Jump to content


Photo

Tacanit la motor, la rece, la accelerari mai bruste.


  • Please log in to reply
90 replies to this topic

#1 misu tdi

misu tdi
  • Oraş:Abrud
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF EDITION
  • Motorizarea:1.9 TDI ALH

Posted 24.02.2008 @ 01:58

Aud dimineata, pe o distanta de 800-1000m, pina se incalzeste putin motorul, un tacanit metalic, in momentul in care apas mai tare pe acceleratie. Daca apas progresiv, mai lent, nu se mai aude. Dupa ce motorul ajunge la 50-70G, acel tacanit dispare. Am intrebat un mecanic si zicea ca e de la injectoare. Voi ce parere aveti, cei care aveti Golf de mai multa vreme? Mentionez ca motorul nu are batai de biela , piston, doar 4-5 sec un tachet hidraulic la pornirile la rece, pina se ridica presiunea in rampa.

#2 dukk

dukk
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf4 2000
  • Motorizarea:1.9 tdi 90cp

Posted 24.02.2008 @ 09:54

salut si la mine se aude la fel la rece daca calc pedala mai mult si mai repede si parca si suieratul turbinei este mai pronuntat ,posibil sa fie de la injectie ,posibil sa fie din cauza aerului rece pe care il trage in admisie aer pe care motorul il incalzeste mai greu prin comprimare rezultind in momentul injectiei explozii mai ciudate (zgomotoase),oricum eu nu le iau in seama si le aud rar pt ca nu prea calc masina pina ajunge la 90 sau macar pina ce trece acul de primele trrei liniute .

#3 cristianionut

cristianionut
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:TDIpd

Posted 24.02.2008 @ 10:58

sa auzi cum face dimineata la prima cheie un golf 2 fat a de un golf 4, e diferenta mare.Si eu sunt preocupat de aceasta problema dar solutia care am gasito este de a pune un ulei de calitate si evident schimbat regulat.

#4 adi_bm

adi_bm
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:VW, Audi
  • Model:special, ambiente
  • Motorizarea:diesel

Posted 24.02.2008 @ 11:44

Tacanituri mai mult de la injectoare se aud, calitatea motorinei influenteaza mult zgomotul la rece.
In cazul meu trecand de la Petrom la Rompetrol :vaidecapulmeu: am simtit diferente atat la consum cat si la zgomotul motor
ului,

#5 tama

tama
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat ATJ
  • Motorizarea:1.9TDi 116CP

Posted 02.11.2008 @ 14:01

A rezolvat cineva ceva cu acel tacanit? Eu am un passat (masina din semnatura) si motorul e mult mai zgomotos decat la altele. Exact la fel se aude dimineata foarte puternic. Dupa ce se incalzeste motorul, atat doar ca scade in intesitate, nu inceteaza. Si la fel la accelerari se aude foarte tare... Daca ii de la injectoare, se poate remedia cumva? Se poate regla ceva?

#6 Swat Cat

Swat Cat
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat; Audi
  • Model:Leon 2001; S3 8L
  • Motorizarea:1.9TDi ASV; AMK

Posted 02.11.2008 @ 18:39

la pompa mecanica zgomotu la rece e normal.... la pd poate sa fie axa cu came sau tachetii

#7 tama

tama
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat ATJ
  • Motorizarea:1.9TDi 116CP

Posted 02.11.2008 @ 19:49

Si de la injectoare nu se poate auzi vreun zgomot? (ma refer la pd) Vad unele pareri ca si ele pot fi sursa unui tacanit.

#8 hangyouridols

hangyouridols

    Nick anterior: mcornel

  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:A4 B6 & AUDI TT
  • Model:2 X QUATTRO
  • Motorizarea:1,9TDI & 1,8T

Posted 02.11.2008 @ 20:17

Cand este rece,in primele secunde se aud tachetii hidraulici(scrie si in cartea tehnica) pana isi trag ulei;si la mine rantaitul de diesel se aude putin mai tare pana se incalzeste putin uleiul si antigelu,pe urma toarce linistit.in schimb vara,cand este cald,rontaitul nu se aude asa pregnant pt ca uleiul este la o temperatura mai crescuta cand ai dai prima cheie.

