Jump to content


Photo

Diferenta Motor 1,4 75 Cai Fata De 1,4 101 Cai


  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#41 szintyjanos

szintyjanos
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza
  • Motorizarea:1.4, 75CP

Posted 29.03.2010 @ 10:51

Nu neaparat, pe capacul de la motor este doar capacitatea motorului.
Motorul tau, este intr-adevar in 16 valve, insa asta nu e trecut decat in cartea masinii, la tipurile de motoare.
Oricum, nu compara Audi A4 cu Ibiza, sunt 2 clase de masini diferite, iar comportamentul lui 1.4 75CP este mai mult decat acceptabil.

N-am vrut sa compar cu A4, normal ca e alta clasa. In oras e chiar foarte Ok, se poate conduce elegant si chiar imi place masina foarte tare. Nu am o comporatie intre un Ibiza de 75cp si unul de 100cp, dar il cred pe Cristian din cele spuse mai sus.

Oricum, masina e super Ok, doar ca in weeken am ramas putin surprins

#42 cristian

cristian

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2013
  • Motorizarea:1.4 TSI CAXC

Posted 29.03.2010 @ 10:59

Gandeste-te ca la viteza pe care o aveai tu, acceleratia nu mai e chiar atat de sustinuta, mai ales daca ai accelerat in ultima treapta (a cincea) de la 2000 rpm. Daca schimbi din viteza a patra in a cincea pe la 130-140 o sa vezi ca se schimba situatia. Nu am facut asta decat de 2-3 ori, pentru ca nu merg cu viteze prea mari, insa te asigur ca masina ajunge la viteza maxima trecuta in certificatul de inmatriculare fara nici o problema. La viteze foarte mari (173 km/h e viteza maxima trecuta in talonul masinii mele, care are acelasi motor cu a ta) frecarea este foarte mare, iar motorul nu e unul chiar atat de puternic si cu foarte mult cuplu incat sa creasca viteza foarte rapid.
Ibiza e o masina de clasa mica, pana pe la 130-140 km/h se comporta rezonabil.

#43 GildedBullet

GildedBullet
  • Oraş:Râmnicu Vâlcea
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza 6L
  • Motorizarea:1.4 85 CP

Posted 29.03.2010 @ 21:46

Corectie, pana la maxim 80 km/h se comporta acceptabil, daca n-ai greutate, nu esti in urcare si nu ai aerul conditionat pornit. Eu m-am lasat de depasit tiruri care merg tare ca masina mi-a dat emotii. Acum nu le mai depasesc decat daca am foarte multa (peste 500 de m) vizibilitate sau daca merg ei incet. Am cronometrat o depasire a unui tir, am plecat din spatele lui cu 60 km/h si a durat aprox 6 secunde cu acceleratia calcata la maxim (nu mai stiu daca eram a doua sau a treia). Daca merge in limitator cred ca imi ia pe putin 16 secunde si cand vezi ca din curba din fata apare masina de pe contrasens care merge cu viteza ti se pare un timp al naibi de lung. E un motor bun de oras sau pentru cei mai putini grabiti (ca si mine de fel).

Edited by GildedBullet, 29.03.2010 @ 21:50.


#44 cristian

cristian

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2013
  • Motorizarea:1.4 TSI CAXC

Posted 29.03.2010 @ 22:04

Adevarul e ca depasirile tirurilor sunt destul de tricky... am avut si eu ceva emotii de 2 ori, m-am calmat repede dupa ce am vazut ca masina din sens opus se apropie cam repede... Conteaza foarte mult treapta de viteza selectata, trebuie neaparat sa retrogradezi 1 sau 2 trepte ca sa poti face o depasire in siguranta. Eu prefer sa accelerez cu a treia pana la 100 km/h, e mai sigur. IN plus, treapta a patra este foarte lunga si acceleratia slaba, la turatii mici.

Edited by cristian, 29.03.2010 @ 22:05.


#45 szintyjanos

szintyjanos
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza
  • Motorizarea:1.4, 75CP

Posted 30.03.2010 @ 06:58

Am inteles ideea!

Suma sumarum, masina e foarte ok, imi place cum merge si sper sa ma adaptez foarte repede la ea dup a Audi. Din cand in cand voi face schimb cu tatal meu si n-o sa mai am probleme.

#46 uglyjamal

uglyjamal
  • Oraş:Lehliu Gară
  • Maşina:ARO
  • Model:10
  • Motorizarea:1,9

Posted 30.03.2010 @ 07:07

Dacă credeţi că benzinarele voastre sunt leneşe la depăşiri, să vedeţi SDI-ul :( . Noroc că e cuplat cu o cutie bine etajată.

