Jump to content


Photo

Fum alb


  • Please log in to reply
129 replies to this topic

#1 evo

evo
  • Oraş:(necompletat)
  • Model:VW Passat 1.9 TDI 115CP AJM

Posted 01.09.2004 @ 11:39

Salutare

Nu am mai scris de mult pe aces forum dar am urmarit cu interes discutiile care s-au purtat aici. Am deschis acest topic in speranta ca la un moment dat poate ii va fi de ajutor vreunui membru.

Acum o luna pasatul meu a inceput sa scoata un fum alb ingrozitor. La pornirea la rece nu scotea deloc, dar dupa ce se incalzea motorul, masina incepea sa scoata FOARTE MUUULT fum alb indiferent ca era la mers in gol sau in sarcina....am ajuns la stadiul in care imi era jena sa mai ies cu masina prin oras.

De asemenea nu am observat scaderi drastice de putere ale motorului, nu consuma ulei, motorul nu se incalzea peste limita admisa, uleiul era negru deci aparent nu era antigel in ulei.

In prima faza am facut o diagnoza cu vag-com-ul (si aici trebuie sa ii multumesc lui kisslorand).

In a doua faza am facut o verificare mai amanuntita a moturului (aici trebuie sa ii multumes lui ares323 pentru ajutorul acordat) in urma careia nu s-a putut trage o concluzie clara asupra cauzelor problemei.

In cele din urma in ciuda recomadarilor negative am decis sa fac o vizita si la Autoworld (reprezentanta VW Cluj).

Astazi am primit vestea ce buna de la ei ...si anume....fumul alb era de la prea putina motorina injectata, mi-au curatat injectoarele si fumul alb a disparut complet :salut: .

Ca si observatie trebuie spus ca inainte am incercat la mai multe service-uri specializate pe diesel din cj sa imi curat injectoarele...dar nici unul dintre ele nu avea experienta cu motoarele TDI PD - toti imi ziceau ca nu se baga sau ca nu se pot curata .

#2 alexander

alexander

    Comerciant

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Ford
  • Model:Galaxy
  • Motorizarea:1.9TDI

Posted 01.09.2004 @ 11:50

Ceau. Din semnatura ta am vazut ca ai motor AJM de 115CP, PD, la fel ca si cel de pe Audi-ul A4 cel detin. Te rog, daca ai date tehnice despre acest motor plus alte chestii care crezi ca sunt utile, impartaseste-le si cu mine.
Multumesc,
Alex

#3 Thheo

Thheo

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Superb 2010
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 01.09.2004 @ 12:10

Mda.. pai este cunoscut faptul ca fum alb poate insemna amestec sarac ! .. chiar de la motoare pe benzina ..ex: dacia :salut:

#4 evo

evo
  • Oraş:(necompletat)
  • Model:VW Passat 1.9 TDI 115CP AJM

Posted 01.09.2004 @ 14:42

Ceea ce nu am spus in primul post referitor la fumul alb...este urmatoarea neclaritatenelamurire :

Cand am luat masina...am testat-o ...aceasta nu scotea nici gram de fum alb (nici in mers nici la relanti). In schimb am luat-o cu MAF-ul defect (mai exact valoarea maxima afisata de VAG pentru maf era in jur de 600). Dupa ce am mers aproximativ 2000 de kilometri cu ea cu maf-ul defect am hotarat sa imi iau unul Pierburg (si ca urmare a informatiilor citite pe acest forum).

Acuma ideea e ca dupa aprox 600km facuti cu noul debitmetru Pierburg acest fum alb foarte dens a aparut: Intrebarea mea este : Oare sa existe vreo legatura intre infundarea injectoareloraparitia fumului alb si schimbarea debitmetrului ?

#5 alinica2001

alinica2001
  • Oraş:(necompletat)
  • Model:VW Passat 96kw AVF

Posted 01.09.2004 @ 18:49

Acuma ideea e ca dupa aprox 600km facuti cu noul debitmetru Pierburg acest fum alb foarte dens a aparut: Intrebarea mea este : Oare sa existe vreo legatura intre infundarea injectoareloraparitia fumului alb si schimbarea debitmetrului ?

