Jump to content


Photo

1,6 Td Se Poate Monta Intercooler?


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 SRDJaN

SRDJaN
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 2 1985
  • Motorizarea:1.6D 53CP

Posted 12.09.2007 @ 23:01

am JP-ul din imagine si ma bate gandul sa ii fac cadou un motor cu 80CP, de fapt vreau sa-l duc la varianta de golf din 91... in germany vad multe variante dar cele de 80 sunt cam rare...daca iau un JR de 70 pot monta ulterior intercooler, care ar fi varianta ideala si cam ce costuri implica?

#2 sinucigasu

sinucigasu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf Mk IV 2003
  • Motorizarea:1.9 TDi 74 KW

Posted 13.09.2007 @ 23:21

intercooler ca sa faca ce? la ce te-ai gandit ? sa il duci in 80 cai cu ajutorul intercoolerului?

#3 SRDJaN

SRDJaN
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 2 1985
  • Motorizarea:1.6D 53CP

Posted 13.09.2007 @ 23:51

intercooler ca sa faca ce? la ce te-ai gandit ? sa il duci in 80 cai cu ajutorul intercoolerului?

dap... adica TD 1,6 cu catalizator are 60CP, TD simplu are 70... iar cu intercooler are 80... acu ca-s diferente la motor asta intreb... ce se poate face... au chiulasa la fel astea 3... admisia si evacuarea se pot adapta...
intreb ca sa stiu ce sa-mi iau... se gasesc si de 80 dar is cam rare si nu ma intereseaza doar motoru... de asta intreb sa stiu ce compromisuri sa fac.. daca din unu de 60 sau 70 scot catalizatoru si pun intercooler la aeru de la turbina... rezolv ceva sau sa-mi iau gata de 80 ca altfel nu are rost

daca e vorba de diferente mari intre moatarele de 60, 70 si respectiv 80 inteleg... dar tocmai asta intreb...
eu presupun ca se poate... dar n-am vazut, n-am auzit la nimeni sa o fi facut deja si nici nu cunosc asa bine motoarele TD

Edited by SRDJaN, 13.09.2007 @ 23:53.


#4 MK16V

MK16V

    Moderator

  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 1 GTI 1983
  • Motorizarea:1,8 16v 139cp

Posted 14.09.2007 @ 10:24

Alea de 1,6 TD intercooler toate pe care le-am vazut aveau chiulasa cu tacheti hidraulici dar asta nu e o problema in caz ca al tau nu are, decat ca e mai zgomotos...chestia e ca daca vrei sa pui intercooler trebuie sa il montezi corect, ma refer la locul unde il pui, adica sa fie si eficient, nu doar sa fie acolo si gata. Modelul cu intercooler din fabrica vine cu niste difuzoare de plastic care directioneaza aerul catre intercooler, fiind eficient in acest fel. Locul fiind destul de mic ei l-au pus langa baterie, deci daca te-ai gandit sa montezi unul original ar fi bine sa iti gasesti toate plasticaraiele care vin acolo....Apropos, o sa cresti puterea, acuma daca exact la 80 de cai asta depinde si de cat de 'obosit' e motorasul tau actual. Succes!

#5 elvis_ion

elvis_ion
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Bugatti
  • Model:Veyron
  • Motorizarea:W16 Dohc 64V

Posted 14.09.2007 @ 11:42

poate sa si faca un intercooler custom ca is firme care fac asa ceva...si l monteaza jos la bara unde s prizele de aer... sub radiatoru de apa...

#6 MK16V

MK16V

    Moderator

  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 1 GTI 1983
  • Motorizarea:1,8 16v 139cp

Posted 14.09.2007 @ 13:21

poate sa si faca un intercooler custom ca is firme care fac asa ceva...si l monteaza jos la bara unde s prizele de aer... sub radiatoru de apa...

Normal, solutii sunt.....slava Domnului, acuma depinde de om si de cat vrea sa investeasca....

#7 SRDJaN

SRDJaN
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 2 1985
  • Motorizarea:1.6D 53CP

Posted 14.09.2007 @ 15:49

pai ideea e ca prefer sa iau o masina super cu JP de 70 si sa dau 600-700 de euroi pe ea si sa pot sa iau tot ce ma intereseaza de pe ea decat sa dau 700-800 pe o masina din care doar motoru e ala care-l vreau... si poate restu e mai rau ca la mine...
ideea e ca vreau cam tot interiorul sa-l schimb, usile, aripile, suspensii, planetare...

nu ca a mea ar fi dezastru...dar daca tot am de gand sa duc ceva si sa ma apuc serios de treaba... vreau sa pun motoru sus pe a mea... merg cu ea la rar sa-l trec in acte... dupa care duc tot ce trebuie la vopsit atat de pe asta a mea cat si de pe aia adusa si le pun sus...

deocamdata vreau sa fac una stock si cu acte in regula si sa se comporte aproape ca noua... iar de tunareala mai vedem vara viitoare in functie de "inflatie"

ms de ajutor... da... variante de intercooler stiam.. si chiar m-am gandit sa fac prize de aer pe aripi... in functie de spatiul disponibil... sau daca nu... varianta stock... vroiam doar sa stiu daca se poate si va multumesc de raspuns...
oricum intercooler am de gand sa-i pun cand ajung la etapa cu tuningu... doar ca vroiam sa stiu ce pot sa iau acuma
legat de tacheti... se pot schimba cei de pe JP cu aceia hidraulici... fiindca sunt genu care-i pasa f mult de sunetu motorului...

