Jump to content


Photo

Electromotor - demontare si curatare


  • Please log in to reply
114 replies to this topic

#21 mihai01

mihai01
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4 2003
  • Motorizarea:1.6 16V 105 CP

Posted 14.10.2008 @ 18:10

Fratilor, eu nu mai inteleg nimic...

Am si eu un carait la pornire la masina din profil. M-am documentat pe aici, am scris intr-un alt topic pentru ca nu l-am gasit pe asta... Am ajuns, clar, la concluzia ca si la mine caraitul care dureaza cateva secunde la pornire se datoreaza electromotorului si, implicit, bendixului.

Am dus masina in service pentru mai multe probleme, printre care le-am spus-o si pe asta. Sa dea jos electromotorul, sa-l curete, sa schimbe ce e de schimbat. Am lasat masina acolo, pentru ca era gata abia a doua zi. Si m-au sunat sa ma intrebe de ce cred eu ca face figuri electromotoru, ca la ei a pornit super ok, ca a luat-o la sfert, etc si ca n-are rost sa il desfaca. E un service serios, cel putin eu asa stiam, unde am mai facut si distributia.

E drept ca ma incanta gandul de a le da dreptate, pentru ca nu prea am de dat bani acum pe tot felul de reparatii, insa mi-e frica sa nu ma lase masina pe undeva si sa nu mai pot s-o pornesc :(

#22 adi_bm

adi_bm
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:2xGolf4 2002 Special
  • Motorizarea:AXP & ALH+

Posted 14.10.2008 @ 19:12

Nu "ramai" cu masina pt acel carait, iti zic eu sigur dar cu timpul risti sa strici bendixul sau coroana si...pt ce?!... pt o amarata de bucsa care costa nici 20 lei :rolleyes:

uite aici mai in detaliu, poate te ajuta http://vwforum.vwfor...showtopic=46982

#23 mihai01

mihai01
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4 2003
  • Motorizarea:1.6 16V 105 CP

Posted 15.10.2008 @ 16:21

Hai ca am rezolvat-o ;)
Azi-dimineata am fost in service si am vorbit direct cu mecanicii. Acum m-au sunat ca l-au reparat ;)

#24 tampao

tampao
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 1.6
  • Motorizarea:16v AZD 105CP

Posted 28.01.2009 @ 23:53

inclin sa cred ca am si eu aceeasi problema (initial am crezut ca e vorba de ceva legat de ambreiaj). Aceleasi simptome cum am citit pe aici - caraie la o secunda de la pornire, cand e frig si in special dimineata. Daca se auzea si la voi la fel ca in filmuletul de mai jos, va rog sa-mi confirmati. merci


#25 uglyjamal

uglyjamal
  • Oraş:Lehliu Gară
  • Maşina:ARO
  • Model:10
  • Motorizarea:1,9

Posted 29.01.2009 @ 07:27

95 % aia e de vină - bucşa cuzinet de la bendix. Cred că manifestarea la temperaturi mici are legătură cu vscozitatea urmelor de vaselină de pe acolo. Paşii expuşi de adi_bm acoperă operaţiunea 100%. Am făcut operaţiunea acum vreo 6-7 mii de km şi nu s-a mai manifestat. Vreo doi posesori de Golf IV, unul de Polo 9N şi unul de Fabia mi-au confirmat existenţa şi rezolvarea de-a lungul timpului a aceleiaşi probleme. Acum alegi -faci singur operaţia- cost apx. 50- 60 RON toate bucşele(poate chiar mai puţin, nu mai ţin minte), nu doar aia mare din faţă, sau ntre 150- 250 RON la un service. Chiar mai mult. Inclusiv codul bucşei e acelaşi, dar e mai bine să-l dai jos ca să citeşti seria de pe el sau să mergi cu el n plasă la magazin cand comanzi respectivul reper.Baftă.

Edited by uglyjamal, 29.01.2009 @ 07:33.