Nu cred ca exista o legatura . Este o simpla coincidenta, altfel ar fi aparut aceasta problema si la ceilalti care au folosit MAF-ul Pierburg. Probabil ca o motorina mai proasta decat cea obisnuita a determinat murdarirea injectoarelor. Daca ai filtrul de motorina mai vechi , poate ca nu ar fi o idee rea sa-l schimbi. Si pe viitor recomand cu caldura solutiile de curatat injectoarele care se baga in rezervor ( cand am folosit acesta solutie, am fololsit-o un pic mai concentrata - mai putina motorina decat recomanda pe instructiuni producatorul solutiei )

#6 aas

aas
  • Oraş:Bucureşti
  • Model:audi A6 2,5tdi->110kw, AKN

Posted 09.09.2004 @ 10:20

Ce solutie de curatat injectoare recomazi? Pe cine am intrebat ->"ai grija sa nu le infunzi mai rau". Cum poti sa iti dai seama daca injectoarele au ceva obturatie?!?

#7 evo

evo
  • Oraş:(necompletat)
  • Model:VW Passat 1.9 TDI 115CP AJM

Posted 09.09.2004 @ 10:36

Eu am intrebat la reprezentanta VW si ei mi-au recomandat sa pun la fiecare plin solutie de curatat injectoarele. Am intrebat daca imi recomanda ceva anume dar nu mi-au dat un raspuns clar. In schimb undeva am vazut recomandata ceva solutie 2+2 sau ceva de genu asta.

La mine ai vazut ca injectoarele infundate au dus la aparitia de fum alb (care se manifesta atat la relanti cat si in sarcina).

Un test empiric cred ca ar fi sa pui pe cineva sa mearga in spatele masini tale sa vada daca masina scoate fum alb (la mers constant, acceleratie).

De asemenea mersul neregulat al motorului la relanti poate fi un alt simtom pentru injectoare infundate.

Printre altele eu am facut si un test cu VAG-COM-ul, si imi arata la doua injectoare ca motorina injectata este sub specificatii.

#8 aas

aas
  • Oraş:Bucureşti
  • Model:audi A6 2,5tdi->110kw, AKN

Posted 09.09.2004 @ 11:03

Cred ca e timpul sa fac si eu un test cu Vag-Com- serios sa vad daca am ceva hibe sau nu. Daca poate sa ajute cineva?

#9 alinica2001

alinica2001
  • Oraş:(necompletat)
  • Model:VW Passat 96kw AVF

Posted 09.09.2004 @ 16:48

Suna-ma si ne vedem intr-o zi ...

#10 r&d

r&d

    Membru senior

  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volvo
  • Model:S40 T4 2001
  • Motorizarea:2.0 HPT 200cp

Posted 13.09.2004 @ 15:33

Solutiiile de curatat injectoare se folosesc preventiv. este bine ca din cand in cand, sau la fiecare plin daca buzunarul permite sa se foloseasca aditivi de lubrefiere si curatire a sistemului de injectie. Ca si recomandari personale, ar fi Valvoline, STP si 2+2.
Cura de adititivi ar fi bine sa fie inceputa imediat dupa schimbarea filtrului de combustibil. valabil si la motoarele pe benzina.

#11 picolo

picolo
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Porsche, Audi, MB
  • Model:Cayenne,A4,E270
  • Motorizarea:385,143,180

Posted 10.03.2005 @ 00:05

Cam ce damage are folosirea de motorina superdiesel pe motor ALH din '98 fara aditivi de lubrifiere si curatire?

#12 LaurLOS

LaurLOS
  • Oraş:Tulcea
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B6 2001 quattro
  • Motorizarea:2.5Tdi 180cp

Posted 13.03.2005 @ 19:34

Ce solutie de curatat injectoare recomazi? Pe cine am intrebat ->"ai grija sa nu le infunzi mai rau". Cum poti sa iti dai seama daca injectoarele au ceva obturatie?!?

<{POST_SNAPBACK}>

Tot recomandare personala: Castrol (cel din bidonasele cu gatul lung si din care se pune o gradatie la un plin-deci se foloseste unul la ~500 L).E ceva mai scump (~200 000 lei) dar merita.Daca mai pui la socoteala ca pretul pt un plin vine cam 20 000 lei, chiar merita.