LE: ca si perspectiva... daca tachetii nu se pot schimba cu cei hidraulici... dar chiulasele se pot???
poate pun intrebari idioate... dar partea de admisie la TD-uri inca e cam neinteleasa de mine... adica nu am vazut practic cum lucreaza, si ce probleme pot sa apara

Edited by SRDJaN, 14.09.2007 @ 15:53.


#8 SRDJaN

SRDJaN
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 2 1985
  • Motorizarea:1.6D 53CP

Posted 14.09.2007 @ 18:11

Am vrut sa dau edit dar e ceva bai ca nu exista ca si cand nu as fi logat cu acelasi user... in fine

Accesorii motor gen pompa pt servodirectie si compresor pentru clima se pot monta ulterior pe orice motor sau ma rog pt JR si SB ma intereseaza de fapt (asta in caz ca gasesc sa-mi iau una care nu are una din acestea)... pur informativ... de fapt servodirectia mi-ar surade... clima nush daca...

#9 Viorel C

Viorel C
  • Oraş:Buftea
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:1,9TDI PD

Posted 17.09.2007 @ 08:47

De la cineva care are SB (masina fiind din 87) dar nu cunoaste JP, JR, etc. Deci mai mult diferente evidente sau de care am aflat intimplator:
- pompa de injectie - la SB este cu doua trepte - are doua arcuri de actionare clapeta acceleratie. La fel si capul hidraulic este diferit. In plus are un amortizor pe acceleratie - amortizorul de sarcina. Deci practic e alta pompa. Si reglajele difera - am fost mai demult la un service si pentru reglajul avansului n-aveau decit datele de la JR. Au facut dupa JR si-a mers ca un ....
- banui ca urmare ca si injectoarele sa difere ca valoare de deschidere.
- cartusul filtrului de aer si deci si filtrul de aer difera iarasi. La SB e mai lat - e aproape patrat - deci are suprafata mai mare.
In plus ar mai fi turbina care nu cred sa fie aceeasi. Nu-s sigur - trebuie aflat si asta.

Intercooler-ul e intercalat pe intrarea in turbina, furtunul de intrare e deviat prin acest intercooler - asta-i rolul sau de a raci aerul de intrare in turbina.

Daca ai intercooler trebuie sa uiti de aer conditionat - eu stiu ca la g2 nu exista intercooler si ac din cauza de lipsa de spatiu si ca problema a fost rezolvata abia mai tirziu prin montarea intercooler-ului in contraaripa.

Servo inseamna in ceea ce priveste directia alta caseta de directie iar pentru frina...nu stiu (e clar ca inca n-am avut probleme cu ea)! Mai trebuie pompa de servo si alte fulii la pompa de apa si arbore (pompa servo se monteaza sub pompa de apa). Bineinteles plus furtunele aferente si rezervor lichid. Cam atit stiu eu.

Sfatul meu e sa iei un SB cinstit, in parametri, daca gasesti caci sunt rare intr-adevar. Eu am reusit sa distrug unul si am avut bafta sa gasesc relativ repede un altul culmea si bun. Desigur poti incerca si un hibrid gen ceva intre, dar nu stiu daca vei obtine rezultate si fiabilitate.

Bafta !

#10 SRDJaN

SRDJaN
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 2 1985
  • Motorizarea:1.6D 53CP

Posted 17.09.2007 @ 11:34

ok... asta da raspuns... ms mult... adevaru e ca ma gandeam mai mult la motor decat la toate celelalte... dar la o analiza a detaliilor care conteaza cred ca diferenta de pret si eventual cateva saptamani de urmarie a pietei merita... decat sa dau vreo 600 si sa am atata de lucru pe el... mai bine dau 1300 pe un SB bun si ma scutesc de alte interventii aiurea... btw... ca si fapt divers... eu am vazut SB cu a/c si daca nu ma insel era stock... oricum in materie de frigogenie am asistenta la nivel profi de la un amic care e meserias... a zis doar sa-mi fac rost de compresor... restu nu ma costa nimik... nici macar freonul...

#11 Asterix

Asterix
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A3 8l
  • Motorizarea:1.8T

Posted 20.09.2007 @ 22:53

Vezi ca cu AC-u nu e chiar asa de simplu. Daca pui doar compresoru pe motor, poti sa pornesti Aerul decat cand deschizi geamul de la shofer.

