Jump to content


Photo

Schimbare placuta de frana


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 andrei0241

andrei0241
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Audi
  • Model:A3 8L
  • Motorizarea:1.6 102CP AVU

Posted 28.09.2008 @ 23:49

Deoarece placutele de frana care's acum pe masina nu mai au prea mult material (totusi nu s'a aprins senzorul in bord), am cumparat un set de placute noi si pentru ca am timp liber, as vrea sa le schimb singur. Ce'am observat dupa ce am dat roata jos a fost ca nu este acelasi sistem ca si pe spate (pe spate e cam la fel cu sistemul de la Passat, prezentat intr'un DYI pe forum), ci ca in pozele de mai jos

Posted ImagePosted Image Posted ImagePosted Image

Ma poate ajuta cineva cu niste indicatii?
In locul indicat in a doua poza cu liniile rosii se gasesc cate un surub care se desface cu imbus (de 7, din cate'am vazut eu)
In afara de acele suruburi ar mai fi nevoie sa desfac ceva?
A montat cineva placute de frana pe fata sau macar a asistat la asa ceva?

Masina pentru care ma intereseaza este un A3 8L 2001 - motor de 1.6

LE: daca reusesc sa schimb singur placutele, o sa fac si un DYI

Edited by andrei0241, 28.09.2008 @ 23:53.


#2 andrei0241

andrei0241
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Audi
  • Model:A3 8L
  • Motorizarea:1.6 102CP AVU

Posted 29.09.2008 @ 00:17

Am mai cautat pe forum si se pare ca sistemul ar fi similar cu cel de la Fabia, iar pentru acesta, aici zice asa:

"Pe fatza:

-se demonteaza etrierul cu o cheie hexagonala (inbus) de 7mm. In spatele etrierului, spre interiorul masinii, se gasesc 2 capace de cauciuc in spatele carora se afla cele doua surbururi cu cap inbus. Acestea fixeaza etrierul de pseudo-fuzeta. Se scot placile vechi."


Ar mai fi vreo completare, vreo observatie? (in afara de faptul ca trebuie sa fac rost de imbus de 7, care vad ca nu prea e de gasit in trusele obisnuite :))

#3 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 29.09.2008 @ 09:18

Daca pistonasul nu intra usor inapoi in etrier ai nevoie de o presa sa-l introduci, dar la cate masini am schimbat nu a fost cazul.

#4 andrei0241

andrei0241
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Audi
  • Model:A3 8L
  • Motorizarea:1.6 102CP AVU

Posted 29.09.2008 @ 10:09

Deci ar merge impins manual? Ar fi bine ... daca nu, gasesc eu ceva sa'l conving :angry:

#5 joky

joky
  • Oraş:Gherla
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf IV 2001
  • Motorizarea:1.9TDI 110 CP

Posted 29.09.2008 @ 11:26

nu stiu cum e la audi
dar la golf pe spate trebuie neaprat presa fiindca pistonasele se introduc inapoi prin rotire

#6 andrei0241

andrei0241
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Audi
  • Model:A3 8L
  • Motorizarea:1.6 102CP AVU

Posted 29.09.2008 @ 18:27

Cel mai probabil si la A3 e la fel pe spate, insa pe mine ma interesa pe fata, deocamdata :icon_thumright:

Cum am promis, am facut si tutorialul ... tin sa'i multumesc lui aryes13 pentru indicatii

Dupa o inspectie vizuala a placutelor de frana pe fata, am vazut ca erau destul de tocite (in bord nu era aprins inca martorul, insa pe partea dreapta erau mai tocite si riscam daca asteptam pana se aprindea martorul de la roata din stanga). Asadar, am cumparat un set de placute de frana (de la Ferodo, cu 120ron). La un service unde'am intrebat, mi'au zis ca manopera e cam 50 ron si m'am hotarat sa le schimb singur, mai ales ca tot n'am ce face :Driver:
Ca si scule necesare, in afara de cele pentru demontarea rotii, ar fi:
- imbus de 7 (de obicei acesta nu prea se gaseste in trusele care sunt de vanzare peste tot, eu l'am cumparat separat - 7ron)
- presa pentru pistonasul etrierului (eu n'am avut si am facut parghie cu inelare cu cot)
- poate si o surublenita mai lata, pentru a te ajuta cand scoti etrierul

