Jump to content


Photo

Probleme Caldura


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1 adrianwow

adrianwow
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:audi
  • Model:a4 b6 2004 multitronic
  • Motorizarea:1.9 tdi 131 c.p

Posted 14.10.2007 @ 11:27

e vorba de audi a4 1.9 tdi din 2002 si de ieri am observat ca nu mai baga caldura deloc....ce sa fie oare ca nu mai pot de frig..... :D

#2 gokey

gokey
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:ford
  • Model:mondeo 2001
  • Motorizarea:2.0 tddi 115cp

Posted 14.10.2007 @ 11:52

ai climatronic pe masina ?

#3 adrianwow

adrianwow
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:audi
  • Model:a4 b6 2004 multitronic
  • Motorizarea:1.9 tdi 131 c.p

Posted 14.10.2007 @ 11:56

ai climatronic pe masina ?

da.dublu climatronic....

#4 Baracuda

Baracuda

    Comerciant

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:BMW
  • Model:X5 E53
  • Motorizarea:3.0d 218CP

Posted 14.10.2007 @ 13:33

Pune o diagnoza pe ea sa vezi daca nu ai belele cu climatronicul(cateva flapsuri inchise sau mai stiu eu ce)! Dar ventilatia functioneaza?

#5 adrianwow

adrianwow
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:audi
  • Model:a4 b6 2004 multitronic
  • Motorizarea:1.9 tdi 131 c.p

Posted 14.10.2007 @ 13:36

Pune o diagnoza pe ea sa vezi daca nu ai belele cu climatronicul(cateva flapsuri inchise sau mai stiu eu ce)! Dar ventilatia functioneaza?

ventilatia functioneaza....baga numai rece ...nu mai conteaza cate grade iti arata pe display..

#6 ionut1410

ionut1410

    Banned

  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:volkswagen
  • Model:t4
  • Motorizarea:2,5 102

Posted 14.10.2007 @ 17:03

ei dar atunci nuti mai deschide termostatu !nu cel pt motor(asta dac apa sta in 90 grade) ci ala pentru interior!

#7 ManiacuV6

ManiacuV6

    Membri Seniori

  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Audi
  • Model:80 B3 1990
  • Motorizarea:1.8S 90CP

Posted 14.10.2007 @ 17:26

Sunt mai multe cauze din care se trage problema ta:
1) instalatia de racire a motorului nu este aerisita . Asta se intampla dupa ce repari motorul, schimbi termostatul, etc. Aerisirea e simpla: se porneste motorul si se lasa la relati pana ce lichidul de racire ajunge pana la 120grade ( ipotetic deoarece sonda masoara temperatura aerului din instalatia de racire. Apoi de la 120 grade se observa o coborare a acului pana la aproximativ 80---- 85 grade . Apoi se lasa motorul sa se raceasca si se completeaza cu antigel .
2) ai blocat flapsul Cald-rece cum spunea si Baracuda. In acest caz trebuie vazut ce erori da climatronicul pe VAG-COm.
3) ai probleme cu senzorul temperatura motor . Am auzit ceva asemanator la un G5 care vara nu dadea aer rece tocmai din cauza asta .

P.S.: Ultima varianta cred ca nu se aplica :icon_cool:

#8 BogdanChipaila

BogdanChipaila
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 8E 2003 AWX
  • Motorizarea:1.9TDI 131CP

Posted 14.10.2007 @ 20:17

Am si eu o intrebare la voi. Functia de ventilatie "normala" exista? Vreau sa stiu daca pot incalzii interiorul cu aerul de la motor fara sa mai intervin la climatizare (dual climatronic). Este cumva butonul "ECO"?
Multumesc.

Edited by BogdanChipaila, 14.10.2007 @ 20:18.


#9 Ice_2k

Ice_2k

    Moderator Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B8 2008
  • Motorizarea:3.0TDI V6 240CP quattro

Posted 14.10.2007 @ 21:57

3) ai probleme cu senzorul temperatura motor . Am auzit ceva asemanator la un G5 care vara nu dadea aer rece tocmai din cauza asta .

