Jump to content


Photo

Senzorul de temperatura a apei


  • This topic is locked This topic is locked
876 replies to this topic

#61 dorur

dorur
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:vw + audi
  • Model:golf mk3 + 80 B4
  • Motorizarea:1.6ABU+2.0ABK

Posted 26.02.2008 @ 09:44

Eu le-as da de cap cu sonda aia de ulei. Du-te si spune-i lui tipa aia care ti-a dat-o sa si-o bage ea undeva. :icon_cool:
Eu cel putin sunt satul de lipsa de profesionalism existenta in serviceurile si magazinele cu piese auto.

#62 bogmotorsport

bogmotorsport
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 04.03.2008 @ 09:37

Eu le-as da de cap cu sonda aia de ulei. Du-te si spune-i lui tipa aia care ti-a dat-o sa si-o bage ea undeva. :offtopic:
Eu cel putin sunt satul de lipsa de profesionalism existenta in serviceurile si magazinele cu piese auto.

:offtopic: intr-adevar asa este...problema mare cu lipsa de experienta... :angry: eu am comandat o sonda pt temperatura si mi-o aduce ala de la magazin...asta veche la 70 grade se ridica maxim.merg o montez...110 din start....opa stai ca nu e bine....ma duc i-o duc inapoi imi aduce alta la fel si nici aia nu mi-a indicat bine...nu a vrut sa mi-o schimbe si ma trimite la service ca e o problema de la masina mea nu de la sonda.si i-am zis ca ii daram magazinul si mi-a adus una mai scumpa nemteasca nu no name aia fiind 30 lei si asta nemteasca a fost 65 si am schimbat-o si merge ata acum!deci luati piese nemtesti nu facute pe vapor chiar daca pentru inceput o sa mearga pentru ca atat cat dati atat tin.am uitat sa spun ca pentru inceput e bine sa verificati daca functioneaza mai intai acul care indica temperatura ca sa nu luati degeaba sonda.eu inainte sa cumpar sonda am verificat acul scotand mufa de pe sonda si punandu-i curent...am fost la un electrican.si acul s-a ridicat pana la 120 sau cat este maxim ca sa vad daca functioneaza dupa care am fost si am achizitionat sonda aia care mi-a mancat nervii

#63 RAUL99

RAUL99
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 3 ,1993
  • Motorizarea:1.8 75cp

Posted 24.03.2008 @ 14:48

Asa problema am si eu, nu se ridica acul peste 30-40grade neam. Am impresia ca influenteaza si consumul desi nu inteleg de ce ptr ca temperatura reala a apei e parametrii normali. Si inca ceva, am impresia ca in circuitul apei se formeaza presiune, furtunul dintre radiator si motor e cam tare. Pompa de apa cumva sa nu-si8 faca treaba?

#64 Aerofan

Aerofan
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 2010 FL
  • Motorizarea:1,8 TSI 160 CP

Posted 26.03.2008 @ 20:12

Schimba senzorul de temperatura ca o sa ajungi sa deschizi peco acasa :P. Si la mine s-a dus si consuma de nu-mi reveneam. Consuma pentru ca merge cu socul tras (pe romaneste spus), adika senzorul de temperatura indica socului cand temperatura ajunge la 60 de grade parca si atunci socul asta electric nu mai merge. Adika pana la 60 de grade socul este tras si peste, nu mai este tras, daca indicatorul arata temperatura sub 60 de grade socul este tot timpul tras. Nu ai simtit ca merge mai bine masina? :D ca ai Shfortza cu ea? Furtunul e normal sa fie tare si sa ai presiune in instalatie pentru ca e fierbinte apa si face presiune. Daca ar fi pompa de apa ai arde chiulasa si ar fierbe apa in borcan

Edited by Aerofan, 26.03.2008 @ 20:14.


