Jump to content


Photo

Cutia de viteze - Probleme


  • Please log in to reply
1485 replies to this topic

#961 alexanderdj

alexanderdj
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza
  • Motorizarea:1.4 16v

Posted 29.06.2012 @ 19:45

Cum adica planetara dinspre cutie? Adica cea mica, de pe partea soferului, nu?

E si asta o varianta, insa daca te apuci sa-l schimbi pe-asta o sa-ti recomande sa-l schimbi si pe celalalt ca asa e normal ca bla bla bla si o sa faci cutia asta de foarte multi bani. Daca el iti garanteaza ca asa se rezolva problema si daca nu, iti da banii la manopera inapoi, atunci e ok. Partea dificila cand lucrezi la cutie, e ca manopera e foarte mare, iti ia cel putin 150 de lei numai ca s-o dea jos si s-o puna la loc si daca mai e si de umblat in ea, pretul urca cu incredere destul de mult.

Apropo, o cutie de 1,4 16v n-ar trebui sa fie mai mult de 300 de euro. Atat a dat un coleg acum 2 ierni pe o cutie de diesel de Leon 1M.

#962 Baghi

Baghi
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.4 75 CP

Posted 29.06.2012 @ 21:45

Am studiat iarasi un pic sunetul, nu cred ca are cum sa fie de la rulmentul de la planetara zic eu, in momentul in care o scot din viteza ar trebui sa se mai auda daca ar fi acel rulment, corect?? insa nu se mai aude :(
Problema este ca estimarea facuta de mecanici a fost gresita, si trebuie sa-mi rezolve problema, eu nu mai pot investi in cutia asta. Daia am si intrebat ok platesc 11 mil + manopera dar asta e tot da? "sigur, au spus ei numai ca surpriza alti 5,5 mil bagati si degeaba".
Sunt ofticat ca daca estimarea era facuta de la inceput cum trebuie stiam cum stau si cumparam bineinteles o alta cutie...dar dupa 22 mil bagati in ea degeaba ai mai da inca 14 mil pe o alta cutie ??
Sa vedem ce solutie o sa se gaseasca, insa eu nu mai pot lasa masina inca 3 saptamani si investi alti bani .



#963 alexanderdj

alexanderdj
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza
  • Motorizarea:1.4 16v

Posted 29.06.2012 @ 22:05

Atunci e clar ca zgomotul vine de la angrenajul de pinioane din moment ce se aude numai cand esti intr-o treapta de viteza. Eu in locul tau le-as pune cutia in brate, le zici ca le-ai dat cat au cerut si inca ceva in plus si sunetul e tot acolo, desi ti-au garantat ca e de ajuns acea interventie. Ori au vrut sa fie baieti buni si sa nu-ti mai ia si alti bani ori nu se pricep prea bine la cutii. Sau poate ca vor sa-ti mai ia ceva bani la manopera si iti schimba putin cate putin. Asta e, dupa ce termini de reparat la ea, o sa ai cutia beton. La suma asta deja nu mai are rost sa iei alta cutie Sh ca esti deja la 80% cu restaurarea acestei cutii.

