Jump to content


Photo

Vw Caravelle Vs Mercedes Vito - Pro Si Contra


  • Please log in to reply
133 replies to this topic

#81 cosssmin

cosssmin
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Peugeot/BMW
  • Model:207/E60
  • Motorizarea:1,6/2.0

Posted 23.09.2009 @ 14:22

am facut un drum Targoviste-Brasov cu un T5 1,9, varianta lunga.
masina merge super, chiar si cu motorul asta si cu o sarcina de 800Kg ... a mers de minune.
trage foarte bine, sta foarte bine pe drum incarcata/goala, etc.
mi-a placut la nebunie. nu contest ca motorul de 2,5 e mai bun, trage mai bine dar si asta merege/trage surprinzator tinand cont ca masina are masa proprie 1850kg(aproximativ).

#82 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 30.09.2009 @ 14:07

imagineaza-ti cum e cu motor de 2.5 de 174CP cu transmisie pe pinioane

ce cuplu are la demaraj si cat de mult poti sa incarci masina, fara sa se simta mare lucru.
de lucrul asta ma bucur eu cand am drumuri lungi si merg pe drumurile patriei si nu strang din dinti la o depasire si nici nu stau cu 90 la ora pe sosea :D

sincer nu am condus si nu cred ca exista masini mai confortabile la drum lung decat transporter/multivan/caravelle
pai dupa 1000km in golf, imi amorteste genunchiul drept de merg schiop cand ma dau jos din ea
la un passat la fel, amorteam pur si simplu, fiind pozitia joasa, eu am 1.90 inaltime si picioarele lungi

in T5 stau ca in fotoliu :rolleyes:

#83 cosssmin

cosssmin
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Peugeot/BMW
  • Model:207/E60
  • Motorizarea:1,6/2.0

Posted 07.10.2009 @ 09:18

e bun 2,5 normal, dar pentru nepretentiosi e ok si 1,9. depinde acuma si cine merge, ce face cu ea etc...

cum sta masina la drum lung? la 150km/h? sa zicem ca faci cu un caravelle un drum lung prin afara.
confortul nu il contest dar cum sta masina pe sosea la inaltimea ei fata de una mica gen golf/passat?

Edited by cosssmin, 07.10.2009 @ 09:19.


#84 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 07.10.2009 @ 21:04

pe sosea sta ca un tanc.

dar avand centrul de greutate ridicat, trebuie sa franezi la anumite viteze in curbe.
desi are 2 tone goala, daca calci frana brusc, intra in pamant :icon_thumright: am patit-o cu animale care mai sar deodata pe sosea.

- feelingul creat intr-o masina in care ai impresia ca stai in copac nu poate fi inlocuit nici de SUV
- vizibilitatea peste masinile din fata, lipsa "botului" si a spatelui face din manevrele de parcari o floare la ureche, atata timp cat ai spatiu de lungimea ei.
- vizibilitatea in oglizi, avand in vedere ca sunt duble fata de orice oglinzi din grupul VAG
- demarajul si forta bruta pe care o scoate un motor de 2500 de 174CP cu transmisie pe pinioane
- nu are nicio curea, toate componentele sunt puse in miscare de pinioane si de vasco cuplaje, AC, alternator, pompa apa, pompa servo...

umblu mai mult cu golful prin oras, si cand ma mai urc in T5 e ca si cum treci de la bicicleta la motoreta de 500cmc ;)

singuru lucru care il regret la modelul meu de T5, e lipsa 4motion... mai ales iarna.
si de lipsa unui dublu climatronic, are numai clima automata pe fata, dar se mentine constanta temperatura si in locurile din spate

Masina visurilor mele: VW Multivan long version 8+1 locuri, 2500cmc, 174CP, 4Motion, dublu climatronic fata spate, cutie manuala 6+1, tempomat

Edited by alios, 07.10.2009 @ 21:09.


#85 andreistn01

andreistn01
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A6
  • Motorizarea:2.0 140 TDI

Posted 20.10.2009 @ 09:41

Cred ca Vito este mai bun :P

#86 avantivan

avantivan
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Audi
  • Model:A6-Avant
  • Motorizarea:2,5TDI 116CP

Posted 02.12.2009 @ 01:41

VW de la noi (m-am saturat sa le fac reclama) s-au miscat ceva mai repede cu informatii oficiale decat cei de dincolo, chiar daca pana sa apara si preturi la noi pt noul T5 trebuie asteptata primavara lui 2010.

