Jump to content


Photo

Fabia 1.4 MPI 68 CP


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 sorinxxx

sorinxxx
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW Polo GTI
  • Model:9N3
  • Motorizarea:1.8 T 150HP

Posted 24.11.2004 @ 21:54

am asteptat cu nerabdare sa iasa din leasing ca sa imi bag si eu botul prin ea.Sunt nou pe forumul asta si in domeniul acesta.Ceea ce vreau eu sa fac cu masina asta e sa o storc de putere fara sa umblu la mecanica.Adica chip sau box filtru evacuare si altceva pe care eu nu mai stiu.Astept parerile voastre si sa fie specifice, nu generalitati.Generalitati aud in fiecare zi.Prima mea optiune este evacuarea.

Modul in care am gandit-o:
inlocuiesc catalizatorul cu o teava de inox.(imi trebuie diametrul optim pt teava.va rog daca stiti sa ma ajutati)
scot finala si o inlocuiesc cu una de la borla sau daca aveti vreo schita de finala si o puteti posta as putea sa mi-o fabric singur.

intrebare: finala trebuie sa fie una universala sau daca e sa imi dati un model ar fi cel mai indicat.

problema: la fabia finala este orientata in jos si nu e vizibila.ar crea probleme daca as pune finala sub bara? Sau sa o orientez in jos fara sa se vada?
cam atat cu evacuarea.daca aveti pareri sau sugestii nu stati cu ele in gand.

Filtrul de aer mi-a cam creat probleme.am incercat sa ii pun filtru K&N conic numai ca dupa cum stiti am avut o mare surpriza.Filtrul de aer la fabia are o forma mai ciudata.daca stiti cum sa remediez situatia fara sa schimb cutia de filtru va rog sa imi spuneti.PS: puteam sa pun filtrul dar trebuia sa scot cutia iar filtrul nu statea stabil pt ca tubul acela care duce spre motor e flexibil.Va rog sa imi dati niste idei.ms

Cat despre chip....am vb cu un baietas care mi-a spus ca voi castiga in jur de 10-12 cai pt suma de 260 de euroi.nu stiu cat de bine e dar inca sunt in cautare de idei.

Reamintesc ca masina in discutie e Fabia Confort 1.4mp50KW varianta buttless (scuzati limbajul non-tehnic)

edit-semnatura

#2 Michael

Michael

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza ST
  • Motorizarea:1.4

Posted 25.11.2004 @ 10:12

Eu am o Fabia 1.2l si m-am interesat la cei de la ChipTuning in legatura cu cresterea puterii motorului. Din cauza ca e normal aspirata, la motorul de 1.2l castigul la cuplu si putere va fi de doar 10% dar (la un pret de
265 euro fara TVA). De asemenea, mi se oferea si un sistem de admisie
Pipercross, care mai poate adauga intre 2-8 CP in functie de modelul dorit.
Pe de alta parte, la Brady Trade am vazut chiar o oferta de chiptuning pentru masinile Skoda. Mi s-a spus ca nu ei fac aceasta operatiune, dar au o firma de profil pe care o agreeaza. Mi-au spus, in acelasi timp, ca nu se prea merita la tipul meu de aspiratie, intrucat castigul de putere este mic si nu se prea simte diferenta.

#3 DRAPAR

DRAPAR

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia II FL 2012
  • Motorizarea:1.6 TDI 105CP

Posted 25.11.2004 @ 10:19

@Michael: PLS. detaliaza oferta ChipTuning (pe care o ai tu) intr-un topic separat! Poate mai sunt si altii interesati... Asta se poate face dupa iesirea din garantie?

#4 Michael

Michael

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza ST
  • Motorizarea:1.4

Posted 25.11.2004 @ 10:46

Mai multe decat cele precizate nu stiu nici eu. Puteti insa sa intrati pe www.chiptuning.ro pentru mai multe detalii. Desigur, cel mai bine e sa mergi chiar la fata locului, pentru a avea un raspuns cat mai exact.
Cat priveste garantia, s-ar putea ca aici problema sa fie oarecum controversata. Nu stiu daca toti dealerii accepta schimbarea chipului in timpul garantiei. Pe de alta parte, atat timp cat cei de la Brady au o oferta afisata in cadrul service-ului, inseamna ca nu vor ridica niciodata problema pierderii garantiei (si, deci, logic ar fi sa il poti schimba si in timpul garantiei).

#5 adrianciocalau

adrianciocalau

    Membru senior

  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:Bora 2002
  • Motorizarea:1.9TDI PD 131CP

Posted 25.11.2004 @ 11:11

Si pe mine ma tot batea gandul sa fac ceva sa mai scot ceva cai, insa la motorul asta nu prea poti face multe... Si chiar daca faci cate ceva, pe bani multi o sa ai rezultate minime. Parerea mea ca e mai bine sa adaugi banii pe care vrei sa ii bagi in cresterea de putere la cei luati pe vanzarea masinii si sa iti aduci de dincolo una cu motor mai puternic.

