Jump to content


Photo

Aparat De Sudura In Argon Mig/mag ...?


  • Please log in to reply
262 replies to this topic

#1 Komissar

Komissar
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 Kaefer, 1600 Variant
  • Motorizarea:1200/1600

Posted 06.08.2007 @ 20:00

Deci....

Mi-am dat seama ca "mesterii" sunt o cauza pierduta...
(fie nici nu vroiau sa auda de o treaba de genu asta, fie "sa le aduc masina" , si dup-aia , desigur - "nu se stie cand e gata"- si cireasa de pe tort ar fi pretul, - "ne intelegem noi", cu mentiunea ca acest "ne intelegem noi" era al naibii de pagubos pt. mine, aparent ).

Asa ca am hotarat ca trebuie sa fac eu reparatiile la partea de tinichigerie - ( a propos: http://mykdf.carbonmade.com/ :D )
Am strans ceva bani pt. un aparat de sudura in argon tip MIG/MAG. ( cam 10 mil - sunt 1-2 optiuni noi din magazin, si cateva s/h )

Ce trebuie sa stiu la astfel de aparate?

Dupa ce sa ma uit cand cumpar ? ( specificatii si caracteristici tehnice cat mai "avantajoase" pt. mine... ) - mai ales cand ma duc sa vanez un s/h .


Multumesc anticipat. :lol:

#2 mircea_cotiga

mircea_cotiga
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:mai multe
  • Model:vw1200/'60; 1200/64
  • Motorizarea:0

Posted 07.08.2007 @ 09:26

Dupa ce sa ma uit cand cumpar ?


...si dupa costurile consumabilelor :somnmare:

#3 Komissar

Komissar
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 Kaefer, 1600 Variant
  • Motorizarea:1200/1600

Posted 07.08.2007 @ 11:27

...si dupa costurile consumabilelor :icon_thumright:


Pai astea nu sunt "standard" ? - adica "firul" sa se potriveasca in principiu la orice aparat, si butelia de argon la fel ?

#4 MikeRG

MikeRG

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Typ1/GolfV/PassatB5.5
  • Motorizarea:1.2/1.6/2.0

Posted 07.08.2007 @ 11:29

Pai astea nu sunt "standard" ? - adica "firul" sa se potriveasca in principiu la orice aparat, si butelia de argon la fel ?


depinde cu ce grosime de fir sudezi, pentru ce tip de material, si in ce fel de atmosfera protejata: Argon, CO, sau amestec.

#5 tipatescu

tipatescu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, Renault
  • Model:kafer,trnsprt,twingo
  • Motorizarea:1.3-1.6, 1.6D

Posted 07.08.2007 @ 13:27

La costurile consumabilelor e de trecut in principal costul cu gazul inert pe care il folosesti.
Ar fi util (m-ar interesa si pe mine) sa spuna cineva, daca stie, unde (in Bucuresti si in alte parti) se poate umple cu gaz o butelie (fie argon, fie CO2 fie combinat), ce butelii accepta si care sint costurile umplerii.

@komissar, in cei 10 mil la care ti-ai facut tu socoteala intra o butelca mica de 1L. Nu stiu cit te tine acea butelca, mai ales daca esti incepator. (Am aceeasi curiozitate ca si tine).
Ideea e sa nu ramii cu scula in mina in timpul lucrului, ca dupa aia sa vezi pierdere de timp cu drumuri/asteptari pentru schimbarea buteliei ... ca nu mai termini masina aia nici in 1000 de ani.

O butelie mare pe de alta parte are nevoie de un regulator de presiune (nu stiu daca regulatorul de presiune iti vine cu cei 10 mil) si in plus ai alta bataie de cap cum o transporti (iti mai trebuie o persoana), cu ce o transporti (e legislatie speciala in privinta asta), si unde o depozitezi. Nu te lua dupa mishuL care tine oxigenul sub patul conjugal ... Eu unul nu sint asa curajos :)

O alta idee e ca din experienta personala, cit dai pe un echipament atita (sau mai putin) face. Dai 10 mil, ai amperaj mic (sudezi cu fir subtire - n-ar fi o problema la tabla) dar conteaza foarte mult si felul curentului (forma impulsului si componenta medie). Aparatele scumpe sint prevazute cu microprocesor si au o electronica complexa a.i. sa imbunatateasca calitatea sudurii; cele ieftine au un transformator si (eventual niste diode de putere) si sint submediocre ... sint doar ca sa spui ca ai sudat ceva, n usi ca sa te lauzi sau ca sa tina in timp.