#26 tampao

tampao
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 1.6
  • Motorizarea:16v AZD 105CP

Posted 29.01.2009 @ 11:14

uglyjamal - iti multumesc pentru raspunsul prompt. Cat de curand o sa incerc sa dau jos electromotorul si chiar daca problema mea se incadreaza sa spunem in aia 5%, nu are ce sa-i strice un pic de intretinere si verificare la electromotor :offtopic:

#27 MINI ZANA

MINI ZANA
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:VARIANT GOLF 4 66KW
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 30.01.2009 @ 18:01

am rezolvat si eu prin aceeasi metod dureaza operatiunea 45 min pentru cei ce se pricep si au mai facut asa ceva
numai ca nu gasesc acum bucsa mare sa o cumpar
pe cea mica am dat 5 ron la buzau
sper sa o gasesc tot acolo si pe cea mare
multumesc tuturor pentru ajutor

#28 tampao

tampao
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 1.6
  • Motorizarea:16v AZD 105CP

Posted 30.01.2009 @ 20:29

vreau si eu sa rezolv, dar nu vreau sa patesc ca tine si sa nu gasesc bucse (am fost la magazin de piese si mi-au spus ca trebuie sa le dau codul de la electromotor) . Chiar nu pot sa dau de codul electromotorului fara sa-l dau jos? De ce nu le ajunge codul motorului? Sunt diferite tipuri de electromotoare pe acelasi tip de motor, dar difera anul fabricatiei?

#29 eu_lucian

eu_lucian
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf special fsi 2002
  • Motorizarea:1,6 110CP

Posted 04.02.2009 @ 15:14

Salut! Am citit tot ce s-a scris in acest topic si am si eu aceeasi problema pe care au prezentat-o colegii cu g4 fsi .Si la mine la pornire aprox 2 secunde se aude mai tare ca la un diesel motoru'. Zgomotul se aude atunci cand masnia a fost repornita dupa mai multe ore de stat in parcare, in trafic daca o opresc si o repornesc dispare acest zgomot.Am o problema cu rulmentul de la ambreiaj, cam tacane, sa fie vreo legatura sau am vreo problema la electromotor ?... ori alternatorul , acul de la turometru oscileaza mereu la relantai. Multumesc.

#30 uglyjamal

uglyjamal
  • Oraş:Lehliu Gară
  • Maşina:ARO
  • Model:10
  • Motorizarea:1,9

Posted 04.02.2009 @ 17:40

Cauta n postul cu nr. 24, e un link spre youtube. Ascultă cum sună şi dacă a ta face fel, acolo e buba. Paşii si procedura de urmat, sunt clare. Nu cred să aibă legătură nici cu ambreiajul nici cu alternatorul, problemele de acolo par să se manifeste altfel şi nu (doar) la pornire. Baftă.

#31 HarapAlb

HarapAlb
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf II
  • Motorizarea:1.6

Posted 07.02.2009 @ 15:26

Salut !
Am o bora 1.6 16v si de o perioada cand o pornesc dupa aproximativ 1 secunda se aude un "carait " un sunet ciudat care dureaza cam tot o secunda (cum se auzea pe vremuri la dacia cand porneai masina si tineai mai mult cheia pe contact)
mentionez ca dupa 3 - 4 porniri in aceeiasi zi nu ce mai aude nimic sau mai incet
Daca are imp. masina e din 2001 si are doar 60000km



Buna ziua!
Pentru ca se discuta aici depre demontarea/repararea electomotorului, profit de ocazie sa va solicit ajutorul pentru o problema cu un electromotor Bosch la un VW Golf II:
Trebuie sa schimb bucsele (rotorul freaca de stator in capatul dinspre bendix - stiti foarte bine ce se intampla in cazul asta), asa ca am luat un set de bucse noi, am desfacut electromotorul, l-am curatat, am schimbat bucsa din capacul periilor.
Prima intrebare: de ce sunt 3 bucse in set si unde se monteaza cea mai mica dintre ele (diametrul interior aprox. 8mm).
A doua intrebare, si, de fapt, cea principala: [size="3"]cum scot bucsa cealalta, care este fixata in corpul ansamblului de ambreiaj???
Eu vad ca singura posibilitate foosirea unui dispozitiv extractor, dar nu am asa ceva. Exista si o alta posibilitate?
Va multumesc si astept sugestiile voastre