#6 Akebono

Akebono

    Membru senior

  • Oraş:Braşov
  • Model:Skoda Fabia Combi AME

Posted 25.11.2004 @ 11:11

@sorinxxx: bun venit pe forum. te rog sa treci o semnatura.
legat de tuning. Evacuarea sport (doar finala) si o mica modificare a filtrului de aer stock ( inductzie marita ) mie mi-au dat cam 6 cp la turatzie foarte ridicata. Consumul este la fel. Posibil o esapare competa directa si un filtru sport sa-ti dea mai mult. Despre chip nu stiu ce sa-ti spun, catzi km ai? Motorul la relanti itzi merge frumos? Nu tzacane (lantz de distributzie)?

Intzeleg ca filtrul K&N este conic ... Pentru ca sa nu se balangane pe acolo itzi trebuie o fixare cu surub. Trebuie sa te agatzi de unul dintre suruburile de pe acolo si eventual sa-i faci o prindere speciala. Pentru a realiza crestere de putere reala itzi trebuie aer rece. Pentru asta trebuie carcasa la filtru sau macar scut termic iar in bot sa-i aduci o conducta de aer. Eu am pus o conducta flexibila direct in gura prin care filtrul de aer stock trage aer, insa o conducta mult mai groasa care acapareaza tot aerul din acel orificiu din spatele grill-ului. Este daca vrei o inductzie fortzata la viteza, actzionand ca o pompa. Cel putzin teoretic asa este. Suna foarte bine la turatzii de peste 2500 ...

#7 sorinxxx

sorinxxx
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW Polo GTI
  • Model:9N3
  • Motorizarea:1.8 T 150HP

Posted 25.11.2004 @ 11:19

problema cu filtru ai vazut-o si tu ca tre sa scoti cutia in care e filtru stock pt a baga filtru sport.iar cu esaparea eu ma gandeam ca daca ii pun teava de la saxofon pana la finala totul de inox bineinteles(fara cat).daca tu zici ca o esapare completa imi da mai mult decat ce am zis eu atunci aleg esaparea completa

edit-semnatura

#8 Akebono

Akebono

    Membru senior

  • Oraş:Braşov
  • Model:Skoda Fabia Combi AME

Posted 25.11.2004 @ 11:26

legat de esapare completa cu piese sport ( cat, toba mica + finala sport ) cred ca vor aduce mai mult decat cum am eu acum: cat normal, toba mica stock si numai finala sport. La mine se rupsese complet cea stock din cauza ruginii si varianta sport a fost si mai ieftina si de inox si garantzie mai mare. Sunetul se ingroasa.

Legat de tzeava directa de pe galerie: nu stiu daca este de recomandat.
#1 o sa sune de nu o sa potzi merge cu mashina la drum lung.
#2 motorul are nevoie de o oarecare contrapresiune, trebuie sa studiezi aici ... parerile sunt impartzite
#3 o sa polueze foarte tare.

#9 sorinxxx

sorinxxx
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW Polo GTI
  • Model:9N3
  • Motorizarea:1.8 T 150HP

Posted 25.11.2004 @ 11:29

masina are 40.000 km relantiul merge bine.mai tremura cateodata.dar in schimb e ok.o sa o duc la revizie in urm sapt.si dupa revizia asta vreau sa ma apuc de treaba.si de aceea tot caut si caut si analizez parerile voastre

#10 Akebono

Akebono

    Membru senior

  • Oraş:Braşov
  • Model:Skoda Fabia Combi AME

Posted 25.11.2004 @ 11:36

nu intzelege gresit si a mea merge foarte bine, dar are un tzacanit specific ... s-ar putea sa nu-l ai sau sa nu-l fi observat. In general MPI-urile de 68 cp au acest zgomot. Pe forum sunt putzine, insa din afara forumului stim destule cu aceasta comportare.

Legat de tuning, cel mai bine asteptzi pana la primavara, acum iarna nu-ti va fi de nici un folos. pana atunci studiezi si stii exact ce-ti trebuie.

#11 Akebono

Akebono

    Membru senior

  • Oraş:Braşov
  • Model:Skoda Fabia Combi AME

Posted 25.11.2004 @ 11:54

Mai exista o smekerie pt motoarele turbo. Poate va apare si pentru cele aspirate. Se monteaza o deviatzie pe tzeava, inainte de cat sau dupa care deschide la o anumita presiune si evacueaza liber. La cele turbo este comadata de turbina. Practic are un prag de activare. Astfel la relanti ai evacuare clasica si la duratzie "deversezi" in atmosfera. Mediul inconjurator nu se va bucura.

#12 sorinxxx

sorinxxx
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW Polo GTI
  • Model:9N3
  • Motorizarea:1.8 T 150HP

Posted 25.11.2004 @ 20:06

bun.....m-am informat in legatura cu chip tuningul.acum stiu ca suna cam ciudat dar as putea face chestia asta daca imi spuneti cum ma leg de biosul ECU-ului.am inteles ca iti trebuie un cablu OBD-II pe care il bagi in com.apoi iti trebuie un program special pt a baga valorile acelea.daca cineva are cunostinte in domeniul acesta va rog sa ma informati si pe mine mai mult.

