Jump to content


Photo

Mi S-a Blocat Frana


  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#1 dexxpnz

dexxpnz
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:VW PASSAT
  • Model:2003
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 20.11.2006 @ 19:22

Salutare ... am tot cautat o solutie de a rezolva problema cea mare cu masina ... am fost cu ea la inspe service-uri si nici o rezolvare ...

Cum se manifesta ...

De cele mai multe ori cand pun frana mi se infraneaza toata masina , pedala se apasa greu de tot si se opreste brusc , plus ca nici nu o ating bine si se infraneaza in ultimul hal ca si cum as apasa la maxim pedala ... tremura cand schimb vitezele ... uneori se blocheaza in asa hal ca abea mai pot porni dupa loc . Daca ating o viteza de 30 Km/ h , si pun frana brusc de intra ABS -ul si toate cele , se deblocheaza uneori ... si mai merge sa merg vreo 10-15 km dupa care iar aceeasi poveste se intareste pedala stau la vale si masina sta pe loc :D .

I-am facut aerisire la lichidu de frana ... i-am schimbat lichidu ala am pus altu ... i-am schimbat racoardele fata spate ... si tot face .... mi s-a spus ca s-ar putea sa fie si de la ABS sa se cupleze si sa nu se mai dezactiveze ....


Care a mai avut aceeasi parere imi poate spune si mie o rezolvare ?
Astazi am fost iar cu ea si am inteles ca este de la Pompa de Vacum sau Pompa de frana ... dar nu stiu nimic sigur ...

#2 Rudy

Rudy

    Nick anterior: Rudolf Fraitag

  • Oraş:Urziceni
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat & Golf4
  • Motorizarea:1.9 & 1.4

Posted 20.11.2006 @ 19:54

Pompa de vacuum (servafrana) e mai mult ca sigur un pic defecta. Poate sa fie o supapa blocata pe dechis, iar vacumul creat de motor sa impinga la maxim in pistonul pompei de frana. Din pacate este o componenta capsulata, deci aprope imposibil de reparat. Anumite tipuri de servofrana, au un electomagnet in interior, actionat electic care suplineste apasarea ta pe pedala. Acest electomagnet are rolul de a frana in momentul in care trebuie sa intre ESP-ul, EBD-ul sau ASR-ul sau etc... (la tine nu stiu cum este)
Mai pot fi de vina si senzorii G201 sau G214, sonzori montati pe pompa de frana si care lucreaza in tandem, verificand presiunea lichidului si transmitand aceste date catre ECU.
Fara un VAG test , greu poti elucida dilema.
Bafta.

#3 dexxpnz

dexxpnz
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:VW PASSAT
  • Model:2003
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 22.11.2006 @ 02:43

:lol: sarumana ... pt raspuns , o intrebare am unde as putea sa ma duc sa fac testu asta sa vad de la ce e ca m-a disperat ... merge ce merge ... si daca ma joc cu picioru pe pedala pac se blocheaza, sau daca bag picioru in pedala ... trebuie de fiecare data sa apas din timp ... ca daca apas odata brusc... se face tare pedala si se infraneaza in asa hal daca o ating de ma scoate prin geam :lol:

#4 Clau_passat

Clau_passat
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2002
  • Motorizarea:1.9 TDi 101 CP

Posted 23.01.2007 @ 13:24

Aceleasi probleme le-am experimentat si eu.
Prin luna decembrie mi-a inghetat frana(s-au infundat orificiile de scurgere de la caroserie si a stat apa unde e bateria si servofrana).
Am fost la mecanic si mi-a spus ca amplificatoru de fortza(tulumba) e defecta si trebuie schimbata.
Chestia e ca la mine pe langa faptul ca masina mergea franata imi baga si apa in motor,pe la vacuum.

