Jump to content


Photo

Schimbat burdufuri planetare cu probleme


  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#41 lupo_bv

lupo_bv

    Moderator

  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Lupo 2003
  • Motorizarea:1.7 SDI, 60hp

Posted 12.08.2010 @ 23:33

Nu se mai fac burdufe decat din termoplast pt. ca se spune ca au un comportament mai bun la temperaturi scazute.
Cu colierul am avut si eu probleme.
Prima oara l-am strans cu cleste de sarma, a cazut.
M-am dus la service, acolo l-au strans tot cu cleste de sarma cu prelungiri din teava. S-au cracanat aia pe acolo sa-l stranga bine si rezultatul.....dupa o luna am gasit burduful taiat ca de brici pe langa colier. Asa ca am apelat la un prieten mecanic si am studiat problema. Concluzia: cu clestele normal nu se pot strange cum trebuie (poate doar din intamplare) deoarece are falcile groase si bucla pe care o face colierul iese prea rotunda ceea ce va favoriza slabirea colierului.
Ne-au uitat in Elsa si acolo clestele are falcile subtiri si se strange cu ajutorul unui surub cu cheia dinamometrica (la 25 Nm), deci nu la simtul mainii.
Asa ca am procedat astfel: am scos planetara atat de la roata cat si din flansa de la cutie sa putem lucra cum trebuie, am polizat un cleste ca in figura, iar pentru strangere am fixat manerele clestelui intr-o menghina si am strans cu grija avand grija la forma buclei (daca avea tendinta de umflare o aduceam la normal cu lovituri usoare cu un dorn si un ciocan) pana cand am considerat ca a ajuns la forma si tensiunea necesare (aici a contat foarte mult simtul si experienta mecanicului).
A trecut aproape un an si din cand in cand ma mai uit la el si arata exact ca cel original.
Problema este ca daca ratezi montarea lui trebuie sa cumperi alt kit de burduf pt. ca alt colier la fel separat nu se gaseste (eu cel putin nu am gasit). Se gasesc niste porcarii rahitice, dar eu nu am avut incredere in ele asa ca am cumparat de fiecare data kit nou, am curatat bine angrenajul planetarei si dupa aia am montat burduful (am folosit exact cantitatea de vaselina din kit).

Edited by lupo_bv, 12.08.2010 @ 23:35.


#42 AlexYTT

AlexYTT
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Jetta
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 27.09.2010 @ 14:52

Am si eu o problema...Am fost azi la VW si mi-au spus ca trebuie schimbat capul de planetara ca imi huruie cand iau viraj dar foarte incet se aude...Problema e ca nu prea am bani si ei au zis ca costa cam 250 euro...Ce se intampla daca mai merg 2-3 luni cu ea asa?Pot sa apara alte lucruri mai naspa sau in cel mai rau caz sa se duca dracu de tot planetara?Vreau si eu un sfat...Merci



#43 DanuAL

DanuAL
  • Oraş:Alba Iulia
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 27.09.2010 @ 15:06

Mi se pare exagerat pretul!!! Cauta si pe la magazinele de piese AM chiar si aici pe forum!!! Nu o forta in viraje, mergi incet... Viata lunga nu mai are si poate o sa ai surpriza sa-ti ''pice roata'' !!!

#44 R_a_z_v_a_n

R_a_z_v_a_n

    Moderator senior

  • Oraş:Slatina
  • Maşina:VW Passat
  • Model:B5.5 2004
  • Motorizarea:AVB 101+ CP

Posted 27.09.2010 @ 15:53

Vezi ca exista si posibilitatea de a-l achizitiona cu piesa la schimb si se injumatateste pretul din cate stiu eu.

#45 WooZie

WooZie
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:Jetta CL 2008
  • Motorizarea:1.4 TSI 140CP

Posted 28.09.2010 @ 21:31

Viata lunga nu mai are si poate o sa ai surpriza sa-ti ''pice roata'' !!!


roata nu sta in planetara...daca nu pleci ca la curse si nu tragi de ea in viraje mergi fara probleme cu ea asa...in cel mai rau caz se rupe si nu mai pleci din loc

#46 DanuAL

DanuAL
  • Oraş:Alba Iulia
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 28.09.2010 @ 22:37