Nu cred ca poate fi asta. Atunci cand motorul este rece si ii ceri in interior o temperatura mai mare (26-27), nu prea baga aer deloc. Adrian zice ca baga aer dar e rece.

Este cumva butonul "ECO"?

Da, ECON inseamna "AC = OFF".

#10 adrianwow

adrianwow
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:audi
  • Model:a4 b6 2004 multitronic
  • Motorizarea:1.9 tdi 131 c.p

Posted 15.10.2007 @ 01:19

Sunt mai multe cauze din care se trage problema ta:
1) instalatia de racire a motorului nu este aerisita . Asta se intampla dupa ce repari motorul, schimbi termostatul, etc. Aerisirea e simpla: se porneste motorul si se lasa la relati pana ce lichidul de racire ajunge pana la 120grade ( ipotetic deoarece sonda masoara temperatura aerului din instalatia de racire. Apoi de la 120 grade se observa o coborare a acului pana la aproximativ 80---- 85 grade . Apoi se lasa motorul sa se raceasca si se completeaza cu antigel .
2) ai blocat flapsul Cald-rece cum spunea si Baracuda. In acest caz trebuie vazut ce erori da climatronicul pe VAG-COm.
3) ai probleme cu senzorul temperatura motor . Am auzit ceva asemanator la un G5 care vara nu dadea aer rece tocmai din cauza asta .

P.S.: Ultima varianta cred ca nu se aplica ;)

multumesc frumos...maine ma duc la tester sa vad ce are ca am facut turturi...

#11 dorobantun

dorobantun
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:passat
  • Motorizarea:1.9 tdi 130 cp

Posted 15.10.2007 @ 08:43

"Atunci cand motorul este rece si ii ceri in interior o temperatura mai mare (26-27), nu prea baga aer deloc."

de dimineata cum am pornit maisina am apasat auto si am setat la 28 grade, fara econ mode, nu a bagat aer mai deloc , doar o [cenzurat] la puterea de vetilare era aprinsa , dupa aprox 10 minute de mers prin trafic a inceput sa bage aer cald f tare.Intrebare: porneste compresorul pt temp mai ridicate sau ia de la motor??(eu sincer cred ca nu ia de la motor pt ca altfel nu mi se mai ridica temp la 90 grade , defel cand activez econ mode imi scade temp la motor) ,poate o exista o fctie de protectie atunci cand motorul e rece si afara e o temp destul de scazuta???

Edited by dorobantun, 15.10.2007 @ 08:45.


#12 Ice_2k

Ice_2k

    Moderator Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B8 2008
  • Motorizarea:3.0TDI V6 240CP quattro

Posted 15.10.2007 @ 12:08

caldura vine de la motor, daca o putea da compresorul, ti-o dadea de la inceput, nu trebuia sa se incalzeasca mai intai motorul. Fenomenul pe care l-ai mentionat tu conform caruia daca treci pe ECON iti scade temperatura, nu pot decat sa presupun ca se intampla cand e f frig si stai pe loc (sau ambuteiaj) pentru ca altfel, daca era in mers, nu este normal, ceva ar fi in neregula. In cazul in care stai pe loc, un motor diesel la temperaturi f joase este normal sa se raceasca. Dar cauza nu este ca este pe modul ECON, ci fix invers: cand NU e pe econ, este pornit compresorul => consum mai mare => se incalzeste motorul => nu se mai raceste cum o face fara compresor (pe econ) :)

#13 dorobantun

dorobantun
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:passat
  • Motorizarea:1.9 tdi 130 cp

Posted 15.10.2007 @ 12:44

da faza cu scaderea temp mi sa intamplat la munte, compresorul pornit "trage" pe motor si probabil din cauza asta a ajuns mai repede la 90 grade. Cred ca in cele 10 minute nu a bagat deloc caldura pt ca nu avea de unde (6 grade afara, motor rece...) si din cauza asta statea clima pe "idle"

Edited by dorobantun, 15.10.2007 @ 12:45.


