Jump to content


Photo

ALTERNATOR & RELEU


  • Please log in to reply
115 replies to this topic

#1 niq_ro

niq_ro
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1300 / 14.02.1967
  • Motorizarea:F-1285cmc 29kW

Posted 11.04.2003 @ 06:54

iti trimit schema scanata pe mail.... :lol: daca nu am inteles eu exact ce vrei da-mi un replay :)

e o schema de la alternatorul de skoda 120, dar dupa cate am studiat eu este acelasi draq :ok:

#2 MishuL

MishuL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Beetle Bus Golf 4 Trabi
  • Model:Ford Moskwich Mobra
  • Motorizarea:IJ56 MZ 250

Posted 11.04.2003 @ 07:20

La borna + (s-ar putea de fapt sa-i zica B+) care este un surub M6, legi firul gros care se duce la baterie.
Borna - (sau B-) este de fapt masa alternatorului, daca vrei poti sa duci un fir de acolo la masa.
Borna DF este excitatia si se leaga la borna DF de pe rel. regulator.
Borna + a rel. regulator se leaga la + trecut prin contact (adica atunci cand opresti motorul, sa nu mai aiba tensiune- daca legi la + netrecut prin contact, iti descarca bateria cand masina sta).
Exista unele regulatoare din care iese un fir rosu cu papuc rotund de 6; in acest caz, firul ala se leaga la +ul bateriei.



#3 MishuL

MishuL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Beetle Bus Golf 4 Trabi
  • Model:Ford Moskwich Mobra
  • Motorizarea:IJ56 MZ 250

Posted 11.04.2003 @ 07:22

A! Nu-i voie sa scoti borna de la acumulator cand motoru' merge- apare un motz de tensiune care ciufuleshte diodele.

#4 notchman

notchman
  • Oraş:Călăraşi

Posted 11.04.2003 @ 08:34

Cum pot sa verific un releu regulator, vara a-l monta pe mashina, ci cu un aparat de masura.
Releu electronic, romanesc.
Releu mecanick.

#5 niq_ro

niq_ro
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1300 / 14.02.1967
  • Motorizarea:F-1285cmc 29kW

Posted 11.04.2003 @ 11:00

pai il alimentezi de la un alimentatore reglabil destul de puternic (4-5A)... la DF pui si tu un bec de 12V/min 2A si variezi tensiune ala alimentator si vezi daca sub 14,2-14,5V se aprinde becul iar peste se stinge

#6 notchman

notchman
  • Oraş:Călăraşi

Posted 11.04.2003 @ 11:06

Coolll, merci , acuma trebuie sa fa un alimentator de 10A, oricum se rezolva cu alim, ramane de vazut daca imi functz , releu.

#7 niq_ro

niq_ro
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1300 / 14.02.1967
  • Motorizarea:F-1285cmc 29kW

Posted 11.04.2003 @ 11:10

pai atunci faci altceva... pui un alimentator reglabil pana la vreo 16V la 1A si pui becul de 12V/2W

#8 niq_ro

niq_ro
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1300 / 14.02.1967
  • Motorizarea:F-1285cmc 29kW

Posted 11.04.2003 @ 11:17

da' cel mai sigur e pus pe alternator, adica pe masina si cu diversi consumatori (fara si cu) sa ai o tensiune pe baterie de 14,2-14,5V :lol:

in cel mai rau caz pui o rezistenta de 75 ohm / 16W intre plus si DF la alternator :shock:

PS: alternatoarele nemtesti cu relee care au si becul "idiot".. indicat este ca in paralel cu becul sa fie montata o rezistenta de 470 ohm / 1W, in caz ca se arde becul sa se poata "amorsa" alternatorul si sa nu ramaneti fara baterie :shock: :shock: :shock: :)

#9 notchman

notchman
  • Oraş:Călăraşi

Posted 11.04.2003 @ 12:37

Eu nu aveam rezistentza ci un releu cu contacte NI(normal inchis)

#10 niq_ro

niq_ro
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1300 / 14.02.1967
  • Motorizarea:F-1285cmc 29kW

Posted 11.04.2003 @ 12:46

da' rezistenta aia mai limiteaza curtentul pe excitatie :shock:

#11 notchman

notchman
  • Oraş:Călăraşi

Posted 16.04.2003 @ 09:12

am intzeles ca......
La borna + (s-ar putea de fapt sa-i zica B+) care este un surub M6, legi
firul gros care se duce la baterie.
Borna - (sau B-) este de fapt masa alternatorului, daca vrei poti sa
duci un fir de acolo la masa.
Borna DF este excitatia si se leaga la borna DF de pe rel. regulator.
Borna + a rel. regulator se leaga la + trecut prin contact (adica atunci
cand opresti motorul, sa nu mai aiba tensiune- daca legi la + netrecut
prin contact, iti descarca bateria cand masina sta).
Exista unele regulatoare din care iese un fir rosu cu papuc rotund de 6;
in acest caz, firul ala se leaga la +ul bateriei.

