Jump to content


Photo

Probleme Cu Rotile Din Fata,se Infraneaza Dupa Actionarea In Mers De Mai Multe Ori A Franei


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 gabyneagu

gabyneagu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina: Volkswagen
  • Model:transporter 253
  • Motorizarea:1913cm, benzina

Posted 20.08.2007 @ 16:00

Va rog sa ma ajuta-ti cu sfaturi\idei in legatura cu infranarea rotilor de fata la T3 .Dupa parcurgerea a 2-3 km si actionarea franei de serviciu in circulatia din Bucuresti se simte clar cum motorul trage mai greu si rotile din fata se incing.Dupa o stationare de 5-10 minute se deblocheaza si totul este OK.Prima oara cind am patit asta am parcat cam greu T3-ul si intimplator dupa aprox. 10 minute m-am impins in ea sa arat unui vecin ca este infranata si ''minune'' sa deplasat citiva cm.
Masina a stat pe dreapta destul de mult si un mecanic a spus ca este normal sa se intimple asta,trebuind doar sa umblu la rotile din fata si sa curat pistonasele de la etrieri.Asa sa fie sau am probleme cu pompa de frana??????????? :huh:
Vreau sa rezolv problema cu frina,apoi sa vad ce fac cu pierderile de ulei de la motor (pierd pe la garnitura rotunda de la un pantalon parca asa ii zice si cred ca pe la un capac de la culbutori), pt. a putea merge la RAR la identificare si sa fac actele dupa treaba asta.
MULTUMESC ANTICIPAT pt. sfaturile si ideiile voastre(am citit celelalte topic-uri dar nu am gasit nimic care sa ma lamureasca)

Cu respect GABI

#2 andreim

andreim
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf II
  • Motorizarea:1.3

Posted 20.08.2007 @ 16:17

Gabi frina de mina actioneza pe rotile din spate deci nu are nici o treaba cu blocarea rotilor din fata.

In ceea ce priveste curatarea pistonaselor de la etrierii din fata iti recomand cu caldura. Am facut-o si eu si nu e complicat e doar consumator de timp. La mine era plin de rugina si in mod evident nu isi faceau cursa cum trebuie ceea ce cu siguranta ducea la blocarea placutelor pe discuri. Am schimbat cu ocazia asta si placutele de frina.

Andrei

#3 I_am_Stealth

I_am_Stealth
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 fabricat in 1997
  • Motorizarea:1.9TDI 90CP AHU

Posted 20.08.2007 @ 16:43

Andrei, cred ca nu se referea la frana de mana deloc. Sau nu am inteles eu bine.
Gabi, sa stii ca e posibil ca atunci cand ai rugina pe pistoane/cilindrii de frana sa nu revina asa de usor inapoi si sa stranga cateva zeci de secunde in plus decat ar trebui. TU vorbesti de 10 minute.... ma rog, nu e imposibil. Asta e cert. Cursa pistoanelor e FOARTE FOARTE mica, de ordinul milimetrilor. Al doilea fenomen ar fi sa ai aer in circuit, insa atunci ar cam strange tot timpul.
Poti schimba garniturile daca e cazul pentru ca si ele au de suferit in situatia in care e mizerie/rugina pe cilindru.

#4 gabyneagu

gabyneagu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina: Volkswagen
  • Model:transporter 253
  • Motorizarea:1913cm, benzina

Posted 20.08.2007 @ 16:48

Frana de serviciu nu este cea actionata de pedala de frana,eu la ea ma refeream!?De curatat cu ce se curata etrieri si cilindri de frana? Multumesc pt. raspunsuri

Edited by gabyneagu, 20.08.2007 @ 16:51.


#5 SamuraiJerk

SamuraiJerk
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:VW
  • Model:T3
  • Motorizarea:1z

Posted 27.08.2007 @ 09:15

Iti recomand sa cureti pistonasele si cilindrii din etrierii cu o bucata de lemn de brad (sau altceva dar de esenta moale)
in nici un caz cu pila. hartie abraziva sau alte obiecte metalice
dai cu lemnu' pana capata luciu ;)
bafta!

#6 gabyneagu

gabyneagu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina: Volkswagen
  • Model:transporter 253
  • Motorizarea:1913cm, benzina

Posted 27.08.2007 @ 20:39

Multumesc mult!
Cu respect

GABI NEAGU

#7 andreim

andreim
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf II
  • Motorizarea:1.3

Posted 01.09.2007 @ 09:14

Stealth nu te contrazic dar asa am inteles eu ca banuiieste o problema si la frina de mina. Imi vine greu sa inteleg cum a putut impinge masina in timp ce apasa frina sa ii arate vecinului ce frine are - cel putin asa a scris Gabu in primul post.

