Jump to content


Photo

Filtru diesel de particule - DPF


  • Please log in to reply
165 replies to this topic

#81 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 26.04.2012 @ 13:11

Inseamna ca nu e regenerare. Mi se pare mai mult ca fiind load management.

#82 Valentin

Valentin

    Moderator

  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2009
  • Motorizarea:2.0 TDI (CBAB)

Posted 26.04.2012 @ 18:19

O chestie super tare la masinile cu motor CR - regenerarea se poate face si in stationare, functie de gradul de incarcare (cu soot-ul peste 30g dar pana in 40g).

Continua regenearea chiar si in frana de motor. Adica atunci cand lipseste injectia principala

#83 andREI

andREI

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen Tiguan
  • Model:Track&Field 4Motion
  • Motorizarea:2.0 TDI 170CP

Posted 27.04.2012 @ 11:47

Ieri insa a crescut la fel ralantiu-ul si a ramas asa. Nici un martor nu s-a aprins. Toata treaba a tinut cam 20 minute eu facand cam 10 km intre timp. Am coborat din masina de 2 ori fara sa opresc motorul insa pe esapament nu iesea fum doar mirosul era diferit. Se stocheaza undeva faptul ca se efectueaza o regenerare spontana?

#84 pronet

pronet

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3C 2006
  • Motorizarea:2,0 TDI 140 CP

Posted 27.04.2012 @ 12:38

Da, iti arata. Nu mai stiu exact ce bloc de masura (parca 108) iti arata succesfull regeneration.

#85 alexanderdj

alexanderdj
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza
  • Motorizarea:1.4 16v

Posted 27.04.2012 @ 12:39

Zicea Florin cu o pagina in urma ca s-a uitat la el si a vazut cand s-a facut regenerarea. Dar el are Tdi-Cr, nu stiu ce motor ai tu si daca iti stocheaza informatiile astea. Daca ai ceva de diagnoza la indemana, da-i un telefon si te ajuta el unde sa te uiti.

#86 Valentin

Valentin

    Moderator

  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2009
  • Motorizarea:2.0 TDI (CBAB)

Posted 27.04.2012 @ 14:14

In momentul in care se regenereaza filtrul, ventilatoarele din fata de invart la turatie maxima. Nu ai cum sa nu bagi de seama

#87 Boditza

Boditza
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon
  • Motorizarea:1.9 TDI 105CP

Posted 27.04.2012 @ 20:40

Detin 1,9 tdi 105cp cod motor BLS si am facut 3000km cu ea de cand am achizitionat-o sh insa niciodata nu am observat vreo schimbare la mersul motorului. Nici nu stiu daca s-a regenerat vreodata. Cutia este DSG deci schimba pe la 2000rpm destul de jos, cu toate aceastea nu am simtit sa faca regenrare. Fac 200km in oras pe saptamana si 200km exterior in fiecare weekend. La exterior merg in jur de 110-120km/h

#88 Valentin

Valentin

    Moderator

  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2009
  • Motorizarea:2.0 TDI (CBAB)

Posted 27.04.2012 @ 21:22

Este foarte posibil sa nu fii fost nevoie de regenerarea activa, regenerarea pasiva nelasand filtrul sa se infunde.

Edited by Valentin, 27.04.2012 @ 21:23.


#89 tlc

tlc
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Golf IV/Passat B6 Var
  • Model:1J 2002/3C5 2007
  • Motorizarea:ALH 90/BMR 170

