Jump to content


Photo

Passat B6 Cu Motor Diesel 2.0 Tdi Cr (common-rail)


  • Please log in to reply
474 replies to this topic

#1 c_liviu

c_liviu
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:volkswagen
  • Model:passat B6
  • Motorizarea:2.0TDi CR 140CP

Posted 02.04.2008 @ 08:57

Propun deschiderea unui nou topic pentru noul motor ce echipeaza Passat-ul B6. De cateva zile am intrat in posesia masinii din semnatura si deoarece sunt in primii zece din Romania cu acest motor va trebui sa-i fac omologarea. Principalele date tehnice, conform manualului, pentru noul motor common-rail 2.0TDI CR 103kW, care echipeaza Passat B6 editia 01.2008 sunt urmatoarele:
Putere 103kW la 4200 / min
Cuplu maxim 320 Nm la 1750 / min
Consum 7,2 / 4,6 / 5,6 mixt si respectiv 7,5 / 4,8 / 5,8 mixt (pentru varianta cu filtru de particule)
Accelerare 0 - 100 9,8 sec.

#2 Velocity_Warrior

Velocity_Warrior
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:VW
  • Model:Passat CL '08
  • Motorizarea:1.4 TSI 122 CP

Posted 02.04.2008 @ 10:35

c_liviu - bine ai venit pe forum. S-o stapanesti sanatos masinuta si te asteptam cu poze si impresii pe aria "Masina mea".
Te asteptam si la intalnirile membrilor forumului din Galati. Detalii gasesti mai jos:
http://vwforum.vwfor...o...&start=1460

Am inteles ca tehnologia Common Rail pe motoarele TDI este de prima generatie :) , pe cand alti producatori au generatii avansate.
Avantaje sunt si cred ca sunt destul de importante fata de vechea motorizare 2.0 TDI; consum mai mic, sprint mai bun pana la 100 km/h, etc.
Inca o chestie ar fi ca acceleratia e mult mai liniara dar nu stiu cum s-o cataloghez avantaj sau dezavantaj. Adica nu mai exista acel micut turbo-lag. Poate gresesc, va rog sa ma corectati :lol:

Sa ne tii la curent despre comportamentul motorului si a masinii.
Sanatate

Edited by Velocity_Warrior, 02.04.2008 @ 10:59.




#3 Leutz

Leutz
  • Oraş:Paşcani
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia
  • Motorizarea:1.4 16v 74kw

Posted 02.04.2008 @ 10:45

Ne poti pune parerea ta in legatura cu acest tip de motor ? o mica comparatie intre acest motor si cel TDI "clasic" ... in rest sa o :) cu placere si fara evenimente neplacute :lol:

#4 CT 10 VWP

CT 10 VWP
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:B6 2008 CL
  • Motorizarea:TDI

Posted 02.04.2008 @ 11:20

FELICITARI pentru masina! :P

LIVIU, ma gandesc ca ar trebui sa pui tu primul ceva impresii legate de motorizarea aceasta noua...cum ti se pare tie din toate punctele de vedere (EXCEPTAND CE SPUNE MANUALUL). Asa vom avea si noi (cei cu alte tipuri de motorizari) cateva detalii despre ce inseamna sa conduci un passat cu CR si astfel sa ne imbogatim cunostintele :D , iar cei ce au deja CR vor putea sa compare ce cred ei, cu ce postezi tu.

DRIVE SAFE! :lol:

Edited by CT 10 VWP, 02.04.2008 @ 11:21.


