Jump to content


Photo

Turbina+intercooler De Arl 150cp Pe Axr 100cp?


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 cristi_sd

cristi_sd
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:seat
  • Model:leon 1M 2006
  • Motorizarea:1.9 TDI 100CP

Posted 23.06.2008 @ 22:35

M-am hotarat ca in viitorul apropiat sa ma ocup si de motorul masinii mele, care in afara de chip nu a mai primit nimic pana acum si s-ar cam simti nevoia.
In primul rand, vreau sa va spun ca sunt incepator si ii rog pe cei mai care se pricep mai bine sa ma corecteze si sa-mi dea si mie sfaturi, ca de aia am facut acest topic.
Deci din cat am vazut eu -> http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_Len ,motorizarile de pe leon 1M 1.9TDI Pd sunt: 100cp/240Nm/AXR (cum am si eu pe masina mea), 130cp/310Nm/ASZ si 150cp/320Nm/ARL si din ce am auzit si eu ARL este o evolutie din TDIul de 115CP. Au facut 101 si 130CP. La ceva timp s-a scos si acest 150CP pe GTI TDI, Bora, Leon/Toledo. Daca nu ma insel, intercoolerul la masina mea este asta: Posted Image, iar la ARL avem intercooler mare montat central si injectoarele sunt comune cu motorul ASZ 130cp.
Turbina de pe motorul meu cred ca este VNT15 iar cea de pe ARL 150 cred ca VNT17. Intrebarile mele ar fi:
-merge sa pun terbina VNT17 si FMIC-ul de pe ARL pe masina mea? ( ca injectoarele mai mult ca sigur, nu?)
-aceeasi intrebare si pt ambreiaj (eu am gasit placa+disc Sachs Performance ce rezista pana la un cuplu de 325NM, dar cu un disc cu ferodouri sinterizate de la alt furnizor, pt ca Sachs nu face sinterizate pentru acest model, placa ar rezista pana la 385 NM, credeti ca daca as reusi sa fac modificarile de mai sus, cuplul ar fi mai mare?)

#2 Beshcu

Beshcu
  • Oraş:Alexandria
  • Maşina:BMW
  • Model:745i
  • Motorizarea:4.4i 333cp

Posted 23.06.2008 @ 22:41

Stai ca nu inteleg... CUm adica ai gasit disc care rezista pana la 325? Eu am ~380nm pe masina si am ambreiajul original. (AJM). Un ARL are cuplul peste 380 zic eu...

#3 lau090

lau090
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Vw
  • Model:Bora Variant
  • Motorizarea:1.9 Tdi PD

Posted 23.06.2008 @ 23:13

ARL-ul are doar 320 NM stock.

#4 cristi_sd

cristi_sd
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:seat
  • Model:leon 1M 2006
  • Motorizarea:1.9 TDI 100CP

Posted 24.06.2008 @ 05:36

ARL-ul are doar 320 NM stock.

Corect, dupa cum am scris si eu mai sus. Tu nu ai cum sa ai 380Nm, ai 285 sau 310Nm stock --> http://www.madabout-.../kb.php?aid=240
In al doilea rand, din ce am auzit si eu, ambreiajul cum am si eu pe masina nu rezista daca mai creste cuplul, eu deja am aproape 300Nm numai din chip.

#5 Alextz

Alextz

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia Tour 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI ALH

Posted 24.06.2008 @ 06:37

1. Turbina poti sa o pui fara probleme, denumirea ei fiind 1749VB, tu avand pe masina 1749V.
2. Cu intercoolerul la fel il vei putea pune, dar vei avea nevoie de bani,piese si de multa rabdare. Iti trebuie toata tubulatura de la ARL, tragerul fata de la Leon Cupra TDI si intercoolerul care este ieftin. Nu cred ca merita sa faci asa ceva cand ai optiuni aftermarket mult mai bune.
3. Acum ca ai putere, ai si suspensie sa pui toata puterea pe sosea? Si daca ai suspensie....frane ai? Daca raspunsul este nu....mai bine iti iei de banii astia frane+suspensie si castigi mai mult decat daca ai avea 180cp si nu ai avea cum sa-i pui pe sosea.
4. Injectoarele se pot schimba fara probleme intre ASZ,ARL si ATD,AXR.

#6 Bogdan_wrc

Bogdan_wrc

    Membru Senior

  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:Audi
  • Model:S3 8L 2001
  • Motorizarea:1.8T 209 CP AMK

Posted 24.06.2008 @ 07:46

plus de asta, intercoolerul de ARL este f mare. eu cand am vrut sa il montez la fostul Golf, mi s-a spus sa masor f bine daca intra dupa bara fata, fara sa fie nevoie sa tai din ea .

sunt perfect de acord cu Alextz la punctul 3.

pe langa asta va mai trebui un soft capabil sa gestioneze noile componente.

