Jump to content


Photo

Siguranta Copiilor La Bord


  • Please log in to reply
74 replies to this topic

#1 Zorro Classic

Zorro Classic
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Altea XL Stylance 2008
  • Motorizarea:1.8 TSI 160CP

Posted 08.07.2008 @ 08:54

Deoarece am studiat problema in momentul in care a aparut un nou pasager la bord, propun ca pe acest topic sa adunam datele pe care le-am gasit legat de siguranta copiilor in masina. Informatii disparate mai sunt si pe alte topic-uri dar nu am gasit unul care sa stranga informatii din aceasta arie.
Incep eu cu ce am gasit (sursele sunt mai multe; in general cand am gasit chestii contradictorii sau vagi am ales-o pe cea mai putin periculoasa din punctul meu de vedere)

Reguli generale:

1. Despre locul copiilor in masina:
Copii stau numai pe locurile din spate! Este ilegal si extrem de periculos sa transportati copii sub 12 ani pe locurile din fata. Am vazut deseori copii mici tinuti in brate de parinti pe locurile din fata (inclusiv de sofer!!!) sau prinsi cu centura. Pentru inconstientii care fac asta: in cazul unui impact usor (la viteze foarte mici), il puteti strivi de bord.
Instinctul ne dicteaza sa ne protejam pe noi primii asa ca ii dai drumul din brate si se loveste serios de bord sau parbriz. Daca il bagi sub aceiasi centura cu tine poti sa-l rupi in doua, deci nu faceti tampenia sa-l puneti sub aceiasi centura cu voi. Inertia si greutatea unui adult il poate strivi pe copil chiar la socuri mici.
Copii mici (sub trei ani) stau obligatoriu in scaune speciale! Chiar si un scaun ieftin dar bine prins este mult mai eficient decat sa-l tina un adult in brate. In extremis, pe distante scurte, pot fi tinuti si in brate d eun adult.
Copii mai marisori (peste 3 ani) se tin cel putin pe inaltatoare speciale. Centura este pozitioanata pentru adulti si in cazul unui impact ii poate fractura coloana in zona gatului (pe site adac.de gasiti niste filmulete foarte edificatoare)
Nu lasati copii sa stea in picioare intre banchetele din fata. Daca nu credeti in clipul acela cu fetita care trece ca o ghiulea prin parbriz (era o campanie mai veche a politiei) sa stiti ca asta se intampla. Un prieten nu mai pleaca de pe loc pana nu are ambii copii bine prinsi in scaune deoarece cel mai mare a ajuns cu fata in casetofonul masinii la o frana mai brusca.
Si inca o chestie: invatati-va copilul sa stea in scaun de mic. Nu porniti masina pana copilul nu este asigurat corespunzator.

2. Despre airbaguri
Airbagurile sunt potential periculoase pentru toti copii. Datorita faptului ca socul lor este prea mare pentru copii este bine sa nu prea existe airbaguri active pe langa copil. Exceptie ar face airbagurile cortina.
Cel de fata (daca sunteti suficient de inconstienti sa plasati scaunul de copil in fata) trebuie obligatoriu dezactivat deoarece socul poate sa-l vatameze grav. La scaunele tip scoica (pentru bebelusi) airbagul il poate da peste cap, asa ca airbagul trebuie si in acest caz dezactivat.
Cele laterale pot, de asemenea sa-l loveasca destul de puternic pe copil. In situatia in care sta in scaun special sunt complet ineficiente si poate, prin socul lateral, mai mult sa-i duneze decat sa-l ajute.
Cel cortina e ok deoarece apara de cioburi iar prin modul in care se desface nu prea-l poate afecta pe copil.