#5 BogdyS

BogdyS
  • Oraş:Arad
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B8
  • Motorizarea:2,0 TDI 170 CP

Posted 23.01.2007 @ 21:17

Probabil ca sunt devina ori pompa de frana ori etrierele. Dar mai repede as inclina catre etriere, pentru ca, parerea mea, daca ar fi pompa nu ar mai merge frana deloc, si din explicatiile tale inteleg ca daca apesi tare pe frana masina se intepeneste, deci...

#6 boty

boty
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:KIA
  • Model:SORENTO
  • Motorizarea:2,5 CRDI 170 CP

Posted 25.02.2007 @ 13:31

prima treaba este sa verifici etrierii care sigur au luat mizerie si pistonasele nu mai lucreaza corect. la diagnosticul defectiunilor se pleaca de la cel mai des intalnit defect pe sistem apoi se verifica crescator. in cazul tau etrierii ca pana la pompa mai ai cale lunga.
in mod normal la revizie se verifica starea etrierilor, lichid etc, datorita uzurii garniturilor intra mizerie pe pistoane care in combinatie cu lichidul formeaza o mazga care gripeaza pistonele si ele se vor misca mai greu motiv pentru care raman tensionate(nu se departeaza placutele de discuri) si tu ai impresia de masina infranata (real ea ramane franata). etrierii blocati simptome, roti franate, se incinge roata , diagnostic se scoate roata si se verifica prin indepartarea placutelor de disc daca se misca pistonele fara efort exagerat, remediere relativ simpla, demontare curatare schimbat garnituri. atentie nu te baga la sistemul de franare daca nu sti cu exactitate ce faci, manopera de curatare a pistoanelor este o treaba delicata.
amplificatorul de forta (tulumba) ajuta ca efortul depus la apasarea pedalei sa fie cat mai mic deci defectarea lui nu are ca rezultat blocarea franelor ci cresterea efortului pe pedala adica apesi mai in forta si cu efort mai mare pentru franare, sistemul de franare devine clasic, neasistat, fenomen care poate fi observat si la apasarea pedalei de frana cand motorul este oprit. zic sa verifici mai intai etrierii si apoi sa vezi si pompa. teste si eventual o diagnoza a sistemului de franare e bine sa le faci la un service autorizat vw,
ei trebuie sa stie din experienta ce defecte apar si ce manifestari au.

Edited by boty, 25.02.2007 @ 13:53.


#7 emilian2005

emilian2005
  • Oraş:Brăila
  • Maşina:volkswagen
  • Model:passat b6.5
  • Motorizarea:2.0TDIcr110CP

Posted 26.02.2007 @ 11:06

baieti e o problema care a mai fost intalnita si 100% e de vina abs,adica repartitorul*monoblocul ala unde intra toate conductele si care are pe el si un motor pompa.
deci nu mai cautati degeaba raspunsuri

#8 boty

boty
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:KIA
  • Model:SORENTO
  • Motorizarea:2,5 CRDI 170 CP

Posted 01.03.2007 @ 19:54

iata ca a sosit si un raspuns bazat pe experienta. vrei te rog sa ne spui si ce anume se defecteaza acolo ca atunci cand va fi nevoie sa nu bajbaim pe intuneric ? asta in cazul in care se poate remedia fara schimbarea integrala a repartitorului.

Edited by boty, 01.03.2007 @ 19:56.


#9 radu sarbu

radu sarbu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Vw Passat
  • Model:2007 bmp
  • Motorizarea:2,0 140 cp dsg

Posted 02.03.2007 @ 10:20

iata ca a sosit si un raspuns bazat pe experienta. vrei te rog sa ne spui si ce anume se defecteaza acolo ca atunci cand va fi nevoie sa nu bajbaim pe intuneric ? asta in cazul in care se poate remedia fara schimbarea integrala a repartitorului.

