Jump to content


Photo

Masina retinuta de RAR- serie caroserie sudata


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 bridefo

bridefo
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:PH15VWP Volkswagen
  • Model:Polo 9N3 AXR
  • Motorizarea:1.9TDI 130CP

Posted 12.03.2009 @ 09:34

Vreau sa va prezint in continuare situatia in care am fost pus ieri:
-In 2003 am cumparat un Golf 2( am acasa contractul de vanzare-cumparare), numere noi, CI OK, initial fusese pe benzina si vechiul proprietar schimbase motorul cu unul diesel; m-am ocupat sa fac omologarea pentru noul motor la RAR si dupa aceea am facut actele cu vechiul proprietar
- In 2005 am vandut masina unui tip din Bucuresti; deja legislatia se modificase si am facut identificarea la RAR Ploiesti in baza careia am facut vanzarea. La momentul respectiv am fost de acord cu cumparatorul sa mergem la orice service doreste dansul sa verifice masina, ceea ce am si facut, omul alegandu-si service-ul unde am mers. In aceeasi zi am facut actele, am primit banii, am radiat masina la politie, omul si-a luat numere provizorii si ulterior a inmatriculat-o in Bucuresti.
- Aseara (au trecut 4 ani aproape) ma suna un tip care spune ca e de la politie din Bucuresti si face cercetari cum ca masina a fost retinuta de RAR Bucuresti pentru ca seria caroseriei a fost modificata, masina a avut initial culoarea gri sobolan( destul de rara culoare zice el la anul de fabricatie respectiv 1988) si vrea sa stie daca eu am facut minunea asta. Bineinteles ca am ramas blocat pentru ca eu avusesem masina rosie, asa o cumparasem, asa am vandut-o, n-am schimbat caroserie nu am intervenit cu nimic. Interesant ca nu s-a descoperit nimic la RAR Ploiesti cand am facut identificarea, nici la RAR Bucuresti cand a inmatriculat-o omul si descopera acum RAR Bucuresti cand probabil vrea sa o vanda.
Alt semn de intrebare: de ce nu m-a sunat direct cel caruia i-am vandut-o si m-a sunat acest "politist"? Din cate stiu nu se fac cercetari prin telefon, eventual se citeaza, se invita o parte pentru a clarifica o speta prin telefon.

Rog pe cei cu cunostinte in domeniu sa-si dea cu parerea pentru ca ma framanta situatia si imi pare rau pentru cel caruia i-am vandut masina, insa chiar nu am nici cea mai mica vina si nu m-am gandit vreodata ca masina are aceasta problema, pe care cred eu ca ar fi trebuit sa o sesizeze din start autoritatile, in speta RAR.

Posted Image

#2 vtoderoiu

vtoderoiu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:Touareg 7L facelift
  • Motorizarea:3.0 TDI, 224 CP

Posted 12.03.2009 @ 10:07

RAR nu suna la telefon sa intrebe ceva: daca ei constata vreo potentiala infractiune sesizeaza direct Politia - cred ca ai fost victima unei farse. :blah_:

#3 bridefo

bridefo
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:PH15VWP Volkswagen
  • Model:Polo 9N3 AXR
  • Motorizarea:1.9TDI 130CP

Posted 12.03.2009 @ 10:09

Cel care m-a sunat nu era de la RAR, a zis ca este de la politie.

#4 DAaWeed

DAaWeed
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:black
  • Model:skoda octavia
  • Motorizarea:1.9 L/77 kW

Posted 12.03.2009 @ 10:42

Pai si a zis ca ma numesc.... sun de la politia/sectia? Poti merge si sa intrebi cine este respectivul daca are statutul de politist asa cum a precizat. Cred ca ii dau dreptate lui vtoderoiu.