Durata de lucru este de 15-20 minute pe roata. Mie mi'a luat in total cam o ora, ca deh, prima oara te mai dau cu capu de una'alta

Dupa ce se da roata jos va ramane asa:

Posted ImagePosted Image Posted ImagePosted Image

Pentru a putea scoate etrierul, este nevoie a se desface cele doua suruburi mascate de garnitura de cauciuc, care in cap are un dop de plastic ce protejeaza impotriva mizeriei

Posted ImagePosted Image Posted ImagePosted Image

Cu imbusul de 7 se desfac cele 2 suruburi (eu m'am ajutat de o inelara mai mica pentru a prelungi bratul imbusului), insa e nevoie doar un impuls si se slabesc imediat

Posted ImagePosted Image

Recomand ca odata slabite suruburile, sa le scoateti de tot pana la montarea finala, altfel riscati sa va incomodeze, cum am patit'o eu, si ma tot miram de ce nu intra la loc etrierul cu noile placute :P
Pentru a scoate etrierul si placutele de pe disc, va puteti ajuta de o surubelnita dreapta, impingand intre marginile placutelor si corpul etrierului. Nu aveti ce strica

Posted ImagePosted Image Posted ImagePosted Image

Se scot vechile placute din corpul etrierului (cea de pe exterior), respectiv din corpul pistonasului (cea de pe interior) si se impinge pistonasul la maxim in corpul etrierului

Posted ImagePosted Image

apoi se monteaza noile placute (difera sistemul de prindere in functie de interior/exterior, insa nu prea aveti cum sa le incurcati)

Posted ImagePosted Image Posted ImagePosted Image

Se pune inapoi etrierul cu placutele pe discul de frana, se monteaza la loc cele 2 suruburi (nu strangeti prea tare, nu aveti de ce), se pun la loc si capacelele de plastic si apoi roata.

Pe partea stanga mai apare in plus conectarea senzorului de uzura.
Atentie cand plecati imediat de pe loc! Chiar daca procedeul de schimbare a placutelor nu presupune deschiderea circuitului de franare, deci, dupa aprerea mea, nu necesita aerisire, primele pedale vor fi moarte (eu nu m'am gandit si m'am trezit cand vroiam sa opresc ca aveam o pedala inutila, practic :D). Dupa 5-6 curse pedala ar trebui sa se intareasca, insa in primii kilometri franele inca vor fi mai slabe, pana se aseaza placutele pe discuri.
Eu am iesit cam 4 km in afara orasului, am pus cateva frane mai lungi (fara a fi foarte bruste insa), pentru a incalzi placutele si discul si a se roda mai repede, iar la intoarcere am mers fara sa mai franez, pentru a se raci in voie. Deja cand intrasem in oras se simtea o imbunatatire a reactiei franei!

Acest tutorial ar trebui sa fie util si pentru cei cu alte masini din grupul VAG, si anume, Golf4, Octavia 1, Fabia1 ...
Sper sa fie cuiva de folos!

#7 wertali

wertali
  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf
  • Motorizarea:1.9 tdi 90 cp

Posted 17.08.2012 @ 10:07

Mersi de tutorial ma gandesc sa le schimb si eu singur sa vad dac reusesc.

#8 calin.g

calin.g
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:VW Jetta2008
  • Model:Comfortline
  • Motorizarea:1,9TDI 105cpBXE

Posted 17.08.2012 @ 16:38

Pentru 20-30 ron cat este manopera pe fata(atat am platit eu cu cateva zile in urma}nu renteaza,sa te lupti cu masina prin parcare cu cricul,cu dat rotile pe rand jos,mai trebuie o vaselina speciala pentru bolturile de la culise,o presa de etrieri,un inbus,mai mare bataie de cap.Este o operatiune care se face la cativa ani.Pe rampa este altceva,te mai uiti sub ea,mai vezi ce jocuri mai are pe la directie,mai inspectezi esapamentul,una alta.