Aceeasi problema mi se intampla si mie (vezi topicul cu APA IN SERVO_FRANA). Cand era frig afara si de abia piscam frana parca ingenunchia masina si asta la o viteza de 30 de km/ora. SI intradevar era APA

#10 emilian2005

emilian2005
  • Oraş:Brăila
  • Maşina:volkswagen
  • Model:passat b6.5
  • Motorizarea:2.0TDIcr110CP

Posted 02.03.2007 @ 12:10

problema e putin mai delicata decat pare
dece?
pt ca in repartitor mai precis in capac sunt niste bobine ,parca16 la mumar ,care se comporta ca niste electromagneti.pana aici toate bune
partea proasta apare ca acesti electromagneti vin deasupra unor teci iar miezurile sunt in ceste teci deci nu se poate ajunge la ele sa se poata curati sau debloca.
in principiu treb schimbata piesa toata
dezamagitor dar asta e ca am desfacut-o si eu unui prieten si prin ciocanire si-au mai dat drumu dar nu pot garanta cat tine

Aceeasi problema mi se intampla si mie (vezi topicul cu APA IN SERVO_FRANA). Cand era frig afara si de abia piscam frana parca ingenunchia masina si asta la o viteza de 30 de km/ora. SI intradevar era APA

si prezenta apei e un defect ca nu ar trebui sa fie dar nu asta e defectul care genereaza blocarea ci ce am spus mai sus
de curatat se poate curata cu o substanta si cu un electromagnet improvizat dar asta daca nu in tecile respective este si vreun arc rupt

#11 kills1402

kills1402
  • Oraş:Giurgiu
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2002 tiptronic
  • Motorizarea:1,9 TDI 130 CP

Posted 12.07.2007 @ 22:41

Salutare prieteni !!!
Am si eu o problema ,am un passat (cel din semnatura)si am o problema cam nasoala cu el,adica...
merg cu masina tot ok ,cand franez ,rotile din fata raman blocate,trebuie sa bag piciorul sub pedala de frana sa ridic si totul revine la normal,problema este ca atunci cand ,ridic pedala de foarte multe ori scot butonul de la frana din suport,si am niste erori in mers work engine .... si clipeste martorul de bujie incandescenta,la o scanare cu vag com nu am gasit erori ABS ESP.
Am schimbat pompa de frana ,acelasi efect,nus ce sa mai fac mi-a facut peri albi(desi sunt tuns ZERO),
Va rog sa-mi dati un sfat,eu din ce am verificat pana acuma cred ca este treaba de mecanica efectiv,si nu stiu cum este cu pedala asta cum trage tija de la servo ,etc.sa fie servo de vina,efectiv ramane pedala ca si cum as tine eu piciorul,deci instalatia ramane sub presiune,daca aerisiesc o roata indiferent care se rezolva pe momnet adica se deblocheaza rotile......
A MAI PATIT CINEVA ASA CEVA!!!!
VA ROG HELLP ME!!!!!!!
si inca o chestie mi se mai aprinde din cand in cand martorul ESP fara sa apas nimik ,dar nici nu se intampla ceva.sa fie oare tot datorita franei,conteaza daca am rotile putin mai desumflate,cauciucurile sunt toate la fel noi

Edited by c o s m i n, 06.02.2008 @ 22:36.


#12 Extreme

Extreme
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Touran/Passat
  • Motorizarea:1.9 TDi

Posted 13.07.2007 @ 21:19

Incearca sa mergi la un service! Daca zici ca dupa ce aerisesti nu mai face atunci tind sa cred ca este sevo.

#13 AndreiVL

AndreiVL
  • Oraş:Râmnicu Vâlcea
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:PASSAT 2003
  • Motorizarea:1.9 TDi , 161CP

Posted 14.07.2007 @ 01:58

:P io zic ca e un fel de voodoo....ca la mine cu climatronicu....doar ca la tine e ceva mai serios....pt ca tine de siguranta si nu de comfort.bafta la descantece

#14 marius_n69

marius_n69
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 8E 2003
  • Motorizarea:1.9TDI 101CP

Posted 14.07.2007 @ 05:41

daca imi aduc bine aminte pe suportul pedalier sint niste arcuri(puse pe fiecare pedala)care ajuta pedala sa se intoarca inapoi(intrucit presiunea uleiului nu reuseste sa faca acest lucru),as sugera sa controlezi suportul pedalier sar putea sa iti fi sarit un arc,bafta.

