Jump to content


Photo

Castrol Edge 5w-30 Vs. Castrol Edge Turbo Diesel 5w-40


  • Please log in to reply
136 replies to this topic

#21 condrutz85

condrutz85
  • Oraş:Mangalia
  • Maşina:VW Golf Variant 5
  • Model:1KM ACBXE
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 01.11.2009 @ 11:30

Eu am folosit numai EDGE (full sintetic) pentru dieselurile care le-am avut(Ford+Opel) si le am ( Golf 5, Seat Cordoba), nu am intampinat nici o problema cu acest ulei dar la un coleg cu o Skoda Octavia 2 cu Castrol SLX LL au fost probleme deoarece la noi in tara acel LL se imbacseste de nu e adevarat, plus ca LL este facut pentru drumuri lungi (autostrazi) nu pentru traficul urban. Cat despre Castrol este recomandat de VW, dar te rupe de buzunar. Nu sunt adeptul uleiurilor LL, este ca si cum ai gati cartofi prajiti in acelasi ulei 2 ani! Si nu uitati: Uleiul este viata masinii, cum a mai spus un coleg pe forum.

#22 Troy

Troy
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat
  • Motorizarea:2,5 TDI 163 CP

Posted 01.12.2009 @ 15:45

Pentru zona de temperaturi care este specifica tarii noastre, mai ales vara, unde se ating temp. de 39-43* C, un ulei 5W40, este recomandat si unde praful este abundent,(un filtru de aer arata execrabil dupa 10.000Km), deci nu se recomanda un service prelungit.
Aici se mai adauga si modul preponderent urban.
In ceea ce priveste plaja de temperaturi ce se ating , mai ales vara, in zona Germaniei, unde nu au sarit de 32* C si unde un ulei 5W30 este recomandat si avand in vedere praful, ca si inexistent, se preteaza la un service prelungit. :ceuameni:

Edited by Troy, 01.12.2009 @ 15:45.


#23 cristianionut

cristianionut
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:TDIpd

Posted 02.12.2009 @ 17:17

si ca sa completez pe troy:
-in cazul masinilor care efectueaza drumuri lungi in afara localitatilor, cu un mers constant al turatiei motorului un 5w 30 este ok.
-in cazul in care masina este exploata in regim urban, cu porniri dese, e cazul de 5w 40.

acum servicurille sau orientat si folosesc omiprezentul 5w 40, chiar si atunci cind norma cere un 5w 30 (ex: ford).Motivatia lor este ca 5w 40 acum este full sintetic, dar nu intotdeauna este chiar asa.Important sunt normele.

#24 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 07.12.2009 @ 13:53

T5-ul luat din germania in 2006 avea 115.000km si toate reviziile le facea la 30.000km

dar asta in ritm de mers pe autostrada, la viteze constante, fara stresul urban
uleiul era castrol 5W-40 Edge, norma fiind 506.01

acum nu mai exista ulei pentru aceasta norma, si se pune pentru norma 507.00, dar uleiul este Castrol Edge 5W-30
motorul de 2.5 tdi 174cp merge sublim cu acest ulei, are 270.000km si nu da semne ca e obosit.

la golf am mers pe Castrol SLX Professional II tot 5W-30

#25 poe

poe
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:VW
  • Model:Golf 5 Variant
  • Motorizarea:1.4 TSI 140 CP

Posted 18.01.2010 @ 12:05

Buna ziua,

Vreau sa-mi fac revizia la 2 ani pe cont propriu si nu stiu exact ce ulei sa pun, cei de la service la prima revizie mi-au pus Castrol SLX Profesionnal 5W40, dar acum am inteles ca acest ulei nu se mai face decat 5W30, in carte scrie ca pentru long life trebuie norma 507.00 si pentru intervale normale norma 502.00 la care ma incadrez eu, ce-mi recomandati, doresc numai marca castrol dar nu stiu de care.
Si inca ceva, chiar merita sa-l schimb la 2 ani? Prima revizie am facut-o la 1 an si 7980 km si acum la 2 ani si 15000 km trebuie neaparat sa schimb uleiul?

Edited by poe, 18.01.2010 @ 12:23.