Si eu imi pun aceleasi probleme ca si tine, sint tot incepator si vreau sa fac cu miinile mele treaba ... si sa o fac cit mai bine ... insa viatza mi-a luat-o inainte cu toate cele - chiar nu mai stiu cum sa scot camasa cu timpul. Am un aparat de sudura care asteapta de 6 luni sa fie completat si montat. Caut in continuare butelie de inaltime medie, usor de transportat. Am ochit una, dar e 5 mil. Nu am bani acum pentru asta ... las peste citeva luni si tot asa.

Si peste toate astea cel mai mult conteaza experienta.
Ce nu as da sa am mai multe tipuri aparate de sudura in mina sa pot sa lucrez cu ele sa-mi fac o idee realista ca sa stiu pe ce merg si ce trebuie sa folosesc ! Sa stiu daca merita sa cumpar sa vad intii daca fac fata, daca nu mi-e prea greu ... nu sa cumpar inainte si dupa aia sa descopar ca am dat banii degeaba. Nimeni nu iti garanteaza ca odata cu cumpararea sculei, problemele tale au luat sfirsit. Gresala asta o facem cu totii.

Da, acum dupa ce am experienta cu sudarea cu electricul stiu ce nu-mi convine la el ... dupa ce am experienta cu flex-ul, stiu ce marca sa caut si ce caracteristici sa aiba, si tot asa. Dar pina nu am expertiza necesara ... voi arunca banii pe geam, multa vreme de acum incolo caci nu stiu (si ce bun ar fi!) un atelier in care sa te lase sa incerci, sa minuiesti, sa vezi ce poti folosi, sa vezi daca chiar iti trebuie si apoi sa bagi banii cu mai mult folos.

#6 Ciumonk

Ciumonk
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:Fiat 500
  • Model:Fiat 600 x 2
  • Motorizarea:499 cm3

Posted 07.08.2007 @ 13:37

Tub mare CO2(cu cele mini poti sa te stergi in dos).Verificat.Umplut(CO2, Argon sau Corgon in functie de material sau disponibilitate). Regulator.Merge si cel de oxigen, dar ai nevoie de reductie(adaptor) pentru ca la tubul de CO2 diametrul iesirii este mai mic.Furtun rezistent(aparatul lucreaza cu o electrovalva,on/off,on/off).Sarma in functie de material.Ex: pentru tabla de broasca, sarma cuprata (ESAB 0.8 folosesc eu).Pasta pentru capatul pistoletului.

Aparat: Nou- TELWIN sau alte genuri comercializate in reprezentante sau la Metro, Selgros, Praktiker.
Recomandat,daca ai cum sa verifici aparatul(in special motor,electrovalva si reglaje,altceva nu prea crapa), un aparat second-hand de afara.ESAB,Lincoln,Miller,Weiler etc....Cat mai multe reglaje, cat mai multe trepte, valoarea curentului pe prima treapta cat mai mica...

Masca.......automata(dar de calitate, nu chinezeasca) sau cu parghie sub barbie pentru inchis si deschis ecran.

si da, cum spune tipatescu, bine ar fi sa ochesti unul electronic, dar alea sunt la alt nivel de pret deja...

Edited by Ciumonk, 07.08.2007 @ 13:40.


#7 meteo

meteo
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Zil
  • Model:111L 1955
  • Motorizarea:5,5 240CP

Posted 07.08.2007 @ 13:58

[quote name='Komissar' date='Aug 6 2007, 09:00 PM' post='488991']
Deci....

Mi-am dat seama ca "mesterii" sunt o cauza pierduta...
(fie nici nu vroiau sa auda de o treaba de genu asta, fie "sa le aduc masina" , si dup-aia , desigur - "nu se stie cand e gata"- si cireasa de pe tort ar fi pretul, - "ne intelegem noi", cu mentiunea ca acest "ne intelegem noi" era al naibii de pagubos pt. mine, aparent ).

Asa ca am hotarat ca trebuie sa fac eu reparatiile la partea de tinichigerie - ( a propos: http://mykdf.carbonmade.com/ :) )
Am strans ceva bani pt. un aparat de sudura in argon tip MIG/MAG. ( cam 10 mil - sunt 1-2 optiuni noi din magazin, si cateva s/h )

Ce trebuie sa stiu la astfel de aparate?

