Jump to content


Photo

Filtru De Particule


  • Please log in to reply
271 replies to this topic

#21 DarkShark

DarkShark
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V TL 2005
  • Motorizarea:1.9TDI 105CP

Posted 07.07.2008 @ 19:56

Salutare!
Vreau sa depun actele pentru inapoierea diferentei taxei auto si am vazut ca daca ai filtru de particule as primi mai multi bani. Dar cum as putea sa aflu daca am filtru de particule pe masina mea? Trebuie sa ma duc la RAR sa imi scrie in carte presupun. Ma va costa ceva ?

#22 ady.red

ady.red
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, SKODA
  • Model:JETTA, FABIA 2
  • Motorizarea:1.9 105CP BLS

Posted 13.07.2008 @ 10:05

In cartea de service, care o mai au, la inceput (cum o deschizi) pe coperta este lipita o eticheta pe care este tiparit VIN-ul masinii (SN) si mai jos mai multe grupuri de cate 3 caractere (cifre si litere) in cazul meu (QGG) inseamna ca am filtru de particule. Aceasta eticheta se mai gaseste si la portbagaj cand deschizi la roata de rezerva. A se citi mai sus ca exista mai multe coduri care sunt echivalentul a DPF-ului.

DPF-ul retine funinginea rezultata din nearderea completa a motorinei sau motorinei proaste in timp ce te deplasezi in oras. La mersul in afara orasului dupa ce rulezi cu o viteza mai mare de 70 km/ora si o turatie mai mare de 2200 de rot/min se declanseaza procesul de curatare al DPF-ului (adica elimina funinginea acumulata cat am mers in oras).

Daca am gresit cu ceva rog pe cei mai documentati sa ma corecteze!
Daca stie cineva daca DPF-ul are vre-un filtru consumabil sau daca trebuie inlocuit ceva la un anumit numar de km rog sa posteze aici.

PS. Priviti aici: si aici

Edited by ady.red, 13.07.2008 @ 10:24.


#23 glumaretzuu

glumaretzuu
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B8
  • Motorizarea:2.0TDI, 143CP

Posted 13.07.2008 @ 11:42

DPF-ul nu necesita nici un fel de intretinere suplimentara in afara de motorina buna,mers normal nu subturat si procedura de autocuratare in caz ca s-a aprins becul la bord(mers constant peste 2000rpm bla bla). Daca se merge mai mult cu martorul de la dpf aprins atunci curatarea trebuie facuta doar cu vag com pt ca filtrul a ajuns la o imbacsire de peste 85%. Curatarea pe tester stiam ca se poate realiza doar de 3 ori,apoi urmand inlocuirea dpf.

#24 KatBlade

KatBlade
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Audi
  • Model:A6
  • Motorizarea:2.0 tdi

Posted 25.07.2008 @ 19:45

Slave!
Sper sa nu gresesc dar s-ar putea sa nu fie chiar asa cum s-a scris pana acum. Am auzit de la un inginer ca filtrul asta de particule se monteaza doar pe diesel. Are rolul nu de a "retine" fumul (funinginea cum s-a scris) El efectiv produce o reactie chimica prin care "desface" monoxidul de carbon (CO) rezultat in urma arderii si separa elementele chimice. Bineinteles procentul nu este de 100% insa raduce poluarea cu CO. Va inchipuiti ca in foarte scurt timp filtrul asta s-ar umple, mai ales din cauza calitatii proaste a carburantului. Si eu pana in prezent nu am auzit pe cineva sa-l fi schimbat.
Ca raspuns la o alta intrebare: Un prieten a cerut si a primit de la un dealer autorizat raspunsul daca masina sa are montat filtru de particule, comunicandu-le doar numarul de identificare. Cu adresa (fax) a mers la RAR care i-a facut mentiunea in carte. Normal ca in timp RAR-ul a strans ceva adrese pentru anumite tipuri de motoare si la cei care vin ulterior nu le mai cere adresa, fiind deja verificat. Doar daca esti primul cu tipul ala de motor o sa-ti ceara sau daca sunt carcotasi.
Daca gresesc, scuzele de rigoare!

