Jump to content


Photo

DIY - Curatare Clapeta Acceleratie, motor 1.6 16v AZD


  • Please log in to reply
256 replies to this topic

#1 defense1

defense1
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Vw
  • Model:golf mk IV 2001
  • Motorizarea:1.6 16v 105 cp

Posted 19.02.2010 @ 17:28

Chiar daca mai exista DIY pentru curatarea clapetei de acceleratie am decis sa fac unul destinat exclusiv tipului de motor 1.6 16v AZD, datorita oscilatiilor pe care le are ralanti-ul si care sunt foarte des intalnite la acest tip de motor. Prima oara am curatat si eu clapeta la mecanic, insa nu a avut niciun efect datorita muncii superficiale pe care au prestato (a fost curatata pe masina, data putin cu spray si stearsa mizeria cu o carpa) Fiindca rezultatul a fost zero, si acum aveam cat de cat cunostiintele necesare, am decis sa iau problema in propriile maini si m-am apucat sa imi curat singur clapeta de acceleratie.

Inainte de a incepe va sfatuiesc cu insistenta sa AVETI GRIJI cu manevrarea acestei piese, deoarece este destul sensibila si costul ei este destul de mare in cazul in care o stricati si va trebui sa cumparati una noua (undeva pe la 1000 lei, daca nu ma insel).

Se incepe prin deconectarea bornei "+" a bateriei ca necesara masura de siguranta. Dupa ce ati deconectat bateria, se scoate furtunul de la capacul motorului(stanga sus), si capacul motorului, care este prins in 4 cleme. Capacul se scoate prin ridicare, in fiecare colt, nu prin fortarea lui. Dupa ce ati scos capacul se va avea acces liber la motor, respectiv la clapeta de acceleratie:
Attached File  01.jpg   71.98KB   5395 downloads Attached File  02.jpg   117.02KB   6097 downloads Attached File  03.jpg   38.62KB   5891 downloads

Intai se scoate mufa pozitionata in partea dreapta a clapetei; se trage usor pentru a nu se rupe firele: Attached File  04.jpg   65.13KB   6039 downloads

Dupa scoaterea mufei, cu un inbus se dessurubeaza cele patru suruburi din fiecare colt, care fixeaza clapeta. Atentie la suruburi, in special dupa ce ridicati clapeta de la locul ei pentru a nu pica jos sub masina si mai ales in admisia masinii deoarece dupa ce veti da jos clapeta acolo va ramane gaura descoperita: Attached File  05.jpg   50.59KB   5910 downloads

Acum clapeta este data jos, si puteti vedea depunerile pe ambele parti (la mine partea de sus era curata deoarece dupa cum am spus fusese curatata superficial la mecanic inainte): Attached File  06.jpg   37.83KB   5862 downloads
Attached File  08.jpg   33.63KB   6353 downloads

Aveti nevoie de carpe, servetele, si spray de curatare pe care sa le aplicati in corpul interior al clapetei. Clapita din interior se misca pentru a putea curata complet toata clapeta. Apasati usor in partea in care coboara, fara sa impingeti tare, va cobora treptat, chiar daca opune putina rezistenta la deget. Atentie sa nu stricati clapita din interior. Trebuie tratata cu rabdare pentru ca nu va iesi foarte usor toata mizeria, pentru efectul dorit trebuie re, re ,re refrecata si recuratata, dar merita insa, pentru ca nu veti mai avea probleme. Incercati sa protejati de spray si umezeala partea de plastic unde se afla electrica clapetei, pe care eu am infasurat-o intro carpa pe care o verificam mereu ca sa fie uscata. Poze: Attached File  09.jpg   43.97KB   6176 downloads Attached File  10.jpg   49.74KB   6110 downloads (zgarieturile care se vad in poza le-a facut mecanicul :ceuameni: , voi incercati sa nu zgariati nimic)

Spray-ul folosit: Attached File  07.jpg   38.99KB   4956 downloads

Dupa ce clapeta de acceleratie este curatata complet se repeta in mod invers operatiunea prezentata mai sus pentru a monta-o la loc pe masina. Se pune capacul la motor se leaga furtunul de la capac, se conecteaza bateria la loc, si se incepe procedura de adaptare.
Eu, am folosit VAG-com pentru a adapta clapeta. M-am conectat la masina, si accesand modulul "Engine" am accesat clapeta de acceleratie introducand valorile "00", si am dat save. Clapeta era adaptata! Mai este si o metoda de adaptare fara vag-com, discutata intr-unul din topicurile vwforum.
Dupa mai bine de 1000 km, relantiul sta perfect in loc si nu mai oscileaza. Sper sa va foloseasca! Bafta!