#15 kills1402

kills1402
  • Oraş:Giurgiu
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2002 tiptronic
  • Motorizarea:1,9 TDI 130 CP

Posted 15.07.2007 @ 17:49

ehe Problema sta asa:
am demontat din nou pompa de frana si inclusiv servo, am fost uimit sa constat ca in spatiul unde sta bateria si servo ,este o piscina cu apa de la ultima ploaie sau spalatorie:)),am spalat acolo cum am putut,am localizat si desfundat acele orificii de scurgere,care sunt sub servo si baterie,si am mai gasit inca unul chiar langa cel de sub servo frana,practic este un dop,BUNN !!! pana aici,am constat ca in servo se afla apa,apa aspirata probabil din acea "psicina" ,si de aici incep problemele,mai mult ca sigur a ruginit totul in ea,si ramane blocat,deci am schimbat pompa frana degaba,urmeaza sa schimb si servo probabil inca o gaura in bugetul familiei,de 1000 de ron,sa vad exact cat costa ,poate ma ajuta cineva cu un pret estimativ,dar nu de reprezentanta...
Aviz celor care nu se indura sa caute acele orificii de scurgere a apei ,sunt foarte importante,mai tarziu veti plati cu varf pt "2 Gauri"

Edited by c o s m i n, 16.07.2007 @ 13:07.
scrierea nejustificata cu litere ngrosate, cu culori sau alte artificii este interzisa


#16 Executron

Executron
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2002 TipTronic
  • Motorizarea:1,9TDI 131CP

Posted 15.07.2007 @ 19:40

http://vwforum.vwfor...o...t=0&start=0

Aveti ce citi. Din cauza orificiilor eu a trebuit sa-mi schimb pompa de servo. Sper ca experienta noastra "scumpa" sa nu fie impartasita de alti membrii ai forumului acum ca a fost f. discutata.

#17 mihaimutis

mihaimutis
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:A4 2002
  • Motorizarea:1.9TDI 101CP

Posted 06.08.2007 @ 12:36

Am schimbat placutele de frana si cand am apasat pe pedala a ramas blocata la fund iar masina este infranata. Cine ma poate ajuta??? :somnmare:

#18 I_am_Stealth

I_am_Stealth
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 fabricat in 1997
  • Motorizarea:1.9TDI 90CP AHU

Posted 06.08.2007 @ 13:08

Poti ridica pedala? Da mai multe detalii legate de pasii pe care i-ai facut cand ai schimbat placutele. Fata sau spate? Verifica daca toate 4 rotile sunt infranate sau nu. Ar putea fi ceva legat de frana de mana daca ai umblat la spate. Acelasi fenomen se intampla si cand ai motorul oprit?

#19 I_am_Stealth

I_am_Stealth
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 fabricat in 1997
  • Motorizarea:1.9TDI 90CP AHU

Posted 11.08.2007 @ 11:16

Au fost cativa pe forum care au patit cu apa intrata la "oala". Mie nu mi-a intrat in "oala" niciodata, insa am avut oala "scufundata in apa" care a intrat in compartimentul respectiv. Ma mir insa ca a ramas pedala jos cu motorul oprit pentru ca nu prea mai este vacuum acolo. Ciudat oricum. Bine ca ai rezolvat-o desi daca ma gandesc bine a fost destul de scumpa... :Driver:
Te-ai uitiat la cea veche unde era defectul? De curiozitate?

#20 radu sarbu

radu sarbu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Vw Passat
  • Model:2007 bmp
  • Motorizarea:2,0 140 cp dsg

Posted 11.08.2007 @ 17:44

In servo e o siguranta care rugineste de la apa si cedeaza fapt pentru care chiar si dupa o franare usoara (gen mers liber cu 3-4 km/h) masina efectiv se infraneaza singura :Driver: Safe




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users