2. as mai adauga ca de multe ori tubulatura unui intercooler poate ajunge chiar la acelasi pret cu intercoolerul.

#7 cristianionut

cristianionut
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:TDIpd

Posted 24.06.2008 @ 08:47

Eu am avut turbina kkk si acum am VNT 17.La motor AXR.Sa modificat o chestie mica in rest galeria a venit la fel.Prin urmare acum pot modifica puterea motorului de la 101 la 115 chiar 120 CP dar am si repercursiuni:
-frine trebuie mai bune
-suspensii
-uzura turbinei este mai mare (asa spunea mecanicul)
-injectoare noi alt tip
-alt intercooler
cam ce au spus si predecesorii.
E adevarat ca scazut turatia la care intra acum este 1600 fata de 1900 inainte.As cipui masina dar doar pentru a reduce turatia la care intra turbina pe la 1400, dar nu stiu daca se poate.
Ca o concluzie prefer sa folosesc bani exclusiv la mentenanta cu piese de top si sa ma bucur de cei 101 cai in continuare decit un tuning care sincer sa fiu nu am garantia unei reusite.

Edited by cristianionut, 24.06.2008 @ 08:47.


#8 Alextz

Alextz

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia Tour 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI ALH

Posted 24.06.2008 @ 09:47

1. La tine problema e actuatorul, daca turbina furnizeaza presiune mai rapid decat trebuie.
2. Pentru o marire de la 101 ->130cp nu iti trebuie alte injectoare.
3. FMIC sau SMIC nu ofera o crestere de putere. Ele doar te ajuta sa tii puterea mai mult timp eliminand heatsoak. Asa ca daca intercoolerul stock tine presiunea ceruta (dar nu cred ca tin furtunele) poti sa-i bagi si 2 bari, dar o sa ai puterea maxima doar 1 minut ca in rest temperatura aerului care intra in motor va fii foarte mare.
4. Ce VNT17 ai? Ca sunt multe versiuni.

#9 cristi_sd

cristi_sd
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:seat
  • Model:leon 1M 2006
  • Motorizarea:1.9 TDI 100CP

Posted 24.06.2008 @ 20:34

1. Turbina poti sa o pui fara probleme, denumirea ei fiind 1749VB, tu avand pe masina 1749V.
2. Cu intercoolerul la fel il vei putea pune, dar vei avea nevoie de bani,piese si de multa rabdare. Iti trebuie toata tubulatura de la ARL, tragerul fata de la Leon Cupra TDI si intercoolerul care este ieftin. Nu cred ca merita sa faci asa ceva cand ai optiuni aftermarket mult mai bune.
3. Acum ca ai putere, ai si suspensie sa pui toata puterea pe sosea? Si daca ai suspensie....frane ai? Daca raspunsul este nu....mai bine iti iei de banii astia frane+suspensie si castigi mai mult decat daca ai avea 180cp si nu ai avea cum sa-i pui pe sosea.
4. Injectoarele se pot schimba fara probleme intre ASZ,ARL si ATD,AXR.

Mda, deci sfatul tau ar fi sa ma ocup intai de frane si de suspensie, nu? Eu ma gandeam sa-mi schimb franele, ori unele sport pe dimensiunea actuala, ori unele cu diametru mai mare, daca voi avea bani (oare merge sist de franare de la ASZ, ARL? ca poate gasesc sh) suspensia sa o las asa, ca momentan am arcuri Koni -35/35 abia montate si cand se vor duce amortizoarele originale (am auzit ca se duc mai repede daca schimbi arcurile), sa le schimb cu o suspensie koni sau KW reglabila pe inaltime si duritate. In al doilea rand, ai zis ca nu merita un intercooler de pe ARL, ci mai bine unul aftermarket. Intrebarea mea ar fi: cum aflu ce dimensiune imi trebuie mie si unde as putea gasi?

#10 Alextz

Alextz

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia Tour 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI ALH

Posted 24.06.2008 @ 22:11

Eu unul as schimba prima data franele cu unele de TT Fwd sau Cupra am impresia 312mm pe fata. Daca ai ghinionul sa ai frane FSII si discuri de 280mm, trebuie sa schimbi si rulmentii si butucul fata de la roata, si mai dai si pe alea bani. Oricum niste frane de 312mm pe fata te opresc fara probleme.
As pune un SMIC in loc de FMIC la tine, dar unul mai mare adica ceva gen Eurojet, Tyrolsport sau BoostFactory. Cauta numele + SMIC pe google si o sa vezi despre ce vorbesc, mai ales ca unele au si teste adaugate.