#2 copanu

copanu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW GOLF
  • Model:MK4
  • Motorizarea:16V

Posted 19.02.2010 @ 17:44

explicit DIY :ceuameni:
din cate stiu,mai este unul pe forum dar e pt 1.8T sau vr6,ci difera de ce avem noi.

#3 cristy40

cristy40
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf
  • Motorizarea:1,9tdi

Posted 20.02.2010 @ 21:18

parca mai era si o setare de baza nu?

#4 copanu

copanu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW GOLF
  • Model:MK4
  • Motorizarea:16V

Posted 21.02.2010 @ 01:11

poti sa scoti borna de la baterie si se seteaza singura.eu asa am facut.Daca esti atent,atunci cand pui contactul se aude un tziuit care indica reglarea clapetei.
Atunci cand inceteaza tziuitul,poti sa i dai cheie.

Edited by copanu, 21.02.2010 @ 01:12.


#5 raulitto

raulitto
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:VW
  • Model:Passat
  • Motorizarea:AVF

Posted 24.02.2010 @ 23:17

Pai oricum se scoate +ul de la baterie, nu? Parca asa zicea la inceputul DIY-ului. Asta inseamna ca nu mai trebuie VAG-COM? Dupa ce termini si reconectezi bateria se adapteaza singura?
Inca o intrebare: am vazut ca este pe forum un DYI si pt curatarea EGR-ului, cu aceleasi rezultate. Care e legatura intre cele 2? Adica mi se pare ciudat: unii zic ca daca ai variatii de turatie la relanti sa cureti EGR-ul, altii zic ca clapeta de acceleratie trebuie curatata. Nu pare foarte complicat sa le curat pe amandoua, insa nici nu m-as face de lucru aiurea + ca as vrea sa inteleg de ce trebuie curatata una sau cealalta sau amandoua.

Multumesc pt eventualele raspunsuri si pt acest DYI!! Foarte explicit.

#6 defense1

defense1
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Vw
  • Model:golf mk IV 2001
  • Motorizarea:1.6 16v 105 cp

Posted 25.02.2010 @ 14:50

Daca vrei sa fii sigur ca nu o sa mai ai probleme, sfatul meu este sa le cureti si sa le adaptezi pe amandoua. Poate fi de la oricare sau poate fi de la ambele in acelasi timp. Oricum curatarea lor este binevenita, totusi este foarte posibil sa nu fii fost curatate niciodata.

#7 codru50

codru50
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:1.6 16v, 105CP

Posted 23.03.2010 @ 17:31


Multumesc pentru DIY. A fost de ajutor. Am facut si eu operatiunea azi. Clapeta era foarte murdara pe partea inferioara, la fel ca in poza ta.
http://vwforum.vwfor...t...t&id=180900
Eu am curatat-o folosind WD40.

Edited by codru50, 23.03.2010 @ 17:32.


#8 louis

louis
  • Oraş:Drobeta-Turnu Severin
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf 4
  • Motorizarea:1.6 fsi

Posted 24.03.2010 @ 01:37

Salutari!Am si eu un golf 4 1.6 FSI,si am aceleasi oscilatii la relanti dar in plus imi face si in mers cand o iau din subturatie.am fost la reprezentanta la tester si mi-a spus acelasi lucru:clapeta de acceleratie.Intrebarea mea este:la motorul FSI este la fel ca la AZD ca vad in poza par identice.mersi.

#9 RazvanBlade

RazvanBlade

    Nick anterior: Bronzatu

  • Oraş:Oradea
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf GTI
  • Motorizarea:1.8T

Posted 26.03.2010 @ 12:55

am si eu o intrebare legata de clapeta de acceleratie.
cand am dato jos sa o curat, am observat pe teava de sub ea (cea metalica din interior) ca e ff murdara. adica avea un strat gros de depunere. am dat jos cat am putut, dar unele particele de depunere au cazut inauntru si nu le-am putut scoate.
acestea unde ajung pana la urma? si afecteaza cu ceva motorul?

