Jump to content


Photo

Filtrul de particule


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 sebus

sebus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 11.06.2005 @ 14:07

Am vorbit cu o cunostinta facand planurile pentru a petrece sarbatorile de iarna la el acasa, in Germania. M-a intrebat daca masina mea e prevazuta cu filtru de particule pentru Diesel (in germana "partikelfilter") in caz contrar fiind nevoit sa platesc o taxa de 25 EURO/zi ceea ce ar duce la o nerentabilitate a drumului cu masina. Dieselurile din Romania au venit prevazute cu asa ceva si daca da, stie cineva pentru ce motorizari?

#2 oaspetele

oaspetele

    Membru senior

  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Volkswagen/Skoda
  • Model: Golf VI/Superb
  • Motorizarea:1.6mpi/2.0tdi

Posted 11.06.2005 @ 14:55

n-am auzit de asa ceva....probabil acest lucru e valabil pentru masinile inmatriculate in Germania.

daca stau bine sa ma gandesc, nici pentru alea. 365x 25 euro = 9125.
ma ia gura pe dinainte....

filtru de particule este o inovatie relativ recenta, parca la peugeot prima data....
am inteles ca un diesel euro 5 va avea musai asa ceva. nu e ieftin, dar aduce nivelul de noxe emise de un diesel la nivelul unui benzinar....

Edited by oaspetele, 11.06.2005 @ 14:58.


#3 sebus

sebus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 13.06.2005 @ 08:31

Am aflat: incepand cu anul acesta masinile non Euro 5 inmatriculate in Germania vor plati suplimentar 800 EURO in plus la texele anuale. Cele care tranziteaza Germania sau "sunt in vizita" platesc 25 EURO/ zi. Alta varianta ar fi sa montezi filtru Euro 5 (costa cam 1900 EURO)

#4 r&d

r&d

    Membru senior

  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volvo
  • Model:S40 T4 2001
  • Motorizarea:2.0 HPT 200cp

Posted 13.06.2005 @ 08:44

Ce zvon de la coltul blocului mai e si asta? Masinile non-euro5??? De anul asta 2005 A.D??? taxe de tranzit???
Mai citeste sau mai intreaba, ca suna a Petre Ispirescu...

#5 sebus

sebus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 13.06.2005 @ 09:39

Ce zvon de la coltul blocului mai e si asta? Masinile non-euro5??? De anul asta 2005 A.D??? taxe de tranzit???
Mai citeste sau mai intreaba, ca suna a Petre Ispirescu...

<{POST_SNAPBACK}>


Tu esti sigur ca este zvon? daca esti de ce nu dai amanunte. Daca ai adetalii trebuia sa le pui in post nu sa adaugi comentariu doar de dragul de a scrie ceva aici. Apropo eu stau la casa.

#6 oaspetele

oaspetele

    Membru senior

  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Volkswagen/Skoda
  • Model: Golf VI/Superb
  • Motorizarea:1.6mpi/2.0tdi

Posted 13.06.2005 @ 09:54

cins sta la granita intre Austria si Germania ca sa verifice euro x la masinile diesel care tranziteaza tara ??

#7 sebica79

sebica79

    Membru Senior

  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6
  • Motorizarea:2.0TDI-CR 140CP

Posted 13.06.2005 @ 10:16

cins sta la granita intre Austria si Germania ca sa verifice euro x la masinile diesel care tranziteaza tara ??

<{POST_SNAPBACK}>


dusmanii :salut: :)

#8 r&d

r&d

    Membru senior

  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volvo
  • Model:S40 T4 2001
  • Motorizarea:2.0 HPT 200cp

Posted 13.06.2005 @ 10:21

Tu esti sigur ca este zvon? daca esti de ce nu dai amanunte. Daca ai adetalii trebuia sa le pui in post nu sa adaugi comentariu doar de dragul de a scrie ceva aici.  Apropo eu stau la casa.

<{POST_SNAPBACK}>


Da-mi un exemplu de masin EURO5 inmatriculata ca atare in Germania, in anul 2005 AD si retractez tot ce am scris... altfel sunt satul de intoxicatii de genul asta...

Euro5-2010

#9 bladerunner

bladerunner
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:GOLF IV 2000
  • Motorizarea:1,9TDI 90CP ALH

Posted 13.06.2005 @ 10:23

Pai stai, ca era vorba de masinile non-euro5. Asta include si cele pe benzina. Nici macar noul Passat nu e Euro5. Inseamna ca aproape toate masinile trebuie sa plateasca!? Si unde se plateste taxa aia? Si inca o chestie de unde stiu nemtii cate zile stau in Gemania?