Dupa ce sa ma uit cand cumpar ? ( specificatii si caracteristici tehnice cat mai "avantajoase" pt. mine... ) - mai ales cand ma duc sa vanez un s/h .
Multumesc anticipat. :)





Ptr k sunt in domeniu, iata cateva sfaturi si idei dupa care sa te ghidezi.
Ref la aparatul de sudura Mig/Mag, gama este dezolvtata pe piata.
Noi vindem Einhell....iar la cap. aparate de sudura imi recomand cu toata increderea. Sunt facute in Italia si au de la 130 la 150 la 170 A curent sudura, cu 4 sau mai multe reglaje de amperaj. Le poti gasi in Metro, praktiker, Hornbach sau la distribuitorii autorizati.
Pe piata mai sunt o multime de alti producatori mari (Esab de ex...)

Sarma de sudura folosita este de 0.6, 0.8 si 1mm din diferite aliaje (depinde ce vrei sa sudezi).
La 1000lei noi gasesti cel mai mic aparat de 130A dar cred suficient ptr nevoile tale (insa Tu treb sa stii cel mai bine ce si cat de mult sudezi zilnic).

Gazul de sudura il poti lua tot de la noi (buteliile sunt mici) sau de la Linde(care si inchiriaza) si mag Canguru (Magazin Canguru' ADRESA: str Stirbei Voda, nr 107, bloc 24C, parter CONTACT: Telefon: 021.637.00.83 031.404.01.37 Fax: 021.637.00.83 ...
www.aparatesudura.ro/magazine.

Treb sa ma stii ca functie de calitatea gazului de protectie iti este f bine sau mai slaba sudura care oricum treb sa fie facuta in mediu protector (baia de material treb protejata permanent de contactul cu atmosfera evitand astfel oxidarile care pot duce la defecte de sudura).


Daca mai ai nev de sfaturi....sunt prezent ! Succes !

#8 mircea_cotiga

mircea_cotiga
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:mai multe
  • Model:vw1200/'60; 1200/64
  • Motorizarea:0

Posted 07.08.2007 @ 14:02

Astea tip "practiker", sunt niste jucarii si nu prea ai ce face cu ele.
Eu am si 'electric" si autogen si "MIG": care credetzi ca nu l-am folosit deloc pana acum la genul "nostru" de reparatii? :)

#9 tipatescu

tipatescu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, Renault
  • Model:kafer,trnsprt,twingo
  • Motorizarea:1.3-1.6, 1.6D

Posted 07.08.2007 @ 14:38

Interesant ca se si inchiriaza butelii, asta nu stiam. Aveti idee de scoruri ?

#10 niq_ro

niq_ro
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1300 / 14.02.1967
  • Motorizarea:F-1285cmc 29kW

Posted 07.08.2007 @ 14:47

care aveti drum pe la centrul comercial SFERA (fostul VENTIALATORUL) va puteti duce la standul 121-122 unde-i firma SFERA care se ocupa si de echipamente de sudura si o sa aflati toate informatiile (tehnice si finainciare) ;)

PS: ceva preturi si caracteristici tehnice sunt la www.sfera.com.ro

Edited by niq_ro, 07.08.2007 @ 15:09.


#11 Ciumonk

Ciumonk
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:Fiat 500
  • Model:Fiat 600 x 2
  • Motorizarea:499 cm3

Posted 07.08.2007 @ 17:41

Puteti sa cumparati un tub mare si sa il duceti la verificat(eventual schimbat robinet) si umplut.Doar sa nu fie mai vechi de 40 de ani, aceasta fiind durata de viata a tubului(mai departe la casare cu el).Butelia mica se goleste foarte repede.

#12 tipatescu

tipatescu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, Renault
  • Model:kafer,trnsprt,twingo
  • Motorizarea:1.3-1.6, 1.6D

Posted 07.08.2007 @ 17:55

Stie cineva ce dimensiuni/capacitate au tuburile pt gaz de uz general (oxigen, argon/CO2) ? Cel mai mare de cit este ? Asa, vad ca se mai gasesc tuburi de oxigen medicinal de 7/10l (nu am idee de dimensiuni) la preturi de 5-10 mil ...

Adaptor pentru tuburi - holendere sau cum se cheama, pot face la un prieten pe strung. Relatii la cerere.

Edited by tipatescu, 07.08.2007 @ 17:55.


