Jump to content


Photo

T4 - Distributie


  • Please log in to reply
153 replies to this topic

#141 seby

seby
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1300 ;1200 1965
  • Motorizarea:1300; 1200

Posted 28.03.2013 @ 19:49

este posibil

ce te sfatuiesc sa te uiti la cum arata aculde la pompa de ulei

am vazut unele care erau uzate, adica axul nu mai era dreptunghiular, ci era trapezoidal, de la atata stres



#142 ghitaTSI

ghitaTSI

    Membru Level 2

  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3C2 2008
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 11.04.2013 @ 10:22

Buna, ma poate ajuta si pe mine cineva cu o schema cu semnele (cum sa o pui la punct) la distributie la un T4 din 2002, 2.5 TDI syncro, tip motor AXL, 75 KW, e modelul cu distributie cu pomapa de injectie pe stanga masinii si mai are inca o distributie pe partea dreapta a masinii ca la motoarele 1.9...deci are 2 distributii. Va multumesc.



#143 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 11.04.2013 @ 11:24

...

Attached Files

  • Attached File  AXL.pdf   396.69KB   46 downloads


#144 ghitaTSI

ghitaTSI

    Membru Level 2

  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3C2 2008
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 11.04.2013 @ 12:43

multumesc frumos :), in Autodata am gasit ei ue schema asta, dar aici e pentru cele cu o singura distributie, eu am pe ambele parti ale motorului cate o distributie si caut de nebun si nu gasesc nici unde schema ei :(


Edited by ghitaSTT, 11.04.2013 @ 12:46.


#145 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 11.04.2013 @ 13:02

 Demontare:

Demontaţi protecţia secundară.

Aduceţi suportul dispozitivului de blocare în poziţie de service.

Scoaterea curelelor de transmisie.

Demontaţi protecţia curelei dinţate.
Demontaţi masca curelei dinţate a pompei de injecţie.
Demontaţi capacul supapei.
Demontaţi amortizorul de oscilaţii.
Utilizaţi un contrasuport. OE (T10025)

Plasaţi motorul cu punctul mort superior pe cilindrul 1.
Rotiţi arborele cotit până când marcajul volantului se potriveşte cu marca de reper a transmisiei. (1) (2)
(vezi figura1)

 

 

 Marcaj OT pompă de injecţie (1)
(vezi figura2)

 

 Demontare:
Curea dinţată - pompă de injecţie


Deşurubaţi şurubul (şuruburile) roţii de propulsie. (6)
Demontaţi roata de propulsie a pompei de injecţie. (5)
Utilizaţi un contrasuport. OE (3036)
Demontaţi cureaua dinţată a pompei de injecţie. (3)
Demontaţi rola de întindere a curelei dinţate a pompei de injecţie Diesel. (4)
(vezi figura3)

 

 

 Demontare:
Curea dinţată - sistem de comandă a arborelui cu came

Introduceţi rigla gradată a arborelui cu came. (1)
OE (2065 A)
Rotiţi arborele cu came până când un capăt riglei gradate a arborelui cu came se sprijină de chiulasă. (1)
Măsuraţi jocul pe partea opusă a riglei gradate a arborelui cu came cu spion.
Jocul înjumătăţit trebuie să fie eliminat de ambele părţi cu spionul. (2)
(vezi figura4)

Desfaceţi şurubul (şuruburile) pinionului de distribuţie cu o jumătate de rotaţie. (1)
Opritor OE (3036)

 

 

 Montare:
Curea dinţată - sistem de comandă a arborelui cu came

Roata arborelui cotit şi roata pompei de injecţie nu trebuie rotite complet în cazul curelei dinţate demontate. Roata arborelui cotit şi a pinionului de distribuţie nu trebuie rotite în cazul curelei dinţate îndepărtate.

Desfaceţi şurubul (şuruburile) pinionului de distribuţie cu o jumătate de rotaţie. (1)
Desfaceţi pinionul de distribuţie cu o unealtă adecvată de la conul arborelui cu came. (2) (3)
(vezi figura5)

Montaţi cureaua dinţată.
Fiţi atenţi la sensul de mişcare a curelei dinţate.