#10 sebus

sebus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 13.06.2005 @ 10:38

Este valabil doar pentru masinile Diesel si reprezinta o taxa de poluare impusa de Ministerul Mediului. Mai aflu amanunte

#11 r&d

r&d

    Membru senior

  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volvo
  • Model:S40 T4 2001
  • Motorizarea:2.0 HPT 200cp

Posted 13.06.2005 @ 12:22

Te rugam sa mai afli amanunte... dar Euro 5 nu are nici o masina ... asta ar insemna taxe pe orice motor diesel (si de ce doar diesel???). Posibil sa fie taxa pentru camioane...

#12 66RRR

66RRR
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 5 United
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 02.05.2012 @ 21:44

Nu vreau sa deschid alt topic si atunci va intreb aici:

Cum se conduce corect o masina cu DPF?

Am aceasta nelamurire pentru ca am auzit mai multe pareri care spun ca masina trebuie tinuta in mers, la turatii de peste 2000 rpm. Este acesta un adevar si daca da, care sunt motivele pentru care se procedeaza asa? Treptele de viteza in care se merge turat, includ si treapta a doua? Sotului meu i se pare ca masina este extrem de zgomotoasa in treapta a doua la peste 2500 rpm si daca muta in a treia, turatia scade sub 2000 rpm. Ce e de facut ca sa nu mai existe aceasta senzatie de supraturare si acest zgomot neplacut? E bine sa mergi normal (in stilul tau), pana iti apare senzorul in bord si apoi sa ii faci o autocuratare? Cate astfel de operatiuni se pot face unui DPF pana la inlocuire?

Multumesc frumos!

Ps: poate ma ajuta cineva si cu modul in care se face autocuratarea DPF-ului, pentru ca am manualul in germana si nu inteleg.

#13 ~Aurelian~

~Aurelian~

    Membru Level 2

  • Oraş:Reghin
  • Maşina:VW
  • Model:Passat 2008
  • Motorizarea:1.9 TDI - BLS

Posted 04.05.2012 @ 16:21

Din ianuarie conduc si eu- o masina cu filtru de particule . In prima faza m-am speriat si eu de acesta , chiar am gasit cum se poate elimina , am gasit firma care il curata , am gasit filtru nou pentru schimbare . Eu schimb intre 2200 - 2600 in functie de viteza in care ma aflu . Din a 2-a in a 3-a nu o duc la 2500-2600 , schimb mai repede . Ce pot spune eu si ce am observat este ca regulat filtru de particule se curata fara sa apara martorul in bord , cu ajutorul vcds-ului urmaresc gradul de infundare si niciodata nu a fost peste 20 % , de multe ori l-am prins pe 0 %.
Din cate am inteles eu acel martor apare atunci cand gradul de infundare este mare iar in acel moment trebuie iesit cu masina din oras si tinuta peste 2000 de ture aproximativ 15 minute pentru asi face curatarea .
Problemele apar atunci cand se umbla mult in oras , subturat .

#14 PTDA

PTDA

    Nick anterior: paul.todea

  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Skoda, VW
  • Model:Octavia2, Polo 9n3
  • Motorizarea:1.9 BJB, 1.4 PD

Posted 04.05.2012 @ 16:51

e relativ ok sa mergi si sub 2000rpm...sa zicem...dar din cand in cand, trebuie sa o tii mai sus in ture ca sa arda toate depunerile din filtru si sa le elimine. Insa mersul subturat are si alte aspecte negative, nu doar filtrul de particule. De ex. turbina care sufera daca masina e accelerata mai tare sub 2000-2200 rpm

#15 qwk

qwk
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat b5.5 / Polo 6R
  • Motorizarea:(2.0 / 1.6) TDI

Posted 05.05.2012 @ 11:09

Eu sunt la a doua masina cu DPF. Curatirea incepe sa o faca cand turatia motorului la relanti este de aprox. 1000 rmp. Cand vedeti asta, inseamna ca-si face curatirea. Indicat ar fi sa mergeti cu ea la o plimbare pana si-o termina (pana cand turatia revine la normal). In cartea de la Polo imi scrie sa o tin constant in treapta a 2-a sau a 3-a intre 2500-3000 rpm pentru aproximativ 15 minute. Din pacate la mine nu functioneaza lucrul acesta. Am mers si 20 minute pe autostrada cu a 3-a si nimic..In schimb, daca o tin in a 3-a sau a 4-a la peste 3000-3500 rpm, in maxim 5 minute de mers isi termina curatirea (mers pe autostrada, normal). La passat la fel. Curatirea o faceam mergand turat. De ce asa turata ? Pentru o temperatura cat mai mare in DPF, astfel incat sa poata sa arda depunerile.