#5 BLiTZ

BLiTZ

    Moderator

  • Oraş:Braşov
  • Maşina:CUBE
  • Model:Sting 120 Pro 29
  • Motorizarea:pedale

Posted 12.03.2009 @ 10:43

Bine ai fi facut daca retineai numele politistului care te-a constactat, efentual rangul si sectia de politie de care apartine ca sa faci ulterior investigatii: de ce te SUNA un politist la telefon si nu vine personal sau nu te invita la sectie ca sa clarificati eventuale probleme.

Posted Image

#6 bridefo

bridefo
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:PH15VWP Volkswagen
  • Model:Polo 9N3 AXR
  • Motorizarea:1.9TDI 130CP

Posted 12.03.2009 @ 11:00

Din pacate nu am retinut numele, desi s-a prezentat; nu am decat numarul de telefon de pe care m-a sunat,numar pe care l-am sunat ulterior pentru ca i-am promis ca verific acasa daca mai am numarul de telefon al proprietarului dinaintea mea( dorea sa-l contacteze si pe acesta). Si-a cerut scuze ca ma abordeaza asa, dar sustinea ca vrea sa aiba detalii mai multe despre caz sa-si usureze cercetarile pentru ca astazi vine la Ploiesti sa faca investigatii la RAR.

#7 Stecheru

Stecheru
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:VW
  • Motorizarea:VW

Posted 12.03.2009 @ 11:16

Si-a cerut scuze ca ma abordeaza asa, dar sustinea ca vrea sa aiba detalii mai multe despre caz sa-si usureze cercetarile pentru ca astazi vine la Ploiesti sa faca investigatii la RAR.

Desi e contrar oricarei proceduri, politisti mai apeleaza si la telefon cand au nevoie doar de o informatie. Dar exista si sansa ca altcineva sa se dea drept politist pentru a obtine informatii despre proprietarul dinnainte. Atata timp cat informatia care ti-o cere pentru tine nu mai are nici o valoare confidentiala poti "sa te risti" si sa i-o comunici ca sa scapi de o citare oficiala la sediul politiei pentru a comunica aceeasi informatie.

Ideal este sa iei numele politistului si sectia de care apartine dupa care sa revii cu un telefon, nu la cel de pe care ai fost apelat, ci direct la sectia de politie in cauza unde ceri sa vorbesti cu respectivul si asa ii verifici si identitatea celui care te-a sunat.

Edited by Stecheru, 12.03.2009 @ 11:17.


#8 cosminwon

cosminwon
  • Oraş:Panciu
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2002 4motion
  • Motorizarea:1,9TDI 131CP

Posted 12.03.2009 @ 12:46

Stai linistit ca daca era sa fie probleme cu masina,nu te suna pe tine care ai fost proprietar acum cativa ani!Tu ajungeai sa fii ultimul pe lista,in nici un caz nu aveai sa fii primul!Asta este o gluma proasta a vreunui idiot!Cei de la furturi auto,ca aia sunt singurii care se ocupa de asa ceva,nu te suna la telefon!Au aia un tupeu jegos........E jale cu aia!Nu te sunau ei la telefon,ci veneau direct la tine acasa!Iar daca era numai de culoarea masinii,nu prea avea politia treaba ci RAR-ul.Asta in cazul in care caroseria nu are seria schimbata.Eu am avut o dacie care cica avea un nr mai mare la seria de sasiu.Din cauza asta m-au trimis la o comisie care era facuta numai din politai de la furturi auto.Gandeste-te ca este o gluma proasta si ia-o ca atare!

#9 WNS

WNS

    Moderator

  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Audi-A4-2007
  • Model:B7- Multitronic
  • Motorizarea:2.0TDI -140HP

Posted 12.03.2009 @ 14:59

Nu e nimic anormal sa te contacteze telefonic un politist, se practica foarte des. Mai ales in faza actelor premergatoare, cand doar se fac verificari pt a se stabili daca e vorba despre o fapta penala sau nu. Tu trebuie sa fii atent si sa ai banuieli in cazul in care iti cere sa va intalniti in alte locuri decat sediul politiei. Si de asemenea nu trebuie sa-i dai relatii, informatii prin telefon, in mod normal nici nu iti cere astfel de detalii asa prin telefon ci doar incearca sa stabileasca o data si ora la care sa va intalniti la sediul politiei.
Posibilitati sunt multe, poate cel ce a cumparat masina de la tine a intervenit acolo la seria de sasiu, o fi avut vreun accident masina intre timp, etc. Posibilitati sunt multe si nu putem decat specula aici. Se va clarifica situatia dupa ce va audia toti propietarii pe care i-a avut masina.
Nu ai de ce sa-ti faci griji daca nu ai umblat la seria de sasiu.