#65 RAUL99

RAUL99
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 3 ,1993
  • Motorizarea:1.8 75cp

Posted 28.03.2008 @ 17:27

Merci mult Aerofan, hai ca m-ai scos din ceata, am inteles acum care-i treaba senzorului ala, maine dimineata sunt calare pe primul magazin pe care-l vad sa iau un senzor. Va anunt imediat sa va spun despre schimbare consum si comportament (daca o fi)

#66 Aerofan

Aerofan
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 2010 FL
  • Motorizarea:1,8 TSI 160 CP

Posted 28.03.2008 @ 18:58

Sa fii sanatos si la punga gros, sa mearga golfuletu pana la milionul de KM :icon_thumright: Ma bucur ca pot ajuta, ca si eu am avut nevoie de ajutor si voi de aici din forum m-ati ajutat, asa ca am ramas dator :question:

#67 bogmotorsport

bogmotorsport
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 30.03.2008 @ 11:27

dupa cum am mai zis e problema mare cu senzorii astia ce indica temperatura apei....sa vezi la mine...dupa cum am mai spus am luat vreo 3 si doar al treilea s-a dovedit sa imi indice bine temperatura apei...o perioada de timp nu mi s-a mai intamplat sa nu o ia la prima cheie dupa ce am schimbat senzorul....acum mi se intampla foarte rar sa nu o ia din prima...invarte dar nu o ia...pe tester imi aparea eroare de la senzorul apei...l-am sters si cand am fost a doua oara tot ala mi-a aparut...si am observat ca racirea porneste la 90 dar radiatorul merge doar 15 secunde,se opreste pt 15 secunde dupa care iar merge 15 si tot asa...pornirile sunt prea dese si merge foarte putin radiatorul si din cate am inteles tot senzorul acesta trimite la calculator cat sa raceascal...o sa fac o proba zilele astea cu alt senzor sau mai multi ca sa fiu sigur ca este de la el sa nu il cumpar degeaba...

#68 ManiacuV6

ManiacuV6

    Membri Seniori

  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Audi
  • Model:80 B3 1990
  • Motorizarea:1.8S 90CP

Posted 30.03.2008 @ 12:06

'bogmotorsport' . Electroventilatorul de racire si la mine functioneaza tot cam 15 -20 secunde( nu am cronometrat) . ECU doar la masinile gen OPEL Astra G controleaza cuplarea electroventilatorului (sigur mai sunt si altele). LA Golf 3 sonda de temperatura motor nu face decat sa ii dea calculatorului de injectie (ECU) temperatura lichidului de racire pentru ca ECU sa formeze amestecul corect. Si la temperaturi scazute tine locul de "soc" imbogatind amestecul.
Se stie ca electroventilaotrul cupleaza la 95 grade prima treapta. In momentul cand porneste ventilatorul vezi ce temperatura indica in mesurement blocks. Si pentru a sti cum indica in bord poti arunca si un ochi la indicatorul de temperatura din bord :lol:

#69 bogmotorsport

bogmotorsport
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 30.03.2008 @ 13:44

eu din cate stiu prima treapta a electroventilatorului se declanseaza la 89 de grade si cea de a doua parca la 101(a doua nu stiu sigur daca este exact la 101)

#70 bogmotorsport

bogmotorsport
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 30.03.2008 @ 13:49

poate la cele cu o singura treapta se declanseaza la 95...sau la modelele mai noi de 94 de golf 3 ca spre exemplu am un prieten ce are g3 din 97 si la el sta apa la 90,la mine de obicei sta pe la 75...si cand am pus-o pe tester :Driver: imi da din nou eroarea care am sters-o cu senzorul de temperatura si hall sender g40...mentionez ca foarte rar cand am motorul cald ii dau cheie si ea invarte dar nu porneste.daca o opresc si ii dau iar o ia dar mai innecat...

