Jump to content


Photo

Care e cel mai bun ulei pt masina?


  • Please log in to reply
169 replies to this topic

#1 cosmo

cosmo
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia Tour 2007
  • Motorizarea:1,9TDi 120CP

Posted 23.01.2009 @ 10:19

Salut,

A sosit momentul unei noi revizii. Pana acum am avut masina in garantie si nu m-am interesat de tipuri ulei, filtre, etc deoarece am mers pe produsele din service.
Acum vreau sa decid singur ce ulei sa pun la masina si vreau sa fac cea mai buna alegere in acest domeniu.
Am un motor 1.9tdi de 90CP dus pana la 120CP (recent). Pana acum am avut ulei Mobil1 10W30.
Este oare cea mai buna alegere?

De asemenea, ce parere aveti de aditivii gen Duralube? Sa adaug la ulei?

#2 blueyed

blueyed
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4, B6
  • Motorizarea:1.9TDi-PD,131CP

Posted 23.01.2009 @ 10:34

Despre duralube s-a mai discutat AICI
despre ulei, printre altele, aici
sau mai multe link-uri aici

Personal folosesc Mobil si/sau Castrol

#3 Mihai.Nechifor

Mihai.Nechifor
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3bg\Polo 9N
  • Motorizarea:AWX\AZQ

Posted 23.01.2009 @ 10:57

La recomandarea mai multor mecanici si prieteni folosesc Castrol PD si il schimb la 10k km ptr o mai mare siguranta :icon_thumright:

#4 blueyed

blueyed
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4, B6
  • Motorizarea:1.9TDi-PD,131CP

Posted 23.01.2009 @ 10:59

Pe B6 1,9Tdi, AWX, 131cp, am Castrol PD special edition (ce-o fi aia nu stiu, am pus la recomandarea mecanicului)
Pe B5 am Mobil 1, 5W40 parca..

Edited by blueyed, 23.01.2009 @ 10:59.


#5 Bogdan_wrc

Bogdan_wrc

    Membru Senior

  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:Audi
  • Model:S3 8L 2001
  • Motorizarea:1.8T 209 CP AMK

Posted 23.01.2009 @ 11:08

e ff important sa nu schimbi felul uleiului de multe ori si sa folosesti aceeasi vascozitate.
daca masina a mers bine pana acum..de ce sa schimbi?

personal folosesc ARAL (e singurul pe care am vazut ca scrie ca e facut in Germania la Bochum si nu in UE...) de 4-5 ani si sunt f multumit.

#6 valibb

valibb
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4 2003
  • Motorizarea:1.9 tdi 101 cp

Posted 23.01.2009 @ 11:42

Intradevar pe uleiul Aral scrie Made in Germany unii zic ca nu e asa galagios motorul vorbesc de Aral Tronic 431 pentru PD Am citit undeva ca a folosit cineva ulei Aral si sa gripat motorul Pana acuma am avut Castrol Edge facut in UE care mai mult ca sigur e turcesc pentru ca la noi in Romania se aduce ce e mai ieftin Acuma nu stiu ce sa zic sincer eu nu prea vad cum se poate gripa un motor din cauza uleiului daca este schimbat la timp 10.000 de km

#7 Bogdan_wrc

Bogdan_wrc

    Membru Senior

  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:Audi
  • Model:S3 8L 2001
  • Motorizarea:1.8T 209 CP AMK

Posted 23.01.2009 @ 12:46

am avut si PD si a mers cu ulei ARAL pt el..si masina avea >200 000km, CIP, si stia sa mearga tare si nu a patit asa ceva...asa ca...

#8 valibb

valibb
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4 2003
  • Motorizarea:1.9 tdi 101 cp

Posted 23.01.2009 @ 13:23

Eu nu ziceam ca uleiul Aral nu este un ulei bun chiar ma gandesc sa puns si eu tot Aral Nu mai gasesc linkul in care cineva afirma ca motorul lui sa gripat cu astfel de ulei ,la fel am vazut si despre uleiul Castrol Parerea mea este ca uleiurile nu sunt chiar asa de calitate si nici nu isi mentin proprietatiile pana la 15.000 de km cat zice producatorul Eu am observat ca dupa ce fac schimbul de ulei si pun ulei nou motorul isi schimba sunetul si anume este mai silentios deci se unge mai bine de aici trag concluzia ca uleiurile din RO nu sunt foarte stralucite si schimbul il fac la 10.000

