Jump to content


Photo

Inmatriculare Masina In Bulgaria


  • Please log in to reply
135 replies to this topic

#21 zlatibor

zlatibor
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:golf 3
  • Model:tdi
  • Motorizarea:1.4

Posted 21.07.2007 @ 11:55

as vrea sa stiu mai multe detalii despre inmatrivularea in bulgaria: cum se procedeaza ca un cetatean roman sa obtina rezidenta in bulgaria.....?
e necesar contract de apartament cont bancar sau carte de munca??
inainte era posibil sa faci asigurare pentru masina inmatriculata in alta tara la case de asigurari din bulgaria?
e posibil si acuma?
poate cineva din zona de granita stie mai multe!
orice informatie e bine venita!
multumesc anticipat!


zlatibor4@yahoo.it

Posted Image

#22 reader

reader
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Audi,
  • Model:dar nu vedi.
  • Motorizarea:ASZ+TCM

Posted 21.07.2007 @ 12:01

hmmm... greu de spus...

#23 liviuxp2000

liviuxp2000
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:evident,Volkswagen
  • Model:Golf, tot Golf
  • Motorizarea:2.0 TDI, BMM

Posted 21.07.2007 @ 14:59

Degeaba ai dat search pentru el, omul asteapta sa-i trimiti mail, dupa cum a lasat sa se inteleaga in finalul postului :icon_thumright:

#24 anybody

anybody
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf 3, 1992
  • Motorizarea:1,8 benzina

Posted 19.09.2007 @ 14:39

salut!

de fapt cautam un topic care sa ma lamureasca cum pot inmatricula in ro o masina cu numere de bulgaria...

anul asta am achizitionat un golf 2 din '91, motor de 1,6 benzina in stare excelenta....am rugat pe cineva sa mi-l aduca din germania direct in bulgaria unde l-am inmatriculat pe numele unui cetatean bulgar...m-a costat masina 1000 euro cu tot cu transport si comision si inca vreo 500 euro actele, asta incluzand si casco (casco a costat 150 euro dar doar sotia e beneficiar) iae pe cartea verde sunt trecuti cetateanul bulgar si sotia mea.
masina am luat-o pt sotie, care doar ce si-a luat permisul si am zis sa distruga o masina mai ieftina....problema e ca a inceput sa-mi placa golful mai tare decat masina mea (laguna 2, 1,9 dci) si ma gandeam sa-i iau alta si sa imi prepar eu putin golful....dar asta inseamna bani investiti si nu prea imi convina sa nu fie masina pe numele meu.....una e sa dai 1000 euro pe numele cuiva si alta e sa mai bagi cateva mii si sa fie vreo problema....sotia are procura notariala dar in bulgara, habar n-am ce scrie acolo si nici nu m-a interesat pana acum.

pe mine m-ar interesa daca se poate face recarosare in cazul in care gasesc vreun talon al altei masini sau vreo varianta sa trec masina pe numele meu.....ar exista posibilitatea sa-mi deschid o societate in bulgaria si sa trec masina pe societate, e mai simplu decat cu cetatenia...dar trebuie sa mai fie si alte variante "romanesti"

daca ma puteti ajuta cu un sfat v-as fi recunoscator
multumesc, toate cele bune!

#25 MOTANUL

MOTANUL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon Spirit
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 16.10.2007 @ 11:39

Metoda anti-taxa: numar de Bulgaria
16 Octombrie 2007
Andrei Ciurcanu

Romanii din sudul tarii au descoperit o solutie ca sa scape de taxa de prima inmatriculare pentru masinile second-hand cumparate din strainatate: le inscriu in Bulgaria. In doar cinci luni, peste 200 de locuitori ai celor doua judete si-au cumparat masini pe care le-au inmatriculat in tara vecina.





Romanilor nu le-au trebuit mai mult de cateva luni ca sa descopere solutii pentru a evita imensa taxa de prima inmatriculare: cumpara masini din Germania, le inmatriculeaza in Bulgaria si circula cu ele in Romania.

Metoda, folosita pe scara larga in judetele de granita din sudul tarii, a devenit deja fenomen in Giurgiu si Constanta.