#10 gabirdg1

gabirdg1
  • Oraş:Botoşani
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf4
  • Motorizarea:1,6 benzina

Posted 26.03.2010 @ 20:44

salutare la toti!sunt nou pe aici,dar mereu mi-a facut placere sa va citesc.acum am si eu o problema la masina mea,un golf 4,1.6 din 2002.am cumparat masina acum un an cu 76000km.nu dupa mult timp am simtit ca nu avea putere pentru cei 105 cp.la un moment dat a inceput sa oscileze turatiile motorului in relanti.cum nu sunt chiar afon in ale motoarelor le-am luat pe rand.am schimbat bobinele de la fise(bujii),apoi sonda lambda,apoi pompa de benzina,apoi debitmetrul si senzorul de presiune aer,filtrul de aer......un timp a mers binisor,dor din cand in cand mai oscila turatia dar nu cu mult.acum de vreo sapatamana s-a aprins si martorul din bord(motor)si a inceput din nou sa oscileze turatiile in relanti,dar foarte tare cu diferente de cel putin 1000rot/min.am observat ca in timp ce se produc oscilatiile se slabeste si lumina farurilor,dar am verificat bateria in timp ce functioneaza motorul si incarca constant.culmea e ca atunci cand motorul functioneaza normal,invarte rotund si lin,si nici nu mananca gram de ulei...cam astea ar fi problemele.daca cineva s-a mai confruntat cu asa ceva poate imi da si mie un sfat.va salut pe toti si va multumesc anticipat.

#11 RazvanBlade

RazvanBlade

    Nick anterior: Bronzatu

  • Oraş:Oradea
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf GTI
  • Motorizarea:1.8T

Posted 26.03.2010 @ 21:54

@gabirdg1...ai incercat o scanare cu vagcom ?
probabil un injector e dus..parerea mea...

#12 possst

possst
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:VW / SKODA
  • Model:Bora / Fabia
  • Motorizarea:1,6 105 CP

Posted 26.03.2010 @ 22:02

am si eu o intrebare legata de clapeta de acceleratie.
cand am dato jos sa o curat, am observat pe teava de sub ea (cea metalica din interior) ca e ff murdara. adica avea un strat gros de depunere. am dat jos cat am putut, dar unele particele de depunere au cazut inauntru si nu le-am putut scoate.
acestea unde ajung pana la urma? si afecteaza cu ceva motorul?


Nu mai curata teava aia de sub clapeta. Acolo sunt 2 senzori, nu stiu exact ce rol au insa sunt foarte sensibili. Chiar daca e negru acolo lasa o asa. Negreala aia s-a dus in admisia motorului.

#13 gabirdg1

gabirdg1
  • Oraş:Botoşani
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf4
  • Motorizarea:1,6 benzina

Posted 27.03.2010 @ 00:31

am dus-o la reprezentanta si dupa ce am luat-o mergea mai bine si nu mai facea asa..mi-au spus ca mi-au resetat calculatorul.ori cum mare incredere in ei nu am,iti iau doar banii si nici macar nu te lasa sa vezi ce-i face.chiar in seara asta am mers cu masina dupa cateva zile in care a stat in parcare.martorul de la motor sta tot aprins si acum are fluctuatii de turatii mereu cand sta in relanti.incepe sa ma enerveze ca nu-i dau de cap.am schimbat si bujiile..am schimabat cam tot ce se putea schimba..doar injectoarele mi-au mai ramas sa le schimb,dar astea costa prea mult parca..iar secondhand parca nu m-as increde sa iau.nu inteleg totusi de ce o perioada nu a mai facut asa.si inca ceva,consumul e foarte mare(10litri)indiferent de stilul de condus.poate imi spuneti si mie,cei care aveti golf-uri asemanatoare(1.6.105cp),cat va mananca voua.va salut pe toti.

#14 RazvanBlade

RazvanBlade

    Nick anterior: Bronzatu

  • Oraş:Oradea
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf GTI
  • Motorizarea:1.8T

Posted 27.03.2010 @ 15:29

@possst - ms pt info. chiar nu stiam. am vazuto asa de murdara ca nam putut sa nu o curat cat de cat...

@gabirdg1 - consumul nu e mare deloc...atata e cam la toata lumea:)
legat de injector, in general cand e blocat se aude un bocanit puternic...la tine cum e?

Edited by RazvanBlade, 27.03.2010 @ 15:46.