Edited by KatBlade, 25.07.2008 @ 19:47.


#25 ady.red

ady.red
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, SKODA
  • Model:JETTA, FABIA 2
  • Motorizarea:1.9 105CP BLS

Posted 26.07.2008 @ 22:27

Aduc completari:

Masina mea are filtru de particule si nu scoate pic de fum (funingine) niciodata!!! Am verificat cand am fost plecat in concediu (un prieten care a stat in spatele meu tot timpul mi-a confirmat). :D

@KatBlade: Ai dreptate! Porsche Inter Auto (Porsche Romania) s-a saturat sa tot dea faxuri la RAR cu extras din fisa de omologare al autoturismuli si a comunicat la RAR prin adresa oficiala codurile pentru fitru de particule (DPF) la autoturismele VAG. Vezi postul meu de mai sus.

Edited by ady.red, 26.07.2008 @ 22:32.


#26 Maximus9

Maximus9
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:VW Passat 2005
  • Motorizarea:2.0 TDI 136 CP

Posted 02.09.2008 @ 21:22

Vedeti ca s-a mai discutat pe alte topic-uri problema DPFului. Pe scurt, as adauga pt informare ca sint 2 tipuri, cu aditiv si active, cele active necesita regenerarea aceea la o anume turatie, cel cu aditiv necesita inlocuirea acestuia la 120.000 de km. Oricum, ca ideea, filtrul nu aduce nici un avantaj utilizatorului, decat dezavantaje: un pret mai ridicat la cumparare (cand se vindeau in oferta aceleasi motoare in varianta cu si fara DRP, dif era de aprox 1000euro), si apoi costuri mai mari de intretinere (DPFul trebuie inlocuit la un moment dat), si complicatii.
Daca cuiva i se pare un mare avantaj ca masina lui nu scoate fum, atunci ok, notam acest avantaj...

#27 ady.red

ady.red
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, SKODA
  • Model:JETTA, FABIA 2
  • Motorizarea:1.9 105CP BLS

Posted 02.09.2008 @ 22:11

Eu am avut un avantaj de pe urma DPF-ului, acela ca am platit taxa mai putin cu 25% si daca l-ai avea te-ar incanta cand vezi un alt TDI ca scoate fum si al tau e mai ecologic.
Nu am auzit pe nimeni ca ar trebui inlocuit la 120k km si nu am avut nici o problema cu el pana acum .

#28 nikolas

nikolas
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:VW
  • Model:Passat B 5,5 NEGRU
  • Motorizarea:2,0 TDI 136 CP

Posted 02.09.2008 @ 22:16

Daca studiezi mai bine materialele de pe forum o sa descoperi ca acel aditiv trebuie inlocuit la aproximativ 120.000 km. Dealtfel Bc te avertizeaza daca trebuie umplut acel rezervor care se află sub roata de rezervă, martorul de la buhjia incandescenta blinkăie o perioadă după care se stinge.

#29 ady.red

ady.red
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, SKODA
  • Model:JETTA, FABIA 2
  • Motorizarea:1.9 105CP BLS

Posted 03.09.2008 @ 07:10

La mine nu e nici un rezervor la roata de rezerva si pana acum nu s-a aprins niciodata indicatorul din bord al DPF-ului ca as avea probleme cu el, decat cand pornesc motorul pentru o fractiune de secunda pentru test.

#30 BOMBANITORUL

BOMBANITORUL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 B8 2008
  • Motorizarea:2.0 TDI 143 HP

Posted 03.09.2008 @ 19:02

Din 2005 VAG nu a mai dotat masinile sale cu DPF care sa necesite aditiv iar "regenerarea" lui nu face necesara schimbarea acestuia decat daca la aprinderea beculetului din bordnu ai facut "ce trebuie" de prea multe ori. Intradevar, acum in Germania toate masinile care ajung la "ITP" primesc la parbriz in dreapta jos euro 2,3 sau 4- ultimul este verde.