#9 tama

tama
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat ATJ
  • Motorizarea:1.9TDi 116CP

Posted 02.11.2008 @ 20:29

Da, chiar cand o pornesti prima data (de obicei dimineata) se aude sunetul acela de tacheti dar dupa 2 secunde maxim, se opreste. Pe mine ma ingrijoreaza sunetul care se aude cand o accelerez, fie el rece sau cald motorul. Daca ii de la tacheti, se aude si cand o accelerezi sau numai la relanti? Si repet, daca ii de la injectoare, se poate face ceva cu ele?

#10 BOMBANITORUL

BOMBANITORUL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 B8 2008
  • Motorizarea:2.0 TDI 143 HP

Posted 02.11.2008 @ 20:37

Acest motor il am pe O1 90 hp din '94, iarna trecuta cred ca am avut un fix sa o las uneori sa se incalzeasca 10 min inainte de a pleca la drum si stateam langa ea. Odata am nimerit langa un Passat al carui proprietar glumea ca nu mai aude motorul de la al lui de al meu. Am schimbat uleiul mai devreme, scanare cu vag, la service mi-au spus ca asa e el si pace.

Edited by BOMBANITORUL, 02.11.2008 @ 21:02.


#11 tama

tama
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat ATJ
  • Motorizarea:1.9TDi 116CP

Posted 02.11.2008 @ 20:54

Am mai auzit si alte motoare diesel, ale prietenilor sau chiar si asa trecator pe strada. Stiu ca motoarele PD sunt mai zgomotoase decat restul dar nici chiar asa. Uneori mai plec de acasa pe la 4-5 dimineata si cum ii liniste in parcare, mi'e si frica sa'mi pornesc motorul, sa nu cumva sa trezesc lumea :banghead: (exagerez putin). :study: Motorul meu e ATJ, 85 KW. Ca sa'si faca lumea o idee despre ce vorbesc, am fost odata la un service pentru schimb de ulei si mecanicul respectiv fara sa'si dea seama ca aud si eu, i'a spus altuia "Ce'i cu asta? noi nu reparam tractoare". M'am uitat urat la el, dar asta e, avea dreptate intr'un fel, face ca un tractoras.

#12 hangyouridols

hangyouridols

    Nick anterior: mcornel

  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:A4 B6 & AUDI TT
  • Model:2 X QUATTRO
  • Motorizarea:1,9TDI & 1,8T

Posted 02.11.2008 @ 21:30

Tama,la mine se audi 2-4sec la relanti,atat,dar sunetul de diesel este mai puternic pana se incalzeste putin motorul,in special cand e rece afara.Tachetii se pot regla,la injectie nu ma bag,nu cunosc.Motorul meu este non pd si este mai galagios decat unul pd.

Edited by mcornel, 02.11.2008 @ 21:32.


#13 Romario

Romario
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B5.5 V6 4MOTION
  • Motorizarea:2.5TDi 180 CP

Posted 03.02.2009 @ 23:21

Asa am si eu un tacanit la al meu tot non PD e un AKN 2.5 V6. Dar de la un timp a inceput un tacanit la el si dispare si reapare cand vrea. La rece numai zic ca face urat pana se incalzeste dar si cand e cald mai tacane si tace cateodata. Am observat ca zgomotul vine de la cele 3 injectoare dupa partea drapta a motorului. Daca e de la injectoare ce ar putea fi cu ele? Se pot repara?

#14 Swat Cat

Swat Cat
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat; Audi
  • Model:Leon 2001; S3 8L
  • Motorizarea:1.9TDi ASV; AMK

Posted 04.02.2009 @ 01:52

la 2.5tdi v6 pica deobicei axa cu came si culbutorii

#15 lxl

lxl
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:audi
  • Model: allroad 2001
  • Motorizarea:2,5 tdi 215cp

Posted 04.02.2009 @ 09:12

Asa am si eu un tacanit la al meu tot non PD e un AKN 2.5 V6. Dar de la un timp a inceput un tacanit la el si dispare si reapare cand vrea. La rece numai zic ca face urat pana se incalzeste dar si cand e cald mai tacane si tace cateodata. Am observat ca zgomotul vine de la cele 3 injectoare dupa partea drapta a motorului. Daca e de la injectoare ce ar putea fi cu ele? Se pot repara?