#5 Paul_L

Paul_L
  • Oraş:Câmpina
  • Maşina:VW Passat variant
  • Model:B6 CL DSG
  • Motorizarea:2.0 TDI 170cp

Posted 02.04.2008 @ 15:26

Poate cineva sa puna datele corespondente de la PD 140hp? Sa facem o comparatie. Pina una alta puterea e de 138 cp si performantele nu sunt impresionante

#6 Andrei2000

Andrei2000
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 02.04.2008 @ 19:30

Detaliile tehnice de la 2.0 TDI PD sunt:

Cilindree (L/cm3) 2,0 / 1968
Alezaj / Cursa (mm) 81 / 95,5
putere max., kW (CP) la 1/min 140
Cuplu motor max., Nm la 1/min 320 / 1750
Rapot de comprimare 18,5
Norma de poluare EURO 4
Alternator, A/Baterie, A(Ah)
Cutie de viteze manuala 140 / 330 (61)
Cutie automata/tiptronic 140 / 330 (61)
Carburant motorina
Consum carburant combinat, l/100 Km
Cutie de viteze manuala 5,9 - 6,0
Cutie automata/tiptronic 6,4 - 6,6
Capacitate rezervor carburant (l) ca. 70
Cutie de viteze C utie manuala cu 6 trepte
Emisii CO2, g/km
Cutie de viteze manuala 159 - 162
Cutie automata/tiptronic 173 - 178
Timp accelerare de la 0-80 / 0-100 km/h, s
Cutie de viteze manuala 6,9 / 9,8
Cutie automata/tiptronic 6,9 / 9,8
Viteza maxima, km/h
Cutie de viteze manuala 209
Cutie automata/tiptronic 206

Detaliile tehnice in mare sunt aceleasi, diferenta fiind doar la consum unde CR consum o idee mai putin si nu mai ai problema consumului de ulei.

#7 Paul_L

Paul_L
  • Oraş:Câmpina
  • Maşina:VW Passat variant
  • Model:B6 CL DSG
  • Motorizarea:2.0 TDI 170cp

Posted 05.04.2008 @ 19:38

Asta cu consumul de ulei de unde o stii? Cred ca sunt prea putine motoare Cr ca sa stiim daca consuma sau nu ulei ?

#8 c_liviu

c_liviu
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:volkswagen
  • Model:passat B6
  • Motorizarea:2.0TDi CR 140CP

Posted 07.04.2008 @ 12:26

Revin cu cateva impresii legate despre noul motor CR.
In primul rand datele tehnice postate mai sus sunt pentru cei ce vor sa-si achizitioneze o masina noua. Eu la momentul respectiv nu le-am gasit si nici acum cred ca nu s-au afisate pe site-urile oficiale.
Pana acum am facut 500km din care 100km in oras. Concluzii:
- motorul este destul de silentios, as putea sa spun ca este intre unul diesel obisnuit si unul pe benzina, dar mai aproape de cel pe benzina (in cartea de identitate la pct. 14 - Zgomotul este: 70 dB in mers si 74 in stationare);
- despre cuplu fata de vechiul TDI-PD (chiar daca nu-s specialist) as putea sa-l descriu astfel: intre 1750rot/min si 2500 este acelasi pentru ambele motoare. Diferenta apare la turatii pana la 1750 rot/min unde puterea la noul motor vine progresiv iar la cel vechi este mai slab in prima parte si creste brusc pe la 1750;
- consumul in oras a fost pana acum situat intre 7 si 9 l/100 km; in afara orasului intre Braila si Ploiesti la un mers linistit 100-110km/h (pentru rodaj) am scos 4,7l/100km (in aceleasi conditii cu 4MOTION dar cu vechiul motor am scos 6,6l/100km). La intoarcere am scos 5,4l/100km (ploaie si vant din fata);
- inca o remarca mai putin importanta dar utila, joja de ulei este de culoare gri.

#9 @DRI@N

@DRI@N
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:VW PASSAT 3C HIGHLINE
  • Model:R-LINE 2007
  • Motorizarea:2.0TDI 185CP

Posted 10.04.2008 @ 17:52

Sal Liviu,
Eu sunt din Galati si as vrea sa ne intalnim prin oras poate desfacem capacele de plastic de pe motor sa veden diferenta.
Mulunesc

#10 Velocity_Warrior

Velocity_Warrior
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:VW
  • Model:Passat CL '08
  • Motorizarea:1.4 TSI 122 CP

Posted 11.04.2008 @ 10:14

:offtopic: Poi de ce nu veniti voi la intalnire duminica asta (13.04.2008) la ora 11.00 la restaurantul Ambasador (Gradina Publica) si discutam acolo mai multe detalii. :offtopic:

Zgomotul motorului a mai fost redus ca si la alte motoare Common Rail ale concurentei, sper totusi sa nu mai aiba acel zgomot de TDI care pe mine ma zgarie. No offence pt cei care-l poseda pe cel din urma, motoare foarte bune dar mie nu-mi place sunetul lor. Va rog sa nu :tomato: in mine !
Treaba cu uleiul se pare ca e adevarata dar totusi nu vad care ar fi motivul :huh:

Respect pentru toata lumea !