Dar parerea mea e ca daca pui o suspensie adevarata + frane masina ti se va parea total altfel.

#11 Swat Cat

Swat Cat
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat; Audi
  • Model:Leon 2001; S3 8L
  • Motorizarea:1.9TDi ASV; AMK

Posted 24.06.2008 @ 23:34

vezi sa tii cont de o chestie..... cati km are motoru si cat vrei sa mai mergi cu el :))

de la 105 la 180+ e diferenta mare.... mai ales la pistoane...s-ar putea sa te trezesti cu pistoanele coapte ... :offtopic:



++++ la frane vagu sta foarte bine....gandestete la jante late si cauciucuri bune.... ca o sa stai pe loc la puterea aia....si la franare invers

Edited by Swat Cat, 24.06.2008 @ 23:36.


#12 Bogdan_wrc

Bogdan_wrc

    Membru Senior

  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:Audi
  • Model:S3 8L 2001
  • Motorizarea:1.8T 209 CP AMK

Posted 25.06.2008 @ 07:33

Swat, tin sa te contrazic, nu sta chiar asa bine VAG la frane. de exemplu la mine, problema e cunoscuta in toata lumea, la fel si la unele golfuri. plus ca toti care fac un upgrade serios la motor, si fac treaba asta in cunostiinta de cauza, umbla neaparat si la frane. e logic.

eu as alege schimbarea lor. si ma indoiesc ca de la 105 la 180 sa fie asa mare probleme la pistoane. 5TORM a plecat de la 110 CP la leon 1P si are peste 220 acum si nu stiu sa fi schimbat pistoanele. la fel zGB de la 130 la peste 230 si la fel nu au fost probleme.

Alextz, sigur si TT FWD are tot 312 ? ca si eu tot 312 am acum.

pentru intercooler, as alege totusi un FMIC< si l-as contacta pe userul 5TORM sa vad ce dimensiune mi-ar da si el mi-ar putea sugerea si de unde sa iau.

#13 Alextz

Alextz

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia Tour 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI ALH

Posted 25.06.2008 @ 08:59

Frane

Oricum cu 312 pe fata si placute + discuri de calitate ar trebui sa te opresti. Daca nu.....Tarox,Brembo, AP Racing iti vor da ceea ce cauti.

#14 5TORM

5TORM

    Comerciant

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat/Leon/ASV
  • Model:Seat/Leon/ASV
  • Motorizarea:110cp

Posted 26.06.2008 @ 01:49

@bogdan vezi ca am leon 1m nu induce lumea in eroare da???:) joke.
@cristi_sd motorul tau nu are legatura cu asz/arl intradevar sunt ambele PD dar atat in rest majoritatea componentelor sunt schimbate .Daca vrei sa iti pui intercooler de arl o sa te cam chinui din cauza locului si in plus traseul la turbo e diferit putin.

#15 Bogdan_wrc

Bogdan_wrc

    Membru Senior

  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:Audi
  • Model:S3 8L 2001
  • Motorizarea:1.8T 209 CP AMK

Posted 26.06.2008 @ 07:55

ma scuzi varule, leon 1 (M) am vrut sa spun.dar mereu incurc. P cu M. :icon_thumright: oricum, ideea s-a inteles.

#16 cristi_sd

cristi_sd
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:seat
  • Model:leon 1M 2006
  • Motorizarea:1.9 TDI 100CP

Posted 28.06.2008 @ 06:47

@cristi_sd motorul tau nu are legatura cu asz/arl intradevar sunt ambele PD dar atat in rest majoritatea componentelor sunt schimbate .Daca vrei sa iti pui intercooler de arl o sa te cam chinui din cauza locului si in plus traseul la turbo e diferit putin.


Da? Oricum parerea mea e ca daca nu vreau sa trec de 200cp, eu zic ca nu-mi trebuie neaparat FMIC, un SMIC cred ca mi-ar ajunge, plus ca nu prea am unde sa-l pun. Tocmai m-am uitat ieri la masina, cu avantajul ca am bara data jos pt vopsit si am putut sa vad exact intercoolerul, este identic cu cel de aici: http://forums.vwvort...read?id=3543934 , dar vad ca cei de la eurojet nu au SMIC pt 1.9TDI: http://www.eurojetra.../home.php?cat=2 .

Ar ramane atunci intre http://www.tyrolspor...a...ent=67&pg=1 , desi nu stiu ce model mi-e bun de aici, cred ca cel pt golf 4/jetta '03-'05 si http://boostfactory....;products_id=77 , iar aici cu mentiunea ca vad 2 modele in poze si nu stiu care mi s-ar potrivi. Pt montarea unui astfel de intercoolet mai trebuie schimbate si furtunele sau sunt 'bolt on' ? Astept si parerile voastre.