Posted 12.08.2012 @ 21:59

Acum vreo 3 saptamani mi s-a aprins si mie DPF-ul. Am scanat masina la acel moment si gradul de infundare era 19%. De atunci am mai mers cu masina vreo 5-10 drumuri scurte prin oras, iar in acest interval incarcarea a ajuns la 44%! Azi am iesit pe A1 pt. regenerare. Am tinut laptopul pe masina de pe la Gorjului pana la iesirea pe A1 si pe aceasta distanta incarcarea a mai crescut de la 44 la 47%!
Pe portiunile dintre semafoare am observat ca masina intra automat in regenerare pasiva si incarcarea mai scadea cu 0.5-1%, insa dupa 8-10 secunde de la oprirea la semafor (timp in care ralanti-ul statea la 1000 si regenerarea pasiva ramanea On) se dezactiva si regenerarea.
Ok, am iesit pe A1 si l-am lasat sa-si faca damblaua (nu a fost nevoie sa fortez regenerare activa). Incarcarea a scazut rapid de la 47% pana pe la 8-9%, insa in acel moment s-a dezactivat automat procesul de regenerare pasiva si s-a stins martorul DPF (cu toate ca am mers absolut constant la 2000 rpm, tiptronic, treapta 4). Cum s-a dezactivat regenerarea, temperatura EGT a scazut imediat de la 750 grade la 350-370 grade indiferent ca turam masina la 1800 sau la 2500. Chiar si asa, cu regenerarea oprita, incarcarea filtrului tot mai scadea (!?!?) dar foarte-foarte greu. In acel moment am fortat o regenerare activa si imediat EGT a urcat la 700 grade! (cu toate ca turatia a ramas constanta 2000 rpm). In cativa km incarcarea a ajuns la zero, insa in continuare EGT ramanea in jurul a 700 grade (chiar si in regim de turatie "variabil" cu cutia in D). Singurul mod de a iesi din regenerarea activa a fost sa trag pe dreapta si sa opresc/repornesc motorul.

In concluzie se pare ca in momentul in care filtrul intra in regenerare (pasiva/activa), temperatura EGT este fortata sa creasca de la 350-400 la >700 grade fara sa se simta nicio schimbare in regimul de mers al masinii.

Edited by tlc, 12.08.2012 @ 22:02.


#90 Valentin

Valentin

    Moderator

  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2009
  • Motorizarea:2.0 TDI (CBAB)

Posted 13.08.2012 @ 01:12

Sincer, pe mine m-ai cam zapacit cu regenerarile astea: pasiva, activa, etc. Am o vaga impresie ca le folosesti putin gresit:
- regenerarea pasiva: regenerarea pasiva este un proces continuu si necontrolabil nici de sofer si nici de ECU. Apare de la sine atunci cand temperatura gazelor din evacuare trece de 350 de grade. Prin oxidarea noxelor se produce bioxid de azot, care, la randul lui, reactioneaza cu carbonul din particule rezultand monoxid de azot si monoxid de carbon. Prin oxidarea suplimentara a acestora se produce bioxid de azot si bioxid de carbon. Si gata cu particulele din filtru, dispar...
Regenerarea pasiva se produce permanent daca gazele au peste 350 de grade, cum am mai spus. Nu o initiaza nimeni.

- regenerarea activa este intiata de ECU si doar daca filtrul a ajuns la un nivel alarmant de incarcare sau direct din programul de diagnoza. Cand initiaza regenerarea activa, ECU obtureaza partial admisia cu aer, inchide EGR-ul si comanda injectia suplimentara cu rolul de a creste temperatura gazelor din evacuare peste 600 de grade. La aceasta temperatura, particulele oxideaza direct (ard), nu mai e nevoie de reactiile alea succesive din catalizator. Oricum, cand regenerarea activa este initiata, cea pasiva decurge si ea normal.
Becul din bord se aprinde atunci cand nivelul de incarcare al filtrului este prea mare, adica regenerarea pasiva nu tine pasul cu acumularile de particule sau cand s-au initiat prea multe regenerari active care nu s-au finalizat corect.
In concluzie, temperatura creste spre 700 de grade doar in cazul regenerarii active

#91 tlc

tlc
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Golf IV/Passat B6 Var
  • Model:1J 2002/3C5 2007
  • Motorizarea:ALH 90/BMR 170

Posted 13.08.2012 @ 09:37

ok, mersi de lamuriri, eu credeam (gresit) ca:
- regenerare pasiva=regenerare indusa automat de ECU
- regenerare activa=indusa manual cu VCDS

Acum imi explic de ce scadea incarcarea chiar daca MVB 070.1 avea valoarea 00000000. Acolo se facea de fapt regenerare pasiva.

#92 Sebastian Cirnu

Sebastian Cirnu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3C/B6 2007 BMR
  • Motorizarea:2.0 TDI 170 CP

Posted 15.08.2012 @ 18:43

Salutare tuturor,

Am o dilema referitoare la filtrul de particule si anume ca filtrul se infunda foarte des ( ultima regenerare fortata am facut-o vineri seara si astazi miercuri mi s-a aprins iar filtrul in bord ) si nu stiu daca simptomele de motor care merge in 3 pistoane sau tremuratul intens de la relanti are legatura cu asta. Dupa ce isi face regenerarea motorul merge normal. Pe canalul 68 la sectiunea aia cu incarcarea cu carbon are o valoare de 65%, ceea ce normal inseamna ca ar trebui inlocuit. Aveti idee de ce se incarca atat de repede si referitor la filtru ar trebui sa il curat chimic sau sa il schimb?