#10 bridefo

bridefo
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:PH15VWP Volkswagen
  • Model:Polo 9N3 AXR
  • Motorizarea:1.9TDI 130CP

Posted 12.03.2009 @ 15:58

Va multumesc pentru pareri; eu stiu sigur ca nu am modificat seriile la masina( de fapt nici nu stiu unde se afla pe masina acea serie :) ), dar ma surprinde ca cineva a facut-o pentru ca atat cel de la care am cumparat cat si cel caruia am vandut pareau oameni seriosi. Cu atat mai mult cel caruia i-am vandut masina doar nu era nebun sa sudeze seria caroseriei si pe urma sa se duca la RAR- eventual tinea masina pana cand cadea de tot si pe urma o dezmembra.

#11 V i c t o r

V i c t o r
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW Passat B6
  • Model:2009 Blackedition 1,9TDI
  • Motorizarea:BXE acum 140cp

Posted 12.03.2009 @ 21:35

Eu zic sa nu-ti faci probleme. Tu ai vandut o masina la care ai facut identificarea. Daca s-au facut alte modificari probabil au fost facute de proprietarii ulteriori.
Politistul poate fi politist sau nu... De regula primesti o invitatie sa te prezinti la ei pentru clarificari.

#12 WNS

WNS

    Moderator

  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Audi-A4-2007
  • Model:B7- Multitronic
  • Motorizarea:2.0TDI -140HP

Posted 13.03.2009 @ 16:20

bridefo nu trebuie sa te gandesti neaparat ca cel caruia i-ai vandut masina e neserios sau excroc. Exista posibilitatea ca masina sa fi avut un accident iar avariile sa fi fost si in zona in care se afla stantata seria de sasiu. Omul o fi reparat-o fara sa realizeze ca va avea ulterior probleme.
Cei de la RAR daca observa urme de reparatii, sudura, etc in aceea zona, pt a se spala repede pe maini sesizeaza politia. Asta nu inseamna ca in toate cazurile sesizate de registrul auto este vorba de o frauda sau ceva ilegal.

#13 tequilla

tequilla
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia II FL 2009
  • Motorizarea:1.9 TDi 105CP

Posted 22.03.2009 @ 17:36

Apropo, conform Codului de Procedura Penala, citarea se poate face si prin telefon! Si daca nu te prezinti la ora stabilita, risti sa iei si o amenda ( 250 - 5000 lei ). :rolleyes:

#14 bridefo

bridefo
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:PH15VWP Volkswagen
  • Model:Polo 9N3 AXR
  • Motorizarea:1.9TDI 130CP

Posted 24.03.2009 @ 21:07

Pai nu m-a citat nimeni; m-a rugat politicos sa-i mai dau detalii despre cel de la care luasem eu masina. Vad ca pana astazi nu m-a mai sunat nimeni pe aceasta tema. Va tin la curent daca apar noutati.

