Jump to content


Photo

Diferenta ulei Romania-Germania


  • Please log in to reply
154 replies to this topic

#1 mocris

mocris
  • Oraş:Întorsura Buzăului
  • Maşina:BMW
  • Model:F10
  • Motorizarea:530d

Posted 03.02.2010 @ 18:03

Salutare tuturor,

Am cautat pe net ceva raspunsuri, dar nu sunt complet lamurit asa ca, daca e cineva care sa ma poata ajuta cu o explicatie.

De ce acelasi ulei ca denumire, norma VW si caracteristici la noi este 30-40 de ron iar in DE este 23-30 de euro?
De unde vine diferenta asta de pret?
Presupun ca pur si simplu e alt ulei...
Si atunci...ce punem noi in masini si ce pun ei?
Un prieten imi zicea ca uleiul de la noi e facut din ulei ars rerafinat iar cel de la ei e facut asa cum ar trebui sa fie.

Voi ce ziceti?

#2 msn2

msn2
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:skoda/seat
  • Model:O1 TOUR/IBIZA 6L
  • Motorizarea:1.9TDI/1.2l

Posted 03.02.2010 @ 18:46

parca si la masini exista diferente destul de mari nu?
o fi alte masini?

poate e mai scump in germania sa vinzi un litru de ulei decat este la noi, salariul vanzatoarei, transportul si depozitarea sunt mai scumpe sigur.

#3 jag

jag
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Seat
  • Model:Cordoba 2005 BBZ
  • Motorizarea:1.4 16v 100cp

Posted 03.02.2010 @ 19:05

transportul n-are cum sa fie mai scump,iar adaos comercial de 100% nu cred sa puna ei.

#4 KERSCHER

KERSCHER
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 6 KERSCHER
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 03.02.2010 @ 20:35

1. Acelasi ulei este la noi contrafacut, in procentaj covarsitor, la ei e original - exceptia parca e Aral
2. Adaosurile uriase la noi vs adaosuri relativ fixe si de bun simt la ei

Asa cum in lumea moto s-a creat in romania un "trend" - zic eu nejustificat si prostesc pentru produsele Motul, asa si in sfera auto sunt marci de uleiuri care sunt preferate de proprietarii din Ro - numai ei stiu de ce. Ei bine exact acestea se falsifica la greu, eu imi voi aduce ulei de afara pentru primul schimb.


Numai bine.

#5 AB05ZYC

AB05ZYC
  • Oraş:Alba Iulia
  • Maşina:VW
  • Model:Golf V
  • Motorizarea:1900

Posted 03.02.2010 @ 21:03

Diferenta asta de pret vine din calitate (costurile prelucrarii, materie prima, utilajele folosite, spcialistii care se ocupa de asta s.a.m.d.)...a apus era cand se putea face ceva bun cu 2 lei...nu te gandi ca au adaosuri enorme, pur si simplu e alta calitate si alta tehnologie de producite care costa, si drept dovada au si rezultate (tinand cont de regimul in care se folosesc masinile acolo si de sutele de mi de km parcursi fara prb) atata tot. Nu cred ca este vre-un coleg pe acest forum care sa fi folosit ulei din DE si din RO sa nu fii simtit diferenta.

#6 Roger

Roger

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat/Volvo
  • Model:Leon 1M/ V60 R-Design
  • Motorizarea:1.9TDi/ 1.6 D2

Posted 03.02.2010 @ 21:39

Ei bine, treaba nu sta chiar asa. Eu am folosit ulei made in Spania (Repsol - cu asta a venit masina) apoi Castrol franzusec, belgian, nemtesc si romanesc.
Castrol Edge 5w-40 la 5L made in BE costa 54 Euro si duminica l-am vazut si in Germania la 63 Euro bidonul de 5L.
Sunt situatii cand pretul difera:
1- il cumperi de la supermarket din Germania, Franta sau Belgia, la preturile de mai sus
2- il cumperi de la dealer pentru completare si costa 23 E/litru.
3- daca la acelasi dealer faci revizia, pretul uleiului iese la 13 E/litru.

