Jump to content


Photo

---Turbosuflanta----


  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#1 Silvian91imAuto

Silvian91imAuto

    Nick anterior: SilvianDement91

  • Oraş:Deva
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan 7M 2003
  • Motorizarea:1.9 TDI ANU

Posted 14.02.2011 @ 18:49

Salutari, acum cateva momente am regasit acest ghid, sper sa ne fie de ajutor. Un DIY in ceea ce priveste curatarea Tubinii, anume Garrett VNT15.
http://www.technolog...nt15-turbo.html

Recomand sa discutam in topic-ul acesta orice problema legata de turbina/ele modelului Sharan TDI (eventual Alhambra si Galaxy-care are motoare si piese VAG, cu exceptia celui de ~2200cc TDCI care e Ford). Ca are intarziere, ca "a crapat", cum..., ca s-a stricat in orice fel..., cu ce ati inlocuit-o...
As mai arata cu degetul si spre modificari aduse turbinei (presiune, ...) dar cred ca ar fi prea diversificat topicul atunci. Rog frumos parerea unui Moderator in privinta asta. Stiu ca aspectul asta (tuning) s-ar mai putea trata aici: http://vwforum.vwfor...ificari-sharan/

Aici sunt cateva liste in ceea ce privesc modele de turbine atasate motoarelor de pe Sharan si alte modele. Nu stiu cat de bune sunt sursele, dar mi-ar placea sa stiu cu exactitate modelul turbinei in functie de configuratia de putere a motoarelor (veteranele) 1.9 TDI-PD / non-PD, motorizarile CR (2.0 ...) si alte "cazane".
http://oemturbo.cn/VW.asp
http://www.turbopart...uflante-vw.html
http://180.86.77.213/Seat.asp
ex: VW Sharan - ANU - 1898cc - KKK K03 - geometrie variabila DA/NU (este un model fara si un model cu, nu stiu care este pe Sharan)


Daca este nevoie de alt topic cu referire la turbinele de pe motorizarile pe Benzina (1.8T 1.4TFSI 2.0TFSI altele) recomand sa se faca altul (cand/daca va fi nevoie).

In astea doua topic-uri s-au discutat probleme legate intr-un fel sau altul de turbina (in sectiunea Sharan): http://vwforum.vwfor...bulatura-turbo/ http://vwforum.vwfor...a-in-2000-ture/
Stiu ca in sectiunea TDi sunt discutii mai ample pe tema asta dar aici putem discuta specific Sharan...

Edited by SilvianDement91, 14.02.2011 @ 20:02.


#2 CorneliuRos

CorneliuRos
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:volkswahen
  • Model:sharan
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 07.12.2011 @ 12:29

buna ziua !

aud un fluierat metalic iesind de sub motor la acceleratii lejere de pana 1200 rpm si la schimbarea vitezelor ...cine stie ce poate fi.

a mai avut cineva de a face cu acest suierat dar mai mult "fluierat!?

multumesc.

Edited by CorneliuRos, 07.12.2011 @ 12:31.




#3 Silvian91imAuto

Silvian91imAuto

    Nick anterior: SilvianDement91

  • Oraş:Deva
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan 7M 2003
  • Motorizarea:1.9 TDI ANU

Posted 16.12.2011 @ 17:16

Cum se construieste o TurboSuflanta:



@CorneliuRos Nu stiu sa lamuresc treaba... la mine s-a auzit fluierand cand a cazut intermediara (a ramas doar prima toba, cea mica, pe evacuare).
Poate scapa aer undeva... Aici > http://vwforum.vwfor...urbina-fluiera/ si http://vwforum.vwfor...obleme-turbina/ sunt explicatiile.

