Jump to content


Photo

Spalare catalizator cu soda caustica.


  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#21 dukk

dukk
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf4 2000
  • Motorizarea:1.9 tdi 90cp

Posted 06.05.2009 @ 08:44

eu ma gindeam sa il tai si sa scot cartusul ala ceramic din el si sa il curat separat ,sa il las vreo saptamina sau cel putin o zi doua la inmuiat intro solutie citrica ,cred ca merge bine si otetul,intre timp sa sudez carcasa la loc dupa ce o curat si pe ea pentru a putea folosi masina asa am sa vad si cum se comporta masina fara catalizator in ceea ce priveste consumul:blink: ,decit helas care nu stiu ce procent de acid citric are in el mai bine luai 2-3 kg de lami cred ca faceau treaba mai buna,

#22 uglyjamal

uglyjamal
  • Oraş:Lehliu Gară
  • Maşina:ARO
  • Model:10
  • Motorizarea:1,9

Posted 06.05.2009 @ 09:37

Dacă ai de gand să scoţi chestia aia ceramică, gandeşte-te bine dacă poţi să l mai fixezi la loc, n jurul cartuşului este o izolaţie dintr-un material termorezistent (şi un pic flexibil parcă) care nu lasă gazele să scape pe langă el. Iar acidul citric am nţeles că se găseşte şi sub formă de ceva praf, la kilogram (la sac mai exact), pentru uz n industria alimentară - celebrele E-uri.

#23 carceacristian

carceacristian
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1.9 SDI 68CP

Posted 06.05.2009 @ 12:18

Eu te cred ca ai citit ogramada de pagini....dar crede-ma ca n-am nici un interes sa mint.Crezi ca mie nu imi convenea sa ii dau cu putin hellas cu putina apa si apoi sa vad catalizatoru+evacuarea curate ca lacrima si sa numai ma chinui 3h incotinuu cu vapu sa tot curat cu el?.Prima data am pus apa rece in catalizatator aprox. 10l de apa +50ml hellas.Rezultatul a fost spre nul nu a iesit cine stie ce murdarie.Pe urma am pus bagat lancea de la vap in evacuare si a iesit un jeg...negru negru.Apoi m-am gandit zic ma...hellasu asta e prea diluat.Am luat frumos un vas am incalzit 10l de apa,si apoi am pus in el 4 sticulte de hellas(250ml/sticluta),am agitat bine apa,sa se amestece cu hellasu si am turnat in evacuare,pana a ajuns la catalizator si a dat afara apa.L-am lasat vreo 30-40min asa...apoi am clatit.rezultatul a fost aproape nul,in comparatie cu ce faceam cu vapul cand bagam lancea in evacuare(iesea un apa,muradara de ziceai ca era tus negru de imprimanta,NU exagerez).
Acum nu stiu ce sa zic,daca i-am facut bine sau rau cu lancea,dar CERT,esti ca sigur l-am curatat cat s-a putut de bine(ma gandesc sa nu`i fi afectat perfoamntele).Dar...logic vorbind,v-am spus ca am incercat sa intep umpic sitele alea(cu un fier subtire) si s-au intepat destul de greu am opus ceva forta.Acum stau si ma gandesc ca vapul ala nu i-a facut rau(da-o naibii presiunea lui nu cred ca e asa de mare sa buleasca niste site,am un Karcher amarat 3.9 parca,hooby)
Acum fiecare face ce vrea....cum vrea,dar va zic sincer,daca nu bagam vapu in el era cam egala cam cu 0 spalarea.
dukk ,sa stii ca m-am gandit si la lamai,dar m-am gandit pe moment ca hellasul e mai bun.Faza cu catalizatoru...sa il tai si sa il scot de acolo m-am gandit si eu,dar am zis ca deh...sudorii astia din ziua de azi lasa de dorit,si am zis mai bine lasa + catalizatoru poate nu o sa mai vina la locasu lui.
Va salut baieti

Edited by carceacristian, 06.05.2009 @ 12:29.