#26 Guest_Romeo23_*

Guest_Romeo23_*

Posted 18.01.2010 @ 12:49

Daca mai iti trebuie motorul la masina ta... in principal da... aici chiar nu merita sa te saracesti pentru 100-200 de Ron. Mai ales ca la tine e simplu avand motor pe benzina... e mult mai usor de ales...

#27 constantinvww

constantinvww
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:volkswagen
  • Model:bls
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 19.01.2010 @ 01:20

Deci pentru masini QG1 (cu sonda long life) pentru folosire preponderenta urbana ce ulei sa folosesc?
Pretul nu este un criteriu.

#28 albertinobuz

albertinobuz
  • Oraş:Buzău
  • Maşina:Skoda + Dacia
  • Model:octavia 2 FL +Logan 2
  • Motorizarea:1.9 TDI 1,5Dci

Posted 31.01.2010 @ 20:20

ulei nemtesc 507.00 care depaseste pe 505.01. Deci 507.00 este mai bun ca 505.01. E clar? intr-un versus 507.00 castiga detasat la caracteristici tehnice. Acum explicati-mi si mie ce inseamna w30vs w40 vara? Adica temperatura motorului trece de 90 cand folosesc 5w30...se incalzeste altfel? fiindca afara sunt 40 de grade si nu 35 motorul meu sufera la nivel molecular? Daca cineva poate demonstra ca 5w30 este mai slab decat 5w40...sa fim seriosi. Pai VW inlocuieste vechile standarde cu noul 507/504 pentru toate motoarele(mai putin V10) si pregateste 508 si noi facem teoria chibritului? Daca 507 este superior lui 505 ce argumente doriti in plus. Cautati 505.01 vs 507.00 si vdeti clar cine castiga la puncte, asta ca sa nu mai vorbim aiurea!Problema e 507 cu w30 sau cu w40??eu zic ca diferenta nu o sa o sesizam..

Edited by albertinobuz, 31.01.2010 @ 20:35.


#29 Stefan_B

Stefan_B

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia II 2008
  • Motorizarea:BXE 1.9TDi

Posted 31.01.2010 @ 22:05

Nu nu e clar. Ai reusit sa insiri niste prostii una dupa alta.

E clar ca nu ai un minim habar despre uleiuri (de ex ce inseamna xWy). Ma mira ca indraznesti sa ceri sa ti se demonstreze tie ceva. Nu ai nici un argument cand spui "507 este superior lui 505". Doar matematic ai dreptate. 507 e mai mare ca 505. Dar dpv standarde, nu inseamna nimic.

Ai warning verbal pt cele de mai sus - agresivitate si dispret fata de alti membri. La urmatoarea abatere, incepem penalizarile. Intre timp, mai citeste regulamentul si foloseste functia search.

#30 powerhorse

powerhorse
  • Oraş:Zalău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf IV
  • Motorizarea:1.9 TDI 131CP

Posted 02.02.2010 @ 20:23

Masina mea a circulat in germania o perioada cu 5w40 dupa care a schimbat pe long life adica la 30000 km.
Am citit ceva in cartea tehnica cum ca ar merge si long life-ul.
In germania masina mergea an de an 30000km,in acest fel a facut schimbul o data pe an si a economisit timp si bani cheltuiti pe service,eu acasa fac 10000 km. pe an,si cum uleiul trebuie schimbat o data pe an ar fi pacat sa cumpar un ulei care merge 30000 km.

#31 albertinobuz

albertinobuz
  • Oraş:Buzău
  • Maşina:Skoda + Dacia
  • Model:octavia 2 FL +Logan 2
  • Motorizarea:1.9 TDI 1,5Dci

Posted 03.02.2010 @ 17:58

@STEFAN imi asum postul si cu parere de rau fata de colegii forumisti imi cer scuzele de rigoare. :)

Totusi tehnic vorbind uleiul 507 este mult mai restrictiv in ceea ce priveste normele tehnice fata de 50501. Am gasit la un moment dat o paralela intre cele doua si acesta iesea castigator.
Concluzionand, personal cred, dupa mai multe posturi, ca 50501 cu 5w40 full sintetic duce o protectie mai buna decat 50700 5w30 pentru Romanica.Aici ma refer la motorul 1,9 tdi pd si la problemele aparute din cauza vascozitatii scazute la unele tipuri de ulei cu alte norme decat 505.01. S-ar parea ca 5w40 e mai potrivit pentru PD decat 5w30, dpdv al protectiei.