 

 

 

 Înşurubaţi şurubul (şuruburile) rolei de întindere manual. (1)
Cheie inelară OE (3355)

Rotiţi rola de întindere în sensul indicat de săgeată, până când cele două muchii drepte ale indicatorului se aliniază. (3) (4)
Strângeţi şurubul (şuruburile) rolei de întindere. (1)
Cuplu de torsiune 20 Nm

(vezi figura6)


Strângeţi şurubul (şuruburile) pinionului de distribuţie.
Clasă de rezistenţă 8.8
Cuplu de torsiune 85 Nm

Clasă de rezistenţă 10.9
Cuplu de torsiune 100 Nm
Opritor OE (3036)

Îndepărtaţi rigla gradată a arborelui cu came.
Montaţi protecţia curelei dinţate în partea de jos.
Montaţi amortizorul de oscilaţii.
Utilizaţi şurubul central nou.
Cuplu de torsiune 160 Nm + 180°

Şurub(uri) - amortizor oscilaţii M8
Cuplu de torsiune 20 Nm

 

 

 

 Montare:
Curea dinţată - pompă de injecţie

Roata arborelui cotit şi roata pompei de injecţie nu trebuie rotite complet în cazul curelei dinţate demontate.
Verificarea, respectiv reglarea marcajelor OT.

Deşurubaţi şurubul de obturare al pompei de injecţie diesel.
Înşurubaţi adaptorul contorului de măsurare. (1)
Adaptor - contor de măsurare OE (3313)

 

 

 

 

 Verificarea, respectiv reglarea marcajelor OT.

Aşezaţi cureaua dinţată a pompei de injecţie pe pinionul cilindric cu dinţi axiali al pompei de injecţie Diesel. (2) (3)
Montaţi roata de propulsie a pompei de injecţie cu curea dinţată. (5) (3)
(vezi figura3)

Răsuciţi rola (rolele) liberă (libere) până când mărcile de reper se aliniază. (1) (2)
Strângeţi piuliţa rolei libere. (3)
Cuplu de torsiune 20 Nm

Răsuciţi rola de întindere cu o unealtă adecvată în sens invers acelor de ceasornic. (4)
Indicatorul trebuie să se alinieze cu marcajul soclululi (nasul). (5)
Strângeţi şurubul (şuruburile) rolei de întindere. (5)
(vezi figura8)

Strângeţi şurubul (şuruburile) roţii de propulsie a pompei de injecţie (6)
Utilizaţi un contrasuport. OE (3036)
Cupluri de strângere 160 Nm
(vezi figura3)

Desfaceţi şurubul de blocare de blocare a pompei de injecţie. (3)
Montaţi placa intermediară. (2)
Strângeţi şurubul de blocare a pompei de injecţie. (3) Cuplu de torsiune 12 Nm
(vezi figura2)

Poziţionaţi indicatorul cu cadran. (1)
Scală de măsură 0 - 3 mm
(vezi figura7)

Deşurubaţi şurubul de blocare a pompei de injecţie. (3)
Demontaţi placa intermediară. (2)
(vezi figura2)

Treceţi contorul de măsurare în poziţia "0".
Rotiţi roata pompei de injecţie de 10° în sensul de rotaţie şi în sensul invers de rotaţie, în timp ce controlaţi pe ceasul de măsurat ca valoarea să fie aceeaşi pentru ambele direcţii.


Rotiţi încet roata pompei de injecţie în sens invers acelor de ceasornic.

Dacă indicatorul ceasului de măsurare indică o cursă de 0,55 mm, nu mai rotiţi roata de acţionare a pompei de injecţie.

Înşurubaţi şurubul de blocare a pompei de injecţie. (3)
Cuplu de torsiune 30 Nm
(vezi figura2)

Demontaţi adaptorul contorului de măsurare.
Înşurubaţi şurubul de obturare al pompei de injecţie Diesel.

 

 

 

 

 Efectuaţi două rotaţii complete ale motorului în sensul său de rotaţie.
Verificarea, respectiv reglarea marcajelor OT.
Verificaţi şi eventual corectaţi tensiunea curelei dinţate.

Remontarea în ordine inversă demontării.

Verificaţi static injecţia de carburant a pompei de injecţie, eventual reglaţi.