#71 ManiacuV6

ManiacuV6

    Membri Seniori

  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Audi
  • Model:80 B3 1990
  • Motorizarea:1.8S 90CP

Posted 30.03.2008 @ 20:51

Lichidu lde racire trebuie sa stea la 90 grade . Termostatul deschide la 87 de grade daca e original si daca e de firma mai fantoma la 88 grade. La tine daca apa sta la 70 grade ( si furtunele sunt reci ) atunci e de vina termostatul. Un termostat bun( aka original :blink: ) costa cam 50 RON.
Prima treapta cupleaza la 90 grade la toate si cea de-a doua parca la 110(asta nu stiu exact). Daca ar fi cum zici tu cum ar mai sta apa la 90 grade daca prima treapta cupleaza la 89 grade ?

#72 bogmotorsport

bogmotorsport
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 30.03.2008 @ 22:22

deci daca te uiti la masinile mai noi de altfel temperatura apei sta la 90...la astea mai vechi deja la 89 porneste ventilatorul,eu asa stiu...

#73 ManiacuV6

ManiacuV6

    Membri Seniori

  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Audi
  • Model:80 B3 1990
  • Motorizarea:1.8S 90CP

Posted 30.03.2008 @ 22:38

Ca sa fiu cat se poate de clar treapta intai cupleaza la 95 grade si decupleaza la 84 grade , treapta 2-a cupleaza la 102 grade si decupleaza la 91 grade . :lol:

#74 RAUL99

RAUL99
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 3 ,1993
  • Motorizarea:1.8 75cp

Posted 31.03.2008 @ 20:14

Va ramasesem dator sa va spun cum se comporta masina dupa ce ii schimb senzorul de temperatura: in primul rand acul sta intepenit la 90 de grade, bine, mai coboara pana pe la 80 in functie de viteza si de ventilator; apoi, consumul de benzina parca s-a stabilizat, cred eu, ca azi dimineata l-am schimbat si stiu cu ce viteza se misca acul ala de benzina nenorocit pana la munca si-napoi (vreo 35-40km dus-intors ). In linii mari am rezolvat-o, cu ajutorul vostru bine-nteles, dar mai e ceva: furtunul de apa dintre motor si radiator tot sub presiune e,cand e motoru-ncins, ma asteptam ca dupa ce-i schimb senzorul de temp sa isi revina, sa fie mai moale. E normal au ba? Oricum, va multumesc tare!
Apropo, 40 ron de la Volksparts

Edited by RAUL99, 31.03.2008 @ 20:19.


#75 bogmotorsport

bogmotorsport
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 31.03.2008 @ 22:11

deci prin urmare ce sa inteleg ca acul de temperatura trebuie sa stea la 90 tot timpul?eu stiu ca la golful doi ce l-am avut inainte statea tot la 90 la golf 4 la fel si la golf 5...la asta am inteles ca sta pe la 75 normal...mi s-au dat informatii gresit?a mea sta pe la 75 de obicei si la 90 deja porneste radiatorul...cine ma poate lamurii si pe mine...intr-adevar am un prieten cu un golf 3 gt si la el sta la 90...ma gandeam ca difera un pic din cauza anului ca e din 97... a mea e din 94...

#76 ManiacuV6

ManiacuV6

    Membri Seniori

  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Audi
  • Model:80 B3 1990
  • Motorizarea:1.8S 90CP

Posted 31.03.2008 @ 23:48

oare cati mai trebuie sa-ti spuna ca acul ala amarat trebuei sa stea la 90 grade. si sa scada iarna pe la 85-88. Daca scade la 70 grade iar nu e bun. RAUL99 la tine tare ma tem ca trebuie sa schimbi termostatul :icon_thumright: .Daca merge rece motorul in afara de uzura mai ai si un consum cam cu 2-3 litri/100km in plus. Oare merita?

#77 Aerofan

Aerofan
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 2010 FL
  • Motorizarea:1,8 TSI 160 CP

Posted 01.04.2008 @ 06:52

bogmotorsport, daca acul sta mai jos sunt 2 posibilitati.
1. Nu indica bine acul de pe bord, am mai auzit chestia asta la mai multa lume.
2. Nu indica bine senzorul de temperatura.