#24 uglyjamal

uglyjamal
  • Oraş:Lehliu Gară
  • Maşina:ARO
  • Model:10
  • Motorizarea:1,9

Posted 06.05.2009 @ 13:34

Dacă ai pus 1 litru de solutie care o fi avand si el cateva % concentratie, la 10 litri de apă, e clar că efectul nu putea fi decat apa de ploaie. Am avut răbdarea să citesc tot patentul ăla din State cu metode pentru spălare, plus alte documente ce tratează problema. Şi peste tot spuneau de concentraţie şi despre jetul de soluţie şi nu ştiu cte ore, urmat de spălare cu apă. Era ceva şi cu o soluţie caustică (nu precizau exact de care),folosit la nceputul tratamentului, pentru ndepărtarea anumitor reziduuri, dar asta era la catalizatoarele "cu 3 căi" de la benzinare. n alt material, despre catalizatoare de la motoare industriale, staţionare, spunea ceva şi despre oţeţ. Ce numeşti tu vap? Pompă de presiune? Cred că mare parte din mizeria de acolo, s-a dus. La sfarşit, apa trecea mai uşor prin catalizator decat la nceputul "operaţiunii"?

#25 carceacristian

carceacristian
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1.9 SDI 68CP

Posted 06.05.2009 @ 20:26

Salutare,
uglyjamal intradevar am pus 1l de hellas la 10l de apa cam asa sa zic.Acu nu stiu ce concentratie de acid citric avea dar,am zis sa incerc.Cu otet n-am incercat si nici prin cap nu mi-a trecut.Vap numesc cel din poza,exact dinasta am Karcher 2.38m(Nu vreau sa fac reclama,n-am nici un interes).s-a cunoscut putina diferenta la debitu de apa,dupa ce l-am curatat(era mai mare).Una dintre lanciile alea le-am bagat unde arata sageata din poza cu postul trecut.

Attached Files


Edited by carceacristian, 06.05.2009 @ 20:26.


#26 ThunderBlue

ThunderBlue
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Skoda
  • Model:O2 BJB '07
  • Motorizarea:1.9TDI 105hp

Posted 15.07.2009 @ 14:02

A mai incercat cineva? Daca scoti de tot fagurele ala de ceramica, poate sa afecteze functionarea motorului?

#27 CatalinL

CatalinL

    Nick anterior: Osama

  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza Fr
  • Motorizarea:1.9TDi 130++

Posted 15.07.2009 @ 16:23

Eu l-am scos de mai bine de jumatate de an si nu am absolut nici o problema. Am taiat catalizatorul , am scos tot ce este in el si l-am sudat la loc . Merge fara nici o problema.

#28 radioman

radioman
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia II 2007
  • Motorizarea:1.9 TDI /105cp

Posted 16.07.2009 @ 21:55

@ Osama: Scuze de off-topic, dar nu ma pot abtine : Acum,( fara fagurele dinauntru) inseamna ca ai o masina cu norma de poluare Euro 5 :blah_: :)

#29 gHapciu

gHapciu

    Membru level 2

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V 2006 BKD
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 17.07.2009 @ 17:35

Si eu ma scuz pentru Off topic. :blah: Osama, ai facut vreun ITP? Sunt curios daca poti trece de noxe.

#30 wolfvw

wolfvw
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:Lupo 3L
  • Motorizarea:TDI

Posted 19.07.2009 @ 21:52

bai frate, imagineaza-ti ca ai sa arunci apa pe niste pietre fierbinti ori peste cuburi de gheata pui apa de la robinet, crezi ca nu se aude nici macar un sunet de la o fisura aparuta in catalizator?ala in functionare sa face ca o caramida inrosita si se raceste in multe minute. parca " aud" ca o sa strige cineva ca aude un sunet la esapament dupa un timp ori nu-i mai trage masina ... asta ca sa nu mai zic ca nu mai ia si I.T.P.-ul.....nu era macar de preferat sa il scoate-ti in loc sa il " spala-ti " cu sucuri de prin bucatarie?

Edited by C o s m i n, 29.03.2010 @ 10:36.


#31 carceacristian

carceacristian
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1.9 SDI 68CP

Posted 27.07.2009 @ 13:32

Salut,

wolfvw eu zic ca decat sa ramana inbacsit,cu uleiu ala ars de la motor,si cu funinginea aia,am facut mult mai bine ca l-am spalat cu vapu(parerea mea),in plus chiar trage masina umpic mai bine(nu exagerat dar se simte).Intradevar poate so fi si degradat umpic(am vazut ca ramaneau cateva sarumulite mici cand spalam cu vapu catalizatoru si niste bobite mici de funingine...dar cateva mi-au iesit).Eu zic ca spalatu catalizatorului cu vapul merita,acu` fiecare cu parerile lui.Eu chiar cred,ca o sa imi iasa mai putine noxe,cu el avand invedere ca oricat o turez vad ca nu imi mai iese fum negru aproape deoc.Nu sunt specialist,imi dau si eu cu parerea,ca tot omu.Numai bine,va salut.