Zici tu @WooZie .. din experienta vb. sau doar asa ca ai tu impresia? La ce te referi ca nu mai pleaca de pe loc? ...Roata cum sta cand se smulge axu din capu' planetarei? E plin si in Alba de ''doctori'' ca tine. Incurajeaza-l sa circule asa si sper sa aiba tarie de caracter, chiar daca va parea un caracter ''ieftin'', ulterior unui incident produs din cauza unei planetare (Doamne feri) sa te umple de respect!
Un var de-al meu, cu un Tico, ii batea o planetara incet in viraje, intr-o intersctie, constrans de imprejurari, a calcat-o, n-a mai tinut cont de planetara, si a ramas in mijlocul intersectiei cu roata dreapta virata in dreapta iar cea din stanga a ramas dreapta... plecare de pe loc, NOROC ca nu era pe-un drum...viteza!

#47 WooZie

WooZie
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:Jetta CL 2008
  • Motorizarea:1.4 TSI 140CP

Posted 29.09.2010 @ 07:19

nu sunt doctor, dar ca sa te lamuresc un pic, am plecat de la motor pe bicicleta...mobra(daca stii ce e aia), jawa, dacie din 77, logan..si jetta. Inainte sa te repezi cu apelative mai studiaza masina pe o ramp ceva, daca cu termenii nu le ai. Lui var-tu i s-a rupt pivotul, planetara nu face altceva decat tractiune...adica invarte roata ca sa intelegi. Mai asteapta si alte pareri inainte sa musti asa. Nu l-am incurajat pe on, ci am zis ca poate sa mearga pana face ros de bani, decat sa umble pe jos. Hai bafta

#48 DanuAL

DanuAL
  • Oraş:Alba Iulia
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 29.09.2010 @ 09:40

''Lui var-tu i s-a rupt pivotul, planetara nu face altceva decat tractiune...adica invarte roata ca sa intelegi.'' - se pare ca tu te repezi, inca o data, cu argumentele ... Aproape ca ai dreptate, dar daca capu planetarei iesind afara, FORTA de tractiune se exercita pe cealalta roata(de obicei pe roata care nu este in sarcina, DA?) => (rezulta) ceea ce ti-am descris eu mai sus!!! Eu nu-ti povestesc CUM AR FI, eu ti-am zis ce se intampla! Normal, nu e generalizabil, dar e 50% sigur daca nu schimbi la timp planetara!!!

Mobra, Jawa, Minsk, Dacia, Logan, Jetta ... vreau sa termin polemica cu tine, si deci, ma abtin! Bafta si drumuri bune!

Edited by DanuAL, 29.09.2010 @ 09:41.


#49 WooZie

WooZie
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:Jetta CL 2008
  • Motorizarea:1.4 TSI 140CP

Posted 29.09.2010 @ 19:25

ultima interventie si la mine...capul de planetara nu iese...sa fie clar...decat cand roata iese din pivot superior, inferior...sau capul de bara al casetei de directie....daca astea 3 piese sunt la locul lor si in stare buna planetara NU iese...sfatul meu e ca tu ai vazut efectul...nu cauza. Si inca o data ma repet...mai asteapta si alte pareri. Bafta

#50 Jeunderscore

Jeunderscore
  • Oraş:Târgu Jiu
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf
  • Motorizarea:2.0 TDI

Posted 01.10.2010 @ 13:40

Tin sa precizez si eu o chestie si anume: La orice masina planetara nu face nimic altceva in afara de transmiterea miscarii de roatatie la roata fie ca e virata la dreapta sau la stanga. In cazul in care se rupe capul de bara se poate intampla sa iti fie o roata virata la stanga si una la dreapta, in nici un caz de la planetara.

Regards,

#51 foaie3107

foaie3107
  • Oraş:Moreni
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V
  • Motorizarea:2.0 TDI 140CP

Posted 13.05.2011 @ 00:31

Zici tu @WooZie .. din experienta vb. sau doar asa ca ai tu impresia? La ce te referi ca nu mai pleaca de pe loc? ...Roata cum sta cand se smulge axu din capu' planetarei? E plin si in Alba de ''doctori'' ca tine. Incurajeaza-l sa circule asa si sper sa aiba tarie de caracter, chiar daca va parea un caracter ''ieftin'', ulterior unui incident produs din cauza unei planetare (Doamne feri) sa te umple de respect!
Un var de-al meu, cu un Tico, ii batea o planetara incet in viraje, intr-o intersctie, constrans de imprejurari, a calcat-o, n-a mai tinut cont de planetara, si a ramas in mijlocul intersectiei cu roata dreapta virata in dreapta iar cea din stanga a ramas dreapta... plecare de pe loc, NOROC ca nu era pe-un drum...viteza!