Eu am frecat la cirpa pina m-am plictisit si pistonasele si interiorul cilindrilor si am dat din belsug cu WD40 ca sa iasa toata rugina.

Cum e ai reusit sa ii desfaci si sa rezolvi problema?.

Andrei

#8 gabyneagu

gabyneagu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina: Volkswagen
  • Model:transporter 253
  • Motorizarea:1913cm, benzina

Posted 02.09.2007 @ 14:46

Salut ANDREI

Am recitit primul post pus de mine ,dar nu am scris niciunde ca frana de mana era trasa sau as fi tras-o.Am ajuns cu ea infranata(dupa ce am parcurs citiva km si bineinteles am apasat de mai multe ori frana de picior) si am parcat-o asa,iar ceva mai tarziu m-am impins in ea si sa deplasat usor .
Multumesc si astept sfaturile si ideile voastre oricand.

GABI

#9 andreim

andreim
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf II
  • Motorizarea:1.3

Posted 03.09.2007 @ 15:31

Greseala mea, am presupus in loc sa clarific :lol:.

Ai rezolvat problema? E foarte simplu sa ii cureti iti trebuie o cheie de 13 si una de fixa 17. Ideal ar fi sa ai si presa in cazul in care se "umfla" cilindrul sa il bagi la loc. Parerea mea e ca daca tot umbli sa schimbi si placutele pentru ca mergind infrinat s-au dus (cu siguranta s-au tocit aiurea).

Andrei

#10 gabyneagu

gabyneagu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina: Volkswagen
  • Model:transporter 253
  • Motorizarea:1913cm, benzina

Posted 03.09.2007 @ 16:20

Din pacate nu reusesc sa scot sub nici o forma pistonasele,ba chiar am rupt din gulerul pe care se monteaza garnitura de praf(nu inelul care presupun ca se aseaza intr-un sant ceva).Am reusit sa rup si un aerisitor,dar l-am gaurit si am fost la un meserias si mi-a scos restul ramas dupa gaurire.Placutele erau varza de coapte,pur si simplu materialul il dai jos foarte usor cu mana(rupand din el)Am luat alte placute dar trebuie sa scot pistonasele.Cineva mi-a zis sa-l montez la loc si sa fac presiune la pedala si asa se scot pistoanele,dar trebuie un aerisitor.Unde draq gasesc asa ceva?
Multumesc



GABI

#11 andreim

andreim
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf II
  • Motorizarea:1.3

Posted 04.09.2007 @ 13:21

Aerisitor nu gasesti sa cumperi nou? Trebuie sa iei si garnitura aia ca altfel o sa ti se blocheze rapid pistonasele.

Sfatul meu e sa bagi pe suruburile alea WD40 sau altceva similar la greu si sa le lasi citeva zile.
Eu asa am facut cu toate suruburile de pe fata (am schimbat tot ce se putea) si s-a cunoscut.

Din cum am vazut eu ca e sistemul indiferent cita presiune faci in instalatia de frinare nu o sa iti miste suruburile pentru ca suruburile se prind in etrier.

Andrei

#12 SamuraiJerk

SamuraiJerk
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:VW
  • Model:T3
  • Motorizarea:1z

Posted 06.09.2007 @ 15:53

pistonasele din etrieri nu le poti scoate afara decat cu presiune pe dinauntru.
cel mai usor este sa le montezi la loc la furtunele de frana si sa faci presiune usor - usor cu pedala de frana, pana iasa pistonasul. Vei irosi cu ocazia asta si lichidul de frana din etrier, dar oricum, iti recomand sa golesti toata instalatia, si, dupa ce ai curatat cilindrii din etrieri si pistonasele sa pui lichid de frana nou

#13 I_am_Stealth

I_am_Stealth
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 fabricat in 1997
  • Motorizarea:1.9TDI 90CP AHU

Posted 06.09.2007 @ 16:22

De departe cel mai usor e sa folosesti pedala de frana cu etrierul conectat la instalatia de frana. Apesi incet incet si va iesi. Altfel incerci sa faci ceva impotriva lui Arhimede si nu vei reusi. Doar nu te zgarcesti ca pierzi lichidul de frana din etriere..Hai sa fim seriosi..Suruburile alea din etriere sunt foarte pacatoase. Atentie mare cu ele. Daca ai stricat filetul in etrieri, va trebui din pacate sa iei altii sau sa folosesti ceva cu diametru mai mare. E aluminiu si e foarte moale. Putin strans peste masura si va curge lichid pe acolo "for ever"....