#93 pronet

pronet

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3C 2006
  • Motorizarea:2,0 TDI 140 CP

Posted 15.08.2012 @ 20:41

DPF-ul se poate incarca mai repede daca ai ceva probleme cu senzorii care influenteaza regenerarea - de ex la G450 sau oricare dintre cei responsabili. Verifica valorile in blocurile de masura si vezi daca sunt ok. de asemenea, mersul numai in aglomeratie, subturat si numai in oras influenteaza negativ procesul de incarcare al DPF-ului.

#94 Valentin

Valentin

    Moderator

  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2009
  • Motorizarea:2.0 TDI (CBAB)

Posted 16.08.2012 @ 01:13

Daca se dovedeste ca unul din senzorii de temperatura este defect sau ca sunt montati prost, iti sugerez sa-i dai cu Internetul in cap (la propriu) mecanicului ala atat de plin de sine. Daca nu reusesti cu Internetul, gasesti tu ceva mai contondent sa-i tina locu'...
Ar fi chiar penibil sa fie adevarat

#95 tinerama

tinerama
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:skoda
  • Model:octavia motor akl
  • Motorizarea:1.6

Posted 12.12.2012 @ 19:16

AVETI O MARE PROBLEMA -DE FIECARE DATA SE GASESTE CATE UNUL "DU-TE LA SERVICE !" NU A-TI INTELES pana acum ca te poti duce degeaba la service .mai faceti-va si voi prieteni mecanici mai stati de vorba ca nu pt orice trebuie sa mergi la service !

#96 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 12.12.2012 @ 19:24

Nu am inteles afirmatia ta.

#97 STOE

STOE
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2009 DPF
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 13.12.2012 @ 11:10

Off topic si poate si rautacios:

@Al Bundy - mai face si el cate un post. Are doar 6 posturi de cand este membru.

@tinerama - scuze pentru ce am scris, dar eu asa o vad...

#98 ICE MAN

ICE MAN
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF V
  • Motorizarea:2.0 TDI

Posted 14.04.2013 @ 07:22

salutare am si eu o nelamurire legata de filtru de particule, masina este un g5 2.0 D cea de 140hp, detine masina de 3 ani iar pana acum nu prea sa aprins acel martor de pdf sa zic asa mai exat cred ca in 3 ani de 5 6 ori maxim moment in care am si fost cu ea pe un drum mai lung la 3500 rpm pana la stins adica foarte repede,zilele trecute am vazut ca mergea ceva mai ciudat parca era inecata asa iar dupa o zi sa aprins si martorul,sa nimerit sa trebuiasca sa plec din bucuresti deci a fost perfect il puteam curata, problema este urmatoarea cu martorul aprins pana sa ies din bucuresti sa pot merge constant am calcato putin asa in cateva reprize moment in care a dat ceva fum in spate adica destul de mult asta pentru 10 15 sec sa zic asa si nu stiu dece pana acum nu a mai facut asta, este adevarat ca dupa faza cu fumu la 2 3 min sa stins si martorul dar dece a dat asa mult fum acum? zilele trecute am pus vag-ul pe ea iar filtru il arata incarcat 19 %. cu toate astea tot am mers constat la 3500 sper sa fi fost ok. daca a patit cineva sau stie exact care este problema va rog sa imi spuneti apreciez. 



#99 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 15.04.2013 @ 08:22

Citeste in manual cum se face regenerarea: constant intre 2500 si 3000 si 50-60 kmh.



#100 sNaKeyy

sNaKeyy
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V Variant 2008, BMM
  • Motorizarea:2.0 TDI 140CP

Posted 15.04.2013 @ 12:39

In manual am citit (daca nu ma insel) ca se face in treapta 4 sau 5 intre 1800-2500. Acum poate vorbesc prostii, insa eu in treapta a 5a la 2500rpm am undeva la 100km/h. Asta inseamna ca nu e ok?






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users