#15 mrmunte

mrmunte
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:vw3
  • Model:syncro
  • Motorizarea:2.0

Posted 08.01.2010 @ 05:21

Salut,
Am incercat sa deschid un nou topic dar nu ma lasa ... in fine am sa va povestesc ce am patit cu o masina adusa din germania de curand, la care a expirat certificatul de identificare sau cum so mai fi chemand. Am fost ieri la RAR sa ii fac din nou identificarea care a expirat, depasind cele 60 zile din motive lesne de inteles TAXA lu' TARICEANU sai fie tarna usoara.
Simplu ca bunaziua merg la RAR cu programare bag masina in hala, vb. cu inginerul vigilent, ii spun ca vreau identificarea si deprecerea taxei (masina este cheala dar are motor de 2L), ba chiar am si ras cand m-a intrebat daca am scos tot de pe ea... blah blah blah, merg si platesc la ghiseu contravaloarea de 400 si ceva de ron, termina omu treaba si scoate masina in parcare .... merg iar la ghiseu sa iau documentele si aici incepe distractia dupa cum urmeaza: stiti mai dureaza putin sa scanam actele ... 15 min , o tigara si o cafea ... repet faza ... dupa aprox 1h de asteptat ma striga inginerul care s-a ocupat de masina mea si imi spune sa merg la furturi auto (fara nici o alta explicatie) ... am incercat sa comunic cu omu sa intreb ce s-a intamplat ... care e motivul... ce se intampla cu banii care i-am dat la caserie... raspunsul era acelasi 'mergeti la furturi auto'. Asa ca am ajuns si la furturi auto unde am dat o declaratie cum ca am masina de la X pe care l-am intalnit in Y loc la data Z adresa M numar de tel N etc. probabil ca va asteptati acuma sa va zic ca masina era furata si sincer asta asteptam si eu sa aud dar sa nu uitam ca traim in Romania totusi si sa pastram traditia raspunsurilor evazive .. datul din umeri .. si a asteptatului fara termen. Raspunsul domnilor de la furturi a fost ca nu apare in baza de date cu masini furate dar e o problema cu actele (este clar ca inafara de problema cu actele nu am mai primit alte detalii). Acum astept sa urmeze procedurile care presupun trimiterea actelor in germania si asteptarea raspunsului de acolo care va confirma sau va infirma ''problema cu actele'' .
Daca ati trecut si voi prin o chestie asemanatoare uzati putin tastatura va rog si spuneti-mi la ce sa ma astept (ma refer la durata solutionarii) sau daca este o procedura sa urgentez rezolvarea pe banii mei binenteles.

#16 g.mar.

g.mar.
  • Oraş:Caracal
  • Maşina:VW
  • Model:A3/1HN-VENTO
  • Motorizarea:1Z 1,9 TDI 66KW

Posted 18.01.2010 @ 22:29

probabil problema a aparut in momentul scanarii de cei de la RAR a actelor masinii. Acestea se verifica.
Intrebarea sepune de ce nu s-a sesizat nimeni la prima identificare a masinii, cand s-a emis si CIV-ul, ITP-ul si primul Certificat da Autenticitate.

sa nu fii facut cel de la care ai luat masina v\vreo magarie cu actele.

Sau poate sunt doar suspiciuni.

Pe un prieten l-a "cercetat" politia austriaca pentru o bacnota de 50 EURO predata o benzinarie pentru ca au fluierat aparatele de verificare de acolo. Bacnota era patata de motorina :):):blink::)

#17 Baracuda

Baracuda

    Comerciant

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:BMW
  • Model:X5 E53
  • Motorizarea:3.0d 218CP

Posted 18.01.2010 @ 22:39

Eu unu nu mi-as face griji referitor la aceasta problema. Aia de la RAR sunt niste terminati(sorry daca jignesc pe cineva, insa numai de specimene am avut parte); ca sa exemplific: la lupo in cartea masinii scria ca are tractiune spate(as fi vrut eu :scratch:), la A6 nu le corespundea lor o serie de motor si vroiau sa dea masina furata(ce legatura o fi avand seria motor cu seria sasiu..), la X5 m-am dus la identificare si ala ma punea sa imid au jos folia de pe fata(s-a lasat la mana lui cand i-am cerut sa imi dea in scris ca nu imid a identificarea pt ca am folii) deci... Probabil ca nu au identificat corect unele coduri, oricum e cam agasant..

