Jump to content


Photo

Recarosare MK1 MK2


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Archanghel

Archanghel
  • Oraş:Bolintin-Vale
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf2,89
  • Motorizarea:1,8 GTi

Posted 22.07.2009 @ 11:32

DE LA INCEPUT AM O RUGAMINTE MARE : ROG SA SCRIE AICI DOAR CEI CARE STIU EXACT CE PROBLEME APAR, UNDE S-AU LOVIT DE ELE, CUM AU REZOLVAT, ATAT CERINTELE EXACTE A CEEA CE DORESC CEI DE LA RAR, CAT SI ETAPELE CRONOLOGICE ALE PROCESULUI DE RECAROSARE.
ROG SA SE ABTINA TOTI CEI CARE "AU AUZIT CA S-AR FACE ASA", SAU ALTE REPLICI DE ACEST GEN. AVEM NEVOIE DE topic-uri NEPOLUATE DE INFORMATII INUTILE (POATE ASA EVITAM SA MAI CITIM 5-10 PAGINI, SI SA NU AFLAM NIMIC DUPA 10 ZILE DE DISCUTII)


De aprox o saptamana am citit si la noi pe forum toate topicurile care-s de asa ceva, cat si cele similare unde se specifica cate ceva, cat si pe alte siteuri in care se vb de asa ceva, si nu am gasit ceea ce caut, concret.
Unii specifica ca trebuie factura de la un service autorizat unde sa facut schimbul, si atestarea acelui service referitor la seriile in regula ale celor doua caroserii (adica nu e necesar inainte sa mergi la rar...)
Ceva concret am aflat in schimb :
- 1. Mai intai faci cerere pentru recarosare "Nota privind inlocuirea de caroserie" la RAR, si, dupa aprobarea ei, incepi operatia propriu-zisa
- 2. Caroseria "noua" trebuie sa fie acelasi an de fabricatie cu cea veche (unii zic ca ar trebui sa fie mai noua)
- 3. Noua caroserie TREBUIE SA AIBA ACELASI NR DE USI.
- 4. Nu conteaza culorile celor doua masini

Acte necesare pt "Nota privind inlocuirea de caroserie"

- cartea de identitate a vehiculului vechi in original
- copie dupa actul de provenienta a vehiculului nou
- actul de identitate al solicitantului activitatii.


Mai departe, ce alti pasi se fac, cum se fac, si etapele exacte, cu costurile aferente, REPET, DOAR CEI CARE STIU SIGUR SUMELE EXACTE SI DETALIILE NECESARE

Edited by Archanghel, 22.07.2009 @ 11:36.


#2 S.Razvan

S.Razvan

    Membru vwForum

  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Audi
  • Model:80 B4
  • Motorizarea:2.0 ABK

Posted 22.07.2009 @ 11:55

http://www.rarom.ro/...icul_--122.html

#3 Archanghel

Archanghel
  • Oraş:Bolintin-Vale
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf2,89
  • Motorizarea:1,8 GTi

Posted 22.07.2009 @ 12:09

http://www.rarom.ro/...icul_--122.html


Ce simplu e.....EXACT LA ASTA MA REFEREAM... CAND AM ZIS, CA AM VAZUT UNDEVA, AM CITIT UNDEVA, SAU AM AUZIT DE CEVA DE GENUL.
Avem nevoie de infrmatii DE LA CEI CARE STIU EXACT ETAPELE, SI PROBLEMELE CE APAR, e chiar asa de greu?
Pls, cine DOAR A AUZIT, VA ROG ABTINETI-VA, iar citim 10 pagini, si la final nu stim nimic concret.
NU POSTAM AICI DE DRAGUL DE A AVEA CAT MAI MULTE POSTURI, DUPA CUM BINE ZICEA VOINEA.
Postam sa ne ajutam intre noi, si sa fim mai bine informati, dupa ce citim un toipic in aceastsa rubrica....
Este chiar asa de greu?
De ex, daca sa intors din vacanta, il asteptam pe prietenul BVA care a trecut deja prin toate aceste etape, sau oricare a mai trecut prin ele, NU DIN AUZITE

Edited by Archanghel, 22.07.2009 @ 12:11.