#47 blacka

blacka
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat/VW
  • Model:Ibiza /Golf 6
  • Motorizarea:1.4 /2.0

Posted 30.03.2010 @ 10:38

Motorul de 1.4 benzina si 75 cai este foarte ok pentru ibiza , si il ajuta mult si cutia care este foarte bine etajata.Fata de alte motoare de 1.4 , cel de pe seat urca mult mai repede in ture ,fapt care il ajuta destul de mult la demaraj si chiar la depasiri.Atat timp cat pleci in depasire de la maxim 80 merge ok.parerea mea.

#48 gige

gige
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza 6L
  • Motorizarea:1,4 16v 75cp

Posted 02.04.2010 @ 21:16

Sa va spun si eu o parere ... :)
Am Ibiza de vreo 2 ani si ceva, 1.4 16v, 2003, 75 cp, motor bby ( nu l-am vazut in lista de mai sus). Asta iarna ma mancat undeva si m-am suit cu burta pe zapada (a masinii) si am reusit sa sparg capacul la cutia de viteze. Nu m-am chinuit sa o repar, am cautat pe siteuri cu licitatii (nu dam nume) am gasit o cuite de viteze de polo 1,4 tdi 2007. Exact cum m-am asteptat sa si intamplat am castigat aproape 1000 de rpm in treapta a 5 a, dar ca demaraj ...., oricum cu aceasta cutie fara sa turez motorul peste graficul fabricii (3900-4000) schimb in viteza a treia la aprox. 100 km/h se misca binisor. Daca reusesc sa gasesc un prieten prin zona Constanta in urmatoarea perioada o voi remapa ptr aia 9-12 cai care se pot castiga. Va doresc sa nu mai vedeti gauri in drum si sarbatori linistite si fericite de Pasti.

#49 SORAN

SORAN
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:SEAT
  • Model:Ibiza
  • Motorizarea:Interesanta

Posted 03.04.2010 @ 11:44

O cutie de diesel pe un motor cu benzina nu poti afirma ca merge mai bine ca inainte. Este o stiinta intreaga sa etajezi o cutie pentru un motor sau din niste cutii existente sa o alegi pe cea mai potrivita, insa o cutie de diesel pe benzina ... dupa mine nu e un caz fericit.

#50 szintyjanos

szintyjanos
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza
  • Motorizarea:1.4, 75CP

Posted 13.04.2010 @ 08:53

Baieti, vin cu o completare.

Vinerea trecuta am fost foarte grabit, a trebuit sa ajung din Timisoara in Arad pentru ca aveam programare la medic. A trebuit sa raman mai mult la firma, deci va dati seama ca a trebuit sa accelerez ceva mai mult. Am ramas placut surprins de comportamentul masinii, la depasiri fara sa schimb intr-o treapta inferioara, s-a comportat excelent, si mai aveam si clima pornita.

Problema mea era adaptarea la aceasta masinuta, acum sunt foarte multumit de ea.

Salut

#51 cristian

cristian

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2013
  • Motorizarea:1.4 TSI CAXC

Posted 13.04.2010 @ 09:05

Revin cu ceva impresii, dupa o calatorie de 1200 km (Bucuresti - Sibiu - Arad - Timisoara si retur). In primul rand, vreau sa precizez ca motorul se comporta admirabil, consumul a fost undeva aproape de 7 litri la 100 km, avand in vedere ca pe 600 km am scos medie orara de 85 km/h. La urcare, pe panta, e destul de greu sa accelerezi, trebuie sa schimbi mereu in treapta inferioara, mai ales pe Dealul Negru, unde depasirile trebuia sa le faci rapid, avand in vedere ca dublarea benzilor se face doar pe cateva sute de metri.
La depasirea tirurilor, desi rulam cu treapta a patra la 80-90 km/h, era necesara retrogradarea in treapta a treia, pentru a executa o depasire rapida. In plus, au fost cazuri in care am accelerat in treapta a treia pana la limitarea de turatie, undeva la 5800 rpm. Cu toate acestea, am avut tovarasi de drum un Audi TT modelul anterior 3,2 V6, un Mercedes E-class si un Volvo S60, alaturi de care m-am tinut tot timpul intre Deva si Arad fara nici o problema.
Sunt foarte multumit de motorasul asta si ma felicit ca nu am ales fratele mai subnutrit 1,2 HTP. Probabil ca 1,6 ar fi fost alegerea perfecta, insa pe Ibiza 6L aceasta motorizare nu era disponibila. Probabil ca daca ar fi sa iau din nou Ibiza, vorbind ipotetic, as lua sigur motorizarea 1.6.