3. Despre scaune.
Parerea mea este ca mai bine unul mai slab decat deloc.
Preturile pleaca de la 200-300 si ajung la 1000-1500 ron. Exista pe net topuri ale celor mai sigure (adac.de, test.de, de exemplu).
Cele mai bune sunt considerate la ora actuala cele izofix, mai ales daca au trei puncte de ancorare (2 pe sinele metalice si al treilea fie e un picior supliementar fie e o ancora speciala care se fixeaza pe bancheta). Dupa parerea mea sunt si cele mai comode deoarece se prind rapid si au diferite chestii care arata daca sunt prinse corect. Si nici nu afecteaza asa de mult bancheta, mai ales daca au si al treilea punct de sprijin (vezi modelele de la MaxiCosi, de exemplu).
In general se recomanda ca un scaun sa nu fie folosit mai mult de 4-5 ani deoarece se slabeste in timp (nu stiu ce sa spun desprea aceasta informatie, dar o gasesc pe mai toate siteurile cu scaune).
Repet, in ultima instanta orice scaun e mai bun decat nimic!

Despre alegerea scaunului:
E preferabil sa luati scaune specifice varstei, astfel:
- scaune scoica, fixate cu spatele in sensul de mers, pana pe la un an sau pana cand copilul are cam 10 kg. Se considera ca pana la aceasta varsta nu poate prelua fara riscuri efortul pe piept in momentul in care franati
- scaune de copii pana la 3 ani. Se fixeaza cu fata in sensul de mers
- scaune pentru copii de la 3 la 12 ani. Eventual se poate folosi un inaltator.
Ce am cumparat eu:
- pana la 1 an: MaxiCosi CabrioFix cu EasiFix
- de la un an: MaxiCosi PrioriFix
Urmatorul va fi probabil tot MaxiCosi.

Daca considerati ca sunt paranoic si ca voua nu vi se poate intampla va las placerea sa cautati prin statistici singuri sau ignorati ce am scris. Poate sunt cuvinte mari: voi sunteti raspunzatori de viata copilului, si legal si moral.
Eu sunt socat cand vad parinti inconstienti care in prostia lor le pun copiilor viata in pericol. Daca faceti parte dintre ei nu-mi cer scuze, ca nu meritati!

Edited by Zorro Classic, 08.07.2008 @ 09:04.


#2 X-Ecutor

X-Ecutor

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza | Leon
  • Motorizarea:AZQ | BLS

Posted 08.07.2008 @ 09:17

Salut initiativa ta de a deschide acest topic cred ca ar merge si sticky undeva la discutii generale.
Zilele trecute lautrec se intreba pe aria seat de acelasi lucruri si mi-am dat seama ca nu stiu nimic despre ce pot face airbag-urile copiilor.

Am sa dau quote si la postul lui lautrec aici:

Tocmai mi-am comandat un toledo si am fost f suparat cand am vazut ca pe lista de optionale erau si airbagurile laterale spate iar eu am luat o masina fara ele (de pe stoc dupa ce i-am precizat clar tipei de acolo ca vreau maxim de airbaguri si apoi povestim despre restul dotarilor). dupa ce am observat am mers la dealer si nu am gasit nici un toledo disponibil la nici un dealer din tara, cu nici o motorizate si nici un nicvel de echipare care sa aiba si airbagurile astea. deci singura solutie e era putin fortata, blocarea demersurilor pt leasing si asteptarea pe comanda pana in septembrie.

afirmatia de mai sus ma mai consoleaza dar sigur e asa? mentionez ca am un copil de sub doi ani si altul pe drum. ma gandeam in primul si in primul rand la siguranta lor iar pt asta nu e mult sa astept 2 luni si sa dau 250 de euro in plus. masina are airbaguri frontale, laterale sofer si pasager si cortina.



Concluzia ar fi ca in spate sa ai numai airbag-uri tip cortina dupa sfatul lui Zorro Classic.

#3 Zorro Classic

Zorro Classic
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Altea XL Stylance 2008
  • Motorizarea:1.8 TSI 160CP

Posted 08.07.2008 @ 09:33

Din nefericire sunt reportate destul de multe cazuri de copii care au fost afectati de airbagul lateral chiar daca erau corect amplasati in scaun. Aceasta afecteaza in mod special zona capului, provocand fracturi sau leziuni ale creierului in momentul in care loveste copilul.
Repet, tineti copilul cat mai departe de airbag, mai ales pana la varsta de 12 ani, deoarece corpul acestuia nu poate prelua forta cu care acesta explodeaza.