#4 razvi_gyl

razvi_gyl
  • Oraş:Slobozia
  • Maşina:volkswagen
  • Model:sharan 2003
  • Motorizarea:1,9 TDI 116 cp

Posted 16.12.2011 @ 23:37

@CorneliuRos,fluieratul vine de la atingerea paletilor de corpul turbinei prin inclinarea axului care are joc in bucsele de bronz,asta daca e fluieratul tipic de turbina,sa nu fie si ceva furtun la intercooler dar atunci intra pe avarie si nu mai ,,trage,,pana nu opresti motorul si pornesti din nou

#5 CorneliuRos

CorneliuRos
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:volkswahen
  • Model:sharan
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 16.02.2012 @ 19:03

Mutumesc baieti.

Fluieratul se aude de ceva timp! Am fost la service si mecanicul a spus ca trebuie schimbat un furtun ce costa aproximativ 400 RON. Cand voi avea timp il voi schimba (daca nu este urgent) .Voi reveni cu informatii noi!

#6 Silvian91imAuto

Silvian91imAuto

    Nick anterior: SilvianDement91

  • Oraş:Deva
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan 7M 2003
  • Motorizarea:1.9 TDI ANU

Posted 10.03.2012 @ 22:58

Sharan 7M - lista cu modelele turbinelor montate/aferente motoarelor in functie de cod motor, an.

Sharan 1.8T - 150HP 1.8L P AJH 98-00 K03 53039880022E 06A145703C W
Sharan 1.8T - 150HP 1.8L P AWC 00- K03 53039880049E 06A145704H W
Sharan TDI - 110HP 1.9L D AFN/AVG 96-00 GT1749V 454183-0001/2E 028145702E A
Sharan TDI - 110HP 1.9L D AFN/AVG 97-00 GT1749V 701855-0001/2E 028145702P/S A
Sharan TDI - 115HP 1.9L D AUY 00- GT1749V 454232-0006E 03253019D A
Sharan TDI - 130HP 1.9L D 02- BV39 54399880012/23E 038253016S A
Sharan TDI - 130HP 1.9L D ASZ 03-04 KP39 54399880005/47E 038253019H/14R A
Sharan TDI - 130HP 1.9L D ASZ 03- GT1749V 712078-0001E 038253019F A
Sharan TDI - 130HP 1.9L D ASZ 03- GT1749V 716860-0001/2/3E 038253016E A
Sharan TDI - 130HP 1.9L D ASZ 03- GT1749V 720855-0001E 038253016F A
Sharan TDI - 90HP 1.9L D ANU 99-02 K03 53039880036E 028253019 A
Sharan TDI - 90HP 1.9L D 1Z/AHU 95-99 GT1544S 454083-0001/2E 028145701Q A

Informatia de mai sus am copiat-o de pe pagina aceasta: http://www.vwclubcro...aded&pid=208767

:zzzzz:

Edited by SilvianDement91, 10.03.2012 @ 23:01.


#7 felix1984

felix1984
  • Oraş:Roman
  • Maşina:seat
  • Model:new ibiza
  • Motorizarea:1.4 16 v 85 cp

Posted 24.08.2012 @ 21:09

sunt proaspat posesor al unui vw sharan 4 motion si de curand am schimbat garnitura de chiulasa, facut plan la chiulasa,facut scaune supape, garnitura noua, strans bine si dat cheie, totul a decurs normal, a pornit relativ usor,motorul merge rotund dar am observat ca la decelerari indiferent ca e in gol sau in mers se aude un fasait intrerupt in carcasa filtrului de aer destul de puternic, ce ar putea fi? jocul la axul turbinei l-am verificat este ok,paletii se invart usor, totusi tind sa cred ca s-ar bloca geometria , ce spuneti? mentionez ca nici masina nu prea trage.orice parere este binevenita, o seara buna. am uitat sa mentionez motorul este 19 tdi tip auy, 116cp.

#8 felix1984

felix1984
  • Oraş:Roman
  • Maşina:seat
  • Model:new ibiza
  • Motorizarea:1.4 16 v 85 cp

Posted 29.08.2012 @ 20:58

problema rezolvata: dat jos turbina, curatata, dar nu era nevoie, reglat tija de la actuator pt ca era dereglata din cauza contrapiulitei care era slabita, montat la loc, merge ca noua, toate bune.