#31 c.catalin

c.catalin
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf Mk 4 Variant
  • Motorizarea:1.9TDI 110CP

Posted 09.09.2008 @ 22:26

Daca masina are sau nu filtru de particule se poate afla din Certificatul de conformitate pe care il poate avea masina, pe langa celelalte acte. Daca nu il are, se poate procura. In acest certificat de conformitate sunt trecute absolut toate datele si dotarile pe care le are masina respectiva. Stiu ca se poate procura, pentru ca am vrut sa-mi fac si eu unul pentru masina, dar asta se facea doar in germania, nu stiu acuma cum e, si era in jur de 150 E acest certificat de conformitate.

#32 Scorpion

Scorpion
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant B6
  • Motorizarea:2.0 Tdi 140 CP

Posted 09.09.2008 @ 22:46

Ciao

Masinile dotate cu filtru de particule au o mentiune pe placuta de indentificare(EU4 + DPF)
din compartimentul motor, asa va puteti da seama daca aveti sau nu asa ceva pe masina

Attached Files

  • Attached File  dpf.jpg   79.23KB   1500 downloads


#33 nikolas

nikolas
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:VW
  • Model:Passat B 5,5 NEGRU
  • Motorizarea:2,0 TDI 136 CP

Posted 01.10.2008 @ 20:15

După cum s-a mai discutat pe forum sunt două tipuri de DPF: ca aditiv si fără aditiv.
Despre cel cu aditiv pot sa spun că exită un rezervor pentru acest aditiv, n portbagaj, sub roata de rezervă, de aproximativ 4 l, care este calculat să fie suficient pentru aproximativ 120.000 km, (n funcție de consumul de combustibil )Atunci cnd nivelul din rezervorul respectiv scade sub o anumită valoare Bc te avertizează prin plpirea martorului de bujie incandescentă. Se poate completa acel aditiv, care se poate achiziționa (preț aprox 200/240 RON/L) dar numai cu cel original.
DPF-ul cu aditiv se curăță prin creșterea turației (1000 rpm) și introducerea n combustibil a aditivului respectiv, pnă acesta se curăță, după care turația revine la normal.
Dacă este mai eficient sau nu, dect cel fără aditiv, nu pot să spun, doar că se curăță mai repede și mai bine, fără a fi nevoie de a se circula constant, cu turația de peste 2000-2500 rpm, cteva minute (10-15) , dar cu costuri suplimentare datorită aditivului. Eu am completat acest aditiv si nu am nicio problemă cu DPF-ul, la aproape 175.000 km.
Informațiile le-am aflat de pe forum și de la unii mecanici pt VAG.

#34 Luci G.

Luci G.
  • Oraş:Vaslui
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf
  • Motorizarea:1.4

Posted 04.10.2008 @ 01:10

Salut!
Ma bag si eu in discutia asta despre filtre de particule mai ales ca masina mea are asa ceva.E vorba de primul tip de particule folosit de VW cel cu intretinere.Acest filtru s-a folosit pe motoarele 2.0tdi 136 cp care s-au produs in perioada oct 2003-mai 2005,banuiesc ca tot atat timp s-a folosit si acest filtru.
Articolul lui Hbogdan eu zic ca este mai mult decat clar despre ambele tipuri de DPF.Despre DPF cu aditiv as mai preciza ca acest tanculet se afla sub rezervor si din acest rezervor aditivul este distribuit automat in combustibil astfel incat sa ajunga pt aproximativ 120k km(mai mult sau mai putin in functie de stilul de condus practicat).Nivelul aditivului este masurat de o sonda electronica pe baza de rezistenta(ohmi).Cu cat nivelul aditivului scade cu atat valoarea rezistentei creste.Cand se apropie de nivelul minim,pe bord incepe sa clipeasca acel arc electric(martor preincalzire combustibil),moment in care trebuie adaugat din nou aditiv pt a umple acel tanculet de 4 litri.
Nikolas,sigur acesta nu e martorul de bujii pt ca am avut probleme cu una din ele si le-am schimbat,iar martorul care imi aparea era check engine.
La celalalt tip de DPF nu ma bag,dar referitor la ambele,din ce stiu,VW recomanda a se schimba la 120k km(deci Nikolas normal ar fi ca noi sa schimbam si DPF pt ca in timp isi pierde proprietatile).