#4 Zorro Classic

Zorro Classic
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Altea XL Stylance 2008
  • Motorizarea:1.8 TSI 160CP

Posted 08.07.2008 @ 09:53

Inca o chestie legata de copii (ma rog, viitori): conform legii, femeile in stare vizibila de graviditate sunt exceptate de la obligativitatea purtarii centurii.
O enormitate mai mare nici ca puteau naste: in situatia in care mama sufera un accident si nu are centura pusa este mult mai supusa riscului si, indirect, starea aia vizibila de graviditate e pusa in mare pericol, mult mai mare decat cel dat de centura. Probabil ca politistii gandesc altfel decat doctorii, deoarece rolul centurii este de a proteja pasagerii nu de a fi un articol estetic sau motiv de amenda pentru politisti. Daca mama pateste ceva sarcina sigur pateste si ea ceva.

#5 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 DSG 2007
  • Motorizarea:1,9 TDI 1xx CP

Posted 08.07.2008 @ 11:16

piticul meu sta in asa ceva si l-am ales atit dpdv functional cit si financiar.
Un adevarat exemplu de mama responsabila l-am dat anul trecut, pe un alt topic:

...am vazut mamica la volan si copilasul in scutece pus ca o marfa pe bancheta spate...



#6 alteacupra

alteacupra

    Moderator

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Seat Altea
  • Model:Stylance 5P 2005(BLR)
  • Motorizarea:2.0 FSI 150 CP

Posted 08.07.2008 @ 11:56

@Zorro Classic
Femeile gravide pot purta centura de siguranta indiferent de stadiul in care se afla si indiferent de ce spune legea.Sotia mea a purtat centura fara probleme si in ultima zi in care juniorul nostru s-a nascut.Este chiar si in manualul masinii un capitol pe aceasta tema.
Cat despre copii si airbag,depinde unde pozitionati scunul copilului:in dreapta soferului atunci dezactivati airbag-ul si se recomanda montatrea scaunului cu spatele catre bordul masinii sau in spate,pe bancheta,atunci recomandabil ar fi pe partea dreapta,deoarece s-a constatat ca acea zona(spate-dreapta) a suferit cele mai putine impacturi in accidente.Eu personal nu cred ca airbag-ul cortina poate lovi copilul aflat in scaun iar daca se intampla este un defect de proiectare sau unul de constructie;bine inteles celora care au frica de aceasta cortina pot pozitiona scaunul copilului pe bancheta in mijloc daca centura este una cu sistem de prindere in 3 puncte(ca si cele laterale) nu doar la nivelul abdomenului.
Mai este important ca scaunul copilului sa aibe protectie laterala,adica nu neaparat sa protejeze copilul de airbag ci de un soc in caz de accident.Cum actionam in aceste cazuri ramane la alegerea fiecaruia.
PS:Nu cred ca atunci cand sau motat aceste airbag-uri nu s-au luat in calcul aceste situatii de catre fabricant.

#7 lautrec

lautrec
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Seat
  • Model:toledo stylance 2008
  • Motorizarea:1,9 TDI 105 CP

Posted 08.07.2008 @ 13:33

eu am inteles, mersi de lamuriri.

zorro spunea ca airbagurile cortina protejeaza si sunt contraindicate cele laterale.

#8 Zorro Classic

Zorro Classic
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Altea XL Stylance 2008
  • Motorizarea:1.8 TSI 160CP

Posted 08.07.2008 @ 15:14

Airbagul cortina e ok si chiar e recomandabil. Se deschide departe de copil.
Cel lateral (side airbag) este periculos pentru copii.
Eu nu am gasit nicaieri obligatii despre cum sa folosesti airbagurile impreuna cu copii si doar recomandari bazate pe cazuri si statistici.
De exemplu citeste aici.

Edited by Zorro Classic, 08.07.2008 @ 15:25.


