Jump to content


Photo

1,9 Tdi Pd 101 Vs 105 Cp


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1 maximarian

maximarian
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia 1.2 HTP
  • Motorizarea:1.2 HTP

Posted 17.05.2007 @ 15:08

Salutare tuturor!
Sant nou pe acest forum,sant nou si in randul posesorilor de TDI,pana acum am condus Peugeot(306 1,9 D)
iar acum sant fericitul sofer al unei Skoda Octavia Combi Tour 1,9 TDI PD 101 CP.Acesta fiind primul meu topic deschis pe acest forum
m-am gandit sa pun o intrebare mai generala:de unde provine diferenta de 4 CP intre motoarele 1,9 TDI PD de pe O1 si O2,G5...,in ce consta fizic (daca exista)
aceasta diferenta(adica motoarele pot fi identice si pot sa difere doar parametrii de injectie de ex.) si ce rationament o fi existand la baza alegerii de catre producator a acestei diferentieri?Multumesc mult.

#2 Bogdan_G

Bogdan_G
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:New Beetle
  • Motorizarea:2.0i

Posted 17.05.2007 @ 16:06

Sunt diferente de generatie, sunt motoare diferite, coduri diferite.

#3 R Z F

R Z F
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:mk4
  • Motorizarea:2.0 i

Posted 17.05.2007 @ 19:18

dupa parerea mea motoarele sunt in mare lafel doar softul difera, din motive de marketing.sigur s-a mai discutat(SEARCH).

Edited by R Z F, 17.05.2007 @ 19:19.


#4 alxrro

alxrro
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6
  • Motorizarea:1,9 TDI

Posted 17.05.2007 @ 19:37

Nu cred ca-i chiar asa. Nu stiu daca cele doua motoare au acelasi tip de turbina, iar despre ambreiaj sunt aproape sigur ca difera.

#5 sandumbogdan

sandumbogdan

    Banned

  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizarea:1.9TDI 105cp

Posted 17.05.2007 @ 21:22

din cate stiu cel de 101 nu e PD in timp ce cel de 105 este PD, daca e asa atunci difera foarte mult sistemul de adminisie, ca tehnologie, ca performanta e cam tot aia

#6 Inginerul

Inginerul
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV Variant 2006
  • Motorizarea:1,9 TDI 74 kw

Posted 17.05.2007 @ 22:03

Cel de 101 e PD. Dupa mine diferenta nu ar putea veni decat din soft, sau/si alte injectoare, chiar n-am citit despre treaba asta. Oricum buna intrebarea. Acum sunt si eu curios ce si cum. Oricum cred ca raspunsul sigur e Soft, cobinat cu o alte injectoare, probabil mai performante, o mai buna corelare a parametrilor admisiei, etc...

#7 Bogdan_G

Bogdan_G
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:New Beetle
  • Motorizarea:2.0i

Posted 18.05.2007 @ 09:23

Blocul motor este fizic acelasi dar difera managementul care la BKC este EDC 16 iar la ATD/AXR este EDC 15 . Diferenta dintre cele doua motoare este data de consum si poluare, valori mult mai bune la BKC .

#8 TitvsCaivs

TitvsCaivs
  • Oraş:Şimleu Silvaniei
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V Comfortline 2004
  • Motorizarea:1.9 TDI 105CP

Posted 18.05.2007 @ 10:01

Eu am in familie si de 101 Cp si de 105Cp, eu sincer nu cred ca este acelasi motor, dar nu ma luati pe bune. Difera foarte mult sunetul motoarelor, eu cand ii dau talpa la 101 Cp aud turbina si putin motorul, pe cand la 105 cai, cand ii dai talpa auzi 105 Cai tropaind pe asfalt, suna mai a tractor(in sensul bun) sunetul e chiar ca la un dragster. Va prindeti voi ce am vrut sa zic.

#9 BN23RZV

BN23RZV
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 berlina 2007
  • Motorizarea:1,9 TDi 105 CP

Posted 18.05.2007 @ 10:07

Am avut ocazia sa conduc si VW cu 105 CP dar era pe un Passat (noul model) si mi s-a parut ca motorul trage mai greu decat cel de pe golfuletul meu...stiu ca e vorba si de greutatea masinii,deci presupun ca acelasi motor pe un Golf V sau pe o Jetta s-ar comporta altfel...in rest e OK, pe Passat motorul (cel de 105 CP) insa consuma si mult ulei. Mentionez ca Passatul era nou-nout, deci nu-mi explic de ce a aparut problema...

#10 Bogdan_G

Bogdan_G
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:New Beetle
  • Motorizarea:2.0i

Posted 18.05.2007 @ 10:22

Consumul de ulei este normal la motoarele PD noi, s-a mai discutat acest lucru.
@TitvsCaivs ma indoiesc ca suna altfel cele 2 motoare, este vorba de uzura pe care o are motorul de 101Cp .

