Jump to content


Photo

Se aud goluri de aer in calorifer


  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#1 adic

adic
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant 2000
  • Motorizarea:1.9 TDI 115 CP

Posted 13.11.2007 @ 09:28

Buna ziua la toata lumea!

Am un passat variant din 2000 1.9 tdi 116 CP, anul asta in primavara am schimbat garnitura de chiulasa ca se auzeau bule de aer in bord, in calorifer si baga presiune in lichidul de racire.

Acum de cand a venit frigu iar a inceput sa se auda zgomotul in bord, presiune in lichidul de racire nu am observat sa fie inca dar drept e ca nu am facut un drum mai lung in care sa-l turez mai tare.

Sa fie din nou garnitura de chiulasa. Poate fi si alta cauza?


Multumesc!

#2 laus

laus
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volskwagen
  • Model:Passat Variant 2003
  • Motorizarea:1.9 TDI 130 Cp

Posted 13.11.2007 @ 12:07

O alta cauza ar putea fi faptul ca ai aer pe instalatie.....dar daca a aparut deodata e mai greu de spus. Aerisirea se face intotdeauna cu caloriferul de caldura deschis . Oricum daca iti apare presiune mare in instalatie atunci e clar ca se duce garnitura.
Daca ti s-a ars si de data asta, atunci ar trebui sa faci planeitatea la chiulasa cand o sa o desfaci. Cu toate ca la prima vedere nu se vede nimic, atunci cand o pui pe masina de rectificat se vede clar. Este posibil sa fie foarte putin ovalizata chiulasa si asta face sa se arda garniturile foarte repede. Nu este o operatiune foarte dificila dar foarte eficienta. Am patit cu mai multe masini chestia asta. In cazul in care ii faci planeitatea trebuie sa cumperi garnitura putin mai groasa.
Chestia asta se intampla daca a fiert puternic motorul(prima data), daca a fost desfacuta chiulasa cu motorul cald sau daca a fost stransa neuniform.


Bafta!

Edited by laus, 13.11.2007 @ 12:13.


#3 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 DSG 2007
  • Motorizarea:1,9 TDI 1xx CP

Posted 13.11.2007 @ 12:12

desi se face automat, o aerisire a instalatiei de racire nu ar strica :vaidecapulmeu:
cind se arde garnitura baga ulei in apa ori apa in ulei.

#4 valioglu

valioglu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:passat b5 2000 variant
  • Motorizarea:1.9 tdi 116cp

Posted 13.11.2007 @ 15:19

Nu neaparat se intampla sa ai apa in ulei sau invers. Daca apar bule multe de aer in instalatie sau daca creste puternic presiunea sau are un consum mare de apa e semn ca garnitura de chiulasa nu mai etanseaza, dar se poate si chiulasa insasi sa fie fisurata.

#5 adrg

adrg
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:Passat Variant / 2000
  • Motorizarea:1.9TDI 116

Posted 14.11.2007 @ 18:06

SI mie mi se aud bule in instalatia de incalzire. Nu am completat lichid de racire niciodata si nu pare sa am nevoie. Oricum, dupa ce se incalzeste masina nu se mai aud, ceea ce deduc ca se dilata lichidul si arunca aerul afara, care intra din nou peste noapte cand se raceste puternic. Probabil ca ar trebui sa verific si sa adaug nitel lichid de racire inainte sa plec cu ea. Stie cineva, trebuie adaugat un anumit tip de lichid de racire?

#6 adic

adic
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant 2000
  • Motorizarea:1.9 TDI 115 CP

Posted 14.11.2007 @ 20:23

SI mie mi se aud bule in instalatia de incalzire. Nu am completat lichid de racire niciodata si nu pare sa am nevoie. Oricum, dupa ce se incalzeste masina nu se mai aud, ceea ce deduc ca se dilata lichidul si arunca aerul afara, care intra din nou peste noapte cand se raceste puternic. Probabil ca ar trebui sa verific si sa adaug nitel lichid de racire inainte sa plec cu ea. Stie cineva, trebuie adaugat un anumit tip de lichid de racire?


Da sa stii ca acum am fost sai dau in gura si intradevar dupa ce se incalzeste nu se mai aud bulele. Tot o data am remarcat ca nu pierd lichid de racire si nu face presiune exagerata in vasul de expansiune.

Ma rog f ciudat ca atunci cand e rece motorul se aud acele bule...