Raul99, dupa cum am mai spus, furtunul trebuie sa fie sub presiune deoarece apa se incalzeste, se dilata si neavand unde sa se dilate decat in instalatia de recire se dilata furtunele, de aceea se simt tari. Pune mana pe furtunele de pe radiator, acelea care ies. Prin cel de sus intra apa in radiator, prin cel de jos iese. Cel de sus trebuie sa fie fierbinte, cel de jos putin mai rece decat cel de sus. Acest lucru inseamna ca lucreaza termostatul si nu mai trebuie sa-l schimbi. Daca merge electroventilatorul cand ajunge putin peste linia de 90 de grade, totul este OK. Asa ca furtunele sunt sub presiune din cauza apei care se incalzeste. Fa un experiment, dar ai grija sa nu te arzi. Desfa busonul de la vasul de expansiune cand motorul este cald. Ai sa vezi presiunea cum iese cu tot cu apa. Dupa ce-l desfaci furtunele se inmoaie. Nu e recomandat acest experiment pentru ca o sa trebuiasca sa aerisesti motorul si sa completezi cu apa. Dar daca tii mortis ca sunt prea tari, fa-ti de lucru si fa experimentul :)

#78 bogmotorsport

bogmotorsport
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 01.04.2008 @ 08:30

maniacule tata...eu nu am nici o vina.pur si simplu te documentezi pentru ca fiecare isi da cu parerea si nu stii care este adevarul iar daca te apuci sa schimbi ce zice unul si altul mai bine nu mai faci nimic...masina mea am luat-o asa...temperatura apei nu indica bine(pentru ca daca nu avea defectul asta stiam cum trebuie sa stea acul de la bun inceput)...mai mult de 70 nu se ridica...am schimbat 3 sonde pentru ca nici una nu era buna iar a treia imi statea pe la 75 si cineva mi-a zis ca acolo trebuie sa stea.daca merg cu ea mai mult si ma opresc creste temperatura pana la 89 dupa care porneste racirea...sau daca o las mai mult pe loc apa urca pana la 90 unde porneste racirea...deci din tot ce mi-ati scris sa inteleg ca ea trebuie sa stea la 90 tot timpul si la 95 sa porneasca racirea?si mai e o chestie...mai patesc cand merg mult cu ea sa zic sau cand se incalzeste mai tare,opresc motorul imi fac treaba si cand ma intorc la masina ii dau cheie si ea invarte dar nu o ia.daca o las si ii dau iar o ia dar mai chinuita...asta se intampla foarte rar dar numai cand motorul e cald nu cand o pornesc dimineata...la tester imi apare sonda de temperatura care am schimbat-o si am sters eroarea...zilele trecute am pus-o iar pe tester intre timp mi-a mai facut figura cu pornirea si imi apare tot eroarea cu senzorul de temperatura si mai am de mai mult timp o eroare cu hall sender G 40...

#79 D@ny

D@ny

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6
  • Motorizarea:2.0 140 CP

Posted 01.04.2008 @ 08:47

senzorul hall da eroare daca se face tastarea cu motorul oprit !

#80 dorur

dorur
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:vw + audi
  • Model:golf mk3 + 80 B4
  • Motorizarea:1.6ABU+2.0ABK

Posted 01.04.2008 @ 10:33

Senzorul hall nu da eroare daca se face diagnoza cu motorul oprit. De unde ai mai scos si chestia asta? Scrie in vreun manual asa ceva?
Temperatura apei in mers ca e vara ca e iarna ar trebui sa stea in jurul valorilor 85-90 de grade asta in conditiile in care senzorii de temperatura si termostatul sunt in bune conditii.
E normal sa fie presiune(in limitele admise) in instalatia de racire cand motorul e fierbinte. Aceasta presiune e benefica din urmatorul punct de vedere: apa sub presiune are punct de fierbere peste 100 de grade.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users