#15 gabirdg1

gabirdg1
  • Oraş:Botoşani
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf4
  • Motorizarea:1,6 benzina

Posted 28.03.2010 @ 12:11

acel bocanit de care spui nu se aude..asta ma face sa cred ca nu sunt injectoarele de vina(sper).cat despre consum(10litri)am intrebat din cauza ca in cartea tehnica consumul este trecut mult mai mic.asta este.poate ca o sa-mi pun o instalatie GPL,sa vedem cat de avantajos si fiabil este.va tin la curent cu problema.va salut,si multumesc pentru sfaturi.

#16 copanu

copanu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW GOLF
  • Model:MK4
  • Motorizarea:16V

Posted 12.04.2010 @ 11:26

salut!
azi am curatat si eu clapeta de acceleratie si cand am pus o la loc si am insurubat acele 4 suruburi,am observat ca se strang pana la un punct,apoi se invateau in gol,dar stateau stranse...oare asa au fost si inainte sa o desfac?
Aceeasi operatiune a facut-o si un prieten langa mine,la un motor de 1.6 SR si la el la fel faceau suruburile la strangere.
eu am 1.4 16v

#17 cristi_xtr

cristi_xtr
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 4 2002 AZD
  • Motorizarea:1.6 16v 105CP

Posted 14.04.2010 @ 18:59

Ceua, am o problema cred eu destul de mare. Azi am curatat clapeta de acceleratie, iar cand am pornit motorul imi oscila relantiul intre 1400-1600 rot/ min. Am sunat pe un mecanic particular (la care am mai fost si mi-a mai fost recomandat si in trecut) dupa care am fost la el sa imi adapteze clapeta cu vag-com-ul. Nu a reusit, iar relantiul tot asa imi statea. El mi-a mai zis ca se poate sa fi intrat ceva lichid din ala de curatat pe langa axul clapetei si ca ar fi bine sa incercam adaptarea peste vreo doua zile dupa ce s-ar evapora ala. Voi ce spuneti, sa incep sa imi fac griji ca mi-ar trebui o alta clapeta, sa incep sa strang bani? :rolleyes: Va rog, astept un raspuns cat mai repede.

#18 Bogdan Moraru

Bogdan Moraru
  • Oraş:Sinaia
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2FL
  • Motorizarea:1.4 TSI CAXA

Posted 14.04.2010 @ 19:13

Salutare,


Dupa principiul daca nu te mananca nu te scarpini, nu stiu de ce unii dintre noi curata clapeta aia minune. Cand oscileaza relantiul atunci inteleg sa o cureti dar pana acolo... DE CE?
cristi_xtr adaptarea clapetei se face cand motorul este cald. Unele dintre clapete se adapteaza singure cand pui contactul (Poti sa auzi bazaiala) altele nu. Ca iti sta relantiul si oscileaza asta este un semn de neadaptare + ca e posibil sa fi cazut ceva pe marginea clapetei si sa o intepeneasca acolo. Mai las-o un pic si adapteaza clapeta cu motorul cald. Iti spun asta pentru ca si noi am facut aici la cel putin 5 masini.

Spor

#19 cristi_xtr

cristi_xtr
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 4 2002 AZD
  • Motorizarea:1.6 16v 105CP

Posted 14.04.2010 @ 19:19

Clapeta am curatat-o din cauza ca aveam oscilatii la relantii, iar cand am dat-o jos am vazut ca era f murdara pe spate. Oricum, sa inteleg ca nu as avea de ce sa imi fac griji cu ea, sau mai bine zis sa iau alta?

#20 cristi_xtr

cristi_xtr
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 4 2002 AZD
  • Motorizarea:1.6 16v 105CP

Posted 18.04.2010 @ 16:30

Revin din nou cu problema clapetei de acceleratie. Am fost ieri sa incerce sa mi-o adapteze, dar nu a mers, a zis ca nu stiu ce senzor barometric ar fi pe acolo si ca din cauza respectivului nu se poate face adaptarea si ca ar trebui alta clapeta. Adaptarea a incercat sa o faca de mai multe ori, procedura de adaptare a fost cea care a fost descrisa si pe forum. Acuma am si eu o intrebare: ce mai pot sa ii fac sau ce as mai putea sa incerc ca nu as vrea sa dau banii pe o clapeta noua daca se mai poate face ceva cu asta?
Va multumesc mult si astept sugestii din partea voastra.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users