Eu zic sa nu mai aruncati cu pietre in Romania, pentru ca nu sunt mari diferente intre preturile RO, DE, BE, FR.
Nu am simtit nici o diferenta la calitate, cred ca nici nu ai cum.
"Contrafacut" e prea mult spus, nu cred ca-si permite vreun producator sa-si bata joc de marca Castrol.
E ca si cum ai spune ca la McDonald's in Romania mustarul e iute iar in Germania e amar (sau invers)

Nu mai plecati urechea la toate balivernele.

Edited by Roger, 03.02.2010 @ 21:51.


#7 mocris

mocris
  • Oraş:Întorsura Buzăului
  • Maşina:BMW
  • Model:F10
  • Motorizarea:530d

Posted 03.02.2010 @ 22:31

Salutare tuturor si multumesc pentru raspunsuri.

Nu cred nici eu ca ar fi contrafacut.Uleiul pe care il cumparam la noi e aceeasi marca, norma, producator etc....
Ideea mea era ca diferenta asta de pret e posibil sa se regaseasca in calitatile uleiului respectiv, in materia prima din care e facut, dupa cum zicea AB05ZYC, dar nu stiu daca e adevarat sau nu.
La urmatorul schimb de ulei am sa fac un efort si am sa iau 5L din DE si sunt curios sa vad daca se va simti ceva, desi nu cred ca sunt eu un asa fin conducator auto, incat sa imi dau seama...dar mai stii...

Eu cred ca uleiul respectiv ajuta mai mult motorul,ii prelungeste viata, datorita calitatilor pe care le are.
Daca e asa o sa tot iau.Daca nu, nu.

#8 razvan8411

razvan8411
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 4 variant 2002
  • Motorizarea:1,9 tdi 101 cp

Posted 04.02.2010 @ 16:46

Eu am avut pana acum Castrol Edge 5w 40 adus din Germania! Ce fromos scria pe bidon doar in germana si nu in toate limbile posibile :coffee_lol: ! Acum gata cu Germany am incercat cel de pe piata autohtona ! Mi a crescut consumul de ulei si de motorina in primul rand asta nu m ar deranja f. mult dar parca motorul se aude altfel nu ca inainte! Tin sa mentionez ca la uleiul din Germania completam 200 de ml la 10 000 de km atat ! de la schimb la schimb ! Acum trebuie sa fac schimbul iarasi am gasit ceva belgian pe piata dar are un pret dubios de mic si nu stiu...? daca e importat continutul sau bidonul :D ? Din cel din Germania mi a mai ramas putin de completat si am facut comparatie cu cel din Romania ! Diferentele optice nu sunt, miros nu, am pus si in 2 pahare sa vad culoarea e la fel! Totusi daca stie cineva unde se gaseste ulei original de germania chiar daca totusi costa mai mult sa mi spuna si mie sau sa mi lase un PM eu il aleg pe acela oricand!

#9 Roger

Roger

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat/Volvo
  • Model:Leon 1M/ V60 R-Design
  • Motorizarea:1.9TDi/ 1.6 D2

Posted 04.02.2010 @ 17:46

@razvan8411: pune si tu o poza cu bidonul made in DE, eventual si cu ala romanesc.
Eu am poza cu bidonul Belgian (vezi codul de bare si codul de pe plastic)
Cat de dubios e pretul de care ziceai?

Attached Files


Edited by Roger, 04.02.2010 @ 17:48.


#10 V i c t o r

V i c t o r
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW Passat B6
  • Model:2009 Blackedition 1,9TDI
  • Motorizarea:BXE acum 140cp

Posted 04.02.2010 @ 18:22

Domnilor ati auzit de efectul "Placebo"? Unor bolnavi li se dau niste medicamente ce nu au niciun efect dar le sunt prezentate drept senzationale si se vindeca... Cam asa este si cu uleiul din Germania, Belgia ori Franta... Noi romanii suntem inclinati sa credem ca orice e adus de afara este mai bun. Nu este nicio diferenta intre Castrolul luat din Germania si cel cumparat de la noi! Niciun mare producator nu-si permite sa foloseasca standarde de calitate diferite!
Singurul argument viabil pe care-l puteti prezenta este analiza chimica a doua mostre din acelasi tip de ulei comercializat in Romania si altundeva.
Referitor la contrafaceri - acestea exista peste tot in lume, atat in Romania cat si in Germania. Piata din Statele Unite este invadata de produse contrafacute in China. Si uleiul se contraface... Ne putem proteja de riscul de a lua asa ceva cumparand de la comercianti seriosi ori de la reprezentante auto.