Reiau cu cateva mici corectii si informatii oficiale suplimentare, datele pt toate noile motorizari diesel common-rail VW pt T5:
- vor avea scaderi de consum de pana la 1,9 l / 100Km (fata de vechea generatie PD),
- sunt Euro 5, avand scaderi de emisii CO2 cu pana la 52g / Km,
- zgomotul motorului diminuat cu 5 dB,
- vor fi de 2,0 litri (1.968 cm3) in patru versiuni:

- noul 84 CP (62 KW), cuplu motor maxim de 220 Nm la 1.250 rot / min, turbina de supraalimentare cu geometrie variabila,
inlocuieste vechiul motor PD: 1,9 TDI (1.896 cmc), de 84 CP, cuplu 200 Nm la 2.000 rot / min, Euro 4,

- noul 102 CP (75 KW), cuplu motor maxim de 250 Nm la 1.500 rot / min, turbina de supraalimentare cu geometrie variabila,
inlocuieste vechiul motor PD: 1,9 TDI (1.896 cmc), de 102 CP, cuplu 250 Nm la 2.000 rot / min, Euro 4,

- noul 140 CP (103 KW), cuplu motor maxim de 340 Nm la 1.750 rot / min, turbina de supraalimentare cu geometrie variabila,
inlocuieste vechiul motor PD: 2,5 TDI (2.460 cmc), de 130 CP, cuplu 340 Nm la 2.000 rot / min, Euro 4,

- noul 180 CP (132 KW), cuplu motor maxim de 400 Nm la 1.500 rot / min, doua trepte de supraalimentare cu turbina dubla - biturbo,
inlocuieste vechiul motor PD: 2,5 TDI (2.460 cmc), de 174 CP, cuplu 400 Nm la 2.000 rot / min, Euro 4,


Atasez si cateva fotografii cu aspectul masinii dar mai ales doua foto cu vechiul si noul motor. Legat de acestea, am o curiozitate: pentru noile motorizari s-a renuntat la transmisia pe pinioane (specifica la vechiul PD 2,5 TDI) si s-a revenit la transmisia pe curele?

Attached Files



#87 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 02.12.2009 @ 16:32

oribil daca au renuntat la transmisia pe pinioane...

probabil din cauza ca nu se mai strica...
oricum imaginati-va un cuplu de 400nm ce depinde de o curea... ORIBIL

T5-ul meu de 174CP are un demaraj si un cuplu de invidiat.

mi se pare o adevarata porcarie, o strategie proasta care probabil e bazata pe faptul ca NU SE STRICA, si e prea durabila
masina are 270.000km si nu am schimbat decat niste cuplaje la AC si oringurile de la pompa duse impreuna cu tachetii care aveau uzura.

pai asta ma mai duce inca 270.000km fara rusine, si inca 4-5 ani, de ce sa-mi iau noul model de T5 cand actualul merge de rupe
probabil de aia apar masinile din ce in ce mai slabe tehnic.. sa fie ca sosetele.. sa le schimbi mai des, ca altfel moare de foame industria auto

#88 marianii

marianii
  • Oraş:Boldeşti-Scăieni
  • Maşina:wolkswagen
  • Model:sharan
  • Motorizarea:1,9 tdi 90 cp

Posted 20.12.2009 @ 09:21

pe mine ma enerveaza asa rau si t5 si vito nou pt ca se plimba prin jermanica, dar sa vedeti ce le fac cand le prind.
t4 am avut si pot spune ca este o masina super in conditiile in care am facut tractari curse etc.obligatoriu pt a tracta (remorca, rulota, platforma) motor 2,5 tdi , dar sunt bune si cele de generatie mai veche 2,4disel simplu(77cai) 1,9 td(68 cai)1,9 aspirat f puturos. am avut si vito modelul vechi td de 98 cai buna masina dar personal t4 mi s a parut peste vito . la vito nou este alta mancare de peste.

#89 r4ulik

r4ulik
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:VW Transporter
  • Model:T3
  • Motorizarea:1.6 D

Posted 27.12.2009 @ 10:35

am citit acest topic in intregime...si tot nu m-am lamurit
care e mai bun? vito sau caravele/transporter/multivan? :frigbaitata:

#90 Gioxy

Gioxy
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Multivan 1995
  • Motorizarea:2.4 D

Posted 28.12.2009 @ 09:25

M U L T I V A N .