#14 adrianwow

adrianwow
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:audi
  • Model:a4 b6 2004 multitronic
  • Motorizarea:1.9 tdi 131 c.p

Posted 15.10.2007 @ 13:17

gata am rezolvat.....pompa de apa....multumesc pt sfaturi.

#15 ionut1410

ionut1410

    Banned

  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:volkswagen
  • Model:t4
  • Motorizarea:2,5 102

Posted 16.10.2007 @ 20:57

ba baeti compresorul de clima baga doar aer rece de aerul cald se ocupa sirocoul 9fumu ala de iese pe sub aripa imediat dupa pornire cand e rece afara !!

ca si ac-ul si ala consuma !econu e cu dublu sens !! vara opreste si porneste ac-ul iarna porneste si opreste sirocolul


si referitor la clima si lagatura dintre ea si temp la motor !! o data cu cuplarea compresorului de ac porneste si al doilea ventilator (daca exista) dar e doar unu porneste sau dac e pornit trece pe a-2 treapta)poate asta duca la scaderea temp motorului desi nu e un lucru normal!!


ORICUM AM SI EU O INTREBARE PENTRU GENIUL ALA DE ZICE SA LAS MASIAN FARA APA CA SO AERISESC SI SO LAS PANA LA TEMP DE 120 GRADE !!!


TIN SAL ANUNT CA LA 100 GRADE CELSIUS AI MARI MARI SANSE SA SE INPUSTE GARNITURA DE chiulasa SAU CHIAR CULOASA!!! ASA CA NU VA LUATI DUPA EL!!

AERISIREA LA MASINILE CU VASUL DE EXPANSIUNE DEASUPRA RADIATORULUI SE FACE SINGURA IN MERS IAR DAC ESTE NEVOIE EXISTA PE FURTUNEL DE TUR CARE PLECA DIN VASUL DE EXPANSIUNE UN ROBINET!!(MICUT) NU VA LUATI DUPA TOTI NEBUNI SA LASATI TEMP MOTORULUI SA AJUNGA LA 120 GRADE !! CA DUPA AIA O SAL CAUTATI SA CUMPARATI MOATOARE!
SI CHAIR SI FARA APA TIN SA TE ANUNT GENIULE CA VAG-URILE IN CAZ DE SUPRAINCALZIRE DEZACTIVEAZA COMPRESORUL DE AC DAC ESTE CAZUL SI FOLOSESTE AMBELE VENTILATOARE PT RACIREA MOTORULUI (SAU A DOAU TREAPTA DE TURATIE PT CELE CU UN SINGUR VENTILATOR)ASA CA MAI GREU !! :)

#16 gokey

gokey
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:ford
  • Model:mondeo 2001
  • Motorizarea:2.0 tddi 115cp

Posted 16.10.2007 @ 21:16

off topic -- hai ma , nu da cu litere mari in om :)

#17 ManiacuV6

ManiacuV6

    Membri Seniori

  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Audi
  • Model:80 B3 1990
  • Motorizarea:1.8S 90CP

Posted 16.10.2007 @ 21:16

Eu nu am afirmat sa lase cineva masina fara apa ci se umple instalatia cat permite , dupa care urmeaza procedura descrisa de mine . Eu GARANTEZ ca nu poti turna tot lichidul de racire dupa operatiile ce necesita scoaterea lichidului de racire .
In legatura cu robinetul daca tu il gasesti la masina mea eu ma fac arhitect :). Fara suparare !!!