#11 mejdelicious

mejdelicious
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:VW
  • Model:GolF V 2006 BKD DSG
  • Motorizarea:2.0 TDI 140CP

Posted 04.02.2010 @ 18:58

Tu poti sa iei de unde vrei...eu n-am zis nu lua de la cutare sau cutare(n-am dat nume) am zis doar o problema care mi se pare suspecta.Daca tu iei cu 90 ron 5 litri si crezi ca e castrol , e treaba ta,eu n-am cum sa cred ca nu e contrafacut.

Eu pt masina mea am luat edge 5w40 si am gasit cel mai ieftin la 170 ron 5 l.iar pe bidon scria numai in germana.

#12 AB05ZYC

AB05ZYC
  • Oraş:Alba Iulia
  • Maşina:VW
  • Model:Golf V
  • Motorizarea:1900

Posted 04.02.2010 @ 19:24

Domnilor ati auzit de efectul "Placebo"? Unor bolnavi li se dau niste medicamente ce nu au niciun efect dar le sunt prezentate drept senzationale si se vindeca... Cam asa este si cu uleiul din Germania, Belgia ori Franta... Noi romanii suntem inclinati sa credem ca orice e adus de afara este mai bun. Nu este nicio diferenta intre Castrolul luat din Germania si cel cumparat de la noi! Niciun mare producator nu-si permite sa foloseasca standarde de calitate diferite!
Singurul argument viabil pe care-l puteti prezenta este analiza chimica a doua mostre din acelasi tip de ulei comercializat in Romania si altundeva.
Referitor la contrafaceri - acestea exista peste tot in lume, atat in Romania cat si in Germania. Piata din Statele Unite este invadata de produse contrafacute in China. Si uleiul se contraface... Ne putem proteja de riscul de a lua asa ceva cumparand de la comercianti seriosi ori de la reprezentante auto.


Ce efect placebo colegule cand vezi cu ochii tai ca uleiul din RO dispare de pe joja si cel din DE nu!? Ce efect placebo cand pornesti masina dimineata si 2-3 sec iti bat tacheti si alte cele si cu cel din DE nu! Mergi 1000 de km pe autostrada cu ce ulei vrei tu din RO si cand scoti joja e apa!!! ei cu cel din DE asta nu se intampla. Tot ce am scris mai sus iti zic 100% sigur ca e testat de mine nu din auzite. Nu vreau sa creez controverse dar diferentele sunt...si stati voi linistiti ca tot ce fac nemtii pt ei e de o calitate superioara fata de ce fac pt export. La fel e si cu calitatea masinilor, sunt facute pt ei si pt retul...Nu imi zi tu ca la ei la 40.000 de km merg in sevice ca le-a cazut volant, la 50.000 injectorul sau la 60.000 a cazut turbo...asa ceva nu ai sa vezi.

#13 Roger

Roger

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat/Volvo
  • Model:Leon 1M/ V60 R-Design
  • Motorizarea:1.9TDi/ 1.6 D2

Posted 04.02.2010 @ 19:49

Poate nu m-am facut inteles: am mers si cu ulei romanesc si nici vorba sa-l pape mai repede, sau mai mult sau sa fie apa pe joja :Driver:
Iar capitolul masini pt vest vs est, s-a tot discutat pe alte topic-uri.
Daca ar fi totul mai bun acolo, in DE, ar trebui sa fie coada dimineata, la poarta fabricilor (fie de ulei sau de auto) si sa-si cumpere lumea produsele de cea mai buna calitate.
Hai, sa fim seriosi.
Intra pe forumuri nemtesti si o sa vezi acolo probleme garla.

#14 r&d

r&d

    Membru senior

  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volvo
  • Model:S40 T4 2001
  • Motorizarea:2.0 HPT 200cp

Posted 04.02.2010 @ 20:15

Sincer vorbind, e imposibil sa compari doua uleiuri identice vandute pe piete diferite si sa spui care e superior. Daca s-ar face analize de calitate periodic, atunci da...