#32 cristianionut

cristianionut
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:TDIpd

Posted 03.02.2010 @ 20:34

ca o concluzie a topicului, ai facut un rezumat bun:
5w40 mai bun fata de 5w 30 pentru Romania datorita vascozitatii,
dar pentru conditiile de exploatare, km si normele specifice VAG le cam incurci, dar in acest forum vei gasi informati care te vor lamuri in ce conditii utilizezi un ulei.

#33 albertinobuz

albertinobuz
  • Oraş:Buzău
  • Maşina:Skoda + Dacia
  • Model:octavia 2 FL +Logan 2
  • Motorizarea:1.9 TDI 1,5Dci

Posted 04.02.2010 @ 17:02

5w40 e mai bun ca 5w30 pentru mine in momentul asta dpdv al sistemului de came admisie/evacuare care este supus la defectiuni si la americani chiar. Aici se pare ca sunt ceva probleme pentru TDI PD si nu se recomanda 507.00. Acesta e si singurul considerent care ma face sa nu cumpar 507.00 si sa nu fac revizia la 30.000km. Problema prafului,trafic,motorina proasta, e rezolvata simplu: schimb filtrul aer,ulei si motorina mai des sau cand e cazul si pui numai de la pompa. In rest nimic nu ma impiedica la 5w30. Motorul primeaza. :coffee_lol:

Fiindca am urmat sfatul tau impartasesc si cu ceilalti colegi forumisti:
Volkswagen introduced its own specifications for engine oil in the mid 1990s and these cover Volkswagen, Skoda, Audi and Seat made cars.

There are two new VW standards for oils, 504.00 for petrol powered engines and 507.00 for diesel powered engines. Introduced in late 2005, whilst these are seperate standards every oil made to date has meet the requirements of both standards. Hence why VW refer to the standards as 504.00/507.00.

All VW petrol and diesel engines with the exception of the Touareg R5 and V10 diesels with pump nozzles can use these new oils.

List of the most common VW standards

VW 500.00 VW spec for multigrade engine oils for petrol engines with SAE 5W-X/10W-X viscosity for engines built up until August 1999 (MY 2000).
VW 500.00 + 505.00 Oil meets both VW 500.00 and 505.00 spec.
VW 501.01 VW spec for petrol engines for engines built up until August 1999 (MY 2000).
VW 501.14 Brake fluid with low viscosity, VW 2006>.
VW 502.00 VW spec, oil for petrol engines. Successor of VW 501.01 & 500.00 spec.
VW 503.00 Long-life petrol engine oil for VW cars with WIV. Meets ACEA A1, SAE 0W-30 or 5W-30. Suitable for the AUDI S4, engines with an output greater than 180bhp should use 503.01 or 504.00/507.00.
VW 503.01 Special engine oil for some VW petrol engines. SAE 5W-30. Suitable for the Ausi RS4, TT, S3 and A8 6.0 V12.
VW 504.00 Long-life petrol engines with WIV.
VW 505.00 Passanger car diesel engine oil, minimum performance level CCMC PD-2. Lists viscosities:- SAE 5W-50, 10W-50/60, 15W-40/50, 20W-40/50 requiring 13% max evaporation loss and SAE 5W-30/40, 10W-30/40 requiring 15% max evaporation loss.
VW 505.01 Special engine oil for VW turbodiesel with pump-injector-unit and for the V8 commonrail turbodiesel engines. Meets ACEA B4 SAE 5W-40 spec.
VW 506.00 Special long-life engine oil for turbodiesel engines with WIV, viscosity is SAE 0W-30.
VW 506.01 Special long-life oil for turbodiesel engines with pump-injector-unit with WIV.
VW 507.00 Long-life diesel engine oil with WIV.
VW 508.00 Fuel economy low saps oil in development.
WIV este intervalul de service prelungit(la 30.000km schimbul de ulei) materializat prin aparitia codului QG1, pe Service Plan. QG0 QG2 sunt pentru intervalul fix de 15.000km

Edited by albertinobuz, 04.02.2010 @ 17:08.


