Jump to content


Photo

Bujii incandescente - probleme


  • Please log in to reply
298 replies to this topic

#1 livium1966

livium1966
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF IV VARIANT, 2002
  • Motorizarea:1,9 TDI, 90 CP

Posted 10.12.2008 @ 19:11

Avind probleme cu pornirea am verificat bujiile, inclusiv releul acestora, ocazie cu care am scos conectorul Q6, cel din cauciuc negru si care vine in capul bujiilor. Datorita temperaturii scazute, izolatia celor doua fire negre care ajung in acest conector s-a crapat, culmea la ambele si se pare ca s-au pus in scurt. Sa fie aceasta cauza pornirii greoaie? De ce sunt doua fire? De pe schema electrica am observat ca cele doua fire ajung in pinii 4 si 6 ai releului bujiilor. Ce se poate intimpla daca sunt in scurt. Am observat ca atunci cind pun contactul ajunge tensiune in capul fiecarei bujii. Se alimenteaza separat doua cite doua bujii? Ma intereseaza daca tensiunea pe capul bujiilor apare la toate odata. Am incercat sa izolez firele, dar deteriorarea izolatiei fiind foarte aproape de conectorul ala negru gros nu am reusit.

Edited by livium1966, 10.12.2008 @ 19:13.


#2 marius1982.11

marius1982.11
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+ ALH

Posted 10.12.2008 @ 19:38

Daca e vb. de masina din semnatura,sa stii ca nu are "bujii" ,in al doile rand ,da ,tensiune trebuie sa fie pe toate 4 "bujiile".E posilbil sa se fi stricat ceva pe acolo daca s-au scurtcircuitat,nu stiu sigur.

PS:se cheama glow plug.



#3 livium1966

livium1966
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF IV VARIANT, 2002
  • Motorizarea:1,9 TDI, 90 CP

Posted 10.12.2008 @ 19:43

Pardon.
Bujii incandescente, recunosc.

#4 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 10.12.2008 @ 19:50

Se alimenteaza cate 2. Acolo nu e si fir de masa asa ca nu e nici un scurt. Sunt 2 fire in paralel.

#5 korovesid

korovesid
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:volkswagen golf 4
  • Model:golf variant 2002 special
  • Motorizarea:1,9tdi-74kW

Posted 10.12.2008 @ 19:53

In general pornirea greoaie pe timp de iarna sau cand este frig are legatura cu starea bujiilor incandescente,cu starea instalatiei de injectie sau cu compresia motorului,toate fiind legate intre ele,sau eventual cu starea bateriei a carei capacitate pe timp rece scade.Zici ca ai verificat bujiile incandescente,depinde cum ai facut asta iar daca releul de la bujii este defect in urma scurtului de care zici este normal sa ai pornirea greoiaie.Iar cu tensiunea pe bujii da trebuie sa fie pe toate in acelasi timp.O zi buna

#6 livium1966

livium1966
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF IV VARIANT, 2002
  • Motorizarea:1,9 TDI, 90 CP

Posted 10.12.2008 @ 20:14

Multumesc. Deci sa nu ma impancientez. Verificarea am facut-o ca la carte - www.tdiclub.com parca era site-ul. Erau si fotografii. Am verificat bujiile si cu becul si cu ohmetrul - super OK , ca la carte; releu verificat prin verificarea tensiunii de alimentare pe fiecare bujie si asta dupa ce am deconectat senzorul temperaturii lichidului de racire - foarte OK; siguranta a II a de pe baterie pentru bujii - iarasi OK; verificat avansul cu VAG Com-ul , punctul s-a situat peste linia mediana - OK; modificat cu Vag Com-ul, timpul de aprindere al bujiilor, de la 1,8 secunde la 3 secunde. Rezultat final......la fel ca si pina acum=pornire greoaie. Bateria este noua. Cum se verifica starea injectoarelor cu vag comul?

#7 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 11.12.2008 @ 21:33

Canalul 13 din measuring blocks de pe engine.

#8 misu tdi

misu tdi
  • Oraş:Abrud
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF EDITION
  • Motorizarea:1.9 TDI ALH

Posted 12.12.2008 @ 15:25

Verifica daca nu ai aer pe circuitul de alimentare. De obicei prinde aer pe la filtru de motorina la cele 2 oringuri de la supapa de retur. Si eu am patit la fel. Pornea mai greu la frig, numai la a 2a cheie.

Nu cred ca la alh, se pot verifica injectoarele cu vag-com.

Edited by misu tdi, 12.12.2008 @ 15:26.


#9 livium1966

livium1966
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF IV VARIANT, 2002
  • Motorizarea:1,9 TDI, 90 CP

Posted 13.12.2008 @ 14:58

Multumesc. Iau laptopul si ma duc sa verific injectoarele. Azi am mai patit o dandana. Ma duc la service sa schimb uleiul. Cit credeti ca am dat pentru aceasta operatiune. Cu uleiul si filtrul meu. ....70 lei noi :D . Voi cit dati pentru un schimb? Pentru cei din Suceava le recomand sa evite Auto Naharneac.