Totul e simplu; trebuie doar sa ai un prieten bulgar de nadejde care sa fie de acord sa-ti treci masina pe numele lui. Sau poti apela la serviciile unei firme care preia autovehiculul pe acte si ofera o procura pentru a putea circula in Romania. Revizia, inspectia tehnica provizorie si asigurarile se fac in Bulgaria, in Romania urmand sa fie achitata doar taxa de drum.

Sorin, din Giurgiu, si-a cumparat un VW Golf III, fabricat in anul 1995. A platit 2.600 de euro pentru masina. Alti 500 de euro l-au costat formalitatile din Bulgaria, inclusiv „taxa” perceputa de bulgarul al carui nume l-a folosit.

„La noi ma costa peste o mie de euro numai prima inmatriculare. Am fost cu un prieten bulgar in Germania. El a cumparat masina cu banii mei, apoi a facut o procura prin care eu pot sa circul fara probleme cu ea”, povesteste omul. Asemanator a procedat si Romeo, care conduce un Audi A3, fabricat in 1997, care l-a costat, cu totul, 4.000 de euro.

Poti ramane cu buza umflata

Succesul acestei afaceri a determinat dezvoltarea pietei in tara vecina. Initial, romanii au fost cei care si-au infiintat firme la Ruse, special pentru a presta astfel de servicii sau pentru a-si cumpara propriile masini. Acum exista peste 60 astfel de firme, cele mai multe bulgaresti. Exista insa si riscuri. Procura de la bulgari nu atesta calitatea de adevarat proprietar a romanului.

Bogdan povesteste cum un amic s-a trezit cu masina ridicata din fata casei: „Bulgarul a facut un imprumut de 10.000 de euro la banca si a dat gaj trei masini trecute pe numele lui, dar care erau ale unor romani. Nu a returnat creditul, si banca a confiscat masinile ca sa-si recupereze banii”.

Giurgiuveanul sustine ca exista si pericolul ca bulgarul sa moara. „Si atunci n-ai ce sa mai faci cu masina. De aceea eu am incredere in firme”, spune acesta. Dar nici in cazul lor nu exista garantii suta la suta.

Agenti de circulatie au inceput sa monitorizeze fenomenul

Fenomenul inmatricularilor de masini in Bulgaria a inceput in primavara acestui an. In localitatile de la granita cu Romania sunt organizate, la sfarsit de saptamana, targuri pentru romani. Cei care cumpara de acolo scapa, pe langa taxa de prima inmatriculare, si de alte dari catre statul roman. De exemplu, de taxele locale.

Seful Serviciului Inmatriculare a Vehiculelor Constanta, comisar-sef Romeo Tecau, explica de ce in Bulgaria sunt taxe mai mici la inmatriculare: pentru ca bulgarii nu construiesc masini. „Romania are tot interesul sa-si protejeze productia proprie de masini si pe muncitorii care lucreaza in aceasta industrie”, spune el.

Cateva sute de constanteni si-au inmatriculat deja in Bulgaria masini de lux cumparate la mana a doua din Occident. Seful Serviciului Politiei Rutiere Constanta, comisar-sef Constantin Dancu declara ca agentii de circulatie au inceput sa monitorizeze autoturismele inmatriculate in Bulgaria si sa-i identifice pe soferi. Exista, spune el, peste 100 de astfel de masini in Constanta, Agigea, Costinesti si Mangalia.

„Am lasat actele miercuri si joi le-am luat”

N.O. si-a adus un Audi din Germania, in urma cu o saptamana. Miecuri era deja in Bulgaria, la Balcic, la o firma specializata. „Am lasat actele miercuri, si joi m-am intors sa le iau. Masina era deja inscrisa pe numele unui prieten si avea numar de Bulgaria”, povesteste constanteanul. El a platit doar taxa de rovinieta, in jur de 170 de lei, in loc sa fi platit o taxa de prima inmatriculare de peste 1.500 de euro, si poate circula in regula prin Romania. (Feri Predescu, Catalin Ionescu)

sursa: http://www.evz.ro/ar...hp?artid=326857

A inmatriculat cineva masina in acest mod?