#9 gogu40

gogu40
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat Altea XL
  • Model:Sport-Up DSG 2007
  • Motorizarea:2.0TDI 140CP

Posted 08.07.2008 @ 19:48

""Ma tot gandesc insa de vreo citiva ani la un lucru: (am calatorit foarte mult si drumuri f. lungi in strainatate cu sotia si copilul) in ciuda legii, ce te faci daca copilul este incapatinat, sau pur si simplu dupa vreo 6-7 ore de stat in scaunel, sau din oricare alt motiv, nu vrea sa stea in scaunel cu centura pusa? Eu unul ma ingrozesc cind vad un copil zburdind prin masina, sau in picioare intre scaunele din fata...copilul meu face de multe ori la fel... cind este cu mine in masina merg de N-shpe ori mai prudent decit in mod normal. Daca ar exista optiune airbag central sau de undeva dintre scaunele din fata, as lua-o bucuros. Am mai vazut si reclama aia la televizor cu fetita care zboara prin parbriz... ingrozitor

Daca exista sisteme de protectie pt astfel de situatii, imi cer scuze pt. nestiinta, si sint nerabdator sa aflu cit mai multe. Va rog doar nu invocati legea care ma obliga sa priponesc copilul in scaunel - in general sta, dar dupa nishte ore de drum...""



Felicitari Zorro!

Iata ce am postat cu ceva timp in urma pe topicul cu securitatea activa si pasiva. Fetita noastra are 9 ani, i-am cumparat scaunelele potrivite fiecarei etape ale dezvoltarii ei, si le-a folosit saracuta (la drumuri lungi nu e tocmai usor nici pt. copil).

Problemele sunt diferite, in functie de varsta copilului, dupa cum am scris noi suntem acum la faza cu stat citeodata in picioare intre scaunele din fata. Intrucat nu exista alternativa tehnica, cel mai bun sistem de protectie intr-un astfel de caz este vestitul articol "adaptarea vitezei pana la evitarea oricarui pericol"...si cum spuneam mai sus, desi conduc preponderent prudent, in cazul aratat acul vitezometrului pierde din "altitudine" si atentia la trafic creste x2.

Fabricantii ar trebui sa puna si la airbag-ul lateral optiunea de dezactivare, daca este atat de periculos. In toate tarile pe care le-am vizitat, toate scaunelele erau plasate la portiere.

As vrea sa scriu mai multe, din pacate nu am timp acum. Inca odata felicitari pt. deschiderea topicului, felicitari in avans si tie, X-Ecutor, daca il vei face sticky!

Salutari tuturor

#10 horgarban

horgarban

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Combi, 6Y - 2003
  • Motorizarea:1,9 SDI - ASY

Posted 09.07.2008 @ 06:40

Eu am flosit pentru copil scaunele corespunzatoare varstei sau greutatii. Am avut cred ca 3 scaune in total.
Acum e ditamai girafa .. are cam 1.5 m si poate sta numai cu centura pe locurile din spate.
La 3 ani am fost cu ea in Suedia. A stat tot drumul (peste 7000 km - dus intors) in scaun.
Chiar daca a mai marait .. a inteles ca nu se da jos din scaun. Evident, a trebui sa opresc destul de des masina pt ... dezmorteala noastra si a copilului.
Dar astea sunt .. neplacerile la care ne inhamam cand luam asemenea decizii. Nu trebuie sa ne suparam pe el, ci sa-l facem sa constientizeze ca altfel nu se poate. Acum nu merge fara centura, chiar daca mai vocifereaza.

#11 godoroja

godoroja
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:BMW
  • Model:X5 2013
  • Motorizarea:4.0d

Posted 09.07.2008 @ 12:54

nici a mea nu comenteaza, sta in scaun. Am avut scoica chicco parca si apoi am luat chicco zenith, al 2-lea scaun. Urmeaza sa cumpar varianta 3, si ultimul, cel mare, in care va sta mult timp de-acum inainte.

#12 Zorro Classic

Zorro Classic
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Altea XL Stylance 2008
  • Motorizarea:1.8 TSI 160CP

Posted 09.07.2008 @ 13:02

Tabele cu teste scaune adac.de:
2008
2007

#13 alteacupra

alteacupra

    Moderator

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Seat Altea
  • Model:Stylance 5P 2005(BLR)
  • Motorizarea:2.0 FSI 150 CP

Posted 11.07.2008 @ 01:57

Noi il avem momentan pe Cybex Solution S+ negru/gri face toti banii,insa nu pretul e problema ci sursa de unde il achizitionam.Cel putin in TM nu am gasit un magazin serios cu scaune de copii,a trebuit sa-l cumpar de afara;o alternativa ar mai fi si ebay.