#9 lucy7sl@yahoo.com

lucy7sl@yahoo.com
  • Oraş:Târgu Neamţ
  • Maşina:sharan
  • Model:auy
  • Motorizarea:1.9 116

Posted 13.10.2013 @ 17:52

Buna ziua. 

  Am un sharan de circa 2 saptamania de acum...si probleme... masina are 250.000 luata din germania.

  Problema este ca se aude cum turbo fluiera si la relanti, o pornesc si se aude un fluierat ascendent, parca ar fi un vacum ceva. Problema e ca se aude suieratul atat pe accelerare cat si pe decelerare. Ce sa zic.. acelas suerat se aude de la turatii mici 1200-1400 pana la 2000-3000 ( la un momendat nu stiu daca il mai aud de la sunetul motorului) am fost la mecanici si m-au pus sa o accelerez usor si apoi mai tare iar parerea lor e ca turbo e pe duca, iar reparatia costa 500-600 de euro ( parere fondata doar pe ce a ascultat motorul, nu au atins nimic).

  Masina merge exemplar, puterea este liniara, fara limp mode, ajung cu ea si la 3200-3300 de turatii si trage, 140-150 km/ora fara nici o problema. Sa fie turbo cum zic ei? 

  Poate fi un furtun spart/crapat ? 

  Recomandati o reconditionare sau sa iau un turbo nou garret ?



#10 andrusel

andrusel
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:SHARAN
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 13.10.2013 @ 18:04

Pai nu era mai concret daca desfaceau furtunul de la turbo si miscau de ax ?Ca de la accelerat pe loc nu stiu daca iti dai seama prea mult daca e turbo dus,doar daca nu se aude vreo "grohaiala" pe decelerare.Daca aveai vreun furtun rupt/crapat pe traseul turbo-intercooler masina lua limp si scotea fum la blana.Asa ca pana nu constati cu exactitate problema nu te apuca sa cumperi turbo,si daca se ajunge la asta cauta-l pe colegul nostru Ciprian(@cipos) si te rezolva el,sau cel putin cere-i un sfat/pret. :icon_thumleft:



#11 nelu_24

nelu_24
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan 2000 Trendline
  • Motorizarea:1.9TDI AUY

Posted 13.10.2013 @ 20:45

Lucy am si eu aceeasi identica problema ca tine.Stai linistit.La mine l-am curatat de doua ori pana acuma iar dupa o luna  s-a infundat iarasi.Cand te lasa il schimbi si basta.La mine imi pierde EGR-ul si parerea mea e ca de aia se infunda.Vreau sa schimb acuma EGR-ul si daca mi se infunda iar schimb turbo.



#12 antonioantonio38

antonioantonio38
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:vw
  • Model:sharan
  • Motorizarea:1.9

Posted 14.10.2013 @ 13:19

Salutare, ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat in legatura cu egr-ul, am vazut ca e cam murdar  linga capsula, pe  el si e uns cu ulei, oare sa spart membrana ?  



#13 lucy7sl@yahoo.com

lucy7sl@yahoo.com
  • Oraş:Târgu Neamţ
  • Maşina:sharan
  • Model:auy
  • Motorizarea:1.9 116

Posted 15.10.2013 @ 18:42

Buna ziua. 

Tot eu cu turbina cea cu semnul intrebarii...

Azi am avut ceva timp asa ca am controlat 

 

Buna ziua. 

  Am un sharan de circa 2 saptamania de acum...si probleme... masina are 250.000 luata din germania.

  Problema este ca se aude cum turbo fluiera si la relanti, o pornesc si se aude un fluierat ascendent, parca ar fi un vacum ceva. Problema e ca se aude suieratul atat pe accelerare cat si pe decelerare. Ce sa zic.. acelas suerat se aude de la turatii mici 1200-1400 pana la 2000-3000 ( la un momendat nu stiu daca il mai aud de la sunetul motorului) am fost la mecanici si m-au pus sa o accelerez usor si apoi mai tare iar parerea lor e ca turbo e pe duca, iar reparatia costa 500-600 de euro ( parere fondata doar pe ce a ascultat motorul, nu au atins nimic).