Edited by carceacristian, 27.07.2009 @ 13:35.


#32 dani ab

dani ab
  • Oraş:Cugir
  • Maşina:VW+AUDI
  • Model:Passat+S6c4 Avant
  • Motorizarea:1.9 TDI+2.2T

Posted 02.08.2009 @ 17:10

Salut,


Orice actiune mecanica nu este recomandata la un catalizator din ceramica.Am avut 2 pe mina.este fragil, casant, se rupe in bucati mici si daca stringi de el in mina.Este ca un fagure dar cu gauri foarte mici si pereti subtiri.
Pe forum pe undeva, nu mai gasesc unde, am citit ca cel mai sigur si eficient mod de curatare este folosirea motorului in sarcina maxima de cite ori se poate.Nu este ca o reteta, de 3 ori pe zi, dar din cind in cind.La temperaturi mari, calamina, funinginea si tot ce este de granulatie mai mare se arde si se desprinde de peretii fagure.Sant de acord cu reteta asta.
Ce poate duce la distrugerea lui completa si iremediabila este prezenta uleiului in compartimentu unde este fixat.Solutia cu care este fixat, un fel de silicon, intra in reactie cu uleiul si se arde efectiv.Ramine partea ceramica care nefiind fixa, se plimba din cauza vibratiilor si se toaca marunt, in unele cazuri se *slefuieste* si ramine ca o minge in compartimentu de dupa turbina.
La ITP nu sant probleme daca nu ai catalizatorul, ptr ca se masoara opacitatea gazelor( densitatea fumului) nu continutul de CO sau NO2.S-a mai spus pe undeva.
Catalizatoarele pe baza de metale nobile( platina, rodiu, paladiu) sant foarte scumpe.In industria chimica 30gr( ounce ) de rodiu ajunge pina la 9000$.Rar se folosesc in auto.Probabil in combinatii.

Dani ab

#33 marius1982.11

marius1982.11
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+ ALH

Posted 02.08.2009 @ 22:31

Probabil te gandesti la catalizatorii aia din chimie, Ni-Pd, Rhodiu, Ni-raney, , Platina + Paladiu la la reducerea legaturilor duble si triple de carbon, crezi ca asa ceva se folosete si aici? pt a oxida carnonul de la +2(CO) la +4(CO2) maxim.

Ceramica e doar substratul, cea pe care vine pus un strat de oxid de siliciu si aluminiu metalic, care este poros si astfel are o suprafata utila mai mare. Peste acesta se pune apoi stratul de catalizator in sine care poate sa fie una din cele enumerate mai sus, depinde de cat de scump este designul. Oricum, Ni este interzis in UE.
Pt eliminarea carbonului(fum megru) se foloseste filtru activ de particule, FAP, DFP.

#34 dani ab

dani ab
  • Oraş:Cugir
  • Maşina:VW+AUDI
  • Model:Passat+S6c4 Avant
  • Motorizarea:1.9 TDI+2.2T

Posted 03.08.2009 @ 17:29

http://facultate.reg...uto-108733.html

Principiul de aici l-am inteles mai bine.Nu este la fel ca in chimia industriala?

Acum cit de mult contine metale nobile un catalizator daca nou costa cca 300 eu(depinde de motor)???? Nu am fost inspirat sa topesc o bucata din partea ceramica pe care am avut-o in mina.Am verificat numai daca contine metale feroase, cu un magnet.

Da, carbonul este vinovat de obturarea orificilor, dar se elimina la caldura si presiunea de lucru a unui motor in sarcina. Binenteles, neschimbat din punc de vedere chimic. Cum spui, numai cu particule active retii carbonul.Mai este si sulfu, dar combustibilii actuali au procente mici de sulf.Uni deloc.

Mai da detalii despre fenomen si cum putem intretine un catalizator. Vad ca esti in domeniu, cu eprubete si pompite mici in buzunar la halatu ala alb. :Driver:

Dani ab

#35 marius1982.11

marius1982.11
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+ ALH

Posted 04.08.2009 @ 21:53

:blah_: Am terinat chimie industriala, dar sa nu crezi ca am invatat ceva strict de un catalizator de masina. A da, pompite mici nu am.