#14 AUTOBOOM

AUTOBOOM
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF V
  • Motorizarea:1.4 TFSI 122 CP

Posted 05.10.2008 @ 08:03

Salut,

Eu sunt in asteptarea primului copil( in februarie se va naste). Multumesc pentru aceste informatii. Sa inteleg ca chicco si MaxiCosi sunt cele mai bune scaune pentru copii?

#15 Gigianu

Gigianu
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 BKC 2006 CL
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 08.10.2008 @ 15:01

Depinde.... Juniorul meu are un anisor, i-am luat in Iunie anu asta de la Bebe Confort un Iseo ISOFIX am dat 1000 lei (link-ul mai jos) si sunt multumit de el,....

http://www.bebeconfo...seos_isofix.htm

#16 florinmacri

florinmacri
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:passat b5.5,AWX-2004
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP

Posted 09.10.2008 @ 15:19

Salut!
Vad ca s-a tot vorbit de diverse tipuri de scaune pentru copii. Si eu am 2 copii unul de 3 ani si cealalta de 4luni, SA TRAIASCA LA TOATA LUMEA! Am un scaunel no name care nu se prinde de nimic, se aseaza pur si simplu pe bancheta si se imobilizeaza cu centura. Mi s-a parut cam suspect de la inceput (primit cadou - probabil cel mai ieftin ;) ) si ca atare nu prea l-am folosit. Nici copilul cel mare nu prea sta in el nici la un drum de 3 ore daramite mai mult!
In schimb nu de mult mi-am luat o alta masina, VW Passat Comfortline Family, care are bancheta din spate separata in 3. Pe partile laterale exista obtiunea de a micsora locul transformind-ul in scaunel de copii. Ce parere aveti, sunt de folosit sau de ignorat?

#17 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 DSG 2007
  • Motorizarea:1,9 TDI 1xx CP

Posted 09.10.2008 @ 15:26

modificarea scaunelor se face prin ridicarea sezutului? stiu ca vazusem niste poze cu acest sistem, care cred ca este bun pentru piticul cel mare

multe scaunele au sistem de prindere cu centura si nu cred ca asta e cauza pentru care sint mai scumpe sau mai ieftine ;)

#18 Gigianu

Gigianu
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 BKC 2006 CL
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 09.10.2008 @ 15:45

florinmacri: si eu am un Comfortline 9 vezi semnatura)si nu am observat "optiunea de a micsora locul transformind-ul in scaunel de copii". Poti sa pui niste poze te rog?

Mersi

#19 florinmacri

florinmacri
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:passat b5.5,AWX-2004
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP

Posted 09.10.2008 @ 18:15

@gigianu : voi incerca sa pun niste poze maine, desi cu aparatul foto pozele ies cu rezolutie mare si nu am program de micsorare, daca ai vreo idee....doar cu telefonul dar se vede cam nasol.
@dragosr : ridicarea se face dupa cum ai spus, adica a sezutului.

Edited by florinmacri, 09.10.2008 @ 19:12.


#20 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 DSG 2007
  • Motorizarea:1,9 TDI 1xx CP

Posted 09.10.2008 @ 18:51

mda, scleroza actioneaza:D
luat de pe site-ul oficial:

Scaune integrate pentru copii
Aceste scaune sunt concepute pentru copii cu o greutate cuprinsă ntre 1536 kg. Acestea se află pe locurile exterioare ale banchetei din spate. Dacă optaţi pentru un singur scaun integrat pentru copii, acesta se va afla pe latura din dreapta a banchetei din spate. Un simplu mner este suficient pentru rabatarea acestor scaune. Suporţii laterali ai scaunelor pot fi reglaţi şi garantează stabilitatea optimă a micilor pasageri. O siguranţă superioară este oferită de tetierele laterale. Incorporate n tetiere, acestea sunt utilizate ca element suplimentat de susţinere pentru corpul copiilor.

Attached Files






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users