Frane

Oricum cu 312 pe fata si placute + discuri de calitate ar trebui sa te opresti. Daca nu.....Tarox,Brembo, AP Racing iti vor da ceea ce cauti.


Wow, ce preturi au astia de la Brembo http://www.tyrolspor...a...ent=64&pg=1

#17 Beshcu

Beshcu
  • Oraş:Alexandria
  • Maşina:BMW
  • Model:745i
  • Motorizarea:4.4i 333cp

Posted 28.06.2008 @ 07:21

Tu nu ai cum sa ai 380Nm, ai 285 sau 310Nm stock -->
In al doilea rand, din ce am auzit si eu, ambreiajul cum am si eu pe masina nu rezista daca mai creste cuplul, eu deja am aproape 300Nm numai din chip.

Cristi, citeste mai bine!! Nu exista AJM cu 310!!! Ala e AUY! Eu am zis ca am 380 din cauza la chip...Masina are (avea) :) stock 285..... Nu fa confuzie intre AJM si AUY

#18 Alextz

Alextz

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia Tour 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI ALH

Posted 28.06.2008 @ 10:19

Nu iti trebuie initial Brembo sau Tarox, doar niste frane originale pe 312 mm de la TT FWD. Pui discuri Tarox G88 + DS2500 si te opresti fara nici cea mai mica problema.
Cred ca tot setup-ul este 1000E. Conteaza si de unde iei piesele, iar discurile si placutele le iei noi oricum. Nu uita ca daca ai discuri de 280mm iti trebuie si fuzeta si rulmentul de la G4 GTI.

#19 5TORM

5TORM

    Comerciant

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat/Leon/ASV
  • Model:Seat/Leon/ASV
  • Motorizarea:110cp

Posted 28.06.2008 @ 23:35

@cristi_sd smic e bun daca temperatura de afara nu depaseste 30 de grade!,intradevar raceste mai bine ca un fmic doar daca temperatura de afara este sub 30 de grade,desi diferenta e de doar cateva grade intre fmic si smic.Avantajul principal la smic este traseul scurt,asta inseamna lag minim,dar si daca pui un fmic si stii ce trebuie sa faci o sa ai lag mic.
Eu zic ca nu are rost sa te complici la banii aia iti iei fmic cu tot cu pipeing,cu cat mai mare cu atat mai bine,desi tre sa respecti anumite rapoarte.Eu am 520x22x63 si la 30 de grade afara temperatura pe tevaraie e de 33 de grade eu zic ca e destul de bine!
Daca vrei sa faci o treaba buna eu zic sa schimbi si furtunele evident,oricum astea originale au tendinta de a crapa sooner or later.

#20 cristi_sd

cristi_sd
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:seat
  • Model:leon 1M 2006
  • Motorizarea:1.9 TDI 100CP

Posted 29.06.2008 @ 13:49

http://forums.vwvort...=1977160&page=1 vad ca toti lauda SMIC Tyrol, in acest caz era pt 1.8T, dar presupun ca e la fel de bun si cel pt 1.9TDI.

@cristi_sd smic e bun daca temperatura de afara nu depaseste 30 de grade!,intradevar raceste mai bine ca un fmic doar daca temperatura de afara este sub 30 de grade,desi diferenta e de doar cateva grade intre fmic si smic.Avantajul principal la smic este traseul scurt,asta inseamna lag minim,dar si daca pui un fmic si stii ce trebuie sa faci o sa ai lag mic.
Eu zic ca nu are rost sa te complici la banii aia iti iei fmic cu tot cu pipeing,cu cat mai mare cu atat mai bine,desi tre sa respecti anumite rapoarte.Eu am 520x22x63 si la 30 de grade afara temperatura pe tevaraie e de 33 de grade eu zic ca e destul de bine!
Daca vrei sa faci o treaba buna eu zic sa schimbi si furtunele evident,oricum astea originale au tendinta de a crapa sooner or later.


Ciprian, din ce spui tu, clar cel mai bine merita un fmic, numai ca pt mine asta e solutia cea mai grea, ca nu ma pricep si sunt multe de luat in calcul- cum gasesc marimea potrivita, montajul (sincer, m-am uitat si mi se pare ca nu are loc niciunul fara sa tai din bara) nu stiu unde si daca imi fac aia treaba buna sau nu..., asa fmic era deja dimensionat si relativ usor de montat. Poate imi dai te rog si mie un PM de unde l-ai luat, unde l-ai montat...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users