#964 carceacristian

carceacristian
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1.9 SDI 68CP

Posted 04.07.2012 @ 17:05

Salutare,
Baghi, vreau sa iti spun ca am avut aceeiasi si eu probleme cu cutia de viteze,de la masina din semnatura,leon 1.9SDI.Cutiile de viteze de 1.4,1.6 si 1.9sdi sunt identice,diferind marimea la pinioane.
Tu esti sigur ca ti-au schimbat toti rulmentii?Unde,la ce service ai dus-o?.Eu unu am avut probleme cu niturile de la grup si vreau sa spun fara sa fiu"modest" ca mi-am reparat-o singur singurel.Nu toti rulmentii se schimba,pentru ca efectiv NU are rost,numai induceti lumea in eroare,precum si cu piesele vechi cu piesele noi..De exemplu rulmentii conici din cutie au o viata foarte mare
Vreau sa iti spun,ca am cumparat o cutie de SDI,cu 8mil de aici de pe vwforum,singura chestie fiind bulita la ea,fiind pinionu de marsarier si carcasa crapata putin.Singurii rulmenti la ambele cutii care aveau joc,calumea au fost rulmentii din poza asta(pusa de colegu),rulmentu de la priza de ambreiaj, si inca un rulment,insa numai imi aduc aminte exact care.Cu 200e maxim+8mil(nu imi mai aduc aminte exact),am schimbat toate simeringurile de la cutie si niste rulmenti sii acuma masina merge ca noua...ai cuvantu meu de onoare.Plus ca mi-au ramas piese...sper sa nu le mai folosesc,da e bine ca le am:).
Parerea mea, ca ori nu ti-au schimbat aia toti rulmentii si te-au fraierit(un rulment stiu ca era vreo 2mil),ori nu ti-au schimbat tot ce era bubuit prin cutie si de aici zgomotoru respectiv.
Ca si reparat,pentru prima oara,la o cutie nu mi s-a parut foarte greu dar nici usor.Eu sunt din Constanta....daca ai un garaj o putem desface amandoi,te pot ajuta...n-am nevoie de nimic.
Cand am desfacut-o prima oara,m-am speriat da dupaia am zis fie ce o fi,am lucrat cu manualu in fata si pana la urma mi-a reusit.
Id-ul meu de messenger e: carceacristian ,daca vrei sa mai discutam.
Nu te speria ca nu e sfarsitu lumii,asa e,toti tiganii au devenit mecanici,peste noapte si ajungi sa bagi intr-o masina mai rau ca intr-o femeie.De aia repar masina si singur,daca stric,tot eu o fac.
http://vwforum.promo...e-cutie-viteza/

Numai bine baieti,sper sa nu va suparati.

Edited by carceacristian, 04.07.2012 @ 17:07.


#965 Muraru Dan

Muraru Dan
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 2002 AZD
  • Motorizarea:1.6 16v 105CP

Posted 09.07.2012 @ 15:36

Desi nu e versus si probabil e putin offtopic,
Cer o parere celor familiarizati cu aceste cutii de viteze vw.
Voi ce parare aveti strict de modalitatea constructiva a cutiei de viteze pt motorizarile 1.4, 1.6, 1.9 SDI?
Acest gen de cutie fara rulment de presiune ce apasa direct pe placa de presiune,. cu ambreiaj inversat cum i se spune?
Era mai fiabil sistemul clasic de ambreiaj fata de acesta?
Din punctul meu de vedere strict teoretic, iesi mai ieftin cand trebuie sa schimbi ambreiajul, insa nu imi dau seama daca e o solutie tehnica buna sau rea.

#966 SSRAZVAN

SSRAZVAN
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 4/2000
  • Motorizarea:1.4,16V,APE

Posted 09.07.2012 @ 15:53

Mie unul acest sistem de ambreiaj mi se pare foarte ok si fiabil
Rulmentul de presiune se afla in capacul de la treapta de a5a si tot timpul lucreaza in ulei ceea ce va insemna o uzura mica intr-un timp indelungat.
Placa de presiune este actionata de tija de debraiere care la fel un capat al acesteia lucreaza tot in ulei.
Am un prieten cu un golf 4 1.6 AZD si are cu ea 260.000 km si ambreiajul original si inca se tine bine
Din punct de vedere financiar placa de presiune si discul costa undeva la 550 lei,iar daca se impune situatia se schimba si rulmentul
Din punctul meu de vedere sistemul de ambreiaj la 1.4,1.6,1.9 SDI de la golf 4 mi se par ok dar nu pot sa spun acelasi lucru despre cutiile de viteze de pe 1.4 16v cu codurile DUU,DUW,DUS care au probleme cu acele nituri de pe diferential

#967 Muraru Dan

Muraru Dan
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 2002 AZD
  • Motorizarea:1.6 16v 105CP

Posted 09.07.2012 @ 16:17

Multumescd e raspuns.
Legat de longevitate, pot confirma si eu.
Tipul din Germania ce are acum peste 600.000 km cu un golf 4 AZD, a schimbat ambreiajul intre 350.00- 400.000 km si din spusele lui mai mergea insa dat fiind gradul de exploatare a masinii a fost si o operatie preventiva. Din ce am inteles de la el, nu patina, insa avea ceva vibratii suparatoare.
Bine, nu se compara mersul pe autiostrada cu cel din Ro, insa totusi e o performanta remarcabila.