Posted Image

#26 Durpaneus

Durpaneus
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:audi
  • Model:a4 8e/b6 quattro 2004
  • Motorizarea:1.9 tdi 130 cp

Posted 16.10.2007 @ 11:49

Metoda anti-taxa: numar de Bulgaria

A inmatriculat cineva masina in acest mod?



da, un prieten a facut-o. numai ca lui i-au cerut 900 de epuroi. suma e aceeasi, indiferent de marca masinii. ei iti iau masina pe platforma, si ti-o aduc peste 3 zile.

#27 kasius

kasius
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Touran 2004
  • Motorizarea: 1.9TDI 74kw

Posted 16.10.2007 @ 11:51

Pune te rog si continuarea articolului:

SI BINE SI RAU

Metode de achizitie

> rogi un prieten de nadejde sa treaca masina pe numele lui

> apelezi la serviciile unei firme specializate din Bulgaria

> cumperi teren, iti infiintezi o firma in tara vecina si incepi o afacere de familie din achizitionat autovehicule

> ai incredere intr-un angajat al unui parc auto care, pentru 400 de euro, accepta sa-ti cumperi automobilul pe numele lui

Riscuri

> „prietenul bulgar” pune gaj masina pentru un imprumut si o pierde

> dispare sau moare proprietarul

> automobilul cumparat poate avea actele masluite

> proprietarul in acte se poate razbuna si-ti poate lua oricand masina, cu toate ca tu ai platit bani pentru ea.


Asa ca daca ma uit la categoria de riscuri, mai bine ma las. :)
Am cunoscut oameni care au facut astfel de treburi pe la noi pe vremea fundatiilor (se evita taxa vamala) si s-au trezit fara masini.

#28 dukku

dukku
  • Oraş:Călăraşi
  • Maşina:Audi
  • Model:A6 C5
  • Motorizarea:2.5 TDI

Posted 16.10.2007 @ 22:05

Eu sunt din Clalrasi!Merg des inSilistra .In Calarasi sunt multi cu masini inmatriculate pe silistra, 99% fiind masini sub 3000 de eur.E o baba acolo cu vreo 10 buc pe numele ei.
Pentru masini de 2000 de euro merita.Sa-mi spuna si mie care inmatriculeaza un passat din 2004 pe numele bulgarului si sa faca procura de mana. Poate o parte din bani i-a luat credit de la banca.Eu unu nu as face asta.Poate pentru un g3 care ti-l aduc ei cu 2500 .Au preturi bune la reparatii,vopsitorie.Multi repara acolo.Cu 150 de eur iti reconditioneaza turbina .
:)
Oricum rosiile ,gogosarii si parfumurile"de firma" sunt foarte ieftine acolo .Sau poate vreti treninguri Lotto la 80 de lei...Cam asta e de ei.In rest "lecanosh deta" si fiti seriosi.
Ce naiba fratilor. Suntem pe VWFORUM nu in alta parte.Am vazut pana acum oameni cu capul pe umeri.

#29 imircea

imircea
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A6 - 2007
  • Motorizarea:3.0 TDI 170kw

Posted 16.10.2007 @ 22:27

Parerea mea e ca aceasta metoda nu renteaza decat pentru masinile mai vechi, care in Romania au taxe mai mari.
Eu, cu masina pe firma, am platit Taxa de prima inmatriculare 5.700 RON pt un motor 3.0 TDI (La Audi) masina sub un an. Eu nu as inmatricula masina in BG, mai ales ca pe mine ma intereseaza deductibilitatea cheltuielilor (masina e pe firma) si nu ma misc de pe loc fara CASCO, ceea ce ar fi mai dificil de facut cu nr bulgaresti.
Cred ca este o metoda buna pentru masinile mai vechi, la care proprietarii nu mai sunt interesati de CASCI si la care Taxa de prima inmatriculare e mare.
Mai exista un dezavantaj ca trebuie sa platesti Taxa d eutilizare a drumurilor mai scumpa, dar am inteles ca se va scoate aceasta taxa de anul viitor.

Un avantaj ar fi ca amenzile la radarele care nu te opresc imediat se duc la proprietarul din BG, daca se duc... da rmai bine imi fac eu o firma la Ruse, desi nu cred ca se justifica pana la urma

Edited by imircea, 16.10.2007 @ 22:32.