La tipul asta v6 din pacate daca nu se foloseste ulei 0w30 apar uzuri mari in timp scurt la came ,pana in 2004 s-au fabricat cu came care actioneaza prin frecare pe culbutori,iar dupa sa trecut la modelul cu role care este mult mai fiabil si nu e atat de zgomotos.Eu la a mea mi-am montat doua astfel de chiulase noi stoc (de pret nici nu vorbesc) si pot sa spun e diferenta enorma la cum suna acum motorul meu, si in continuare ii dau numai 0w30 ,dimineata nici un zgomot de tacheti.Injectoarele pot fi verificate de un pompagiu ,iar daca le desfaci ai ocazia sa-ti vezi axele cu came si vei stii daca ele provoaca galagia.

#16 Romario

Romario
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B5.5 V6 4MOTION
  • Motorizarea:2.5TDi 180 CP

Posted 04.02.2009 @ 13:51

Eu m-am gandit ca daca era de la axele cu came trebuia sa faca tot timpu dar la mine face si nu face, ulei ii dau 5w-40 Castrol Magnatec cand masina era noua bagam 0w-30 asta pana pe la 80000 dar acum avand 103300km am zis sa ii dau 5w-40. Daca nu te superi dami si mie un PM cu pretu pentru axele cu came pe care le ai tu acum. Multumesc.

#17 lxl

lxl
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:audi
  • Model: allroad 2001
  • Motorizarea:2,5 tdi 215cp

Posted 04.02.2009 @ 18:56

Uleiul 0w30 se recomanda la acest tip de motor indiferent de cati km.are masina,nu stiu de ce unii dau alte recomandari ca ar fi bine una si alta,daca cineva a inventat ceva de ce unii incerca sa o inventeze din nou ?Daca vrei sa tina mult si bine foloseste uleiul 0w30 iti spun din experienta am desfacut motoare V6 cateva si toate care foloseau 5w40 chiar unii si 10w40 au avut uzuri premature la culbutori, motorul in sine rezista,am client la care i-am schimbat distributie de 3ori si are 460de mii km.si merge ok.

Si inca ceva faptul ca apare si dispare zgomotul este din cauza tachetilor hidraulici , am avut chiulasa la care uzura era atit de mare incat din 24 de culbutori 4 erau cazuti in chiulasa,la un moment dat tachetul nu mai compenseaza uzura materialului intre axa cu came si culbutor,si toate astea numai datorita lipsei filmului de ulei.

#18 kaly

kaly
  • Oraş:Câmpina
  • Maşina:Skoda octavia tour
  • Model:ALH
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 09.02.2009 @ 18:38

A rezolvat cineva ceva cu acel tacanit? Eu am un passat (masina din semnatura) si motorul e mult mai zgomotos decat la altele. Exact la fel se aude dimineata foarte puternic. Dupa ce se incalzeste motorul, atat doar ca scade in intesitate, nu inceteaza. Si la fel la accelerari se aude foarte tare... Daca ii de la injectoare, se poate remedia cumva? Se poate regla ceva?


Schimba uleiul iti recomand un ulei sintetic 5w-30 Magnatec Castrol
si punei un flacon de Metabond gold
dupa 300 de KM nu o sa mai auzi nimic iar motorul o sa toarca ca unul pe benzina.

#19 passat19tdi

passat19tdi
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:volkswagen
  • Model:35i facelift
  • Motorizarea: tdi 81 KW AFN

Posted 15.02.2009 @ 21:02

rpoblema tacanitului poate aparea din doua motive 1 uzura motorului si 2 un avans la injectie prea maretacanitul aparut in perioada de incalzire a motorului apare datorita avansului mai mare pe care il da ecu si datorita bujiilor incandescente care functioneaza o perioada pana motorul ajunge in parametri normali de functionare .......deci pentru a reduce din tacanit poti reduce avansul la pd-uri nu stiu cum se face dar banuiesc ca se poate si cu vag com-ul in plaje mai mici bineinteles....Eu de exemplu la mashina din semnatura o facusem la un moment dat aproape ca un benzinar dar pornea cam greu asa ca am adus-o in starea initiala si nu mai bag in seama tacanitul ala de dupa pornire.

#20 misu tdi

misu tdi
  • Oraş:Abrud
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF EDITION
  • Motorizarea:1.9 TDI ALH

Posted 17.02.2009 @ 15:27

Cred ca asa e normal sa faca, am condus o OCTAVIATOUR,cu motor alh, la 50000km, omul o are de noua si tot asa tacane, pina se incalzeste apa la 60 grade.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users