Pornirea motorului şi verificarea funcţionării.

Efectuaţi un test de drum.
Documentaţi-vă înainte de a înlocui cureaua dinţată.

 

 

 

Attached Files



#146 Motorola

Motorola
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3B5
  • Motorizarea:1.6

Posted 15.09.2013 @ 13:21

Salutare.

Ma puteti ajuta cu niste scheme pentru distributia la un t4 din 1992, motor 1.9d, 1x, 44 kw.

Multumesc.



#147 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 16.09.2013 @ 08:09

vezi k sunt 2 sisteme de distributie...sper sa te descurci.

 

Attached Files

  • Attached File  1x.pdf   296.08KB   17 downloads
  • Attached File  1x...pdf   289.93KB   22 downloads


#148 Motorola

Motorola
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3B5
  • Motorizarea:1.6

Posted 16.09.2013 @ 09:34

Multumesc.



#149 aly_chera

aly_chera
  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:VW
  • Model:T4
  • Motorizarea:2,4

Posted 30.09.2013 @ 10:06

Buna ziua!Eu sunt Alex si sunt proaspat proprietar al unui T4 de 2,4D din '94 si de asemenea sunt nou si pe  forum.

Pt ca nu vreau sa risc nimic in legatura cu ce a schimbat vechiul proprietar la masina pana acuma, vreau sa schimb in prima faza toate consumabilele de la motor, lucru de care vreau sa ma apuc astazi, asadar vreau sa va rog sa atasati in caz ca are cineva vreo schema sau ceva explicatii la cum ´se demonteaza si se monteaza distributia sau daca e nevoie de ceva dispozitive speciale  pt aceasa operatiune.

Va multumesc, o zi buna!



#150 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 30.09.2013 @ 13:26

Daca e din 94 banuiesc ca este :

2.4 D   09.90 - 04.98   57kw   78cp   2370cm   AAB cod motor.

Vezi ca sunt 2 feluri de distributie in functie de numarul motorului si de anul fabricatiei.

Difera rola intinzatoare a curelei de distributie.

 

Attached Files

  • Attached File  AAB.pdf   271.75KB   20 downloads


#151 aly_chera

aly_chera
  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:VW
  • Model:T4
  • Motorizarea:2,4

Posted 30.09.2013 @ 14:04

Mersi mult pt ajutor!!!Sper doar sa pot sa ma descurc fara  dispozitivele indicate!



#152 hawk22geo

hawk22geo
  • Oraş:Târgovişte
  • Maşina:VW
  • Model:Transporter T4
  • Motorizarea:2.4 AAB

Posted 11.11.2013 @ 01:20

Salutare tuturor posesorilor de VW.Rog daca imi poate spune si mie cineva ce valoare trebuie sa am pe comparator la reglarea avansului pompei de injectie la un VW T4 motor 2.4 AAB. Mentionez ca am incercat sa il reglez la ureche dar tot nu se aude cum ar trebuisi ,am cautat in Autodata dar nu am gasit tipul de reglare cu comparator. Daca ma poate ajuta cineva cu un document as fi profund recunoscator.



#153 seby

seby
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1300 ;1200 1965
  • Motorizarea:1300; 1200

Posted 11.11.2013 @ 09:27

din cate imi aduc eu aminte este 0.9+-0.2

sa verifici sa fie si aca cu came la fix inainte sa pui pompa.



#154 hawk22geo

hawk22geo
  • Oraş:Târgovişte
  • Maşina:VW
  • Model:Transporter T4
  • Motorizarea:2.4 AAB

Posted 11.11.2013 @ 21:13

din fericire am descoperit de ce nu puteam sa o reglez la ureche ca doar am reglat multe motoare asa si nu am avut niciodata probleme insa la motorul acesta problema era fulia pompei de injectie, avea canalul de pana mai mare cu aprox o jumatate de milimetru si nu va imaginati cat de mult poate influenta avansul pompei, practic nu ai cum sa o aduci la valorile specificate de fabricant. acum toarce ca un diesel adevarat iar la pornire simti ca iti ia cheia din mana. multumesc pentru informatie si sper sa fiu de ajutor si eu la randul meu






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users