#30 Diesel

Diesel

    Moderator

  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Skoda Octavia
  • Model: Ambiente 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 17.10.2007 @ 09:43

Clar, Mircea ca nu era o varianta pt tine...

Interesanta chestiunea cu 'am Laguna 2 dci dar imi place mai nou Golf II-ul'... de tinut minte :icon_cheesygrin:

In fine, eu as folosi varianta Bulgaria doar pentru un Mercedes 'for life' fabricat pana in 1995-1997. Ai iesi la un pret bun cu o masina inca adevarata.

#31 dukku

dukku
  • Oraş:Călăraşi
  • Maşina:Audi
  • Model:A6 C5
  • Motorizarea:2.5 TDI

Posted 17.10.2007 @ 11:55

Pai iti cumperi masina de le ei direct sau vorbesti cu bulgarul , ii arati ce vrei si iti aduce el din Germania la care mai pune si el 500 de euro (la o masina de 2-3 000) . Rentabil e ceva gen Renault Clio din 94 cu 1500-2000 de euro(motor 1.9diesel aspirat- ala de pe papucul romanesc) Te dai cu el 1an-2 si il duci la fier vechi.La masini mai noi nu e nici o sfaraiala.

Ca sa va faceti o idee uitati-va aici http://www.bullsauto.com/
La calcul- 1 leva e cam 1,7 ron sau 1.94 leva la 1 euro.

#32 SRV-JM

SRV-JM

    Nick anterior: cristiseven7

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:4WD
  • Model:VW
  • Motorizarea:AUY

Posted 18.10.2007 @ 09:26

Inmatricularea am facut-o astfel:printr-o terta persoana(a se citi politist frontiera) am cunoscut un cetatean bulgar de incredere,facut act vanzare-cumparare cu acesta si inmatriculat masina pe numele lui dupa care am mers la notar bulgar(vorbitor de limba romana), unde respectabilul cetatean a cedat toate drepturile de folosinta ale autoturismului in favoarea mea,atat in Bulgaria cat si in spatiul european.Mentionez ca aceeasi procura internationala imi da dreptul sa instrainez masina oricui doresc, in orice moment, fara a avea nevoie de acceptul proprietarului fantoma!Domiciliul din acte precum si toate ce decurg de aici sunt ale cetateanului bulgar,numai ca el nu are nici macar o singura dovada ca masina ii apartine(toate actele sunt la mine).Pentru a nu se trezi ca ramine cu masina pe rol fara ca eu sa ii achit taxele anuale,le-am achitat anticipat pentru un an in asteptarea momentului care sa imi permita inmatricularea bestiei in Romania.Momentul potrivit va veni probabil odata cu caderea lui Tariceanu,distribuitor autorizat Citroen...Trebuie adaugat ca bunavointa omului de peste granita a fost rasplatita cu 300 euro,la salariul lor mediu inseamna cam 3 luni de munca!da,probabil ne-am incrucisat!Am fost si probabil ca ne-am incrucisat!reviziile tehnice se fac anual si sunt mult mai permisive decat la noi!masina mea este din 2000 si crede-ma,in caz de accident rca-ul este valabil(fara carte verde care a disparut) pe teritoriul oricarui stat memru U.E.,probabil regula este valabila si in cazul in care ai casco!Joi plec in Germania, si credeti-ma, nu as strabate tara de la Mangalia la Nadlac daca nu as fi sigur ca pot circula linistit pana la destinatie! Mai vorbim!




in ca zul in care as fi imi cumpar si eu o masina veche ai putea sa ma juti?Adica ai cum sa iei legatura cu bulgarul?

#33 dukku

dukku
  • Oraş:Călăraşi
  • Maşina:Audi
  • Model:A6 C5
  • Motorizarea:2.5 TDI

Posted 18.10.2007 @ 09:53

:icon_thumright: Cine a spus ca a disparut cartea verde?
A se citi "nu ti se mai cere sa o arati la granita " insa la accident daca n-o ai esti bun de plata.
Si care-i faza cu casco? Casco e o polita facultativa . Fiecare companie de asigurari face ce vrea in ograda ei , daca vrea sa sa iti acopere avarii in afara o poate face. Daca nu...nu!