Eu in anii trecuti cumparam ulei din Germania. Apoi am avut nevoie de factura pt. contabilitatea firmei, deducere de TVA etc. Este mai usor sa iau uleiurile din Romania. Tot Mobil rally formula 5W50 am luat si nu am vazut/sesizat nici o diferenta. Nu pot afirma ca e mai bun sau mai prost.

O experienta interesanta am avut in 2004. Am cumparat 5 litri din Germania. Castrol Dynatech 5W40. La schimb, am vazut ca aveam nevoie de 5.5 litri, era primul schimb care il faceam la masina din semnatura. Asa ca am mai cautat un litru. Nu am gasit nici la repr. Castrol din Cluj, se uitau la bidon ca la un OZN. In Romania nu aveau decat TXT Softec 5W40. Am pus de ala... Nu stiu daca Dynatech iesise dein productie si am luat ceva ramas prin Germania, sau in Romania nu s-a vandut niciodata asa ceva, dar chiar si cei de la importatorul din Bucuresti care au fost apelati telefonic nu stiau de el.
Apoi am trecut pe Mobil 5W50 luat intai din Germania iar ultimele 2 schimburi din Romania fara sa simt vreo diferenta.

Oricum, din 2002 s-au schimbat bine in calitatea carburantilor din Romania. Atunci pentru o motorina euro3 trebuia sa bati orasul dintr-un capat in altul. Si cu uleiurile e mai bine acuma. Va aduceti aminte de uleiurile unguresti Carrier :frigbaitata: ?

#15 razvan8411

razvan8411
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 4 variant 2002
  • Motorizarea:1,9 tdi 101 cp

Posted 04.02.2010 @ 20:33

Eu am gasit Castrol belgian la 150 de roni 5l! suspect de ieftin! Cred ca pe cel care il am acum in motor o sa il schimb peste 2000 de km deci la 7000 de km nu mi place ! Apropo in Cluj sau Alba nu stie nimeni undeva Castrol edge 5w 40 cu eticheta in Germana ? Nu pot sa pun poze momentan dar cel din Germania avea exclusiv informatii in limba germana nici o boaba de engleza, romana sau chineza! Am fost f. multumit de el cum il bagam asa iesea ca si vascozitate! La schimb si ma uitam f. atent si mecanicul se uita la el si zicea ca nu are 15000 de km!

#16 AB05ZYC

AB05ZYC
  • Oraş:Alba Iulia
  • Maşina:VW
  • Model:Golf V
  • Motorizarea:1900

Posted 04.02.2010 @ 20:34

Roger poate tu nu ai inteles, cand am zis ca e apa pe joja am vb la figurat adica ca si-a pierdut proprietatile si era fluid ca apa, ceea ce cu ulei din DE nu se intampla...in RO nici mie nu imi scade uleiul considerabil pe joja pt ca masina e folosita in alt regim, dar cand merg pe autostrada cel putin 1000 de km cu ulei de aici e zapacit, la figurat vb sa nu mai fie neantelegeri e apa pe joja, si il consuma mai repede ca pe cel din DE...ma repet nu vreau sa creez dispute dar asta e punctul meu de vedere din experienta personala nu din auzite, ca tu ai un alt punct de vedere ok ti-l respect dar nu sunt de acord cu tine. Nu stiu ce s-a discutat legat de calitatea masinilor din vest si cele din est dar si aici iti zic tot din experienta ca am avut G5 Plus luat din RO cu 0 km si probleme garla :40.000 volant, 50.000 injectoare, 60.000 turbina si am scapat de probleme ca am dat-o, in schimb inainte de G5 am avut Passat B5 luat SH din DE la 140.000 km reali si am folosit-o pana la 300.000 fara sa schimb injectoare, turbo sau altceva costisitor, in toti ac km ce am schimbat la motor a fost debitmetru si kit-ul de ambreiaj atat! Dupa toate astea poate sa imi zica mie cine ce vrea ca sunt la fel din punct de vedere calitativ, ca eu am alta parere si nu mi-o schimba nimeni. Iar legat de "coada la poarta fabricii" eu unul cand o fi sa fie (daca o sa mai fie ca acum nu se poate) sa imi iau iar masina noua fi sigur ca mi-o iau din DE fara sa stau pe ganduri.