Edited by cristian, 13.04.2010 @ 09:06.


#52 Cornel.B

Cornel.B

    Nick anterior: seat_cornelius

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Cordoba 2006
  • Motorizarea:1.4MPI 100CP

Posted 13.04.2010 @ 09:50

Asta cu retrogradarea la treapta a 3-a in depasire o fac si eu, chiar daca am frumoasa "herghelie" de 100 de cai.
Este o masura de siguranta pe care o apreciez mult de tot, tinand cont ca acum 3 ani, intre Bacau si Adjud era sa o patesc destul de urat.
Ce s-a intamplat, mergeam pe banda de langa axul drumului, in fata mea un TIR care a iesit din banda lui, eu sa trec pe langa el cu a 5-a, aveam cam 110, din fata venea un Mitsubishi Pajero, caruia i-a intrat pe banda un TIR, asta cu Pajero intra pe banda mea, eu ma chinuiam sa trec de TIR-ul de langa mine si in ultima secunda am realizat ca trebui sa trec in a3-a ca sa iau un pic de accelaratie sa trec pe langa TIR si sa intru in fata lui.
In ultima secunda am facut asta, iar ala cu Pajero a trecut la 1 cm de oglinda mea stanga.

#53 drw99

drw99
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza 2007 Fever
  • Motorizarea:1.4 85 CP

Posted 13.04.2010 @ 10:09

Lipsa de cuplu isi face simtita prezenta la motoarele Otto aspirate normal.

Edited by drw99, 13.04.2010 @ 10:10.


#54 cristian

cristian

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2013
  • Motorizarea:1.4 TSI CAXC

Posted 13.04.2010 @ 13:15

Cornel... si eu am patit o chestie urata cu un tir si de atunci practic ce am scris mai sus destul de des. Oricum, diferenta intre 1.4 75 si 100 e aproape nula, doar de putere, avand in vedere ca cel de 100 CP are 1 NM in plus fata de cel de 75 CP. Probabil un motor de cilindree mai mare sau un motor turbo s-ar fi comportat altfel. Sunt ok si astea aspirate care le avem, insa trebuie sa anticipezi totul cu ceva timp inainte.

#55 yokohama

yokohama
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:1.6 - AUS

Posted 20.04.2010 @ 17:24

Am avut o Cordoba 2006 cu motorul de 1.4 - 101cp, si am fost extrem de multumit de el, pacat ca a trebuit sa vand masina din motive financiare. Intradevar cum spunea cineva cu cateva posturi mai in urma, diferenta fata de cel de 75cp este in primul rand cuplul maxim pe care il ai undeva mai sus, la peste 4000 rpm. In rest diferenta de cai putere se va simti de la treapta 3 in sus si la vit max, pentru simplul fapt ca este ceva mai lung in ture, cert este ca se simte aceasta diferenta DOAR daca motorul este dus sus in ture, si evident daca alimentezi cu benzina 100, sau cel putin cum am apucat sa o testez cu benzina de austria si germania vreo 2000 de km. Eu unul spun sincer, mare pacat ca nu mai exista acest motor in productie cu varianta de 101cp, era unul foarte reusit, si la fel ca orice 1.4 benzinar ieftin la intretinere. Diferenta aproape nula intre ele nu stiu daca se poate spune pentru ca e vorba totusi de 26cp diferenta care in cazuri extreme, ma refer la depasiri, ai mare nevoie de ei.

#56 jag

jag
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Seat
  • Model:Cordoba 2005 BBZ
  • Motorizarea:1.4 16v 100cp

Posted 01.10.2011 @ 03:12

pun aici un link cu multe detalii tehnice despre cordoba, totusi de motoare nu scrie mare lucru: http://www.netcarsho...t/2004-cordoba/

#57 vw golf 2001

vw golf 2001
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen / Seat
  • Model:Golf 4 / Ibiza
  • Motorizarea:1.9TDi / 1.4

Posted 11.10.2011 @ 16:43

Nu cred ca se poate spune ca diferenta intre 1.4 75 si cel de 101 este nula cum se spunea mai sus. Nu cred ca cei cu 75 cai viseaza la o viteza maxima de 198 cat am prins cu ea in linie dreapta. ca sa nu mai zic ca ibizele cu motorul asta au discuri pe spate deci o franare mult mai buna.

Edited by vw golf 2001, 11.10.2011 @ 16:59.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users