Edited by Velocity_Warrior, 11.04.2008 @ 10:14.


#11 Andrei2000

Andrei2000
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 14.04.2008 @ 02:03

Nu mai consuma ulei datorita faptului ca la tehnologia CR presiunea in cilindrii este mai mica decat la PD. La CR am inteles ca este undeva pe la 160 si ceva de bar si la PD 250-260 si ceva de bar.

#12 r&d

r&d

    Membru senior

  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volvo
  • Model:S40 T4 2001
  • Motorizarea:2.0 HPT 200cp

Posted 14.04.2008 @ 08:18

Hai pe bune... te pomenesti ca saracul CR nu o sa aiba compresie... Poate presiunea la care este injectata motorina sa difere, dar asta nu influenteaza consumul de ulei.

#13 rZv

rZv
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:PASSAT B6 2005 HL
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 17.04.2008 @ 11:10

imi poate explica si mie care este diferenta dintre un 2.0 TDI su un 2.0 TDi :P sau common-rail

#14 d-rive

d-rive
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:ex. SKODA
  • Model:Octavia2
  • Motorizarea:2.0 TDI, 140cp

Posted 17.04.2008 @ 11:18

Liviu si Adrian, va asteptam la intalnire si chiar vreau sa vedem la treaba (in stationare) noul CR 2.0TDi :D

@RZV, e vorba de tipul de injectie. La unul este sistemul pompe-duse iar la altul este rampa comuna. Daca vrei sa afli si mai multe detalii forumul e plin de ele, de tine depinde sa ai rabdarea si placerea sa citesti atat informatie de buna calitate :)

#15 mirc

mirc
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:VW
  • Model:Passat 3C (2007)
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 22.04.2008 @ 15:12

In ceea ce priveste blocul motor montat pe passat intre 2005-2007, diferenta intre 2.0 TDI DPF (140 CP Pompe duse) si 2.0 TDI DPF (143 CP Common rail) este numarul de supape pe cilindru.
Pentru:

2.0 TDI DPF (140 CP Pompe duse) - 2 supape / cilidru
2.0 TDI DPF (143 CP Common rail) - 4 supape / cilidru,
deci chiulasa este diferita.
Mirc

#16 MihaiMihai

MihaiMihai
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B7 2012
  • Motorizarea:2.0TDI CR 140CP

Posted 27.04.2008 @ 09:52

Salut,
Aveti idee daca absolut toate motoarele 2.0 TDI vor fi CR sau exista sansa sa mai "nimeresc" unul tip vechi (pina se epuizeaza stocurile :D )daca imi comand zilele astea un B6 2.0TDi 140 CP?
Multam,
Mihai

#17 Paul_L

Paul_L
  • Oraş:Câmpina
  • Maşina:VW Passat variant
  • Model:B6 CL DSG
  • Motorizarea:2.0 TDI 170cp

Posted 27.04.2008 @ 10:07

Nu cred ca VW va renunta la PD asa usor. In momentul de fata multe caracteristici sunt superioare la motoarele PD fata de CR ale lui VW. VW a perfectionat tehnologia PD la maxim si nu cred ca vor renunta la know-how asa usor. Cred ca va oferi ceva timp in paralel motoarele PD cu CR.

Edited by Paul_L, 27.04.2008 @ 10:09.