#7 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 16.11.2007 @ 19:21

Si daca era arsa garnitura de chiulasa, tot nu auzeai bule de aer pe instalatie decat daca era garnitura varza si baga compresie peste tot, dar in cazul acela nu puteai face mai mult de cativa km cu masina, pentru ca se incalzeste puternic motorul. Eu zic sa nu-ti faci probleme. Garnitura arsa are alte simptome, nu bule de aer ce le auzi pe instalatie. Si apa in ulei n-o sa vezi niciodata. Doar ulei in apa. Si asta pentru simplul fapt ca uleiul are vreo 5-6 bari presiune, pe cand apa doar 1-2 bari.

#8 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 DSG 2007
  • Motorizarea:1,9 TDI 1xx CP

Posted 16.11.2007 @ 20:22

io zic ca apa are mai mult de 1-2 bari; gindeste-te ca e instalatie sub presiune si are 90 grade...

#9 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 17.11.2007 @ 12:51

Da, are 90 de grade. Dar ca sa te convingi ca nu are mai mult de 1-2 bari, poti desface usor busonul de la vasul de expansiune in timp ce merge motorul, ca sa vezi ca de fapt nu e cine stie ce presiune. Subliniez usor, pentru ca exista pericolul sa te stropesti cu antigel cald daca-l desfaci instant.
Oricum, ideea e ca NICIODATA, lichidul de racire nu va avea aceeasi presiune ca si uleiul din motor, (decat daca ajunge sa aiba sub 2 bari, caz in care motorul are probleme mai grave, decat ulei in antigel :rolleyes: ) si e logic ca nu vom avea antigel in ulei, ci invers.

#10 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 DSG 2007
  • Motorizarea:1,9 TDI 1xx CP

Posted 17.11.2007 @ 23:07

daca nu ma crezi mai intereseaza-te pentru ca intra si apa in ulei (am schimbat garnitura de chiulasa la masina unui prieten tocmai din cauza asta)

#11 valioglu

valioglu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:passat b5 2000 variant
  • Motorizarea:1.9 tdi 116cp

Posted 17.11.2007 @ 23:24

Si eu am vazut apa in ulei (uleiul face o spuma nasoala) dar si invers. E adevarat ca apa nu are presiune asa mare, daca ar creste mai mult de 1,5 bari ar deschide supapa din capacul vasului de expansiune. Cu toate acestea, nici uleiul nu are presiune mare in tot motorul, mai ales ca din capacul chiulasei se intoarce natural in baie - prin curgere. Uleiul nu face 5-6 bari, exista o supapa de suprapresiune speciala in acest sens. La relanti nu cred ca se ridica la mai mult de 3 bari cand e motorul cald - poate chiar mult mai putin. De obicei nu prea e posibil ca garnitura sa se arda in alta parte decat in zone foarte apropiate de cilindru - unde temperatura e mai mare. De aceea o parte din presiunea pe care o face pistonul se duce de obicei in circuitul de racire.
Acum, revenind la problema, daca nu ai spuma in baie, daca nu ai ulei in circuitul de racire, daca nu face bule de aer in vasul de expansiune sau presiune mare in circuitul de racire daca nu apar scurgeri evidente de apa sau ulei nu e o problema ca se aude apa circuland prin calorifer. Poate a fost schimbat cu unul de o calitate mai slaba, poate a intrat ceva aer acolo, cine stie din ce alt motiv se aude acel zgomot. Urmareste cu atentie si te vei convinge.

Edited by valioglu, 17.11.2007 @ 23:33.


#12 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 DSG 2007
  • Motorizarea:1,9 TDI 1xx CP

Posted 17.11.2007 @ 23:42

mai ramine de verificat ce e scris in postul #4

#13 bogdan xtr

bogdan xtr
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:volkswagen passat
  • Model:b 5.5 96v kw tiptronic
  • Motorizarea:1.9 tdi 130 cp

Posted 19.11.2007 @ 11:22

salutare,

si eu am aceleai simptome, de bule prin calorifer care trec repede in vas doar in unele momente....cred ca si la mine e dusa garnitura, dar inca nu s-a agravat, si merg asa de 18,000 km,
se spune ca schimbarea garniturii e o masura prea invaziva si nu s-ar baga oamenii la schimbat doar pentru simptomele astea. Dar daca acum bolborosete sporadic, se prea poate ca in viitor sa iasa lichidul din vas, din cauza suprapresiunii.

unii care au schimbat garnitura, din cauza acestor simptome, au observat o tasare mica pe chiulasa, care a disparut dupa planare.
daca se schimba garnitura, musai planare.