Edited by dukku, 18.10.2007 @ 09:57.


#34 loging

loging
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:JETTA 2001
  • Motorizarea:2.8 VR6 204CP

Posted 20.10.2007 @ 16:34

Din cauza specificatiilor de motor(APF) inspectorii RAR mi-au spus ca D4 este echivalent cu euro2 in Romania,taxele ajungand undeva la 3000 euro...cursul din octombrie 2006!Asa ca mi-am luat masina si inima in dinti si am trecut granita la vecinii nostri bulgari,unde taxa de inmatriculare nu exista,actele si celelalte demersuri plus comisioanele ajungandu-ma la fabuloasa suma de 500 euro.Acum circul linistit in Romania cu nr. de Bulgaria! Intrebari sau nelamuriri?


pffff belea, ma poti ajuta si pe mine cu niste informatii ?

#35 catalin159

catalin159
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:1.6 105CP (BCB)

Posted 24.10.2007 @ 17:34

Imi puteti spuna daca exista vreun site care sa-mi spuna daca masina este furata sau nu (prin introducerea VIN)?
A fost un prieten si a cumparat un GOLF IV - 1999, l-au pus sa plateasca un avans de 500 E si sa se duca in 2 saptamani sa ia masina.Problema este ca atunci cind ajunge acolo ar vrea sa verifice cam ce este real din ceea ce spune vinzatorul.
Ma poate ajuta cineva?????
Dau o bere (mai bine zis el da "prietenul")

#36 gokey

gokey
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:volkswagen
  • Model:passat 2008
  • Motorizarea:140 HP

Posted 24.10.2007 @ 17:39

din ce tara cumpara masina ??

#37 catalin159

catalin159
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:1.6 105CP (BCB)

Posted 24.10.2007 @ 17:40

din ce tara cumpara masina ??

Din Bulgaria. Asta e problema.

#38 adyluk

adyluk
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4
  • Motorizarea:1,6 SR 100 cp

Posted 31.10.2007 @ 01:06

:D Cine a spus ca a disparut cartea verde?
A se citi "nu ti se mai cere sa o arati la granita " insa la accident daca n-o ai esti bun de plata.
Si care-i faza cu casco? Casco e o polita facultativa . Fiecare companie de asigurari face ce vrea in ograda ei , daca vrea sa sa iti acopere avarii in afara o poate face. Daca nu...nu!

Deci,...cartea verde nu mai este necesara cetatenilor U.E.de prin luna iulie,daca nu ma insel!
Usor,usor, ne conformam legilor si regulilor europene,chiar daca unora nu le convine sau nu le vine a crede...Personal,nu-ti pot aduce dovezi...dar este usor de verificat ,intra pe LEX si convinge-te!

#39 r&d

r&d

    Membru senior

  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volvo
  • Model:S40 T4 2001
  • Motorizarea:2.0 HPT 200cp

Posted 31.10.2007 @ 12:44

Cartea verde este necesara pentru orice cetatean din UE cand paraseste tara in care masina e inmatriculata. Faptul ca acuma Cartea Verde este inclusa in polita RCA si nu trebuie cumparata separat este cu totul alta treaba.

Posted Image

#40 dukku

dukku
  • Oraş:Călăraşi
  • Maşina:Audi
  • Model:A6 C5
  • Motorizarea:2.5 TDI

Posted 31.10.2007 @ 20:32

:icon_thumright: Vorba lui Aryes " suntem Off topic rau de tot" . Ceea ce a spus R&D este raspunsul corect . Cartea verde este inclusa in polita RCA insa in afara tarii este documentul de asigurare care se prezinta.

Referitor la topic:
In Bulgaria la inmatriculare nu se face identificare (gen RAR)si se poate sa fie furata masina pe care o cumparati.
Plus ca ei vin cu masinile pe platforma ( sa scape de cheltuieli cu numere provizorii , combustibil, etc) fara sa fi mers nici 10 km (clientul nu stie) si ai surpriza (faza pe bune la un BMW al unui cunoscut) sa se rupa distributia tocmai cand te indrepti victorios spre casa , intrat deja in tara.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users