Jump to content


Photo

Sharan probleme motor - se incalzeste foarte greu


  • Please log in to reply
93 replies to this topic

#1 aryes13

aryes13

    Moderator Senior

  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Passat
  • Model:B6 Variant
  • Motorizarea:1.9 TDI 107 CP

Posted 22.10.2008 @ 21:34

Topic deschis la solicitarea colegului Cristi4net . :)

#2 Cristi4net

Cristi4net
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan-2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 115CP

Posted 22.10.2008 @ 21:59

Am un Sharan 1.9TDI, 116CP, 2005. L-am luat la 138.000 Km. Stare excelenta. Am facut in 10 luni cam 20.000 Km; fara nicio problama - motorina, ulei si filtre. Aveam insa mici probleme cu incalzirea motorului: nu se incalzea suficient de repede. Din diverse surse am inteles ca daca merge si clima (pe AUTO) e unul din motive. Am testat; mica imbunatatire. A cazut insa pompa de apa (turbina de plastic s-a desprins de pe ax). pana sa gasesc bubitza (pompa dusa) mi-au schimbat senzorii de temperatura si termostatul (erau bune). In final au gasit pompa si am schimbat si cureaua si rola de la alternator. A venit vremea rece (Brasov) si situatia este si mai rea. Pot sa fac 10 Km in oras, max in treapta a III-a cu, uneori, 50-70Km/ora si nu misca acul termometrului care e la 50 grade. Dupa cei 10Km (20-30 minute) pe ECON sunt - la mana - cam 20 25 grade. De ce? Ce pot face? Ma poate indruma cineva. Calde multumiri (iarna e aproape).



#3 kasius

kasius
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Touran 2004
  • Motorizarea: 1.9TDI 74kw

Posted 24.10.2008 @ 17:27

O scanare cu vag-comul ai facut ?
Nu de alta, insa pe partea de circulatie de lichid de racire e plin de senzori. Sigur ai pus senzorul de temperatura modelul care trebuie ? Vezi ca daca ai climatronic ai posibilitatea de a vedea temepratura lichidului de racire in valori numerice. (vezi aici). Ventilatoarele de la radiator functioneaza mereu ?
Si daca toate astea sint in regula, mai tine cont si de alte lucruri:
- dieselul se incalzeste greu si doar in sarcina. Personal am avut momente cind am mers 10 km, s-a incalzit motorul si pe urma blocaj. Si s-a racit spre 30 de grade, fara sa-l opresc.
- masinuta ta are, teoretic, webasto ( care functioneaza de capul lui cind afara sint sub 5-6 grade Celsius). Daca ai si are si erori, cu vag-comul vei vedea. Vezi sub motor/masina daca ai o teava care iese pe linga scut, cu virful indoit. Partea stinga (cum stai la volan).

Daca faci o scanare cu vag-comul sau VAS (la service) poate pui si aici log-ul sau scrii ce erori a gasit.


ps: am mers si eu 10 km si nu mi se incalzise motorul. Eu banui ca senzorul de temperatura da rateuri. Chiar daca e nou. Nu ar fi prima data. Sau poate ceasul de pe bord s-a defectat, desi daca pica unul pica si altele, zic eu. Instrumentele de pe bord se pot verifica tot cu vag-comul. (se simuleaza cursele acelor de la minim la maxim).

#4 Cristi4net

Cristi4net
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan-2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 115CP

Posted 25.10.2008 @ 20:54

O scanare cu vag-comul ai facut ?
1. Sunt incepator. Pe forum am aflat de vag-com si incerc sa ma luminez ce-i cu el.

Nu de alta, insa pe partea de circulatie de lichid de racire e plin de senzori. Sigur ai pus senzorul de temperatura modelul care trebuie ?
2. Senzorul era OK si inainte de a merge la service si dupa (cand de fapt l-a schimbat cu unul nou)

Vezi ca daca ai climatronic ai posibilitatea de a vedea temepratura lichidului de racire in valori numerice. (vezi aici).
3. Merci mult , excelenta informatie. O sa incerc sa cunosc mai bine masina. La 14-18 ore de lucru zilnic in ultimii 2 ani ... n-am prea avut timp decat vreo 3 ore ca sa-mi repar stergatoarele blocate - hiba VW-Audi.

Ventilatoarele de la radiator functioneaza mereu ?
4. exact cum trebuie. Cel de racire in 2 trepte si celalalt - clima? - si el.