#32 MasinaPoporului

MasinaPoporului
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V 2005
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 BKD

Posted 05.11.2009 @ 20:49

Am avut si eu o problema cu electromtorul: dadeam sa pornesc in special dupa ce masina stationa cel putin 8 ore, dadea sa se invarta motorul, apoi se reseta bordul si nu mai invartea deloc.Luam curent prin cabluri de la alta masina si pornea. Dar o data nu a mai pornit deloc decat dupa ce am lasat cablurile vreo 5 minute. A 2- a zi am demontat electromotrul si l-am curatat doar(era mult span de la perii,pilitura d ela perii) si masina pornea la sfert timp de 1 saptamana pana cand iar am patit-o. Acum am pus alta baterie, tot folosita de pe alta masina si sper sa fie de la baterie. Daca nu cu siguranta sunt periiile care erau cam trecute de jumatate.

Acum intrebarea: trebuie neaparat codul de pe elctromotor pentru a comanda "blocul/puntea cu perii"? Imi vine greu sa stau fara masina, ar trebui sa demontez iar alternatorul, sa vad seria, sa dau comanda,sa astept periile...stiu doar ca electromotorul e BOSCH. Atat am retinut.

Multumesc

Edited by MasinaPoporului, 05.11.2009 @ 20:56.


#33 clpos

clpos
  • Oraş:Zărneşti
  • Maşina:VW
  • Model:B5.5
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 06.11.2009 @ 12:32

Acum intrebarea: trebuie neaparat codul de pe elctromotor pentru a comanda "blocul/puntea cu perii"? Imi vine greu sa stau fara masina, ar trebui sa demontez iar alternatorul, sa vad seria, sa dau comanda,sa astept periile...stiu doar ca electromotorul e BOSCH. Atat am retinut.

Multumesc


Da. furnizeaza codul si vedem

#34 Djand-Andrei

Djand-Andrei
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4 2001
  • Motorizarea:1.6 105 CP

Posted 11.12.2009 @ 11:48

am si eu o problema asemanatoare, cand o pornesc dupa o stationare mai lunga timp de 1 secunda face un carait tare, doar la pornire, acum din ce am fost sfatuit de alte persoane am inteles ca ar fi bendixul, cina ma poate ajuta cu un pret pentru bendix si o manopera de schimbare, nu prea ma pricep si nu vreau sa imi bag nasul dupa cate am vazut ca trebuie facute, mai ales ca nu am scule, poate ma ajuta cineva sa stiu pe ce ma bazez si dc e rentabil sa imi bag nasul.

#35 dony

dony
  • Oraş:Giurgiu
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf IV variant
  • Motorizarea:1.9TDi 90CP

Posted 23.01.2010 @ 19:33

Aseara am incercat sa pornesc masina si nu am reusit nu invirtea motorul electromotorul indeajuns sa porneasca [am tdi ] .AMpus bateria pe redresor si astazi am reusit sa pornesc .Aveam acelasi zgomot la electromotor ,acel ciriit dupa ce motorul pornea care a aparut dupa ce i-am dat mai mult la automat [nu mi sa mai alimentat ,am avut sorbul de la rezervor infundat ]asa ca astazi am hotarit sa dau electromotorul jos .este un pic greoi dar nu imposibil ,pentru cine a reparat electromotoare de dacie se va descurca .L-am curatat nu avea jocuri in bucsele mici ,nu avea vaselina mai deloc pe acolo iar periile erau la jumatate .I-am bagat vaselina cu raspundere l-am montat la loc porneste mult mai usor motorul ,adica invirte mai repede motorul si am scapat si de ciriitul ala .Am sa va tin la curent cum se comporta in timp daca mai apare acel zgomot ,deoarece eu consider ca atita timp cit acele bucse nu au joc mare nu are rost sa le schimbati ,deoarece cele de schimb nu au aceasi calitate ca cele de fabrica.