#18 rens

rens
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2008
  • Motorizarea:2.0TDI 140CP

Posted 27.04.2008 @ 14:22

Eu am comandat-o in februarie si mi-a venit cu motor CR.
2.0 TDI 140CP este disponibil doar cu injectie common rail si filtru de particule. 1.9 TDI si 2.0 TDI de 170CP sunt in continuare PD (cel putin asa mi-a zis dealerul, nu am verificat personal). La cel de 2.0 170CP filtrul de particule este obligatoriu, la 1.9 este optional.
Daca-ti comanzi masina si nu vrei ceva de pe stoc, atunci sigur va fi CR. Vezi configuratorul lor. Pentru comanda vei avea binenteles de asteptat.

Ca impresii generale - noul motor este binisor mai silentios decat cel vechi. Altfel nu vad nici o diferenta fata de masina pentru drive test (care era PD - am facut testul in decembrie). E adevarat ca atunci era si foarte frig si cand am pornit masina se auzea ca un mic "tractoras". Dar motorul mergea bine, se auzea "rotund", fara rateuri - nu pot spune ca-mi displacea zgomotul de la PD. Am condus un Megane 1.5DCI inainte, ca masina de serviciu si, la rece, desi zgomotul era mai mic decat la Passatul din test, sentimentul era ca mai are un pic si moare... Astept sa vad Passatul la iarna, ca l-am luat si cu 4x4 :icon_thumright:

#19 @DRI@N

@DRI@N
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:VW PASSAT 3C HIGHLINE
  • Model:R-LINE 2007
  • Motorizarea:2.0TDI 185CP

Posted 28.04.2008 @ 10:35

In ceea ce priveste blocul motor montat pe passat intre 2005-2007, diferenta intre 2.0 TDI DPF (140 CP Pompe duse) si 2.0 TDI DPF (143 CP Common rail) este numarul de supape pe cilindru.
Pentru:

2.0 TDI DPF (140 CP Pompe duse) - 2 supape / cilidru
2.0 TDI DPF (143 CP Common rail) - 4 supape / cilidru,
deci chiulasa este diferita.
Mirc


Ha,Ha,Ha,
Cine tea pacalit mai frate ca motorul de pe Passat din 2007 este in 8 valve?
Alea in 8 valve au fost facute pana in vara lui 2006 si sunt vechile 2.0 TDI de pe Passattul B5.5 care aveau 136 Cp iar pe B6 l-au ridicat la 140 Cp.
Sa stii si tu ca eu am Passat din 2007/04 cod motor BKP si este in 16 valave!
Iar diferenta intre P.D. si C.R este legata strict de sistemul de alimentare.
Adica nu au "Pompe Injector (Pumpe Duse) daca am scris corect in limba germana inseamna pompa injector" nu au pompa de injectie clasica.

#20 mirc

mirc
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:VW
  • Model:Passat 3C (2007)
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 09.05.2008 @ 11:39

N-ar fi un efort prea mare de a ne documenta (un simplu search pe google) inainte de a polua forumul cu pareri in loc de certitudini.

Un simplu "search" si iata :

"– 2,0-l-/103-kW-Dieselmotor: 4-Zylinder-Reihenmotor,
4 Ventile/Zylinder, elektronisch geregelte
Direkteinspritzung mit Pumpe-Dse-Technologie,
lkhler, Ladeluftkhler, Abgasrckfhrung, Oxidationskatalysator,
Abgas-Turbolader mit variabler
Turbinengeometrie
– 2,0-l-/103-kW-Dieselmotor mit Dieselpartikelfilter:
4-Zylinder-Reihenmotor, 2 Ventile/Zylinder,
elektronisch geregelte Direkteinspritzung mit
Pumpe-Dse-Technologie, lkhler, Ladeluftkhler,
Abgasrckfhrung, Oxidationskatalysator und
Dieselpartikelfilter, Abgas-Turbolader mit variabler
Turbinengeometrie"

http://www.produkte2...50/pdf_1521.pdf

A se face distinctie intre un bloc motor 2.0 TDI fara filtru de particule (code motor BKP) : 4 supape / cilindru, si
2.0 TDI cu filtru de particule (code motor BMP) : 2 supape / cilindru.

Evitati generalizarea fara o ducumentare prealabila. In fapt este doar un sfat.

Mirc




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users