Daca se aprinde becul (am patit-o o singura data la Polo) atunci neaparat trebuie mers cu ea pe autostrada/dn/european..etc, unde puteti merge constant cu turatii mai mari pana cand se stinge becul.

#16 pop_ady10

pop_ady10
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:skoda
  • Model:octavia combi bxe
  • Motorizarea:1.9 tdi 105 cp

Posted 12.06.2012 @ 19:52

stie cineva daca skoda octavia combi 1.9 tdi bxe 2007 are filtru de particule?

#17 STOE

STOE
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2009 DPF
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 18.06.2012 @ 12:18

Cand ii pui contactul si se aprind toti martorii nu ai martor de filtru' de particule? Asa ai putea sa iti dai seama daca ai sau nu.

Nu vreau sa deschid alt topic si atunci va intreb aici:

Cum se conduce corect o masina cu DPF?

Am aceasta nelamurire pentru ca am auzit mai multe pareri care spun ca masina trebuie tinuta in mers, la turatii de peste 2000 rpm. Este acesta un adevar si daca da, care sunt motivele pentru care se procedeaza asa? Treptele de viteza in care se merge turat, includ si treapta a doua? Sotului meu i se pare ca masina este extrem de zgomotoasa in treapta a doua la peste 2500 rpm si daca muta in a treia, turatia scade sub 2000 rpm. Ce e de facut ca sa nu mai existe aceasta senzatie de supraturare si acest zgomot neplacut? E bine sa mergi normal (in stilul tau), pana iti apare senzorul in bord si apoi sa ii faci o autocuratare? Cate astfel de operatiuni se pot face unui DPF pana la inlocuire?

Multumesc frumos!

Ps: poate ma ajuta cineva si cu modul in care se face autocuratarea DPF-ului, pentru ca am manualul in germana si nu inteleg.


Mie cand mi s-a aprins martorul de la filtru' am iesit cu masina pe A1 si am mers cu treapta a IV-a la o viteza constanta de 90km/h cu turatia pe undeva la 2500rpm, cam asa. Am mers asa maxim 20min si s-a regenerat filtrul. Trebuie mers constant cu o viteza si turatia la 2500-3000rpm.

Edited by STOE, 18.06.2012 @ 12:15.


#18 F l o r i n

F l o r i n

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2010, CBAB
  • Motorizarea:2.0TDI 140CP

Posted 18.06.2012 @ 12:24

intre 2000 si 2500 rpm.

#19 qwk

qwk
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat b5.5 / Polo 6R
  • Motorizarea:(2.0 / 1.6) TDI

Posted 18.06.2012 @ 13:02

Depinde de la masina la masina. La mine scrie 2500-3000 rpm in treapta a 2-a sau a 3-a pentru aprox. 15 minute, dar nu functioneaza treaba..

#20 66RRR

66RRR
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 5 United
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 18.06.2012 @ 14:03

Multumesc pentru raspunsuri.

In bord apare faptul ca am filtru de particule, asta e clar.

Eu intrebam care este modul corect de a conduce o masina cu DPF, in ceea ce priveste turatia corespunzatoare diferitelor trepte de viteza si care este procedeul de autocuratare a filtrului. Inteleg ca pentru a se curata filtrul este necesara parcurgerea unei distante pe o perioada de 15 - 20 minute cu o viteza constatnta, obtinuta la o turatie situata in jurul a 2500 ture, in treptele a doua sau a treia. Din drumurile pe care le-am facut cu masina pana in prezent, am constata ca motorul se tureaza foarte tare daca este tinut in treapta a doua, la 2500 rpm si zgomotul rezultat este destul de neplacut. Probabil treapta a treia si ~ 2500 rpm este modul ideal de a curata filtrul... cred!

Oricum, pana in prezent nu sunt probleme, masina merge excelent si probabil daca se va incarca DPF-ul, voi proceda intr-unul din modurile descrise aici pentru autocuratare.

O zi buna!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users