  Masina merge exemplar, puterea este liniara, fara limp mode, ajung cu ea si la 3200-3300 de turatii si trage, 140-150 km/ora fara nici o problema. Sa fie turbo cum zic ei? 

  Poate fi un furtun spart/crapat ? 

  Recomandati o reconditionare sau sa iau un turbo nou garret ?

Tot eu cu turbo cel cu semnul intrebarii. 

Azi am avut ceva timp , asa ca am controlat jocul la elicia din turbo sau cum se cheama ax, paleti....nu are...sau poate are un pic in o anumita pozitie dar e de gradul a un milimetru dar e mult spus nu stiu ce e mai mic sau cum se masoara in microni ( ori s eu paranoia) iar turbo il puteam invarti cu degetele. Deci repet jocul eu il vad ca si toleranta nu mai mult de atat, iar daca trag de ax sau imping de el nimic joc (inspre interiorul turosuflantei). EGR e cam murdar pe la o gaurica de sub palaria de crom. Ce e nou am vazut ca daca o tin pe loc la 3500-3700 scoate ceva fum albastru. In rest merge avion. Am gasit si ceva urme de ulei la furtunul care intra in turbo ala de vine de la debitmetru sar putin asa ca o pelicula fff subtire e normal ??

In concluzie sa fie turbo sau astia de la service ma pun sa dau bani pe care nu ii am in vant  ??

Maine la 10 sunt la service sa fac un tester in mers ca altceva ce as pute incerca ?

O parere competenta va rog , si va multumesc anticipat . Va tin la curent.



#14 Rune

Rune
  • Oraş:Urlaţi
  • Maşina:...
  • Model:...
  • Motorizarea:...

Posted 15.10.2013 @ 20:27

@Lucy,

 

Daca EGR ul scapa acel ulei negru pe la gaurile de aerisire semnifica ca e mort, il poti curata o data la saptamana el tot va pierde deoarece bucsa de la axul supapei EGR sa deformat, pe acolo pierzi si ceva din presiunea turbo, nu mult dar pierzi,  deci daca vrei sa remediezi corect acea pierdere de ulei o poti face schimband EGR ul.

 

Jocul turbo axial/radial,  radial poate avea putin joc dar axial nu trebuie sa aiba deloc, pierderea de ulei care cauzeaza fumul albastru poate veni de la visco "semeringuri" ( nu trebuie sa ti-l imaginezi ca un semering de cauciuc)  care in timp se pot bloca/infunda cu ulei ars/coxat, este foarte greu de diagnosticat acest lucru si ca sa fii sigur trebuie sa desfaci turbo, mai mult trebuie sa desfaci si axa cu cele 2 turbine....chestie complicata, daca ai ajuns aici mai bine schimbi miezul turbo deoarece axa la remontare trebuie echilibrata la cca 200000 rpm ceea ce putin detin acesta masina in Ro.

 

Daca tu zici ca masina are 250000 , cred ca nu stii daca turbo e original, egr, ambreiaj etc dar la acesti km trebuie sa investesti ceva in masina cat esti dispus ca investesti asta e treaba ta, eu personal iti recomand nu opta ptr piese SH decat daca nu exista alta varianta.

 

Poate o demontare a turboului, in vederea unei curatari eventual verificarea tubulaturii ar fi recomandat asa ai putea sa iti faci o parere mai exacta asupra starii turboului, fluieratul poate veni de la o  garnitura invechita ori de la un furtun fisurat .

 

Succes


Edited by Rune, 15.10.2013 @ 20:29.


#15 lucy7sl@yahoo.com

lucy7sl@yahoo.com
  • Oraş:Târgu Neamţ
  • Maşina:sharan
  • Model:auy
  • Motorizarea:1.9 116

Posted 16.10.2013 @ 19:52

revin cu turbo 

azi am fost la "doctor"

la tester a zis ca parametrii sunt normali referindu-se la masa de aer si sincrnizarea cu turatia si cuplul masinii

nu are joc la ax joc axial deloc si joc radial infim, dar problema e ca baga ceva ulei in furtunul de la intercooler si implicit in inercooler si ca fluiera.

asadar de ce fugi nu scapi...a zis ca mai merge...nu stie cat ( na omul nu poate da garantii )

Ce parere aveti poate fi uzura in turbo cu cele explicate mai sus ? 