#14 SamuraiJerk

SamuraiJerk
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:VW
  • Model:T3
  • Motorizarea:1z

Posted 12.05.2009 @ 13:41

Se pare ca aceiasi problema ma bantuie si e mine la roata fata stanga.
gabyneagu, tu ai reusit sa remediezi problema doar curatand etrierii?
numa bine

#15 noobsound

noobsound
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:volkswagen
  • Model:caravelle combi
  • Motorizarea:2.5 150cp

Posted 13.05.2009 @ 15:23

aveam aceasta problema pe vremea cand aveam dacie. Mergeam la mecanic imi curzata mecanicul etrierul si pistonasul. schimba garnitura si plimba pistonasul in etrier de cateva ori cu ajutorul unei prese pentru etrier. Plimbatul asta se facea astfel: cu etrierul demontat dar cu furtunul de la pompa de frana conectat , eu dadeam la pedala si impingeam pistonasul in afara apoi mecanicul il presa inapoi. Cand pistonasul culiseaza usor inseamna ca poate fii montat la loc. Daca pistonasul ramane blocat si roata se incalzeste nu e de bine intrucat apare aer pe instalatie in dreptul etrierului datorita temperaturii si acest aer va presa si mai tare asupra pistonasului.

#16 SamuraiJerk

SamuraiJerk
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:VW
  • Model:T3
  • Motorizarea:1z

Posted 12.06.2009 @ 21:08

am desfacut roata de la sofer (cea care ramanea franata) si am incercat sa imping pistonul de la etrier inapoi cu o presa. Am reusit sa-l imping doar vreo 3 - 4 mm. apoi nu a mai vrut. In timpul asta, pedala de frana era "blocata" sus de presiune. Se pare ca motivul pentru care nu mai puteam impinge pistonasul era presiunea de pe conducta. Am desfacut si capacul de la borcanel si tot degeaba.
Intrebarea e unde e problema? Din cate stiu eu, poti impinge pistonasul inapoi, iar lichidul de frana intra inapoi in borcanel, daca pedala de frana nu este apasata deloc. Sa fie o problema la pompa de frana?

#17 noobsound

noobsound
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:volkswagen
  • Model:caravelle combi
  • Motorizarea:2.5 150cp

Posted 13.06.2009 @ 09:58

Foarte posibil sa ai o garnitura montata gresit in pompa de frana desii ma gandesc ca atunci ar trebuii sa ai aceeasi problema si pe roata celalata( e pompa cu circuit fata si spate).... sau ..posibil pistonasul sa fie ovalizat si nu mai intra in etrier.. dar atunci nu imi dau seama de ce e tare pedala de frana..

#18 SamuraiJerk

SamuraiJerk
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:VW
  • Model:T3
  • Motorizarea:1z

Posted 18.06.2009 @ 08:00

Se pare ca tija reglabila dintre pedala de frana si pompa de frana e reglata prea lung, astfel incat, nu lasa pistonasele din pompa de frana sa ajunga pana in pozitia de repaos unde ar permite refularea lichidului inapoi in borcanel. Am incercat sa ajustez acea tija dar am foarte greu acces acolo.

Am desfacut bordul cu ceasuri si abia am avut loc sa pipai partea din spate de la servo-frana unde este localizata tija. Trebuie sa demontez tot bordul pentru a interveni acolo? Prin fata pe la masca de faruri nu este acces.

o imagine luata din alta parte

Attached Files



#19 FROST

FROST

    Nick anterior: liviu_petrasc

  • Oraş:Oraviţa
  • Maşina:VW Passat
  • Model:B5.5 2002
  • Motorizarea:1.9 TDI 101 CP

Posted 18.06.2009 @ 11:51

Pentru a putea regla tija aceea este necesara demontarea suportului pompei de frana si al servofranei (vezi poza) ceea ce implica demontarea borului. Sorry

Attached Files



#20 FROST

FROST

    Nick anterior: liviu_petrasc

  • Oraş:Oraviţa
  • Maşina:VW Passat
  • Model:B5.5 2002
  • Motorizarea:1.9 TDI 101 CP

Posted 18.06.2009 @ 12:16

Demontarea bordului.

Attached Files

  • Attached File  1.JPG   260.63KB   60 downloads
  • Attached File  2.JPG   189.07KB   42 downloads





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users