#18 dorobantun

dorobantun
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:passat
  • Motorizarea:1.9 tdi 130 cp

Posted 17.10.2007 @ 11:05

"ba baeti compresorul de clima baga doar aer rece de aerul cald se ocupa sirocoul 9fumu ala de iese pe sub aripa imediat dupa pornire cand e rece afara !!

ca si ac-ul si ala consuma !econu e cu dublu sens !! vara opreste si porneste ac-ul iarna porneste si opreste sirocolul"

ce e ala sirocou???
oricum se pare ca nu porneste la rece imediat , tre sa astepti putin, dc ai motorul cald si vrei aer cald instant apesi pe econ

"
si referitor la clima si lagatura dintre ea si temp la motor !! o data cu cuplarea compresorului de ac porneste si al doilea ventilator (daca exista) dar e doar unu porneste sau dac e pornit trece pe a-2 treapta)poate asta duca la scaderea temp motorului desi nu e un lucru normal!!"


dc apesi econ nu porneste nimic, insa cred ca se deschide un circuit si din cauza asta se raceste putin motorul, dc ar porni la 0 grade si cel de-al 2-lea ventilator cand apas pe econ ...nu as mai ajunge la 90 in veci, mai sus am vrut sa spun ca imi scade temp cand apas econ

Edited by dorobantun, 17.10.2007 @ 11:08.


#19 ionut1410

ionut1410

    Banned

  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:volkswagen
  • Model:t4
  • Motorizarea:2,5 102

Posted 17.10.2007 @ 15:46

Eu nu am afirmat sa lase cineva masina fara apa ci se umple instalatia cat permite , dupa care urmeaza procedura descrisa de mine . Eu GARANTEZ ca nu poti turna tot lichidul de racire dupa operatiile ce necesita scoaterea lichidului de racire . In legatura cu robinetul daca tu il gasesti la masina mea eu ma fac arhitect :offtopic:. Fara suparare !!!

asta asai far o aerisire nu intra tot lichidul! dar se poate scoate furtunul de retur din vas dac nai aerisitor si tot iese aerul!1da nus sa lasi masiana sa ajunga la 120 grade!!!

"ba baeti compresorul de clima baga doar aer rece de aerul cald se ocupa sirocoul 9fumu ala de iese pe sub aripa imediat dupa pornire cand e rece afara !!ca si ac-ul si ala consuma !econu e cu dublu sens !! vara opreste si porneste ac-ul iarna porneste si opreste sirocolul"ce e ala sirocou??? oricum se pare ca nu porneste la rece imediat , tre sa astepti putin, dc ai motorul cald si vrei aer cald instant apesi pe econ"si referitor la clima si lagatura dintre ea si temp la motor !! o data cu cuplarea compresorului de ac porneste si al doilea ventilator (daca exista) dar e doar unu porneste sau dac e pornit trece pe a-2 treapta)poate asta duca la scaderea temp motorului desi nu e un lucru normal!!"dc apesi econ nu porneste nimic, insa cred ca se deschide un circuit si din cauza asta se raceste putin motorul, dc ar porni la 0 grade si cel de-al 2-lea ventilator cand apas pe econ ...nu as mai ajunge la 90 in veci, mai sus am vrut sa spun ca imi scade temp cand apas econ

dac scade cand apesi econ iese din discutie !!sincer sa fiu am si eu o problema de genul asta am so rezolv (da nam chef) si cum am eu o banuiala ca 90 la suta termostatul e de vina !O sa vad cat despre siroco este un preincalzitor de apa am mai scriu undeva (webasto 2 tipuri) ala ajuta la cresterea rapida a temperaturi apei in instalatie la temp scazute(un motoras micut care se incalzeste ff tare)

#20 Paul G

Paul G
  • Oraş:Slobozia
  • Maşina:Audi
  • Model:A6 2001
  • Motorizarea:2.5 TDI 150CP

Posted 17.10.2007 @ 21:30

daca motorul se raceste sub 90 grade dupa ce a ajuns acolo, indiferent de cuplarea sau nu a compresorului, sau alte conditii, problema este de la termostat. am avut aceeasi problema la 2,5 TDI- audi.
referitor la 120 de grade, cred ca s-a referit la 90 de grade, atunci cand se deschide termostatul si lichidul de racire va circula prin tot circuitul sau... si instalatia se va aerisi singura
oricum, sper ca la 1,9 se schimba mai usor termostatul. La 2,5 trebuie sa dai jos tot din fata motorului, inclusiv cureaua de distributie.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users