Jump to content


Photo

Sedan Sau Break ?


  • Please log in to reply
184 replies to this topic

#121 kye04

kye04
  • Oraş:Mangalia
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:2.0 tdi 140cp

Posted 18.02.2013 @ 21:01

Daca ai senzori de parcare nu mai conteaza daca ai break decit sedan. Aia cu stergatorul de spate e ceva de genul "nu conteaza ca ma cac pe mine, ca pot sa imi schimb chilotii ... 



#122 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 18.02.2013 @ 21:33

Nu s-a mai vorbit de mult pe topicul asta. Am ajuns si eu la o concluzie, dupa ce am studiat mult :

Concluzii:

- la break ai avantajul spatiului. ATIT 

Avantaje berlina:

- zgomot mai mic la rulare

-spatiul interior se incalzeste muuult la rapid

-daca deschizi portbagajul nu se raceste instant masina

-pe vreme proasta nu ai spatele varza de noroi

-daca pui in masina ceva care miroase, nu iti pute in toata masina. La fel, daca se varsa ceva in portbagaj nu pute dupa aia in masina 2 luni...

-aspect mai frumos

- in cazul in care mergi la diverse evenimente unde trebuie sa ai o anumita prestanta, altfel da masina sedean fata de break

- la revinzare intotdeauna scapi mai repede de ea si la un pret mult mai bun fata de break...

-putin relevant, dar este: spatiu mai bun de manevra si parcare datorita marimii mai mici.

Toate aceste conditii se aplica pentru o folosire normala a masinii.

Daca insa o folosesti peste 50% in excursii f lungi, multe bagaje , clar e mai avantajos breakul.

 

- nu stiu cu ce masini ai mers, dar majoritatea break-urilor nici nu se aude (ma refer la A6-A4 avant, skoda break, passat..etc)

- la fel, nu stiu cu ce masini ai mers, dar toate se incalzesc la fel, spatiul acela generos dintr-un break te duce in eroare ca s-ar incalzi mult mai greu

- exista stergatoare, iar cei care au avut masini cu stergatoare pe spate (ca e hatch sau break) vor duce lipsa utilitatii sale, am condus atatea sedan-uri la firma, incat la drumuri lungi ma opream si stergeam luneta ca sa vad si eu ca omul :)

- asta cu mirosul in spate, mi se pare irelevant ca daca ai niste mirosuri ajung oricum pana la volan :D

- aspectul mai frumos... mie personal imi plac la nebunie avant-urile de la A6 si A4, sau touring-ul de la seria3 si seria5 de pe bmw

- element subiectiv asta cu da mai frumos la un eveniment :) eu ma prezint cu T5-ul la nunti si dineuri, si ce frumos e cand deschizi usa si iesi ca omul din masina, nu cu, costumul cutat :D

- break-urile au preturi mai mari si probabil de aia scapi repede de un sedan pe care nu multi le cauta.

 

am vazut atat de multe break-uri in germania, cel putin pe autostrazi vezi cum vine cate unul din spate, ii faci loc si vezi cum zboara pe langa tine intr-un A6 avant 2.7 TDI  fiind motorizarea preferata a nemtilor pe audi-uri

 

nu poti pune la zid o varianta de caroserie numai pentru ca n-ai gasit utilitatea sau frumusetea ei

 

eu am avut si break, am hatch, si bus lung, conduc si sedan-uri la servici, fiecare are target-ul sau

 

ca masina mica cel mai convenabil gasesc caroseria gen octavia1 si octavia2, arata a masina normala dar are hayon care e de nepretuit cand ai de umplut masina

 

iar ca confort, busul este peste toate (si suv-urile mari) stai in copac, vezi peste masinile din fata ta, stai ca in fotoliu cu picioarele intinse (am 1.90 inaltime) nu amortesti prea usor



#123 kye04

kye04
  • Oraş:Mangalia
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:2.0 tdi 140cp

Posted 18.02.2013 @ 22:17

@ alios 

Nu te supara dar bati cimpii....

""- nu stiu cu ce masini ai mers, dar majoritatea break-urilor nici nu se aude (ma refer la A6-A4 avant, skoda break, passat..etc)"" Frate, ai portbagajul in spate direct in masina....o fi el acoperit de tavita aia, dar ai geamuri exterioare in plus direct in masina...etc...

 

""- la fel, nu stiu cu ce masini ai mers, dar toate se incalzesc la fel, spatiul acela generos dintr-un break te duce in eroare ca s-ar incalzi mult mai greu"" Conform acestei teorii un Touran se incalzeste la fel de repede ca un Polo.... Omule, e vorba de volum de aer acoperit de acelasi debit de caldura pe care il poate da instalatia masinii...

""- exista stergatoare, iar cei care au avut masini cu stergatoare pe spate (ca e hatch sau break) vor duce lipsa utilitatii sale, am condus atatea sedan-uri la firma, incat la drumuri lungi ma opream si stergeam luneta ca sa vad si eu ca omul"" Am masina hatchback. Ce acopera stegatorul ala e nici jumatate din aria lunetei.... Dar aici depinde de la masina la masina...

""- asta cu mirosul in spate, mi se pare irelevant ca daca ai niste mirosuri ajung oricum pana la volan"" Deci daca in autobuz unul pute linga tine, oricum nu te dai mai incolo k o sa te ajunga si acolo putoarea....