#9 H0lyBoy

H0lyBoy
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Mk4
  • Motorizarea:1.9 TDI 110 CP

Posted 25.01.2009 @ 15:07

Fiecare padure are uscaciuni,asa cum poate unul a patit-o cu Aral,altul cu Castrol.Din punctul meu de vedere Castrol nu mai este ce a fost,Aral zic eu ca este mai bun.
Eu unul am folosit Castrol si nu am fost multumil,asa ca am trecut la Shell.Acum nu mai consuma ulei,iar in privinta schimbului de ulei il fac si eu la 9000(clar uzura este mai mare in Romania,drumuri scurte facute,praf mult,porniri/opriri dese)

#10 Viorel C

Viorel C
  • Oraş:Buftea
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:1,9TDI PD

Posted 27.01.2009 @ 07:50

Cel mai bun ulei ar trebui sa indeplineasca o serie de cerinte dintre care imi vin in minte acum astea:
- In primul rind trebuie sa fie ceea ce cere motorul, adica sa indeplineasca norma VW ceruta de producatorul auto.
- Calitatea - asta-i mai greu de stabilit, eu as zice chiar imposibil tinind cont de secretomania producatorilor care nu fac publice decit o parte a performantelor incit din fisele lor nu poti intocmi o comparatie. In rest nu spun decit gargara gen protejeaza motorul la pornire, lubrefiaza de nu se poate, e ultimul racnet in tehnologie, etc. Dincolo, in cealalta galaxie, exista laboratoare unde se pot face analize. Asta zic eu ca ar fi singura modalitate de a afla cel mai aproape ce poate si ce nu poate un ulei. Nu stiu daca la noi, in galaxia noastra exista asa ceva si daca exista cit costa.
- Made in Landia adesea ocolit mai recent de Made in UE. Aici controverse peste controverse. Provenienta o dilema din care nu vom iesi niciodata. Practic e opinia celor care au patit-o vs cei care n-au patit-o (inca). Eu daca as avea in fata doua butelci cu aceeasi marfa una made in Germany si una made in UE, as insfaca-o pe prima fara nici o retinere. Fac parte din categoria celor care au patit-o, am vazut si cum arata ulei cu spume...

Eu zic ca astea-s cele mai importante. Cel putin pentru mine.

#11 cristianionut

cristianionut
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:TDIpd

Posted 01.02.2009 @ 21:35

Cam ai dreptate Viorel dar:

reprezentanta ford romania a semnat pentru service cu importatorul valtec (Valvoline ulei produs in olanda, imbuteliat Ro) pentru a asigura cu uleiuri si subproduse.
Principalul produs solicitat nu sunt uleiurile din gama 5w 30, gama dedicata pentru motoarele Ford ci 5w 40 (si nu din gama full sintetic ci semisintetic), Durablend Diesel

#12 FLORIN_SPEEDER

FLORIN_SPEEDER
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:********
  • Motorizarea:1.9 TDI *** HP

Posted 01.02.2009 @ 22:31

Salut!

O intrebare!.....Ce se intampla la un motor daca a fost bagat ulei normal(5w40) in loc de Ulei special pompe duse?
Poate sa iti ia din puterea masini?( am un prieten care a facut greseala asta si zice ca nu trece de 120 km/h)
Mersi anticipat!

#13 Viorel C

Viorel C
  • Oraş:Buftea
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:1,9TDI PD

Posted 02.02.2009 @ 00:47

Un 5W40 nonPD nu ia din puterea masinii prin definitie. Numai problemele (care apar totusi dupa un numar de kilometri si nu imediat) pot cauza lipsa de putere. Si asta poate veni nu numai de la motor ci si de la turbina. Daca nu a mers mult cu acel ulei, poti lua in calcul si o eventuala coincidenta.
Oricum ar fi un test cu VAG-COMul e de baza in situatia asta.