#36 Andumoscaliuc

Andumoscaliuc
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:volkswagen
  • Model:Polo 6n2 2001 look gti
  • Motorizarea:1.4 16v

Posted 30.01.2010 @ 11:33

Salut....am si eu acelasi zgomot la pornire.Am fost la mecanic si culmea atunci a facut foarte putin dar ce multe ori se aude destul de tare.Trebuie sa precizez ca vara nu mi se aude.Mecanicul mi-a explicat ce se intampla.....spanul sarit de la disc in combinatie cu vasilina care la frig se ingroasa nu mai face ungerea bine .....si bendixul raman cuplat pt cateva momente

#37 IOJI 05 BLD

IOJI 05 BLD

    Nick anterior: lafamilia3003

  • Oraş:Sighetu Marmaţiei
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 30.01.2010 @ 20:00

Si la mine caraie destul de enervant cu tot ca acum 3 saptamani am schimbat(mecanicul)periile,bobina..si cam atat oare sa fie bucsa sau bendixul?care este pretul unui bendix nou,si care ar fi riscurile daca mai umblu cu el asa

#38 AB05ZYC

AB05ZYC
  • Oraş:Alba Iulia
  • Maşina:VW
  • Model:Golf V
  • Motorizarea:1900

Posted 30.01.2010 @ 20:25

Salut....am si eu acelasi zgomot la pornire.Am fost la mecanic si culmea atunci a facut foarte putin dar ce multe ori se aude destul de tare.Trebuie sa precizez ca vara nu mi se aude.Mecanicul mi-a explicat ce se intampla.....spanul sarit de la disc in combinatie cu vasilina care la frig se ingroasa nu mai face ungerea bine .....si bendixul raman cuplat pt cateva momente


Spanul nu are cum sa ajunga acolo vaselina se intareste de la frig si de asta intarzie retragerea...si eu l-am curatat si l-am uns dar cred ca am folosit o vaselina mai groasa si in continuare la prima pornire cad e frig imi ramane blocat cateva secunde, dar dupa ce se incalzeste motorul sau vara nu mai face probleme. Daca o sa gasesc o vaselina mai "fluida" sa reziste la temp sa nu se faca ulei sa curga o sa-l dau jos sa o schimb si o sa va anunt.
Cele bune!

Edited by AB05ZYC, 30.01.2010 @ 20:27.


#39 x-tremist

x-tremist
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia Tour
  • Motorizarea:1.9 TDI 101 CP

Posted 30.01.2010 @ 20:47

Un carait la pornire (ca si cum ramanea bendixul cuplat mai mult decat trebuie) am avut si eu vreo jumatate de an. Culmea este ca, fara sa ii fac nimic, a disparut de cateva luni si nici pomeneala sa mai apara... Bine ca nu am umblat la el, ca aveam in plan sa-l dau jos.

Morala: unele probleme se remediaza de la sine.

Edited by x-tremist, 30.01.2010 @ 20:47.


#40 adi_bm

adi_bm
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:2xGolf4 2002 Special
  • Motorizarea:AXP & ALH+

Posted 31.01.2010 @ 03:33

Salut....am si eu acelasi zgomot la pornire.Am fost la mecanic si culmea atunci a facut foarte putin dar ce multe ori se aude destul de tare.Trebuie sa precizez ca vara nu mi se aude.Mecanicul mi-a explicat ce se intampla.....spanul sarit de la disc in combinatie cu vasilina care la frig se ingroasa nu mai face ungerea bine .....si bendixul raman cuplat pt cateva momente


schimba mecanicul...span si alte lucruri poate la dacie se intampla

trebuie dat jos curatat, uns si schimbata amarata aia de bucsa prin care culiseaza bendixul.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users