Serios acuma, pt Ac iti trebuie multe piese: compersor, sistem de prindere al compresorului, curea, fuliile aferente, un radiator pt AC, care trebuie sa il inghesui si pe ala pe undeva prin fata radiatorului. mai e un "vaporizator" parca, tevi si conducte proiectate pe dimensiune, si foarte impotant, radiatorul ala din habitaclu care iti aduce frigu' in masina, plus carcasa lui de plastic de la instalatia de climatizare. parerea mea e ca mai bine faci altceva cu banii aia decat sa pui AC. Eu am mers toata vara cu golfu fara aceu, fara izolatia de la pavilion, si cu vopsea neagra pe ea si n-am murit. :lol:


Cu servo-directia, parerea mea e ca e aceasi poveste. Un moft! Ce iti trebuie servo la o masina de 880 de kile? Nu ai destule piese la ea care se pot strica?

Cu motoru totusi, e alta poveste, niciodata masina nu e destul de puternica :(. Asa ca investitia din Ac si din servo mai bine o redirectionezi catre o turbina, catre un intercooler sport, un filtru sport, o evacuare sport... samd.


Parerea mea. :rolleyes:

#12 SRDJaN

SRDJaN
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 2 1985
  • Motorizarea:1.6D 53CP

Posted 21.09.2007 @ 20:22

parerea ta e cam pe langa... dar e o parere totusi

#13 Bogdan_G

Bogdan_G
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf I 1982
  • Motorizarea:1.6 TD

Posted 21.09.2007 @ 20:55

Se poate pune fara probleme IC la JR insa cresterea nu va fii foarte mare daca nu umbli la pompa de injectie, trebuie sa cresti cantitatea injectata la boost maxim.
@Viorel C pe ce te bazezi cind spui ca SBul are alta pompa de injectie? Poti pune o poza cu pompa ta ?

#14 Viorel C

Viorel C
  • Oraş:Buftea
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:1,9TDI PD

Posted 24.09.2007 @ 11:08

Bineinteles. Intimplator am o poza la indemina.


Attached File  Vedere_fata_1_800x600.JPG   107.17KB   112 downloads

Acceleratia lucreaza in doua trepte. Trei pompagii mi-au zis la unison ca si in interior ar mai fi o diferenta majora legata de capul hidraulic.

#15 zetea9009

zetea9009
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:SEAT
  • Model:IBIZA 1999
  • Motorizarea:1.9 TDI cod ALH

Posted 26.09.2007 @ 22:22

Motor 1.6 td cod SB gasesti si la audi 80 b3, cred ca sunt la fel si mai dese decat la golf 2, adica eu am avut SB , un prieten are tot SB si pe cine mai stiu cu butoias diesel zicea ca are 80 cai deci tot SB (nu m-am uitat in acte)
Merita sa incerci

#16 cristianionut

cristianionut
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:TDIpd

Posted 27.09.2007 @ 13:47

Nu crezi ca e mai simplu sa aduci masina care o vrei din germania si sa o inmatriculezi in Bulgaria sau pe fundatie ca iesi tot la bani aia.
Daca vrei neaparat motor SB vorbeste cu Viorel_c ca e expert in sb-uri.

#17 SRDJaN

SRDJaN
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 2 1985
  • Motorizarea:1.6D 53CP

Posted 27.09.2007 @ 21:38

pai eu am spus clar din capu locului ca am golf cu acte in regula aici... cu JP pe el... vreau sa duc alta boboc si cu motor SB si sa pun tot pe sasiul meu dupa care ma duc cu ea la vopsitor si dupa aia la RAR... si am zis clar ca vreau sa duc din jermania acel boboc... sfatul ce l-am cerut e ce sa fac... sa dau 3-400 euro in plus pe una brici cu motor SB sau sa ii pun eu intercooler... acuma sunt lamurit... multumita catorva care au fost atenti ce intreb si mi-au dat niste raspunusri bine argumentate

#18 Micutzu

Micutzu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen/BMW
  • Model:Golf II/320D
  • Motorizarea:1.6 D/2.0 D

Posted 27.09.2007 @ 23:24

Mergi in germania si ia una cu motor sb totul cum trebuie. Te duci cu a ta la rar, deschizi dosar de recarosare si remotorizare (k inca se mai poate) si treci acetele tale pe aia si gata. Si totul e frumos si cu bani ok si cu multe pies ede rezerva.

#19 SRDJaN

SRDJaN
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 2 1985
  • Motorizarea:1.6D 53CP

Posted 28.09.2007 @ 07:45

:blink: se mai poate recarosare??? asta m-ar scuti de multa lucratura, cheltuiala si umblatura

in sfarsit o veste buna, 10x buddy

Edited by SRDJaN, 28.09.2007 @ 07:45.


#20 Viorel C

Viorel C
  • Oraş:Buftea
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:1,9TDI PD

Posted 28.09.2007 @ 08:45

OT: SB a fost pe mai multe masini din care eu stiu de Passat B3 si B4 (pina in 94) si Golf 2 si 3 (tot pina in 94). A fost ultimul motor td la masinile respective dupa care a fost "inventat" tdi-ul.
Probabil ca si la audi a fost la fel (pina in 94), dar nu stiu concret ce si cum.

Asa zic si eu: daca poti meri in jermania si adu de-acolo o masina cu motor bun si complet iar aici cel putin fa-i transplantul de motor. Daca se poate recarosare cu atit mai bine.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users