#35 ady.red

ady.red
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, SKODA
  • Model:JETTA, FABIA 2
  • Motorizarea:1.9 105CP BLS

Posted 06.10.2008 @ 22:22

Azi m-i s-a aprins si mie prima data indicatorul de filtrului de particule din bord dupa ce-am urcat un damb, si-mi spunea pe computerul de bord sa verific manualul de utilizare. Am mers circa 10 minute peste 2000 rot/min (cu a doua prin oras), am turat-o in gol de cateva ori si acesta s-a stins. Nu stiu daca urcarea dambului a avut vreo influenta dar s-a sincronizat perfect cu aprinderea martorului in bord. E naspa rau cand ti se aprinde un bec in bord si te ia un pic transpiratia. Acum m-am linistit si totusi ma intreb de ce s-a aprins ca nu merg cu ia subturata. Azi am avut un drum in Bucuresti unde am stat cam 2 ore in trafic, bara la bara si ma gandesc ca de acolo se trage problema.
Sa auzim de bine...

#36 nikolas

nikolas
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:VW
  • Model:Passat B 5,5 NEGRU
  • Motorizarea:2,0 TDI 136 CP

Posted 17.10.2008 @ 20:38

Nikolas,sigur acesta nu e martorul de bujii pt ca am avut probleme cu una din ele si le-am schimbat,iar martorul care imi aparea era check engine.
La mine s-a aprins (mai exact spus se aprindea intermitent) acel simbol - o spirală, galbenă, care se aprinde și atunci cnd pui contactul și se stinge după ce declanșează releul care comanda bujiile incandeșcente, iar pe Bc apărea mesajul Engine Workshop. După completarea acelui aditiv problema s-a rezolvat n totalitate.

Asa este Luci, ar fi bine de nlocuit acel DPF, dar poate la 240.000 KM, dacă nu ne dă bătăi de cap pnă atunci.

Edited by nikolas, 17.10.2008 @ 20:40.


#37 Ballack

Ballack
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:2000
  • Motorizarea:1.9 TDI 116 CP

Posted 10.12.2008 @ 15:54

Cum se poate afla daca masina este sau nu cu filtru de particule. Nu am cartea service. Abia acum dupa ce am schimbat distributia mi s-a facut carte service. Banuiesc ca la masina din anul 2000 nu poate fi vorba de filtru de particule, nu?

#38 mihai_lrn

mihai_lrn
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:vw passat
  • Model:B5,5 2005
  • Motorizarea:2.0 TDI 136 CP

Posted 01.01.2009 @ 19:31

La filtru de particule ( DPF ) cu aditiv , stie careva daca se poate folosi aditiv acelasi ca la Peugeot ?

#39 mihai_lrn

mihai_lrn
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:vw passat
  • Model:B5,5 2005
  • Motorizarea:2.0 TDI 136 CP

Posted 01.01.2009 @ 19:47

stiind ca un litru de aditiv se gaseste numai in service vw.si costa 230-250ron,stie cinevadaca se poate inlocui cu aditiv de la Peugeot, poate este mai ieftin,sau se poate inlocui DPF cu aditiv cu un DPF activ?

#40 Luci G.

Luci G.
  • Oraş:Vaslui
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf
  • Motorizarea:1.4

Posted 03.01.2009 @ 17:32

Mihai_lrn,daca tot esti asa curios,de ce nu incerci tu personal,de ce nu pui vreun alt tip de aditiv,eu stiu de ulei sau de motorina ca sunt mai ieftine.Acum,lasand gluma la o parte,eu cred ca ar trebui sa pui aditivul care ti-l recomanda producatorul,iar in cazul masinii tale treaba asta o faci la 120k km,deci nu e un sacrificiu financiar exagerat.Pentru mai multe detalii,poti intra aici,unde ne-am intalnit cativa posesori ai acestui motor si unde poti afla mai multe sau poate poti sa ne spui tu cate ceva.Bafta!




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users