Jump to content


Photo

alternator sau dinam


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 althomas

althomas
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:volkswagen
  • Model:1200 cabrio
  • Motorizarea:1200 40 CP

Posted 28.01.2010 @ 10:13

Merita conversia de la dinam la alternator?Avantaje?

#2 ciprivw

ciprivw

    Nick anterior: cipri21

  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:VW
  • Model:1200 an 1970
  • Motorizarea:40 CP...cred

Posted 28.01.2010 @ 10:24

Eu am dinam, nu am consumatori in plus fata de o masina standard si nu am probleme. Daca ai becuri mari :( sau sistem audio tare, ar fi mai bine alternator...parerea mea. daca tii la originalitate si daca masina a avut dinam, pastreaza-l :blink:

#3 Komissar

Komissar
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 Kaefer, 1600 Variant
  • Motorizarea:1200/1600

Posted 28.01.2010 @ 16:51

Si eu am dinam, si am mers destul de mult iarna asta cu masina, si am folosit din cand in cand si proiectoarele ( 2 x 55w ) si bateria se tine bine. Nu a trebuit niciodata sa o pun pe redresor - In concluzie, dinamul este foarte bun si isi face treaba. (bateria este veche de 1 an jumate, Bosch Silver ) .

Edited by Komissar, 28.01.2010 @ 16:51.


#4 lexxus

lexxus
  • Oraş:Arad
  • Maşina:VW
  • Model:T2B 1975
  • Motorizarea:1.6 pana'n 54CP

Posted 29.01.2010 @ 08:44

conversia merita daca intradevar ai consumatori pe masina si asta se simte iarna la cei care umbla zilnic cu masina si folosesc farurile,mai o dezaburire luneta (cine are) o muzicuta,stergatoare,LCDuri,manele si tot felu' de leduri neoane si xenoane si cum din astia nu sunt multi adica numa Germin,poti ramane linistit pe dinam daca nu ai astfel de consumatori :icon_thumright:

#5 SKULLMAN

SKULLMAN
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:vw 1500 1970
  • Motorizarea:1.6 L 45 ponei

Posted 29.01.2010 @ 09:09

Din cate stiu eu...
Problema este la dinam incarcarea. Incarca doar undeva in ture. (s-ar putea sa spun prostii... dar de aceea avem colegi care de abia asteapta sa se gafeze vre-unu. :) )
pe cand la Alternator incarca bine si la relanti.
A doua parte este cum zice dileru', daca ai faruri mai puternice, mai ascuti casetofonul si merg stergatoarele, s-ar putea sa te trezesti ca invarte greu electromotorul iarna.
Daca nu o folosesti zilnic, poti sa o lasi pe dinam.
Daca o folosesti zilnic... cam iti trebuie alternator.
Pana la urma este o problema de comoditate.
Acuma daca ai o masina din 1950, normal ca o lasi pe Dinam, ca altfel te mazilesc puritanii la intalniri :icon_thumright:

Edited by SKULLMAN, 29.01.2010 @ 09:10.


#6 Komissar

Komissar
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 Kaefer, 1600 Variant
  • Motorizarea:1200/1600

Posted 29.01.2010 @ 12:03

Problema este la dinam incarcarea. Incarca doar undeva in ture. (s-ar putea sa spun prostii... dar de aceea avem colegi care de abia asteapta sa se gafeze vre-unu. :lol: )



Asta stiam si eu, dar odata am facut un test: masina era la relanti (relanti-ul era normal, dupa ureche, pt. ca n-am turometru ) si am scos borna de la baterie ( minus ) , masina a continuat sa functioneze, semn ca dinamul inca furniza curentul necesar aprinderii (restul posibilor consumatori erau opriti, desigur, adica luminile ) .
In fine, s-ar putea sa fi avut relanti-ul ceva mai mare (desi nu cred) , de asemenea, cred ca mai e importanta si starea dinamului (a magnetilor asa zisi permanenti, care dupa o vreme incep sa piarda din putere), a legaturilor electrice, etc.

#7 ciprivw

ciprivw

    Nick anterior: cipri21

  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:VW
  • Model:1200 an 1970
  • Motorizarea:40 CP...cred

Posted 29.01.2010 @ 12:06

Din cate stiu eu, dinamul incepe sa incarce de pe la 1300rpm in sus

#8 seby

seby
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1300 ;1200 1965
  • Motorizarea:1300; 1200

Posted 29.01.2010 @ 13:39

da totusi, daca ai scos borna, ti-a bagat curent cat pentru scanteie, nu e chiar un consumator asa de mare zic eu
si la magneti permanenti, nu ai ca la dinam ai 2 infasurari pe stator.
merge si dinamul foarte bine, numai trebuie sa fie bun releul de incarcare, si reglat in parametri
si la dinam trebuie sa ai perii bune, si colectoru sa fie bun si sa nu fie rotoru ars in rest merge foarte bine

#9 lexxus

lexxus
  • Oraş:Arad
  • Maşina:VW
  • Model:T2B 1975
  • Motorizarea:1.6 pana'n 54CP

Posted 29.01.2010 @ 13:40

ca si al meu pe care l-ai facut la bran,asai? :)

#10 seby

seby
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1300 ;1200 1965
  • Motorizarea:1300; 1200

Posted 29.01.2010 @ 13:42

:) mai merge? :D

Edited by seby, 29.01.2010 @ 13:42.