#13 WizardMan

WizardMan
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B5 1998
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 26.07.2006 @ 11:13

Salutare, am o problema cu "rabla" mea si anume ... saptamana trecuta am facut ITP-ul, toate bune si frumoase, dupa 2 zile, intr-o dimineata masina a inceput sa scoata fum alb... mult si cam la orice turatie, bineinteles proportional cu turatia motorului. Tin sa mentionez ca inainte de ITP am avut aditiv STP de curatat injectoarele si mi-a mai fost completat amestecul si cu aditiv de iarna 2+2 (mare greseala, fara stirea mea, nu am fost eu cu masina la ITP). Am fost cu ea la test VAG-COM presiune pe turbina am in parametri, alte erori nu sunt, apa nu papa, ulei in schimb cam manca. Va rog dati-mi o idee ce sa mai verific sau ce sa ii mai fac.

p.s.: avansul pe vag com era un pic mai mare. Stie cineva ce valoari ar trebuie sa aibe ???

#14 TheOne06

TheOne06
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3C/Polo 6N2
  • Motorizarea:2.0 TDI/1.0 MPI

Posted 26.07.2006 @ 23:20

Problema cu fumul alb o sa dispara.Este de la aditivul de curatat injectoarele.Eu am patito la un Fiat stilo mi-a gresit turul si a bagat toata solutia in galerie si dupa ce am reusit sa scot o parte din ea si am pornit motorul imi scoatea un fum alb si dens ca la avioanele cu reactie

#15 cipos

cipos

    Comerciant

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:AUDI
  • Model:A 6
  • Motorizarea:3.0 225 CP

Posted 27.07.2006 @ 06:07

da.. numai ca el a bagat solutie in motorina, deci fum alb=> consum ulei, acuma trebuie vazute care sunt cauzele(turbina pe duca, un semering de la supape, motor pe duca.... sunt cam multe cauze, doar astea miau venit acuma in minte)

#16 TheOne06

TheOne06
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3C/Polo 6N2
  • Motorizarea:2.0 TDI/1.0 MPI

Posted 27.07.2006 @ 09:24

da.. numai ca el a bagat solutie in motorina, deci fum alb=> consum ulei, acuma trebuie vazute care sunt cauzele(turbina pe duca, un semering de la supape, motor pe duca.... sunt cam multe cauze, doar astea miau venit acuma in minte)


Eu stiam ca daca e motorul pe duca scoate fum albastru.La fum alb e pe duca turbina

#17 aares

aares

    Cont suspendat

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Bora ALH
  • Motorizarea:1.9TDI 120CP

Posted 27.07.2006 @ 09:34

fum alb si papat ulei dupa cum a zis si cipos mie imi suna a motor pe duca, daca era doar de la aditiv nu papa si ulei, si cred ca este doar o concidenta cu revizia sau cu bagatu aditiv

#18 r&d

r&d

    Membru senior

  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volvo
  • Model:S40 T4 2001
  • Motorizarea:2.0 HPT 200cp

Posted 27.07.2006 @ 09:45

Fumul alb e de la avans dereglat sau garnitura de chiulasa ciupita. Fumul de ulei are culoare albastruie spre cenusiu.

#19 WizardMan

WizardMan
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B5 1998
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 27.07.2006 @ 14:35

Un motor pe duca se simte ca numai trage si in plus nu merge ok si apoi dintr-o data scoate fum alb excesiv, am pus motorina curata, am 70 de km de cand am pus in rezervorul gol motorina curata.
Turbina ... sunt sanse sa scape ulei pe la ax... cred...

Cam in cat timp ar trebuie sa se elimine urmele de aditiv din motor ?

Sa mai incerc ajustarea avasului ?

#20 redeagle

redeagle
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B8 2009
  • Motorizarea:2.0 TFSI 180 CP

Posted 31.07.2006 @ 16:03

In primul rand te-ar ajuta o compresie. Asa as face eu. Numai dupa ce ai valorile presiunii pe fiecare cilindru vei vedea ce este defect. Simering de supapa, garnitura de chiulasa, etc....




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users