#91 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 28.12.2009 @ 10:59

multivan/caravelle daca nu ai de gand sa cari saci de cartofi.

la noi in romania nu prea poti tine un bus de bibelou... sa nu uitam totusi ca multivan-ul e tot din plus prin interior, si apuci sa regreti cand vezi cum se degradeaza vazand cu ochii.

calul de tras la caruta in romania ramane Transporter, imbini si spatiul cu utilitatea si intretinerea ieftina ;)

#92 r4ulik

r4ulik
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:VW Transporter
  • Model:T3
  • Motorizarea:1.6 D

Posted 28.12.2009 @ 14:59

nu am de gand sa car saci de cartofi si alte cele, vreau sa fie o masina de oras, de iesit in vacanta
dar totodata vreau o masina in care sa nu incarc bani foarte multi, cum ma gandesc eu la vito
mercedesu are piese foarte scumpe si nu m-ar avantaja

#93 reader

reader
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Audi,
  • Model:dar nu vedi.
  • Motorizarea:ASZ+TCM

Posted 28.12.2009 @ 15:08

oricum imaginati-va un cuplu de 400nm ce depinde de o curea... ORIBIL

Stai un pic... puterea si cuplul se transmite la roata prin cutia de viteze, deci tot prin pinioane. Ce are de-a face in aceasta ecuatie cureaua de distributie, care nu face decat sa inchida si sa deschida niste supape amarate???

ontopic: am un prieten pietar care avea un Vito, si l-a vandut din cauza costurilor de intretinere, orice piesa e foarte scumpa. Acum are un Transporter si e incantat.

#94 avantivan

avantivan
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Audi
  • Model:A6-Avant
  • Motorizarea:2,5TDI 116CP

Posted 07.04.2010 @ 23:25

La VW T5 nou, denumit T5-GP,
dupa ce am avut norocul sa il vad in Nov anul trecut (2009), mi-au atras atentia ca aspect, intre altele, doua amanunte:
- oglinzile sunt disproportionat de mari in raport cu caroseria raportat la modelul anterior, estetic parca sunt de camion puse pe o utilitara mica, dupa ce am inghitit mai greu aspectul lor dar sunt incantat de utilitatea lor (parca as fi sofer de autobuz), se pare ca justificarea ar fi un recent normativ european care impune ca oglinzile sa reprezinte ca marime un anumit procentaj minim din suprafata vitrata vizibila a soferului...(10 %...etc)
- la noul motor cammon-rail, spatiul liber in compartimentul motor e foarte mare, fata de inghesuitul PD anterior...asta e foarte bine
- in rest schimbari mai sunt si altele, dar acestea mi-au retinut atentia, poate ati remarcat si voi altele si le veti puncta aici.

- multumiri lui... ionita bogdan pt ideea punctata pe forum:
Trebuie sa te gandesti pt ce iei masina. Daca o cumperi pt oras nu e ok. Consuma 14- 17 % in oras, are filtru de particule euro 4 care se infunda destul de des mai ales in conditii de Bucuresti cand o poresti de 15 ori pe zi si mergi din 3 in 3 metri bara la bara. Filtru de particule este doar 2000 euro si nu se schimba in garantie. Este un vicu de fabricatie al masinii pe care nu ti-lspune nimeni . Trebuie sa iesi cu ea din oras cand se aprinde becul si sa mergi cam 15 -20 km cu viteza constanta ..ca sa-l cureti si sa se stinga becul. Acum si partea buna. este o placere sa mergi cu ea la drum lung. Eu am cumparat-o pt ca am rulota si o tractez ft bine cu aceasta masina . Daca intr-adevar vrei un t5 te sfatuiesc sa-ti iei modelul de T5 2,5 TDI / 174 CP / 4 motion.

- intrebare....
- De cate ori tine figura cu auto-curatatul filtrului de particule prin afara orasului ?
- Are ceva viata in el sau l-au gandit scump si repede de inlocuit ca sa ne plimbe des pe la service ?


La Mercedes Vito ...
- nu se lasa mai prejos fata de VW T5-GP, asa ca se va prezenta curand cu un face-lift pentru noua versiune de motorizari Euro 5 (imbunatatiri motor dar si aspect interior si exterior) si va face lansarea pt dealeri proprii la inceput de iunie 2010 iar catre public doua lui mai tarziu. Cu siguranta dupa targul auto de la Frankfurt din Septembrie 2010 va fi disponibil pe piata.

Toate cele bune

#95 noobsound

noobsound
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:volkswagen
  • Model:caravelle combi
  • Motorizarea:2.5 150cp

Posted 11.05.2010 @ 10:21

un mesaj ff amuzat de la un prieten ff bun cu care am fost in multe excursii cu masina mea. El a plecat in austria cu ceva prieten de-al lui si mi-a trimis urmatorul SMS :)

Attached Files



#96 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 11.05.2010 @ 12:03

cine stie ce motor terminat pe italia are saracul T5...

nu de alta dar am vazut un T5 cu 600.000km care a facut italia.. de 2.5 131CP
saracul.. i-a crapat cutia, s-a blocat ECU.. si tot asa mai departe.. a returnat-o la leasing ca dauna totala... trebuia schimbat ecu si ajungea cat jumate din valoarea masinii din cate am inteles.. desi nu cred.