#16 Rune

Rune
  • Oraş:Urlaţi
  • Maşina:...
  • Model:...
  • Motorizarea:...

Posted 16.10.2013 @ 20:42

 daca tu banuiesti ca acel ulei vine de la turbo eu pot sa iti spun ca nu este numai de la turbo.

 

O parte din ulei vine de la epuratorul de ulei care se caseste incorporat in capacul de la chiulasa, poti incerca sa dai capacul jos si sa curati epuratoru, poti schimba capacul cu totul, ori poti monta un epurator suplimentar.

 

deci asadar de ce ti-e frica nu scapi, eu sper pentru tine sa nu fii pocit, dar la km astia......

 

cel mai ieftin turbo vazut de mine costa 399 Euro ptr tipul asta de motor, nou si fara piesa la schimb, o alta adresa buna este un membru de pe forum care din pacate nu prea mai are timp de forum dar continua sa se ocupe profesional de reparatii, schimbari turbo numele lui este Cipos.

 

Bafta

 

Bafta



#17 lucy7sl@yahoo.com

lucy7sl@yahoo.com
  • Oraş:Târgu Neamţ
  • Maşina:sharan
  • Model:auy
  • Motorizarea:1.9 116

Posted 06.11.2013 @ 16:05

buna ziua

am ajuns intr-un impas

turbo fluiera si as vrea sa il schimb ( in rest nu face probleme)

la cati oameni am intrebat, nu prea stiu ce sfat sa-mi dea deci :

ce sa fac ?

turbo nou ?? - de asta la 18 mil 

turbo reconditionat ?? - aceasta operatiune e cam 9 mil

turbo sh ?? - costa cam 9 mil 

deci astept un sfat.. ideea e ca vreau sa pastrez masina si ca fac ceva exterioare cu platforma cu ea

multumesc



#18 andrusel

andrusel
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:SHARAN
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 06.11.2013 @ 16:24

Sa-l lasi asa....daca misti de ax si are joc de cativa mm lasa-l in pace.



#19 kistler

kistler
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Vw Sharan Family
  • Motorizarea:1.9 tdi 115 cp

Posted 07.11.2013 @ 23:09

Buna seara!

In aceasta seara m-a anuntat mecanicul ca ar fi cazul sa-mi reconditionez turbina sau sa-mi pun una noua. Motivul este un joc axial la turbina. Am remarcat si eu ca sunt momente (rare de altfel) cand la turatie mare sau in sarcina, la acceleratie face o pauza scurta de cateva secunde si dupa aceasta isi ia "power". Pe mine nu prea ma deranjeza ca nu o forjez, merg foarte calm cu ea. Inca nu scoate nici un gram de fum. Insa mecanicul m-a avertizat sa nu o lungesc foarte mult ca ma pot trezi cu alte suprize neplacute.

Va rog sa-mi dati cateva sfaturi referitor la urmatoarele:

1.O turbina reconditionata are aceeasi durata de viata ca una noua? Cam cat tine una reconditionata? Care este cel mai bun atelier din tara unde se face aceasta operatie de reconditionare?

Din experienta pe care o aveti cu o turbina reconditionata merita aceasta operatiune?

2. Care este pretul "corect" al unei turbine noi? La mine este Garret pe masina si mecanicul mi-a recomandat sa caut pun aceeasi marca.


Edited by kistler, 07.11.2013 @ 23:11.


#20 andrusel

andrusel
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:SHARAN
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 08.11.2013 @ 07:58

O turbina reconditionat e cam aproape noua,i se inlocuieste tot miezul interior ,doar carcasa e veche.Cauta-l pe Ciprian(@cipos), e taticul lor,si e ok si la pret. :icon_thumleft:






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users