#4 ValiB

ValiB
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:corrado '91
  • Motorizarea:1.8 16v kr

Posted 22.07.2009 @ 14:34

etapele cronologice sunt

1. acceptul de la rar, asta presupune sa te duci cu masina inscrisa pe romania + actele masinii aduse(talon, carte masina + dovada ca este masina ta). Se face identificarea la masina de romania ( corespondenta serii motor + caroserie cu ce est in acte, culoare etc). anul trecut a costat app 80 ron taxa. se face o cerere acolo si iti da sau nu acceptul in care se spune ca se poate inlocui caroseria seria... cu caroseria .....
2. cu acest accept te duci intr-un service autorizat sa faci efectiv schimbul de pe o caroserie pe alta. exista pe site la rar o lista cu serviceuri autorizate sa faca recarosare. Nu stiu costuri
3. cu masina schimbata + un act de la serivice care sa dovedeasca ca acolo s-a facut recarosarea te duci din nou la rar
4. platesti taxa, app 550 ron anul trecut. se face omologarea. Iti face o noua carte (cel putin asa mi-a facut mie). Pe cartea noua, daca nu ma insel, va trebui sa ma uit, scrie ca s-a inlocuit caroseria .
5. caroseria veche se duce la remat si se ia dovada de distrugere
5. cu toate actele te duci la politie - talonul, carte ,act de vanzare pt masina adusa + cartea noua de la rar + dovada de la remat. Va trebui sa se radieze de la circa financiara vechea masina, si sa se ia in evidenta noua masina. Aici e cea mai mare bataie de cap. Va sfatruiesc sa va faceti copii la toate actelele. Se platesc niste taxe, nu mai stiu exact care.

Cam astea sunt etapele cronologice. Evident, ca sunt baietii care fac actele la rar fara sa te deranjezi, dar costa cam 500 - 700 E din ce am auzit eu.

In plus de asta, pt a spulbera unele mituri

- la masina adusa nu conteaza culoarea, nr de usi, motorul, carburantul. Pe cartea noua iti va trece noua culoare + nr de usi noi + motorul de pe vechea masina. Daca tu ai aici diesel si aduci 16v sau ceva mai puternic, nu este nicio prob, tu pui motorul diesel si asta iti trece in acte. in cazul meu masina veche era kr, asta noua era RP (1.8 90 de cp). Mi-am pus kr-ul pe noua caroserie si asta mi-a trecut in acte. Daca vrei sa-ti pastrezi kr-ul adus in locul la ddiesel, atunci va trebui intai sa pui dieselul si pe urma sa faci omologare de kr. Evident si asta se poate rezolva de cei care se ocupa cu asa ceva. deci, masina adusa trebuie sa fie acelasi model, in cazul meu mk2. Nu stiu cum e treaba cu cabrio pt mk1.
- cel de la rar care mi-a dat acceptul mi-a recomandat ca noua masina sa fie un an mai bun decat cea veche, nu stiu daca este vreo interdictie daca iti aduci un an mai vechi de cat ce ai tu.

Cam asta este tot, nu stiu daca s-a schimbat ceva de anul trecut. Dar sfatul meu este , ca inainte sa faceti asa ceva sa va interesati clar la rar si eventual la politie.. Eu asa am facut, pt ca ma saturasem sa caut informatii pe net.

Bafta.

#5 DannyD

DannyD
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:VW
  • Model:Golf '82
  • Motorizarea:1.1

Posted 22.07.2009 @ 19:38

omule, daca tot vrei info reale, mergi la rar, faci cerere si .... succes!
... nu de alta dar poate mai gresim si noi knd scriem p forum.

#6 Archanghel

Archanghel
  • Oraş:Bolintin-Vale
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf2,89
  • Motorizarea:1,8 GTi

Posted 22.07.2009 @ 22:55

Din fericire, exact ceea ce a patit, patimit, si prin ce a trecut colegul BVA, ma interesa, si banuiesc ca si pe altii exact aceste etape, caci is multe topic-uri deschise si nimic concret.
Daca a patit cineva altceva diferit, sau a intampinat vreo alta problema, de care ar fi bine de stiut, atunci, il asteptam sa completeze.
Oricum MULTUMESC BVA , erea exact rapunsul de care aveam nevoie.

#7 NENEA

NENEA
  • Oraş:Cugir
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf 2 1986
  • Motorizarea:1.6d 54cp

Posted 22.07.2009 @ 23:35

nu este foarte complicat , trebuie sa corespunda primele 12 caractere din seria desasiu
te duci la un service autorizat vw si CUMPERI o factura de recarosare
pui motorul de pe prima pe cea recarosata si te duci la r.a.r. , binenteles sa ai acte de provenienta ,
te ajuta foarte mult si un proces verbal de la politie ca cica ai avut dauna de 70% si faci recarosare ,
si dupa r.a.r. urmeaza radierea si inmatricularea.
pt. un golf 4 toata smecheria a costat 450 EU.

