKODA
  • Model:ASTRA H CDTI & FABIA
  • Motorizarea:101CP Isuzu&VW

Posted 24.05.2011 @ 06:56

HTHS e minim 3.5 cf standardului ACEA A3/B4.
Si Fabia mea vede turatii mari destul de des, dar 0w40 nu e ulei de curse, din analize
de laborator reiese ca nu protejeaza motorul in astfel de conditii.

#18 samartean

samartean
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:Golf '10
  • Motorizarea:1.2 TSI 105

Posted 24.05.2011 @ 09:02

Intai de toate, iuliu m., te rog sa citesti atent ce am scris si sa nu rastalmacesti ce am scris. Nu am precizat niciodata ca uleiul mi-a facut motorul mai galagois la temperatura de functionare.
Am pus accent pe pierderea mare de vascozitate a uleiului, ceea ce cauzeaza porniri reci foarte urate.
Explicatia zgomotului oferita de tine, mi se pare ridicola, si auzita de mine in premiera - personal, nu cred asa ceva.

Esti sau nu de acord, ca un ulei mai vascos la temperatura de functionare a motorului, formeaza o pelicula mai groasa(sau mai vascoasa daca preferi) si mai durabila decat un ulei, sa spunem de aceeasi compozitie, dar mai putin vascos?
Sunt convins ca putem cadea de acord, cel putin asupra unor lucruri, insa tu esti prea ocupat cu decredibilizarea mea, din motive care nu le cunosc.(apropo si la corectia gramaticala care nu stiu daca isi avea locul)

HTHS-ul se masoara la temperatura de 150 grade, nicidecum la 100. Ma bucur ca ai mentionat comparatiile cu alte uleiuri W40 - pentru ca poti observa usor, ca majoritatea uleiurilor 0W-40, au HTHS-ul egal cu 3.5 sau foarte putin peste. In timp ce multe 5w-40 sau 10w-40 au valoarea apropiata de 4 sau chiar peste, desi vascozitatatile la 100grade sunt apropiate sau egale cu cele 0w.

Vascozitatea la 100 grade a uleiurilor, nu trebuie luata in considerare de nimeni, dupa parerea mea, iar indicii SAE de catalogare a vascozitatilor sunt invechiti si nu reflecta realitatea - asta asa, ca sa mai pun benzina pe foc :)

#19 bluetux

bluetux
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:OPEL & SKODA
  • Model:ASTRA H CDTI & FABIA
  • Motorizarea:101CP Isuzu&VW

Posted 24.05.2011 @ 12:00

scuze, dar vascozitatile la 40, 100 si la - 25 (30,35) sunt date in mai toate fisele tehnice de produs si impreuna cu VI, TBN, HTHS, POUR POINT, FLASH POINT, NOACK, densitate, ne dau suficiente informatii privind calitatea unui ulei.

revenind la mobil 1 0w40, parerea mea este ca "pierderea mare de vascozitate" nu se sustine: din probele de ulei uzat analizate postate pe diferite situri nu am gasit vascozitate mai mica de 11 la 100 grade, chiar dupa 17 000 km.

Edited by bluetux, 24.05.2011 @ 12:01.


#20 GTD

GTD
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 5 2008 BKD
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 24.05.2011 @ 14:17

@samartean sper ca nu in masinuta ta ai incercat 10w-40 semisintetic ...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users