#13 Akebono

Akebono

    Membru senior

  • Oraş:Braşov
  • Model:Skoda Fabia Combi AME

Posted 26.11.2004 @ 11:04

Da, sunt multzi care au cunostiintze in domeniu, dar cei care le au vor $$$.

Exista softuri pt remapari prin OBD, adica fara chip. Itzi rescrie anumite valori in ECU-ul tau. Pe briskoda pt fabia RS toata lumea lauda Jabba. Salturile de putere spuse de cei ce si-au facut asa ceva sunt de 15-20 cp, astfel incat un RS ajunge la 150-155 cp.

Nu uita ca fabia este o mashina prea grea pentru motoarele de 1.4. Un aspect demn de luat in calcul daca vrei neaparat performantza din motorashul asta ar fi sa reduci greutatea mashinii.

#14 fradu

fradu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia II - 2008
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 09.12.2004 @ 11:29

Tot despre AME 1.4, stie cineva de ce mashinutza trepideaza destul de tare la pornire dupa o perioada mai lunga de stationare (citeva zile)?
Dupa citeva zeci de secunde, dupa ce-i mai scade turatia, dispar incet incet si aceste trepidatii...
Are vreo legatura cu lantul de distributie?

#15 sorinxxx

sorinxxx
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW Polo GTI
  • Model:9N3
  • Motorizarea:1.8 T 150HP

Posted 31.01.2005 @ 16:57

si uite ca mi-am pus si eu chip la Aspad si ceea ce am observat au fost:

1. Masina creste mult mai repede in ture
2. Raspunsul la pedala la turatiile joase pana in 2000 este mai prompt
3. Consumul inca nu am reusit sa il fac deoarece m-am bucurat de upgrade si am dat in ea tare iar dupa o sapt toate necazurile cu vremea asta de kko au picat pe mine
4. Diferenta am observat-o clar : am facut liniute cu un logan 1.4 inainte si dupa iar rezultatul a fost in felul urmator:

logan 1.4 cauciucuri stock
fabia 1.4 cauciucuri p3000 energy


inainte de chip pe treapta I luam un sfert de masina in fata dar cand schimbam a IIa castiga sfertul iar pe a IIIa imi dadea o masina in fata (pana la 100km/h am facut)

dupa chip : pe treapta I si a IIa castigam cam 2 masini jumate iar pe a IIIa revenea pana la 2 masini in spatele meu.....a IIIa la fabia se plafona si nu mai acceleram asa bine....o sa va arat si un filmulet dar nu stiu cum sa il pun pe forum.daca puteti sa imi spuneti ca sa il pot posta

#16 toni

toni

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon
  • Motorizarea:1.8 20v turbo

Posted 31.01.2005 @ 18:29

Cati cai ar trebui sa ai acum? La Aspad pe site nu am gasit date despre 1.4MPI.

#17 sorinxxx

sorinxxx
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW Polo GTI
  • Model:9N3
  • Motorizarea:1.8 T 150HP

Posted 31.01.2005 @ 19:08

nu stiu dar nici nu intentionez sa dau 50E sa imi fac un dyno.....probabil ca am undeva pe la 75....dar cum am mai spus......I si a IIa se duc bine la a IIIa se plafoneaza si urca greu.....eh....urmeaza sa imi iau si filtru si evacuare si vedem ce iese dupa aia(ma astept sa imi urce mai rpd in ture cu filtru si evacuare) dar momentan strangem bani si dam zapada cu lopata ca m-a stresat iarna asta la maxim :)

#18 BogMW

BogMW

    Membru senior

  • Oraş:(necompletat)
  • Model:(oo=00=oo)

Posted 31.01.2005 @ 19:20

sorin, cand se duce zapada putem face un dyno cu VAG-COM comparativ intre masinile noastre. Si eu sunt curios cat de nervoasa e a ta... Deja am date de la mai multe MPI-uri de 50KW cat si de la a mea.

#19 sorinxxx

sorinxxx
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW Polo GTI
  • Model:9N3
  • Motorizarea:1.8 T 150HP

Posted 31.01.2005 @ 19:41

ok nici o problema.....poate facem o intalnire pe undeva.....nu de alta dar vreau sa mai aud si alte sfaturi privind masinuta asta mica....eu vreau sa o fac pe cat de nervoasa poate ea sa fie :)

#20 Akebono

Akebono

    Membru senior

  • Oraş:Braşov
  • Model:Skoda Fabia Combi AME

Posted 01.02.2005 @ 11:07

ok nici o problema.....poate facem o intalnire pe undeva.....nu de alta dar vreau sa mai aud si alte sfaturi privind masinuta asta mica....eu vreau sa o fac pe cat de nervoasa poate ea sa fie  :)

<{POST_SNAPBACK}>



Sfaturi prea multe nu putem sa-ti dam pentru ca nu prea sunt tunate. Insa pe skoda-fabia-club.cz sunt multe MPI-uri unele dupa spusele posesorilor la 79 KW. Din ce am reusit sa disting au chip, filtru de aer, esapament ( inclusiv catalizator sport ) si poate alte modificari in motor.

Nu ne-ai spus pretzul operatziei.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users