Edited by livium1966, 13.12.2008 @ 15:00.


#10 livium1966

livium1966
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF IV VARIANT, 2002
  • Motorizarea:1,9 TDI, 90 CP

Posted 13.12.2008 @ 16:49

Canalul 13 din measuring blocks de pe engine.

Am verificat injectoarele si am facut urmatoarele citiri:
La relanti 903 rpm > Cyl 1 = 0,05 mg/R Cyl 2 = 0,16 mg/R Cyl 3 = 0,09 mg/R Cyl 4 = -0,31 mg/R
La 2000 rpm > Cyl 1 = -0,02 mg/R Cyl 2 = 0,16 mg/R Cyl 3 = 0,09 mg/R Cyl 4 = -0,19 mg/R
Ce credeti sunt in regula? Sa fie pornirile greoaie din cauza acestor diferente? Vad ca totusi se incadreaza in plaja ce mi-o specifica pe Vag Com intre -2 mg/R si 2 mg/R. Ca parere de nespecialist as zice ca o OK!!!!!

#11 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 13.12.2008 @ 20:39

Nu ai probleme cu injectoarele.

#12 dony

dony
  • Oraş:Giurgiu
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf IV variant
  • Motorizarea:1.9TDi 90CP

Posted 13.12.2008 @ 21:11

Si eu am tot alh si tot greu porneste dimineata ,prima pornire ,iarna trecuta tot la fel , atunci i-am schimbat bujiile incandescente ,erau functionale,dar se recomanda schimbate dupa un nr de km apoi a pornit mult mai bine .Eu am baterie varta de 75 amp si eu te intreb de invirtit motorul cul il invirte electromotorul la tine caci la mine cred ca de acolo este problema ,il invirte mai greoi la prima pornire .La mine decit la prima pornire porneste greu apoi porneste bine

#13 MasinaPoporului

MasinaPoporului
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V 2005
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 BKD

Posted 02.03.2009 @ 12:02

Si la mine porneste greu la rece,dar am gasit solutia.Am luat un fir,l-am pus la plusul bateriei,dupa am atins capatul fiecarei bujii.Daca bujia este buna ar trebui sa faca mici scanei pt ca este un consumator.Eu am gasit o bujie ce nu merge,e arsa.Se poate repara foarte usor:o scoti de acolo,iei niste bani la tine,si te duci la magazin si tio repara danduti alta noua. :blah_:

Bafta

#14 marius1982.11

marius1982.11
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+ ALH

Posted 02.03.2009 @ 19:48

Da, o ungi cu una noua :icon_cool:.
Metoda de constatare este cam din popor si nu neaparat e buna, ele avand 2 elemente de incalzire una pre alta post glow(si sa-ti fie arsa cea pre). Se masoara cu un aparat de masura si trebuie sa fie o rezistenta intre 1-3 Ohmi.

#15 MasinaPoporului

MasinaPoporului
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V 2005
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 BKD

Posted 02.03.2009 @ 19:57

Dar in prima masura...merge si metoda asta...macar afli ca e de acolo problema. ;)

#16 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 02.03.2009 @ 20:22

Sau daca esti mai perfectionist, le scoti afara si le incerci direct pe baterie. E posibil sa se inroseasca doar jumatate din carbune. Eu am patit.

#17 costiyda

costiyda
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model: Golf 4
  • Motorizarea:1.9 TDI 116 CP

Posted 07.04.2009 @ 15:44

Avind probleme cu pornirea am verificat bujiile, inclusiv releul acestora, ocazie cu care am scos conectorul Q6, cel din cauciuc negru si care vine in capul bujiilor. Datorita temperaturii scazute, izolatia celor doua fire negre care ajung in acest conector s-a crapat, culmea la ambele si se pare ca s-au pus in scurt. Sa fie aceasta cauza pornirii greoaie? De ce sunt doua fire? De pe schema electrica am observat ca cele doua fire ajung in pinii 4 si 6 ai releului bujiilor. Ce se poate intimpla daca sunt in scurt. Am observat ca atunci cind pun contactul ajunge tensiune in capul fiecarei bujii. Se alimenteaza separat doua cite doua bujii? Ma intereseaza daca tensiunea pe capul bujiilor apare la toate odata. Am incercat sa izolez firele, dar deteriorarea izolatiei fiind foarte aproape de conectorul ala negru gros nu am reusit.

cum verific si eu daca imi merge releu ??

#18 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 07.04.2009 @ 16:33

Ai 2 variante:

1. Fizic, dimineata - scoti o fisa de la o bujie, pui lampa de control pe ea si vezi daca vine tensiune.
2. Cu vagcom-ul.

#19 marius1982.11

marius1982.11
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+ ALH

Posted 08.04.2009 @ 21:06

Din care presupun ca ambele pica, pt ca destul de cald afara. Posibil sa mearga daca scoti mufa de la senzorul de temp, daca nu cumva in acest caz ia ca referinta temperatura motorinei, care la randul ei nu e asa rece.

#20 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 09.04.2009 @ 19:23

Testul cu vag-com merge facut la orice temperatura. E independent de ceea ce citeste din G62.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users