Soda caustica nu ataca nici una din aceste componente, doar teava in sine :D

#36 carceacristian

carceacristian
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1.9 SDI 68CP

Posted 05.08.2009 @ 20:59

Salutare,

Bai baieti,acu chiar ca ne-ati inebunit cu chimia :ceuameni: ,mai bine ma uitam la luna decat sa citesc reactiile astea :biggrin: .Nu stiu ce sa mai zic,fiecare il curata cum doreste...

#37 urspintzer

urspintzer
  • Oraş:Călăraşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 4 2001
  • Motorizarea:1.9 sdi 68 AQM

Posted 06.08.2009 @ 16:47

Asta ca sa numai scriu de 2 ori acelasi lucru.Adica tot termic se va curata si catalizatorul.Cum sa va explic mergi cu ea un pic mai turata pe distante mai lungi,poti folosi chiar si treapta 4 in 3000-3200 de ture constant mai fa cate un drum mai lung asa chiar fara temei.Sa vezi ca la intoarcere trage masina altfel
{ Vb cu cineva de la ITP si imi spunea ca inainte sa o duc la verificare sa-i pun o motorina buna,efix, sau mai buna sa-i dau o jomba cam 10-15 km sa arunce toata cenusa de pe toba si sa vedem cum iese la gaze.Si cu ce masini am fost pe acolo pe la itp,diselari,asa le-am facut.
Am inteles ca ptr benzina se duce motorul la temp de functionare(80-90)se infunda esapentul cu o carpa care se tine acolo si se tureaza la 2500,cam cate 1,5-2 min in cateva reprize si sigur nu o sa mai ai probleme la gaze.Se incing sitele alea arunca de pe ele toate depunerile. smile.gif }.ATENTIE : Motorul trebuie adus la temperatura optima de functionare in tote cazurile .Chiar daca temperatura lui de functionare a fost atinsa temperatura uleiului nu se ridica asa de usor.Va spun din experienta.Spre ex in cazul benzinei de mai sus cand am bagat carpa in esapament temp. uleiului ajunsese la 100'C.Sunt cateva lucruri care fac diferenta.
Eu nu cred in curatare chimica sau asa ceva ,ptr ca pana acum fabrica deja scotea asa ceva pe piata.
Cine d-zeu ne pune sa ne luam masini la mana a 2-a?Offf vai de noi!Ce credeati ca am scapat de reparatul in drum sau in fata blocului.? Dar asa suntem noi romanii,inventivi nastrusnici. :)
Vaya con dios :icon_thumright:

#38 urspintzer

urspintzer
  • Oraş:Călăraşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 4 2001
  • Motorizarea:1.9 sdi 68 AQM

Posted 06.08.2009 @ 17:25

P.S. - Si daca nu vreti fum fiti atenti si la combustibil.Daca te apuci si bagi cine stie de unde normal ca o cocsezi.Nu cedeaza una,cade cealalta,normal,nu cade pompa cade injectorul si ala e rezistent,cade catalizatorul si tot asa,lantul slabiciunilor.Daca vrei sa iei ia si tu de la cineva care sa o traga dupa retur,intelegi,adica o trece o data si prin bateria lui de filtre,evita no name la statiile de alimentare ma refer.
Vaya con dios. :10[1]:

#39 tomba

tomba
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Bluemotion 2009
  • Motorizarea:2,0 TDI 110 cp

Posted 19.01.2012 @ 23:59

Stiu de la un prieten care a avut un Bmw 530 Diesel, ca pe la 180.000 km i se infunda filtrul de particule si se desfunda apoi in mers, la turatie, foarte greu, trebuia schimbat !
Rezolvarea : L-a dat jos, l-a lasat 24 ore in solutie de soda caustica si s-a curatat !
Bafta !

#40 hremus

hremus
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4 2003
  • Motorizarea:1.9TDi AXR 74Kw

Posted 24.01.2012 @ 17:03

Daca tot se demonteaza catalizatorul, decat citronada, sau soda, mai bine il incingi bine cu un pistol cu aer cald cu o temp mai mare, direct pe teava. Sau mai bine introduci in teava un arzator (sau o duza) si conectata la o butelie si ii dai gaz. Daca butelia e cu metan atunci dupa ardere se formeaza CO2 si apa, si care nici una nu fac depuneri.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users