Nu are cum sa iasa roato din cauza planetarei lu varu tau ia iesit pivotul sau capu de bara are dreptate colegul care tu il faceai doctor

#52 jumex

jumex
  • Oraş:Eforie
  • Maşina:volkswagen
  • Model:WVWZZZ1KZ5B036883
  • Motorizarea:2.0TDI 140

Posted 30.09.2011 @ 09:44

au schimbat materialul la burdufuri acum nu mai sunt din cauciuc sunt din termoplastic fiind mult mai rigide.

#53 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 30.09.2011 @ 09:49

se gasesc inca burdufe de cauciuc,sunt inca producatori buni care faci si din termoplast si din cauciuc.

#54 olteanu82

olteanu82
  • Oraş:Târgu Jiu
  • Maşina:VW
  • Model:Golf V 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 30.09.2011 @ 14:08

au schimbat materialul la burdufuri acum nu mai sunt din cauciuc sunt din termoplastic fiind mult mai rigide.



Daca o sa cumperi pe original o sa vezi ca sunt din cauciuc! Sa le mai verifici sa nu pierzi vaselina pe la coliere. Bafta!

Edited by olteanu82, 30.09.2011 @ 14:09.


#55 petry89

petry89
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V BGU 2005
  • Motorizarea:1.6 MPI 102 CP

Posted 30.12.2011 @ 14:19

Va salut! Sunt membru nou si am si eu o problema destul de mare...spre ghinionul meu am lovit destul de tare o bordura kiar in coltul ei si am spart mai multe la roata din dreapta fata a masinii, in primul rand fuzeta este rupta de unde se prinde pivotul si nu prea gasesec alta fuzeta nici la dezmembrari, planetara s-a strambat bara din ce am vazut eu si nu am gasit sa cumpar decat capetele de bara si mi s-a spart si discul de frana care intr-un mod destul de ciudat a intrat in janta si a spart-o si pe aceea, intrebarea mea este unde as putea gasi fuzeta care sa se potriveasca la modelul 1.6 BGU 102 cp si la fel si planetara pt ca celelalte sper sa gasesc sa le repar. multumesc!

#56 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 30.12.2011 @ 14:26

serie de caroserie sa identificam piesele corect. ;)

#57 rata

rata
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:VW
  • Model:Golf Mk5
  • Motorizarea:1,9 TDI-105 CP

Posted 01.04.2012 @ 21:12

Sal all, ma poate ajuta cineva, va rog, cu un DIY sau sfaturi ptr schimbarea burdufului de planetara ??? Operatiile in mare le stiu dar poate trebuie sa mai tin cont de ceva ??? Trebuie sa curat toata vaselina veche si dupa, sa pun vaselina noua ??? Astept, va rog, ordinea operatiunilor de inlocuire , sfaturi, orice.....ms anticipat !!!

#58 F l o r i n

F l o r i n

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2010, CBAB
  • Motorizarea:2.0TDI 140CP

Posted 02.04.2012 @ 07:59

Sanatos e sa speli rolele, tot interiorul.... sa nu mai fie urma de praf sau alte mizerii care au intrat pe acolo.

#59 rata

rata
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:VW
  • Model:Golf Mk5
  • Motorizarea:1,9 TDI-105 CP

Posted 03.04.2012 @ 22:16

Am rezolvat burduful, nu este mare scofala, am scos planetara din flansa de langa cutie, am dat-o jos si am spalat-o dupa sfatul colegului @Florin. Totul a decurs usor si rapid. Am facut si cateva poze , daca cineva vrea sfaturi , il rog sa ma contacteze fara probleme, ofer ceva poze si repere ptr a-i usura munca !!! Bft all !!!

#60 misu b

misu b
  • Oraş:Pucioasa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 5
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 cp

Posted 27.03.2013 @ 14:14

asa este cu schimbarea burdufului de planetara,daca nu intra bine siguranta incepe sa bata.demontat inapoi, spalat bine,inlocuit vaselina si colierele,iar acum totul e ok.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users