#18 Nada_toxic

Nada_toxic
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Cotroen
  • Model:Berlingo
  • Motorizarea:1.9TDI

Posted 02.10.2010 @ 12:44

Buna,

am gasit cu greu ceva pe internet referitor la problema asta. Eventual voi si deschide un nou topic pentru ca am mare nevoie de ajutor.
Acum 2 zile mi-a fost retinuta masina dusa la RAR in Bulgaria pe motiv ca nu corespunde seria caroseriei din acte cu cea inscrisa pe masina.
Efectiv nu stiu de unde sa incep si ce sa fac. Eu masina am cumparat-o acum 2 ani pe firma, de la un dealer serios din Timisoara. E vb de Citroen Berlingo mixt 2005. Acum vreo 3 luni i-am facut Rar-ul in Timisoara ca sa descopar ca este euro 3 si taxa este undeva la 3000 euro. exorbitant, nu am atatia bani. Dupa ceva timp m-am hotarat sa merg sa o insriu in Bulgaria cu o cunostinta foarte buna - de incredre. Aflu la cateva zile ca masina e la politie si se fac cercetari. Eu nu am verificat nicodata seriile de la masina, ea a stat in fata firmei vreme de 1 an si ceva dupa ce au expirat numerele rosii. cert e ca Rar-ul din Timisoara nu a descoperit nici o neregula, sau poate nu au verificat...nu stiu ce sa zic.
Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

Multumesc frumos.
Astept urgent rapsunsuri.

#19 msanyix

msanyix
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP

Posted 05.10.2010 @ 14:07

Nu miroase a bine

A disparut in acest fel prin 2000 un Passat B5 al unui samsar pe care il cunosteam. La RAR (Romania) au zis ca este furata si sa se duca la furturi auto. l-au plimbat o saptamana intre RAR si Politie pana masina sa evaporat. RAR a zis ca a trimis la politie, politia ca nu a ajuns la ei. Evident lui nu i-au dat nici un act asa ca nu putea sa-l acuze pe nici unul ca detine masina, cand a trecut la amenintari cu avocatii i-au zis sa steie pe curr si sa se bucure ca nu-l acuza de furt.

Edited by msanyix, 05.10.2010 @ 14:08.


Posted Image

#20 pitbully

pitbully
  • Oraş:Buzău
  • Maşina:Peugeot
  • Model:406
  • Motorizarea:2000

Posted 04.03.2012 @ 15:15

Buna,

am gasit cu greu ceva pe internet referitor la problema asta. Eventual voi si deschide un nou topic pentru ca am mare nevoie de ajutor.
Acum 2 zile mi-a fost retinuta masina dusa la RAR in Bulgaria pe motiv ca nu corespunde seria caroseriei din acte cu cea inscrisa pe masina.
Efectiv nu stiu de unde sa incep si ce sa fac. Eu masina am cumparat-o acum 2 ani pe firma, de la un dealer serios din Timisoara. E vb de Citroen Berlingo mixt 2005. Acum vreo 3 luni i-am facut Rar-ul in Timisoara ca sa descopar ca este euro 3 si taxa este undeva la 3000 euro. exorbitant, nu am atatia bani. Dupa ceva timp m-am hotarat sa merg sa o insriu in Bulgaria cu o cunostinta foarte buna - de incredre. Aflu la cateva zile ca masina e la politie si se fac cercetari. Eu nu am verificat nicodata seriile de la masina, ea a stat in fata firmei vreme de 1 an si ceva dupa ce au expirat numerele rosii. cert e ca Rar-ul din Timisoara nu a descoperit nici o neregula, sau poate nu au verificat...nu stiu ce sa zic.
Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

Multumesc frumos.
Astept urgent rapsunsuri.



Salut.

Nu stiu cat este de tarziu, dar va pot ajuta in cazul in care masina se mai afla in posesia bulgarilor.

Scuze ca am "inviat" un topic atat de vechi. Consider ca informatia e destul de importanta in astfel de situatii.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users