#34 cristianionut

cristianionut
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:TDIpd

Posted 05.02.2010 @ 13:34

Si daca ne pastram in aria topicului lucrurile acum lucrurile sau mai complicat un pic:
un 5w 30 are norma vag 50700 cu protectie filtru de particule dar acum un 5w 40 are API C3 care aceasta norma inseamna o protectie a catalizatorului.Practic ambele uleiuri enumerate mai sus au valoare cenusei sub 1.

#35 ADI.

ADI.
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:O2 MY '07
  • Motorizarea:1.9 TDI 105CP

Posted 06.02.2010 @ 19:04

Salut!

E timpul sa imi fac revizia si de 2 zile stau pe net sa studiez despre uleiuri si norme vw. Asta dupa ce consultantul de la Avia motors mi-a spus ca nu mai folosesc Castrol TXT sau Edge 5W 40 (505 01) , ci Castrol SLX LongLife 3 5W 30 ( 504 00 si 507 00) ca asa le-a venit norma de la Porche Romania.

Din cate am inteles eu pentru motoarele TDI PD fara DPF si fara interval variabil de service QG1 acest ulei nu este recomandat. Oare de ce incearca sa ni-l bage pe gat ?
Uite aici si raspunsul oficial Castrol (al doilea si ultimul raspuns) :
http://www.castrol.c...ntentId=7027092

#36 Viorel C

Viorel C
  • Oraş:Buftea
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:1,9TDI PD

Posted 06.02.2010 @ 23:33

Cel mai probabil pentru ca asta au ei pe stoc.
Urmareste si discutiile mai vechi de aici de pe forum sa vezi ca nici chiar daca ai QG1 disponibil nu e bine sa folosesti ulei LL (mai precis sa te bazezi pe semnalizarea senzorului de uzura ulei).
Linkul imi da eroare - nu poate gasi pagina.

#37 ADI.

ADI.
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:O2 MY '07
  • Motorizarea:1.9 TDI 105CP

Posted 06.02.2010 @ 23:52

http://www.castrol.c...ntentId=7027092

"VW cars fitted with PD diesel engines on fixed servicing (VW 505 01) must use the EDGE Turbo Diesel 5W-40 except models fitted with Diesel Particulate Filters which must use an oil meeting VW 507 00 – EDGE 5W-30 "

''PD (Pumpe Duese) diesel engines without Diesel Particulate Filters (DPF) on fixed servicing will use the EDGE 5W-40 (505.01 specification) "

#38 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 07.02.2010 @ 13:43

E clar acum, la urmatoarea revizie nu mai bag de la ei ci merg pe 5w40 edge turbo diesel.

#39 blueyed

blueyed
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4, B6
  • Motorizarea:1.9TDi-PD,131CP

Posted 24.03.2010 @ 09:52

Am aceeasi problema...amicul meu, mecanic la Midocar spune sa bag 5w-30 Castrol Edge pentru ca asta se pune mai nou la recomandarea VW-Audi. Pana acum am bagat numai 5w-40 si parca as merge tot pe norma asta, indiferent ce spune el. Oricum nu mai au pe stoc si nu mai importa (cica) 5w-40 :icon_thumright:

Desi s-a mai spus mai sus, Castrol zice asa:
PD (Pumpe Duese) diesel engines without Diesel Particulate Filters (DPF) on fixed servicing will use the EDGE 5W-40 (505.01 specification)

Most recent VW and Audi cars (from 2000 onwards) are on the variable servicing schedule and will require EDGE 5W-30

Eu am PD fara DPF din 2001...ce ulei bag? :rolleyes:

Edited by blueyed, 24.03.2010 @ 09:58.


#40 glumaretzuu

glumaretzuu
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B8
  • Motorizarea:2.0TDI, 143CP

Posted 24.03.2010 @ 12:14

Eu as merge pe 5W-40 daca nu se cere 5W 30; cu 5w 40 e mai buna protectia la cald.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users