#968 Pepssi

Pepssi
  • Oraş:Botoşani
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.6 105 CP

Posted 10.07.2012 @ 13:06

Am si eu o problema cu returu'...cand dau in marşarier se aude un zgomot..un tacanit..parca agata ceva...tin sa mentionez ca daca dau usor nu se aude nimic..dar cand dau mai repede se aude un "hascait"...doar in retur...in rest nu am nici o problema cu celelalte viteze!...Care ar fi problema?

#969 carceacristian

carceacristian
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1.9 SDI 68CP

Posted 10.07.2012 @ 14:14

Salutare,

Legat de harsaitu cand bagi in marsarier,ti-as recomanda,dupa capu meu,sa schimbi uleiu in cutie si sa faci o aerisire la ambreiaj.N-ar trebuii sa mai faca daca e ok cutia inauntru.
Legat de cutiile astea de viteza,nu stiu ce sa zic,cu parere de rau,uitati-va putin:Volkswagen a pus acelasi nituri de la grup la cutiile de viteza de golf 2 si la golf 4.Daca stam sa o luam logic si chiar asa e:un motor 1.9 de pe g4,e mai puternic decat un 1.3 benzina de pe g2...si multe alte exemple
Daca omu care o foloseste,ii mai da si scarturi si un burn out,asa fug niturile din cutiile de g4.La care se mai adauga probleme cu garniturile din usi,switchurile din usi...etc(nu vreau sa fiu offtopic).Cateodata mi-am pus intrebarea daca golf 4 chiar a fost/este o masina buna,cum a fost g1,g2 si (mi-e frica sa zic g3).
Astea sunt cutiile de viteza,fara plecari cu scartait nu au nici pe dracu(bineinteles mai cade un rulment sau altu...dar in timp...nu ca niturile de la grup).
Eu n-am auzit de mercedes sau bmw,vre-un prieten sa se planga ca s-a dus dracu niturile de la grup si de aici buturuga mica rastoarna caru mare...:)

Ma scuzati de offtopic,numai bine

#970 marius1982.11

marius1982.11
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+ ALH

Posted 10.07.2012 @ 14:50

Da frate...dar unde e pretul unui BMW fata de G4, sa fim realisti putin. Vinde seatul si apoi vezi cat mai pui sa cumperi un BMW, sa nu vb daca pe ala iti pica o piesa la ce preturi ajungi.
Eu unul oricand as alege G4 inaintea oricarui predecesor, sau G5, diesel daca ar fi sa gasesc fiecare masina cu aceeasi varsta.
Intr-adevar, sunt unele cutii care sunt mai slabe, lafel cum si motoarele de 2.0TDI moderne, dar asta nu inseamna ca tote-s asa, insa nu cred ca aceleasi cutii au fost pe mk2, apropo, de unde stii tu chestia asta?

#971 Pepssi

Pepssi
  • Oraş:Botoşani
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.6 105 CP

Posted 10.07.2012 @ 17:57

Deci,trebuie sa vad cu uleiul...dar dc numai in retur face probleme? si se aude sub motor..pe acolo.

#972 SSRAZVAN

SSRAZVAN
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 4/2000
  • Motorizarea:1.4,16V,APE

Posted 10.07.2012 @ 20:09

cum a zis si colegu mai sus schimba uleiul la cutie in prima faza si vezi cum se comporta
e posibil sa fie si din ambreiaj si de obicei face in R deoarece nu e sincronizat si daca ambreiajul e pe duca caraie

#973 Pepssi

Pepssi
  • Oraş:Botoşani
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.6 105 CP

Posted 10.07.2012 @ 20:24

O sa incerc la un service...nu stiu...oricum Multumesc!