#13 Bobo1300

Bobo1300
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:----
  • Model:----
  • Motorizarea:-----

Posted 07.08.2007 @ 17:58

Io am un tub care zace in curte si ma scoate din sarite de fiecare data cand il vad :scratch:
Po' sa-l dau daca e pentru o cauza nobila, moca... sau la la un pret modic sau un troc....mi-e absolut indiferent

Edited by Bobo1300, 07.08.2007 @ 18:02.


#14 tipatescu

tipatescu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, Renault
  • Model:kafer,trnsprt,twingo
  • Motorizarea:1.3-1.6, 1.6D

Posted 07.08.2007 @ 18:02

Ma inscriu ! Hai sa vad intii despre ce e vorba si mai vorbim.
Eu am unul mare, plin ochi cu oxigen - l-am dus la Tg-Jiu, sta in gradina ... trec toti pe la 10 m de el de cind au auzit ca e plin.
Ma gindesc ca poate oi reusi sa-l schimb / dau pe altul mai mic ...

Edited by tipatescu, 07.08.2007 @ 18:08.


#15 tipatescu

tipatescu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, Renault
  • Model:kafer,trnsprt,twingo
  • Motorizarea:1.3-1.6, 1.6D

Posted 09.08.2007 @ 11:27

Pentru Argon/ CO2 caut un tub mai mic (mic- mediu) sa-l pot manipula. Daca stie cineva, sa dea de stire.
Mircea, mi-a scapat. De ce nu ai folosit MIG-ul ? cred ca despre el vorbeai, nu ? Ce anume nu a mers ? As vrea sa invat si eu din experienta ta ... poate ma razgindesc si ma reorientez catre un TIG.

Edited by tipatescu, 09.08.2007 @ 11:28.


#16 bubulbi

bubulbi
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf mk3
  • Motorizarea:1800 cm 90CP

Posted 09.08.2007 @ 12:51

http://www.tehnologiimoderne.ro/ :icon_cool:

#17 tipatescu

tipatescu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, Renault
  • Model:kafer,trnsprt,twingo
  • Motorizarea:1.3-1.6, 1.6D

Posted 09.08.2007 @ 13:50

Interesante divaisurile alea ... :icon_cool: Daca a lucrat cineva cu asa ceva sa zica aici. Sint romanesti ? Desi sant un pic sceptic (cunosc posibilitatile tehnologiilor, ma pasioneaza de ceva vreme domeniul) as incerca totusi, sa ma conving. Cred ca o sa sun, macar sa vad ce preturi au.

#18 Komissar

Komissar
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 Kaefer, 1600 Variant
  • Motorizarea:1200/1600

Posted 09.08.2007 @ 13:57

http://www.tehnologiimoderne.ro/ :icon_cool:


wow :D I bet that this is what they use at NASA :) ...


Cred ca o sa dau si eu un telef. zilele astea... desi prea suna a "hocus-pocus!" :D


Later edit:

Am sunat ...
se pare ca principiul de functionare ar fi electroliza apei - in aparat se separa apa in H2 si 02 ... si acestea sunt folosite pt. ardere ...

Preturi: 590+TVA EU cel mai mic aparat... sudeaza pana la 2mm grosime - consum 2,5 KW
980+TVA EU unul mai maricel ...
si mult mai mult unu si mai mare ... care cica merge pana la 7mm ...

Cica se poate aranja si o demonstratie "pe viu" ...

Aparatele sunt facute in Rusia.
Site oficial: http://www.liga.ru/e...rstuff_eng.html

Edited by Komissar, 09.08.2007 @ 14:32.


#19 tipatescu

tipatescu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, Renault
  • Model:kafer,trnsprt,twingo
  • Motorizarea:1.3-1.6, 1.6D

Posted 09.08.2007 @ 14:46

Cam ciudat ca are asa randament cit sa poata sa sudeze continuu. O fi buni rusii astia... daca NASA avea asa ceva nu le mai picau orbitalele.
Si celalalt tool, ala cu plasma ? Eu nu pot sa dau acum telefon, le-am trimis doar un mail la care astept raspuns.

Edited by tipatescu, 09.08.2007 @ 14:46.


#20 Komissar

Komissar
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 Kaefer, 1600 Variant
  • Motorizarea:1200/1600

Posted 09.08.2007 @ 22:15

Si celalalt tool, ala cu plasma ?



Ca sa fiu cinstit, ... mi-a explicat cum functioneaza cel cu plasma... dar n-am inteles nimic :D




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users