Si daca toate astea sint in regula, mai tine cont si de alte lucruri:
- dieselul se incalzeste greu si doar in sarcina. Personal am avut momente cind am mers 10 km, s-a incalzit motorul si pe urma blocaj. Si s-a racit spre 30 de grade, fara sa-l opresc.
5. S-ar parea ca cu asta trebuie sa ma consolez. Daca merg la drum lung in sarcina si cu motorul tutat totul e OK. Ce fac insa ca zilnic duc fetita la scoala si ... (webasto???)

- masinuta ta are, teoretic, webasto ( care functioneaza de capul lui cind afara sint sub 5-6 grade Celsius). Daca ai si are si erori, cu vag-comul vei vedea. Vezi sub motor/masina daca ai o teava care iese pe linga scut, cu virful indoit. Partea stinga (cum stai la volan).
6. Are webasto dar iarna trecuta am facut frig. N-am stiut. Acum, dupa ce am schimbat pompa, am aflat ca are dar nu stiu cum sa-l pornesc. Nu telecomanda, nu butoane. Trebuie sa gasesc in BV un specialist dar ... greu - daca stie cineva, please help.

Daca faci o scanare cu vag-comul sau VAS (la service) poate pui si aici log-ul sau scrii ce erori a gasit.
7. absolut.

ps: am mers si eu 10 km si nu mi se incalzise motorul. Eu banui ca senzorul de temperatura da rateuri. Chiar daca e nou. Nu ar fi prima data. Sau poate ceasul de pe bord s-a defectat, desi daca pica unul pica si altele, zic eu. Instrumentele de pe bord se pot verifica tot cu vag-comul. (se simuleaza cursele acelor de la minim la maxim).

8. Ceva neclar referitor la senzori. Eu "simt" ca nu e cald - n-am incalzire in masina. Poate senzorul/ii sa influenteze incalzirea habitaclului?

#5 Cristi4net

Cristi4net
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan-2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 115CP

Posted 25.10.2008 @ 21:02

- dieselul se incalzeste greu si doar in sarcina. Personal am avut momente cind am mers 10 km, s-a incalzit motorul si pe urma blocaj. Si s-a racit spre 30 de grade, fara sa-l opresc.


Suna ca naiba dar m-am gandit sa incerc sa imbrac motorul in folie de aluminiu - sa elimin racirea blocului datorita ventilatorului de clima si curentului de aer prin radiator. A comis-o careva ? Intrebare de disperat.

PS: iarta-ma ca am uitat multumirile pentru ajutor. Multe multumiri.

Te rog sa renunti la scrisul colorat.
Multumesc!

aryes23


#6 kasius

kasius
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Touran 2004
  • Motorizarea: 1.9TDI 74kw

Posted 26.10.2008 @ 08:44

legat de webasto: citeste aici: http://vwforum.vwfor...showtopic=21545

#7 speedo

speedo
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan Trendline
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 28.10.2008 @ 07:44

Daca nu se incalzeste motorul s-ar putea sa fie de la webasto(se sctrica foarte repede ,cel putin la sharan) dar daca nu ai nici caldura in masina deja trebuie facute si alte investigatii.Poate nu ai termostat sau radiatorul de incalzire din masina poate e infundat complet.

#8 Cristi4net

Cristi4net
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan-2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 115CP

Posted 29.10.2008 @ 22:52

Multumiri pentru ajutor. Webasto exista dar nu functioneaza. Clar ca trebuie sa fac o verificare completa. Am gasit o multime de informatii pe forum. Si niste contacte pentru testare. Revin cu stiri dupa. Cele foarte bune.

#9 docman

docman
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Audi
  • Model:TT 8J
  • Motorizarea:3.2 250 CP

Posted 29.10.2008 @ 23:39

sper sa nu deranjez cu o intrebare stupida: termostatul l-ai verificat? Eu am patit ceva relativ similar la fostul Polo: pe loc, turata, masina se incalzea intr-un final. Mergand insa, acul revenea spre 50 si nu mai urca decat la fel stand pe loc. Am schimbat termostatul si totul a revenit la normal, inclusiv caldura.
Verificarea e simpla: vezi daca atunci cand ii dai drumul furtunul care duce in intrarea in radiator are apa pe el sau nu. In mod normal, pana se incinge motorul, imediat dupa plecare, trebuie sa fie gol. Odata ce s-a eliberat termostatul (si pana se reinchide) trebuie sa fie plin (si cald).

Edited by docman2, 29.10.2008 @ 23:56.