#974 carceacristian

carceacristian
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1.9 SDI 68CP

Posted 11.07.2012 @ 10:23

Salutare,

Marius,o fi pretu unui bmw mai mare ca al unui volkswagen,da pentru 130e,cat e un kit de piulite,suruburi + seibi de la grup,nu putea si astia sa bage din fabrica?.In fond astea sunt probleme lor...restu sunt probleme uzuale care le gasim si la alte marci de masini.
Una e sa schimbi bucsele de la timonerie si ambreaju,alta e sa desfaci cutia sa umblii in ea.
Uitati-va aici,cutiile de G1,G2,G3,G4 sunt aproximativ identice.bineinteles diferind la unele amplasarea senzorilor de marsarier,tipu lor,ujnele mufe,pinioanele,dar in sine e aceeiasi CV cu imbunatatiri,unde grupul a ramas tot cu niturile respective.

http://brokevw.com/

Eu unu nu pot sa laud ceva,ce nu am cum sa il laud,pentru ca nu merita... nu te supara.As mai spune mai multe insa nu as vrea sa fiu offtopic:)

Noroc baieti,

#975 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 11.07.2012 @ 11:42

Din cate stiu la cv automate de G2 niturile erau de 9...la cutiile pt manuala de G2 grupul conic era turnat din o bucata si nu avea nituri de lagatura.Parca asa imi amintesc ca acum cativa ani mi-am bagat nasul in schemele de cutii de G2 sa caut ceva.
Rectific,pe manual sunt 3 cutii de G2 fara nituri(4 si 5 trepte) si 8 cutii cu nituri de 9 (4 si 5 trepte).Deci,observatia lui cristian este corecta.

#976 Negresa

Negresa
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Skoda, Vectra B, Zafira.
  • Model:Fabia Elegance
  • Motorizarea:1,4 100CP

Posted 17.07.2012 @ 23:00

Imi puteti spune daca se poate schimba semeringul de la cutia de viteze de pe partea planetarei lungi fara sa dau cutia jos? daca se poate schimba, cum se face?
Azi mi-am montat un ambreiaj nou si in timp ce strangeam suruburile planetarelor si invarteam de planetara am observat ca picura destul de tare in zona semeringurilor. Multumesc.

#977 Baghi

Baghi
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.4 75 CP

Posted 21.07.2012 @ 11:00

Ma poate ajuta cineva cu un manual cutie viteze DUW ?!
Multumesc.

#978 Baghi

Baghi
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.4 75 CP

Posted 23.07.2012 @ 19:31

Nimeni ?! :wacko:

#979 SSRAZVAN

SSRAZVAN
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 4/2000
  • Motorizarea:1.4,16V,APE

Posted 23.07.2012 @ 20:18

Nimeni ?! :wacko:


consulta un site:http://www.brokevw.com/(sper ca nu este o problema ca am dat acest link)
mai am un document dar nu pot sa il pun ca e prea mare
da-mi o adresa de email pe PM sa iti pun respectivul document

Edited by SSRAZVAN, 23.07.2012 @ 20:21.


#980 Florian_89

Florian_89
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A3
  • Motorizarea:1.6

Posted 24.07.2012 @ 09:56

Salut !

Am, si eu o problema cu o cutie de viteze cod DUU de pe Audi A3 1.6 8v , cod motor AVU. Mi s-a dus un nit de la grupul conic, mai exact "capul" de la nit. De ce intreb aici pentru ca din cate stiu Audi face parte din grupul VAG si poate ma ajutati cu un sfat, o idee. Ma intereseaza in mod special de pe ce alte masini din grupul VAG , ce alte coduri de motorizari si de cuti de viteze sar potrivi pe masina mea !? Din ce am aflat s-ar potrivi de pe golf 4 , motorizarile de 1.4 16v si 1.6 16v , dar vorbind cu cineva mia spulberat si speranta asta spunandumi ca nu ar fi la fel la sincroane, ceva de genu. De reparat credeti ca merita ? stiti pe cineva prin Bucuresti care se ocupa cu repararea de cuti de viteze pentru a imi face o idee de pret ? Multumesc !




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users