#14 cristianionut

cristianionut
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:TDIpd

Posted 03.02.2009 @ 13:28

Uleiul pentru motor pompe-en duze este (in termeni neconvetionali) mai subtire si asigura o lubrefiera a axei cu came care actioneaza suplimentar pompe-en duze.
Au fost cazuri la porche romania de masini care au venit in service cu probleme chiar de la un ulei dedicat PD-ului.Deci mare atentie ce bagati in masina (cu motor PD).Era o situatie cind uleiul Aral care il folosea porche romania acum circa 3 ani a creat probleme la citeva masini.Acum ei folosesc, ulei varsat Castrol

#15 iulian_1976

iulian_1976
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Audi A4, ADR 1995
  • Model:A4
  • Motorizarea:ADR

Posted 05.02.2009 @ 21:16

Intradevar pe uleiul Aral scrie Made in Germany unii zic ca nu e asa galagios motorul vorbesc de Aral Tronic 431 pentru PD Am citit undeva ca a folosit cineva ulei Aral si sa gripat motorul Pana acuma am avut Castrol Edge facut in UE care mai mult ca sigur e turcesc pentru ca la noi in Romania se aduce ce e mai ieftin Acuma nu stiu ce sa zic sincer eu nu prea vad cum se poate gripa un motor din cauza uleiului daca este schimbat la timp 10.000 de km


Pe bidonul de Castrol comercializat in Franta scrie unde a fost fabricat :Belgia- Antwerp .
Pe bidonul de Mobil scrie de asemenea Belgia -Mechelen .
Pe bidonul de Esso de asemenea Belgia-Mechelen .

Esso=Mobil produs de Exxon in aceasi locatie . Desigur difera etichetele nu bag mana in foc ca, continutul este diferit.

Edited by iulian_1976, 05.02.2009 @ 21:19.


#16 Roger

Roger

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat/Volvo
  • Model:Leon 1M/ V60 R-Design
  • Motorizarea:1.9TDi/ 1.6 D2

Posted 05.02.2009 @ 21:41

Pe bidonul de Castrol comercializat in Franta scrie unde a fost fabricat :Belgia- Antwerp .


Eu am luat din Franta (Strasbourg) Castrog Edge 5W-40 pt PD si scrie "manufactured in the EU", iar in Belgia nu se gaseste nimic made in BE.
Ciudat :(

#17 z_a_c

z_a_c

    Nick anterior: tapric

  • Oraş:Suceava
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4 Variant 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI - 90 CP

Posted 06.02.2009 @ 17:21

Eu am luat azi pentru ALH-ul meu CASTROL MAGNATEC 5w-40 C3. Nu gasesc nicaieri daca e sintetic sau mineral aceste ulei. Vanzatorul mi-a zis ca e semisintetic. Am vrut sa iau CASTROL EDGE 5w-40 dar a zis ca pentru motorul meu nu are rost sa dau bani in plus. Voi care ati mai folosit ati vazut vreo diferenta ? Ma refer la cei cu motor ALH. Multumesc.

#18 valibb

valibb
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4 2003
  • Motorizarea:1.9 tdi 101 cp

Posted 06.02.2009 @ 21:31

Uleiurile sintetice sunt uleiurile LL cele care au norma 5W-30 , 0W-30 restul sunt semisintetice Parerea mea este ca atata timp cat nu lasa mizerie in motor sunt bune si cele semisintetice

#19 z_a_c

z_a_c

    Nick anterior: tapric

  • Oraş:Suceava
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4 Variant 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI - 90 CP

Posted 07.02.2009 @ 09:06

Dar cum iti dai seama daca lasa mizerie in motor ? El oricum iese negru cand il schimbi. Am fost sfatuit sa nu bag solutii de curatare in motor la schimbarea uleiului !

#20 cristianionut

cristianionut
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:TDIpd

Posted 07.02.2009 @ 12:52

Mizeriile sunt depuneri de pilitura de segmenti care cea fina nu poate fi retinuta de filtrul de ulei.Fiecare filtru are o valoare minima prin care poate trece particulele.Adica ca un cascaval cu gauri, unde unele bile trec iar altele nu.Care nu trec ramin in cascaval.
Deci pilitura aia se depune cind masina nu merge, in baia de ulei.Dar e o cantitate infima, nici nu se vede cu ochiul liber.
Ca sa faci o spalare a motorului in interior ar trebui cam asa.Schimbi uleiul apoi bagi un ulei intermediar (sunt producatori care fac acest ulei explicit pentru aceasta operatie) apoi bagi uleiul normal de schimb.Unii (ca si mine) folosesc solutii enging flush, dar aici parerile sunt impartite.Ideea esta ca o spalare se face la 50 000 sau chiar 100 000 de km si nu la fiecare schimb.

Dar nu uita reteta veche(verificata de mine pe mai multe motoare, chiar Dacie) :
schimbi uleiul la timp sau prematur iar motorul nu are probleme.
Iar o masina cu un motor bun are valoare, ...........asa ca tu decizi.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users