#11 sandumbogdan

sandumbogdan

    Banned

  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizarea:1.9TDI 105cp

Posted 18.05.2007 @ 10:23

la mine in primii 5000 km nu a consuma deloc ulei, am tot maxim pe joja asa cum era cand am luat masina...
BN23RZV, e posibil ca acel passat sa aiba demaraj mai rapid chiar si totusi sa ti se para ca trage mai greu din cauza ca e clasa mai mare si se simte mai putin pentru a fi mai conforabila, stiu asta de cand am facut o proba cu un prieten, doua masini cu acelasi demaraj pana la 140 de la 0 si totusi in masina mea veche parea ca abia trage, in cealalta parea ca mananca pamantul, desi in realitate erau egale, pe probate, diferenta era de la clasa masinii si starea masinii si senzatii total diferite

#12 msn2

msn2
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:skoda/seat
  • Model:O1 TOUR/IBIZA 6L
  • Motorizarea:1.9TDI/1.2l

Posted 18.05.2007 @ 10:57

in concluzie: cel de 101CP are doar alt management: edc15, si nimic fizic diferit??

Edited by msn2, 18.05.2007 @ 11:38.


#13 sandumbogdan

sandumbogdan

    Banned

  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizarea:1.9TDI 105cp

Posted 18.05.2007 @ 11:09

eu din cat am condus 101cp am observat ca turbina se auzea mai tare si avea putin lag, aprox 1 secunda, la asta de 105 cai putere turbina nu se aude aproape deloc si nici turbolag nu are, deci e posibil sa fie si alta turbina poate

Edited by sandumbogdan, 18.05.2007 @ 11:19.


#14 Bogdan_G

Bogdan_G
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:New Beetle
  • Motorizarea:2.0i

Posted 18.05.2007 @ 21:54

Turbinele sunt diferite, BKC are KKK K39 oricum asta nu conteaza foarte tare.

#15 DORU_14

DORU_14
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:SKODA
  • Model:OCTAVIA 1 4X4 - VIN 2003
  • Motorizarea:1.8T 20V 150CP

Posted 21.05.2007 @ 10:23

Inafara de turbina, mai difera chiulasa, injectoarele si intercooler-ul.

Edited by DORU_14, 21.05.2007 @ 10:23.


#16 zGb

zGb
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Subaru
  • Model:Impreza WRX~STI
  • Motorizarea:2.5T

Posted 21.05.2007 @ 10:52

am auzit despre 1.9tdi 105cp cel nou cum ca ar fi identic mecanic (motor in sine) cu 1.9tdi 130/150cp asz/arl...avantajul fata de asz e ca are fmic de fabrica

#17 Swat Cat

Swat Cat
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat; Audi
  • Model:Leon 2001; S3 8L
  • Motorizarea:1.9TDi ASV; AMK

Posted 21.05.2007 @ 11:08

am auzit despre 1.9tdi 105cp cel nou cum ca ar fi identic mecanic (motor in sine) cu 1.9tdi 130/150cp asz/arl...avantajul fata de asz e ca are fmic de fabrica

si eu am auzit asta... diferenta este din euro 3- si euro 4

#18 zGb

zGb
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Subaru
  • Model:Impreza WRX~STI
  • Motorizarea:2.5T

Posted 21.05.2007 @ 12:32

se upgradeaza f frumos motorul...a venit un baiat la mine cu turbina crapata...si i-am propus turbina de asz stock 130cp ca venea fix la prinderi pe chiulasa si a iesit foarte bine masina...

#19 maximarian

maximarian
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia 1.2 HTP
  • Motorizarea:1.2 HTP

Posted 22.05.2007 @ 21:17

se upgradeaza f frumos motorul...a venit un baiat la mine cu turbina crapata...si i-am propus turbina de asz stock 130cp ca venea fix la prinderi pe chiulasa si a iesit foarte bine masina...


In ce sens se upgradeaza?devine de 130 de cai prin inlocuirea turbinei?scuze daca intrebarile par puerile,dar nu am multa experienta.Ce parere aveti despre motorul 1,9 TDI PD de 101 CP de pe Octavia Tour?M-ar interesa pe viitor niste cai in plus,cam 130 mi s-ar parea ideal.Nu stiu care ar fi solutia optima pt suplimentarea asta de putere,remaping de soft sau inlocuire fizica de parti componente,ce stiti despre motorul de 1,9 TDI de pe Superb de 130 CP ,cel prezentat pe site-ul Skoda ca fiind foarte performant,pompa-jiclor?este altul,adica total diferit fata de cel de pe octavia Tour?

#20 audi_fan

audi_fan
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 22.05.2007 @ 22:42

chestia cu auzitul turbinei este relativa. la mine se aude destul de tare turbina. si imi place asta. si nu nu are probleme nici turbina nici motorul, pt ca se aude de la 9 km si acum am 37.000 km.

vrei mai multi cai? remap. insa iti recomanda sa astepti sa iesi din garantie.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users