succes

#14 Passat alb

Passat alb
  • Oraş:Sinaia
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:PASSAT AVB 2002
  • Motorizarea:1.9 Tdi 101CP

Posted 18.03.2008 @ 17:35

Oameni buni .... am cautat peste tot in topic-uri si nu am gasit explicatia pt fenomenul din titlul acestui topic. Eu am parte de aceleasi bule de aer. Am verificat apa din vasul de expansiune ... nivelul ei nu a scazut de cand am masina (3 ani) si nici ulei nu se vede sa fie. Am verificat uleiul si pe la joja si pe la capac .... se pare ca nu am apa in ulei. Am schimbat capacul de la vasul de expansiune (cred ca am presiune putin mai mare decat e normal in circuitul de racire), dar simptomele sunt aceleasi. Am verificat temperatura apei cu VAG-COM-ul ... nu depaseste nici dupa liniute 82 grade. In concluzie nu stiu ce sa mai fac sa descopar cauzele acestor bule de aer care isi fac datoria in continuare si bolborosesc mai accentuat cand este rece motorul.
Multumiri anticipate celor ce au o solutie in ceea ce priveste problema mea.

#15 THE ROCK

THE ROCK
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Vw Passat AVF
  • Model:B5.5 Var. 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP

Posted 18.03.2008 @ 20:26

aceeasi pb o am si eu insa dupa ce apa ajunge la 90 nu se mai aude nimic :rolleyes:
am verificat sa vad daca am apa in ulei , nivel ... nici vorba ...caldura baga de ma sufoca , si ajunge destul de repede la 90 de grade in aprox 10-15 min !

unii spun ca ar fi garnitura de chiulasa , nu cred sa fie cazul , masina trage de rupe , nu sare oricat m-as da la ea de 90 de grade nici un mm !
am mai auzit ca ar fi apa la baterie , banuiesc ca asa e si la mine ... altceva nu pot sa-mi dau seama ce poate fi ...

Edited by THE ROCK, 18.03.2008 @ 20:30.


#16 Passat alb

Passat alb
  • Oraş:Sinaia
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:PASSAT AVB 2002
  • Motorizarea:1.9 Tdi 101CP

Posted 14.04.2008 @ 22:43

Se pare ca odata cu venirea temperaturilor de primavara :Driver: nu se mai aud bulele decat foarte rar. Acu cand m-am obisnuit cu ele :D .

#17 F l o r i n

F l o r i n

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2010, CBAB
  • Motorizarea:2.0TDI 140CP

Posted 13.01.2009 @ 17:41

Revin la o problema legata de un zgomot ciudat care se aude din bord......cred ca de pe circuitul de la calorifer. Cand am ajuns azi acasa, temp la motor indica fix 90 grade, caldura baga, antigel nu pierde, nivel ulei aceelasi, lichidele neperimate apa-ulei, am pus mana pe furtunul care intra sus in radiator nu este rigid la apasare (cand apas pe el arunca ceva lichid dar parca cu aer??), busonul de la vasul de expansiune se desface imediat dupa oprire fara probleme de suprapresiune. Acum o luna am schimbat antigelul. Este posibil sa fie aer pe circuit, desi ar trebui sa se aeriseasca singur? Este normal ca radiatorul fie rece( sus , pe langa furtun) desii temp la apa e la 90 grade? Astept raspuns cu interes. Va multumesc!

Rog a se muta daca nu am gasit topicul corect.

#18 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 14.01.2009 @ 09:36

Situatia este identica, cu cea de la masina mea. Pe furtunelul ala mic, iti arunca antigel inapoi in vasul de expansiune. Furtunul gros este tot detensionat, iar radiatorul este tot rece. Cred ca e semn de racire prea buna.
Bulele le aud si eu, dar numai de cand am umblat la termostat a aparut.

#19 TM56LAU

TM56LAU
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat
  • Motorizarea:1.9TDI-PD AJM

Posted 14.01.2009 @ 09:52

Zgomotul acela ca de bule in radiatorul din bord este de la cele 3 buji de preincalzire a apei. Cand apa in motor este rece si bujiile alea incep sa se incalzeasca produce acel zgomot dubios, practic se aude la fel ca si apa intr-un vas pe foc inainte sa clocoteasca. La mine au aparut aceste zgomote exact dupa ce am schimbat acele buji care erau arse toate. De aceea se aude doar cand este rece motorul.

#20 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 14.01.2009 @ 09:54

La noi se aude cu apa la 90.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users