#8 zib3r

zib3r
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:vw
  • Model:golf2
  • Motorizarea:1.9 mTDi

Posted 01.08.2009 @ 22:15

Mă scuzați dacă mă bad peste voi, dar la Oradea neaparat trebuie să ai mașina daună cca. 70% . Altfel nici nu stau de vb cu tine. Peste ceva vreme o să fac și eu această mișcare, dar nainte i dau drumu la vale. (poor mk2).

#9 nedelx

nedelx
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf MK2 1991 (ABS, A/C)
  • Motorizarea:1.6 TDi 80 CP

Posted 18.08.2009 @ 10:11

Eu ma recarosat un mk2 anul trecut. in cererea de recarosare am motivat inlocuirea caroseriei invocand un grad mare de uzura (rugina) a celei vechi. Nu a fost necesar ca vechea caroserie sa o duc la remat pentru a lua dovada de distrugere. Atentie, noua caroserie trebuie sa fie mai noua decat cea veche, si sa aiba briful mare si briful mic, plus contractul de vanzare-cumparare de la proprietarul de drept al masinii. In rest totul decurge usor respectand foremalitatile RAR.

#10 ValiB

ValiB
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:corrado '91
  • Motorizarea:1.8 16v kr

Posted 18.08.2009 @ 12:07

La mine a fost acelasi motiv, dar acest lucur nu se vedea. Cred ca in astfel de cazuri este dupa cum are chef respectivul de la RAR.
In alta ordine de idei nu stiu exact daca este reglementat undeva gradul de vechime/noutate a caroseriilor.
De asemenea, cum ai facut la politie daca nu ai avut dovada de la remat? oricum, la cat de neinformati sunt cei de la Politie nu ma mira sa difere de la caz la caz, eu amfost de 3 ori si de 3 ori actele cerute au diferit.

Eu ma recarosat un mk2 anul trecut. in cererea de recarosare am motivat inlocuirea caroseriei invocand un grad mare de uzura (rugina) a celei vechi. Nu a fost necesar ca vechea caroserie sa o duc la remat pentru a lua dovada de distrugere. Atentie, noua caroserie trebuie sa fie mai noua decat cea veche, si sa aiba briful mare si briful mic, plus contractul de vanzare-cumparare de la proprietarul de drept al masinii. In rest totul decurge usor respectand foremalitatile RAR.



#11 low_golf

low_golf
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf
  • Motorizarea:1.8 20VT

Posted 12.01.2010 @ 17:20

si la sfarsit dupa ce termini cu RAR-ul sa vezi la politie ce te asteapta:Dsti k ti-am mai spus!!!

#12 nedelx

nedelx
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf MK2 1991 (ABS, A/C)
  • Motorizarea:1.6 TDi 80 CP

Posted 14.01.2010 @ 09:42

nr. de usi nu conteaza. eu am recarosat un golf 2 care avea 2 usi cu unul cu 4 usi. se considera ca ambele caroserii sunt identice si nr. usilor nu influenteaza cu nimic.

#13 p-pm

p-pm
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf 2 CL
  • Motorizarea:1.8 benzina/gpl

Posted 14.01.2010 @ 11:12

nr. de usi nu conteaza. eu am recarosat un golf 2 care avea 2 usi cu unul cu 4 usi. se considera ca ambele caroserii sunt identice si nr. usilor nu influenteaza cu nimic.



cand ai facut recarosarea?

eu am auzit prin decembrie 2009 ca nu se mai face recarosare...

#14 eugen_zim

eugen_zim

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:golf
  • Motorizarea:18 GTI 16V

Posted 14.01.2010 @ 11:19

TRD a facut recarosarea la sfarsit de 2009 deci merge :)

#15 Cypor

Cypor

    Membru Senior

  • Oraş:Oradea
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:MK1 Caddy 1.4d
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 14.01.2010 @ 11:33

cand ai facut recarosarea?

eu am auzit prin decembrie 2009 ca nu se mai face recarosare...


cum sa nu se mai faca, si daca faci praf o masina mai noua ce faci?

Edited by Cypor, 14.01.2010 @ 11:34.


#16 ~TURBO~

~TURBO~
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1.8

Posted 14.01.2010 @ 11:42

iti iei un logan nou.

On : inca merge treaba cu recarosarea. Ieri am fost la RAR ca sa depun niste acte, deci se poate.

#17 marius_16V KR

marius_16V KR
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf 2 gti 1988
  • Motorizarea:2.0 16v 1.. cp

Posted 21.01.2010 @ 22:56

ok dar cat costa total chestia de ex vali bva cat te-a costat cu totu?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users