#10 Cristi4net

Cristi4net
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan-2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 115CP

Posted 31.10.2008 @ 22:04

Nici un deranj. Multzam pentru sprijin. Am schimbat termostatul cand am schimbat si pompa defecta. Chestia e ca si "vechiul" termostat era bun. Au fost verificate amandoua cand am facut schimbul. Daca merg in sarcina sau foarte turat (2500-3500) motorul se incalzeste mai repede. Azi a fost mai cald si in 6 km a fost la 60 de grade. Ceva, ceva merge dar nu cat ar trebui. Polo al sotiei (1.2 dar benzina) in 3-4 minute e fierbinte. Speedo banuieste ca webasto defect poate fi cauza. Am depistat ca are webasto (de fapt celalalt brand "E....") si e defect. Am planificat saptamana viitoare o verificare.
Revin cu info.

#11 flotouran95

flotouran95

    Moderator

  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:VW
  • Model:TOURAN TRENDLINE 2004
  • Motorizarea:2.0 TDI 136 CP

Posted 31.10.2008 @ 22:08

cristi sper sa am dreptate dar webasto lucreaza de la 4-5 grade in jos.de aici in sus se incalzeste normal.asa stiu eu.si eu am webasto si nu merge doar de la temp asta in jos.tre sa vad la fratele meu ca si el are sharan cum se incalzeste de repede.

#12 Cristi4net

Cristi4net
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan-2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 115CP

Posted 04.11.2008 @ 14:18

Am avut si 4 grade cateva dimineti in Brasov si nimic. Am masina de 1 an si iarna trecuta nu a mers deloc. Astept diagnosticarea poate, poate, ...
Te rog ajuta-ma cu fratele tau referitor la eventualele comenzi/controale din butoanele de la climatronic. E un topic pe forum in sensul asta dar nu am dat de niciun Sharan-ist.

Merci anticipat.

#13 Cristi4net

Cristi4net
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan-2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 115CP

Posted 04.11.2008 @ 14:27

Kasius, ai cumva niste informatii despre celalalt "webasto" "E......"?

#14 andrusel

andrusel
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:SHARAN
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 05.11.2008 @ 08:18

Am eu un manual la webasto care il avem noi pe masina,dar e in rusa,dar poate te ajuta pozele.Ti-l pot trimite pe PM.

#15 Cristi4net

Cristi4net
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan-2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 115CP

Posted 10.11.2008 @ 21:51

Te rog mult. Multumiri.

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!
Foloseste "add reply" sau "fast reply".
Multumesc!


aryes13

#16 Cristi4net

Cristi4net
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan-2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 115CP

Posted 23.11.2008 @ 19:19

Scuza-ma aryes13, am priceput.

#17 speedo

speedo
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan Trendline
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 27.11.2008 @ 14:42

M-am apucat si eu de webasto.Cam asa arata piesa: o cutie capsulata cu partea electonica,un furtun subtire pt intrare motorina , o intrare si o iesire pt antigel,bujia si un senzor.
Am pus cateva poze:
Attached File  Imagine057.jpg   57.48KB   438 downloadsAttached File  Imagine058___Copy.jpg   51.98KB   500 downloads
Attached File  Imagine059.jpg   53.84KB   471 downloadsAttached File  Imagine060.jpg   60.91KB   473 downloads
Attached File  Imagine061.jpg   51.54KB   474 downloadsAttached File  Imagine062.jpg   66.28KB   478 downloads
Attached File  Imagine063.jpg   75.71KB   436 downloads
Piesa in cauza (bujia)costa vreo 170 lei.Va spun diseara daca merge...metoda de testare:pui un + pe ea si daca nu se inroseste aia e.

Edited by speedo, 27.11.2008 @ 14:45.


#18 andrusel

andrusel
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:SHARAN
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 27.11.2008 @ 15:29

si pe langa toate astea mai are si o pompa separata de apa ,care de multe ori e problema,si se afla pe undeva pe la compartimentul motor :icon_thumright:
:)) bujia puteai sa o scoti fara sa dai jos webasto (fara sa scoti furtunurile)

Edited by andrusel, 27.11.2008 @ 15:31.


#19 speedo

speedo
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan Trendline
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 27.11.2008 @ 15:39

Bujia e in interior si partea cu surubele era deasupra asa ca nu vad cum se putea scoate fara sa dau jos de pe masina.
De pompa de apa separata nu stiu da' oricum bujia nu a reactionat cand am alimentat-o asa ca...:))
Mi-am adus aminte ca furtunele de apa erau caldute inainte sa demontez asa ca daca exista vreo pompa- functioneaza.

Edited by speedo, 27.11.2008 @ 15:53.


#20 andrusel

andrusel
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:SHARAN
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 27.11.2008 @ 19:49

doar il slabesti si desfaci suruburile de la capacul lateral si o scoti de acolo(cel putin asa am scos-o eu si nu cred ca avem webasto diferit :frigbaitata: ).Furtunurile pot sa fie calde si chiar daca pompa nu merge(doamne fereste).




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users