caravelle t4 intr-adevar e foarte rezistenta.. dar la motor, nici nu se compara cu 2.5 R5 131 sau 174CP :blah:

am un amic care trage de mine sa-i faca un chiptunning.. undeva la 200CP si 450Nm lejer atinge... am inteles ca unele multivanuri T5 la nemti le-au dus pana la 250CP, cu turbina marita.. cu evacuare sport... etc

#97 noobsound

noobsound
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:volkswagen
  • Model:caravelle combi
  • Motorizarea:2.5 150cp

Posted 18.06.2010 @ 21:52

Acum cateva zile am venit de la sibiu si intre sibiu si sebes am intalnit 3 dubitze ce mergeau in coloana. Primu mercedes vito nou urmat de un mercedes vito model dinainte de 2003 si un t5 cu i rosu doar. cred ca e de 1.9. Prietenilor deci astia 3 erau sigur impreuna ca aveau nume de neamtz parca si mergeau in coloana. Pe urcarile dintre sebes si sibiu unde se faceau 2 benzi vitourile depaseau si pastrau viteza de vreo 100km/h in schimb t5 ramanea enorm de mult in spate pe urcari. Toate 3 aveau o remorcutza mica in spate goala ca nu aveau pralata pe ele. de-a dreptul jenant faptul ca t5 ramanea in spatele vitoului cel vechi care scotea fum negru la greu. NU va recomand sa alegeti varianta 1.9 . Cu ea incarcata la deal cred ca tipul ala se lasa depasit de dacii si lada .

#98 1octav

1octav
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:T4 / 2.5 / 1997
  • Motorizarea:TDI

Posted 22.06.2010 @ 00:36

Nu sunt de acord cu ce spui, T5 cu motor de 1.9 tdi nu este grozav dar nici nu te face de rusine. Eu am facut drumuri lungi cu T5 si nu m-a lasat la greu, trage foarte bine chiar si cu masina plina cu oameni si bagaje. Consumul este foarte ok, confortul... il cunoastem cu totii. Am mers si cu un Vito pana in Italia si pot spune ca motorul de 2.2 e bun, mergedesul nu dezamageste nici la consum... insa cu piesele am inteles ca e o mica problema.
Revenind la T5 cu 1.9 tdi, am fost pana in Croatia cu masina asta si am condus aproape 1400 km singur, fara sa dorm... si nu am avut probleme de amortit, intepenit, dureri genunchi. Desigur, cand am ajuns la Rieka am dormit 14 ore, dar asta e alta poveste. Iar consumul la T5 cu 1.9 tdi este de vis, ca la o masina mica!

#99 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 22.06.2010 @ 06:52

sa vezi la motorul de 2.5 174cp :D ;) consuma 8-9 la drum lung, incarcat si cu AC la maxim...
si nici nu simte sarcina motorul.. urcam pantele cu a 6-a fara probleme, scoate o forta foarte mare

model nou de vito avea un partener de afaceri de a lui taicamiu.. si dupa un an a maritat-o.. bine ca a luat-o si pe la 170.000km din germania, dar avea probleme la injectie, apoi cutia ii facea probleme

#100 noobsound

noobsound
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:volkswagen
  • Model:caravelle combi
  • Motorizarea:2.5 150cp

Posted 22.06.2010 @ 10:17

@ 1octav. Nu m-am legat de confort si de faptul ca sunt niste masini ff placute la condus. Sunt excelente in general dubitzele pentru vizibilitatea si spatiul din ele. Am facut si eu drumuri foarte lungi de genul cluj-praga sau cluj-mangalia fara a simtii nici o urma de oboseala .Desii nu sunt inalt de felul meu pot spune ca mai degraba amortzesc in passatul de la firma decat in T4 meu.
Singurul inconvenient care l-am mentionat la un t5 ar fi un motor 1,9 prea slab. Nu zic ca nu ar fi capabil sa poarte masina foarte frumos dar trebuie sa ai si putina placere si rezerva de putere. Cum am mentionat mai sus.. sa iti vezi prietenii ca pe un drum cu 2 benzi in panta ies in depasirea a unei coloane de tiruri si tu sa ramai in spatele lor pentru ca nu iti duce motorul deoarece esti ff incarcat.. cred ca e cam dezamagitor. Alios cred ca stie foarte bine la ce ma refer.. cand zic placere de a conduce.

Probeleme la injectia la Mercedesuri e cunoscuta in randul detinatorilor de Vito si nu numai. In cluj este un tip cu un vito 2.2 150cai ce a trecut de 600 de mii km fara sa schimbe nici un injector. El foloseste masina la transport persoane cu o remorcutza de bagaje dupa el si mi-a zis ca el crede ca doar motorina proasta e de vina pentru injectoare.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users