#9 Fiestax

Fiestax
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 2004 ASV
  • Motorizarea:1.9TDI 110CP

Posted 17.08.2012 @ 19:16

Ce legatura are ce zici tu cu subiectul?pentru ce mai exista forumul atunci daca sunt mecanici in serviceuri?Si gratis sa fie manopera tot eu o sa execut lucrarea(oricare ar fi ea) daca ma pricep.Mai atent si mai cu grija o sa o execut cu mana mea.
Acum sa fiu ontopic este foarte bine explicat dar doresc sa aduc o adaugire si anume ca pentru a evita pedala moale este bine sa pompezi de cateva ori pe loc pana se intareste pedala si se aseaza si placutele bine.

#10 calin.g

calin.g
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:VW Jetta2008
  • Model:Comfortline
  • Motorizarea:1,9TDI 105cpBXE

Posted 17.08.2012 @ 22:11

Colegu,forumul este pentru a ne impartasii problemele de care ne lovim si care sunt rezolvate de oameni cu experienta care lucreaza zi de zi asa ceva,specialisti,nu sa facem noi pe mecanicii prin curte,pe la frane,directie,turbine ca nimeni in vest nu-si permite asa ceva mai ales la elementele de siguranta a circulatiei cum sunt franele.Dar asa suntem noi vrem sa facem de toate.Mecanicul are scule si dispozitive speciale nu face improvizatii cu parghii din surubelnite si ciocan,cu chei de flex cum am mai vazut,cuie pe la distributii...etc.Nu asa se face mecanica moderna,este stiinta,asta era pe vremea lui bunicu.

Edited by calin.g, 17.08.2012 @ 22:19.


#11 vwgolf4pacific

vwgolf4pacific
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4 Pacific
  • Motorizarea:1.6 16v 105 CP

Posted 20.02.2013 @ 17:36

Pentru schimbarea placutelor pe spate la golf 4 trebuie neaparat presa speciala la introducerea pistonasului? Ma gandeam sa incerc in parcare cu o menghina mica.



#12 SOLAR

SOLAR

    Membru Level 2

  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF IV
  • Motorizarea:1,6 74 KW AKL

Posted 20.02.2013 @ 21:18

Nu este aria golf 4 dar merge fara presa dar posibil sa te chinui daca apar complicatii.

Important este sa invarti nu sa apesi pistonasul la etrierul pe spate.


Edited by SOLAR, 20.02.2013 @ 21:21.


#13 Muraru Dan

Muraru Dan
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 2002 AZD
  • Motorizarea:1.6 16v 105CP

Posted 21.02.2013 @ 11:43

Personal recomand dupa ce se dau placutele vechi jos sa se curete cu spray de frana etrierul de praful existent.

Apoi, se stie ca in primii zeci de km sa se circule cu prudenta marita, odata ca franele nu sunt la fel de eficiente, a doua sa se permita rodarea lor uniform.



#14 bluewave

bluewave
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A3 8L 2001
  • Motorizarea:1.9 TDi 131 CP

Posted 03.03.2013 @ 14:49

La A3 8L eu am folosit presa pe spate ... deoarece etrierul ca sa-l bagi inauntru trebuie invartit .



#15 naitsirC

naitsirC
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi / Volkswagen
  • Model:A3 / Passat
  • Motorizarea:2.0TDI / 1.8TSI

Posted 16.02.2014 @ 20:29

Va salut. 
Curand trebuie sa schimb placutele si discurile de frana fata si spate pe un Audi A3 2.0 TDI BKD 16v 2005. 
Din informatiile gasite o sa aleg ATE Power si placute ceramice ATE. 
In legatura cu aparatorile discurilo frana fata si spate (in cazul meu prezinta urme de coroziune şi rugină superficială, as vrea sa le curat si sa le revopsesc cu ocazia asta) se pot demonta usor la schimbarea discurilor sau sunt prinse cu rulmentul rotii? 
Multumesc.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users