#17 Roger

Roger

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat/Volvo
  • Model:Leon 1M/ V60 R-Design
  • Motorizarea:1.9TDi/ 1.6 D2

Posted 04.02.2010 @ 20:54

Da, am inteles subtilitatea, iar parerea mea este contrara cu a ta si tot din experienta.
Masina din semnatura merge 80% pe autostrazile din vest, la diferite viteze, mai mici sau mai mari. Indiferent daca bag ulei nemtesc sau romanesc, consumul de ulei este acelasi - cam 400 ml la 15.000 km.
Avea 0 km cand am luat-o, iar luna viitoare facem revizia de 120.000. Nu caraie, nu maraie, nu scoate fum.
Despre acel versus de calitate s-a discuatat aici

#18 sir_cri_x

sir_cri_x
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen, Audi
  • Model:VW T4 1991; A6 4F 2009
  • Motorizarea:2.4D; 2,7TDI V6

Posted 04.02.2010 @ 21:27

parerea mea e ca pentru tarile mai "eftine" trebuie si niste produse mai "eftine" asa ca... poate nu se respecta in totalitate compozitia chimica a uleiurilor poate nu se aditiveaza asa cum se fac pentru DE, BE, FR etc. dar uleiul este acelasi si o marca de prestigiu nu se va murdari prea tare pe maini cu produse foarte proaste sau sa accepte contrafacere. se poate sa fie o diferenta de calitate, insa eu nu cred majora intre uleiul RO si uleiul DE al aceleiasi marci; sustin ideea ca vanzatoarea, transportul, depozitarea produselor la ei e mai scumpa - salariile trebuie sa fie mai mari asa ca...?
Vorba aceea: "Dai un ban, da' sti ca nu-l mai ai!"
Salutare tuturor numa' bene!

#19 fifinelu

fifinelu
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf IV
  • Motorizarea:1.9TDi 1CP

Posted 04.02.2010 @ 21:33

Era mai bine daca uleiul Castrol costa 60 de euro litrul dupa unii :icon_thumright: Bai nici cand este ieftin romanul nu e multumit... ca de ce nu e mai scump ?

#20 Roger

Roger

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat/Volvo
  • Model:Leon 1M/ V60 R-Design
  • Motorizarea:1.9TDi/ 1.6 D2

Posted 04.02.2010 @ 21:36

Roger vad ca esti un mare sustinator al produselor vandute in RO . Sa inteleg ca te ocupi si comercializarea acestor produse ?!

Da, m-ai prins: vand fan...romanesc.

Daca nu cat costa la noi un bidon de Castrol EDGE 4L 150 ron sau Aral 4L 133Ron toate 5w-40 PD ca exemplu . La urmatorul schimb daca tot esti asa de increzator in aceste produse de la noi poate facem o afacere . Eu iti aduc uleiul (sigilat binenteles ) cu productie in Germania pentru Aral si UE probabil si Germania pentru Castrol si ma aleg eu cu banii ?!

Care e afacerea?Unde e intrebarea? Care e propunerea?Reformuleaza te rog, sau pune semnele punctuatie corect. Nu am inteles nimic.

Ai vazut pe cineva la noi fiind anchetat sau macar deranjat pentru contrafacerea de produse ?! La ei se mai fac si astfel de controale la noi se doarme sau nici macar nu stiu daca exista un astfel de departament

Ai vazut tu controale in Germania? Dar in Romania?

Intrucat nu putem sa ne porcuram aceste produse din alta parte sfatul meu este ca achizitionarea acestor produse sa se faca de la un comerciant cat mai mare

De acord.

Ce ma facut pe mine sa cred ca cel produs in DE este de o calitate mai buna ar fi ; ma deplasez destul de des in Arges Campulung . De fiecare data cand folosesc ulei de la noi cand ajung aproape de Arges plecat din Bucuresti imi apare acel martor de nivel de ulei .Viteza constanta este de 160-180 km/h (cu exceptiile de rigoare)

Asta spune multe despre tine. Pe langa faptul ca mergi ilegal, mai citeste un pic Regulamentul forumului.
Extras:

4. b) Nu sunt acceptate discutiile explicite privind orice tip de activitate ilegala sau imorala (viteze peste limita legala, curse ilegale


Multa sanatate.

Edited by Roger, 04.02.2010 @ 21:42.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users