***********************************************
Dar io ma am pe alternator si o borna pe care scrie " C ", si care am
impresia ca este de la stator,de pe undeva, propbabil fir comun? ala pe unde il leg?
************************************************

#12 MishuL

MishuL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Beetle Bus Golf 4 Trabi
  • Model:Ford Moskwich Mobra
  • Motorizarea:IJ56 MZ 250

Posted 16.04.2003 @ 10:37

Tu ai alt. de Dacie, sau ceva de pe afara? Ca ala de Dacie n-are "C". Ar putea sa fie borna pt. becul martor, dar aia se noteaza de obicei 61. Becul se pune intre 61 si 15 (15 inseamna + trecut prin cheia de contact), deci nu intre 61 si masa. Ideea e ca atunci cand alt. nu incarca la 61 ai minus si becu' arde, iar cand alt. incarca, vine plus, si becu' are plus si colo si dincolo, deci nu mai are minus, deci se stinge.
Dar dupa cum ziceam, alt. de Dacie n-are 61, are doar +,- si excitatia (DF). Daca vrei sa mai ai un bec, tre' sa faci un divais care sa-l aprinda sub 14,2V si sa-l stinga peste.
Ca sa vezi ce-i cu "C"-ul tau, pune si tu aparatul pe borna si vezi ce se intampla cand pui contactul fara sa pornesti mot., si ce se intampla cand il pornesti.

#13 notchman

notchman
  • Oraş:Călăraşi

Posted 16.04.2003 @ 10:45

Nu estem de tractor cred, ca initzial era pe 24v, si estem facut la noi in tzara, de masurat l'am masurat asa static, adicatelea daca pun o sonda a apratului de masura pe borna "c", se intampla:
Cu cealalta borna pusa pe masa = nimic
-/- pe df = nimic
-/- pe rand pe firele de la stator (faze, cele trei), am cam aceeasi valoare a rezistentzei de catziva zetci de ohmi.

#14 MishuL

MishuL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Beetle Bus Golf 4 Trabi
  • Model:Ford Moskwich Mobra
  • Motorizarea:IJ56 MZ 250

Posted 16.04.2003 @ 10:53

Ahahahaaaaa! S-ar putea sa fie centrul stelei (cele 3 bobine ale statorului sunt legate in stea). Daca e asa, incearca sa pui un beculetz intre locul ala si 15, s-ar putea sa mearga (da' o sa fie ca la Trabantu' meu- cand incarca, arde becu', cand nu incarca, becu' se stinge).

#15 notchman

notchman
  • Oraş:Călăraşi

Posted 16.04.2003 @ 11:04

Mei si io cred la fel, si daca nu leg nitci un bec acolo ce se intampla?
Sau pot sa'i bag in loc de bec un releu care suporta curentzi de intrare in plaja de 9-32V, si sa leg becu la contactele releului .

#16 MishuL

MishuL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Beetle Bus Golf 4 Trabi
  • Model:Ford Moskwich Mobra
  • Motorizarea:IJ56 MZ 250

Posted 16.04.2003 @ 11:06

Nu se-ntampla nimic daca nu pui nimic. Io zic sa nu te complici cu releu', pune direct beculeatza.

#17 victori

victori

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Model:vw 1200 din 1967 cu motor 1300 AB 44 CP

Posted 16.04.2003 @ 11:10

e bine sa ai un indicator care sa-ti arate daca incarca sau nu, atit pentru alternator cat si ( mai important , parerea mea)pentru curea , adicatelea sa vezi daca o mai ai sau nu, ca daca nu o mai ai sa dus racirea motorului si nu e bine

#18 notchman

notchman
  • Oraş:Călăraşi

Posted 16.04.2003 @ 11:14

La mine racire nu se fatce prin curea (hi), turbina de racire estem montata direct pe ax.
Type 3 asa are racirea, nu ca la typ1, se se faca transmisia la turbina prin curea.

#19 RaduI

RaduI

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 / '64
  • Motorizarea:1300 cc

Posted 16.04.2003 @ 11:15

Acu' cativa ani, am gasit un indicator de bord prin Vitan-Barzesti, cred ca era de la vreo Dacia 1100, merge tzutz, si e rotund, micutz, cromat, zici ca e de acolo ...

#20 niq_ro

niq_ro
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1300 / 14.02.1967
  • Motorizarea:F-1285cmc 29kW

Posted 16.04.2003 @ 12:16

da, e o idee excelenta...

pai o sa-i pun si io asa ceva.... un ampermetru




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users