#11 lexxus

lexxus
  • Oraş:Arad
  • Maşina:VW
  • Model:T2B 1975
  • Motorizarea:1.6 pana'n 54CP

Posted 29.01.2010 @ 13:44

merge :Driver: numa ca acuma sta ca numai umblu cu masina.duminica ma duc sa o pornesc dupa 1 luna de stat

#12 TM06CZR

TM06CZR
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:volkswagen
  • Model:1300 '67
  • Motorizarea:1600 50CP

Posted 29.01.2010 @ 23:20

Numai la dinamul de 6V era cam nasol cu toti consumatorii porniti la ralanti... daca mai era si bateria varza...era si mai nasol. La dinam cred ca e important totusi si sa ai o baterie mai bunicica si nu chiar de 45ah ca sa compenseze momentele in care stai pe la semafoare cu consumatorii porniti. Imi placea in schimb la dinam ca am pornit masina trasa, fara a avea baterie montata pe masina :))

#13 toni-peste

toni-peste
  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1977 T2b
  • Motorizarea:1600cmc

Posted 02.02.2010 @ 19:54

exista dezavantaje la instalatia pe 6v fata de 12v... in afara de faptul ca trebuie sa ai consumabilele pe 6v. vorbesc de fiabilitate sau asa ceva?
am pornit masina de la o baterie pe 12v... am luat borna jos imediat... si a mers masina la relanti fara probleme cu dinam de 6v

#14 Komissar

Komissar
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 Kaefer, 1600 Variant
  • Motorizarea:1200/1600

Posted 02.02.2010 @ 23:16

Masinile pe 6V sunt mai sensibile la conexiunile electrice - papuci, conectori, etc. Trebuie sa fie in stare foarte buna, altfel se pierde foarte mult curent pe acolo ...

#15 toni-peste

toni-peste
  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1977 T2b
  • Motorizarea:1600cmc

Posted 03.02.2010 @ 10:59

Masinile pe 6V sunt mai sensibile la conexiunile electrice - papuci, conectori, etc. Trebuie sa fie in stare foarte buna, altfel se pierde foarte mult curent pe acolo ...


corect... deci cu un pic de atentie si migala poti sa ramai pe 6v forever. e bun.

#16 ricacristea

ricacristea
  • Oraş:Buzău
  • Maşina:VW
  • Model:1300 '70 T2a '71
  • Motorizarea:1.3 1.6

Posted 03.02.2010 @ 12:37

mda, pentru aceeasi putere consumata, amperaj dublu la 6V fata de 12V.

#17 Osi

Osi
  • Oraş:Baia Mare
  • Model:VW Kafer 1200, nascuta la Wolfsburg, in A.D.1959

Posted 18.02.2010 @ 09:39

mda, pentru aceeasi putere consumata, amperaj dublu la 6V fata de 12V.

exact. deci cupru dublu.

#18 costi005

costi005
  • Oraş:Breaza
  • Maşina:VW & VW
  • Model:notch 65 & square 69
  • Motorizarea:1,5 &1,6&1,3

Posted 28.02.2010 @ 13:43

se mai gasesc becuri de 6V ???

#19 4boxer

4boxer
  • Oraş:Lugoj
  • Maşina:vw
  • Model:lt28
  • Motorizarea:2.5

Posted 28.02.2010 @ 13:57

Cati wati?Are un nene becuri ramase din stocuri vechi de 6v de la 1 la 5 lei,si eu cumpar de la el ptr. motorete,asa ca daca intereseaza pe cineva,pot merge sa-l intreb daca are si eventual va intermediez cumpararea.

#20 costi005

costi005
  • Oraş:Breaza
  • Maşina:VW & VW
  • Model:notch 65 & square 69
  • Motorizarea:1,5 &1,6&1,3

Posted 14.03.2010 @ 20:02

Cati wati?Are un nene becuri ramase din stocuri vechi de 6v de la 1 la 5 lei,si eu cumpar de la el ptr. motorete,asa ca daca intereseaza pe cineva,pot merge sa-l intreb daca are si eventual va intermediez cumpararea.







ma intereseaza si pe mine

am observat ca dinamul incarca perfect incepand cu 1000 ture/min sub aceasta turatie becul din bord palpaie. Am observat ca in functionare se vad mici scantei la periile dinamului. Sa fie semn de uzura sau e normal ?? Eu nu as schimba actuala configuratie, 6V pe dinam, e o nota de originalitate , probleme apar daca as avea consumatori peste 250W, nu e cazul.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users