""- aspectul mai frumos... mie personal imi plac la nebunie avant-urile de la A6 si A4, sau touring-ul de la seria3 si seria5 de pe bmw""- E chestie de parere personala. Eu imi si imaginez o conferinta internationala cu sefi de state care se dau jos din S600 break...

""- element subiectiv asta cu da mai frumos la un eveniment  :) eu ma prezint cu T5-ul la nunti si dineuri, si ce frumos e cand deschizi usa si iesi ca omul din masina, nu cu, costumul cutat"" Avantajul frumusetii unei masini cind mergi tu la nunta sunt dungile mai putine de pe costumul tau.... E si asta o teorie... Deja imi fac plan la urmatoarea nunta sa ma duc cu autobuzul si sa stau in picioare, cu siguranta voi arata impecabil....

""- break-urile au preturi mai mari si probabil de aia scapi repede de un sedan pe care nu multi le cauta."" Nu inteleg ce ai vrut sa zici aici. Breakurile au preturi mari NOI , second hand au preturi mai mici decit majoritatea sedanurilor desi in general ca dotari sunt peste sedan... Si asta zice cam tot...

""am vazut atat de multe break-uri in germania, cel putin pe autostrazi vezi cum vine cate unul din spate, ii faci loc si vezi cum zboara pe langa tine intr-un A6 avant 2.7 TDI  fiind motorizarea preferata a nemtilor pe audi-uri"" sa inteleg ca restul posesorilor de sedan sunt oameni linistiti cu masini puturoase, A6 avant e vazut si condus in germanika de cocalari jmecheri, ceva similar cu impresia despre posesorii de BMW-uri in romanika....

 

Am avut de la Tico la Z4 , o tona de motorizari si variante....Acum am un Toledo gen Altea , e urias, imi place spatiul in el, dar e urit cu spume ...insa nu-mi pasa ce zic altii....

Ideea este sa iti placa tie masina, nu conteaza daca are roti de bicicleta sau altceva....desi asta va conta enorm cind o sa o vinzi....



#124 blue_eyed

blue_eyed
  • Oraş:Giurgiu
  • Maşina:Skoda
  • Model:O2 Combi
  • Motorizarea:1.9TDI 105CP

Posted 18.02.2013 @ 23:21

,A6 avant e vazut si condus in germanika de cocalari jmecheri, ceva similar cu impresia despre posesorii de BMW-uri in romanika....

Asta o iau ca pe o gluma... sau poate am ramas in urma cu stirile, fara ofensa :coffee_lol:, cam multi cocalari in masini de 60k-70k minim, ca omul se refera la masini de ultima generatie.Da... poate ma insel eu ca astia numara cam 80mil de locuitori si atunci se explica dc sunt asa multi pe sosele... cocalarii, desigur ! :tuktuk: 

 

Edit: asa cum am mai sustinut si alta data aceasta discutie poate fi vesnica, fiecare gen are fanii ei, adevarul este ca unele modele arata bine sedan, altele break si polemica asta va continua. E chestier de gusturi, de nevoi...etc

 

Salutam !


Edited by blue_eyed, 18.02.2013 @ 23:31.


#125 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 19.02.2013 @ 08:09

kye04 ai niste argumente de genul "mie nu-mi place si gata"

 

restul lumii o fi nebuni de fabrica si cumpara masini break :D

 

P.S. ca si idee break-ul e fumat, uita-te la evenimente din astea mari prin europa, sa vezi din ce masini ies vedetele... multivan-uri, vito-uri si alte minibusuri :P



#126 flo1984

flo1984
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:Volkswagen Passat
  • Model:B6 Variant 2009
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 19.02.2013 @ 08:41

La inceput vroiam si eu Passat Sedan, deoarece arata mai "cool".

Dar masina o alegi pe masura nevoilor tale. Astfel am ales Passat Variant, pentru ca vroiam portbagaj cu acces mai bun pentru lucruri mari (trolere, carucior, bicicleta). Nu regret deloc ca am ales Variant-ul, e excelent la drum lung, stabil, spatios.

 

________________________________________________________________________________________________________

 

VW Passat B6 Variant 2.0 TDI CR


Edited by flo1984, 19.02.2013 @ 08:48.


#127 sNaKeyy

sNaKeyy
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V Variant 2008, BMM
  • Motorizarea:2.0 TDI 140CP

Posted 19.02.2013 @ 11:36

kye04, imi este prea greu sa incerc sa iti iau la rand fiecare comentariu pe care l-ai facut pentru a iti dovedi ca vorbesti prostii si tu de fapt ai o antipatie pentru break-uri. Doi la mana, break-ul este vazut prost in tara noastra si de asta ai tu o astfel de mentalitate. In Germania vezi mai multe break-uri decat sedan-uri.

Referitor la miros, in spate am guri care trag aerul din masina, astfel teoria ta cu mirosuri urate pica.

 

Iar argumentul ca tie rusine sa te dai jos dintr-un break la o intalnire importanta, ia de aici: 

http://www.desktopma...2_1920x1080.jpg

http://www.desktopma...1_1920x1080.jpg

 

Eu m-as da jos dintr-una din asta decat dintr-un S600. Dar asta e doar parerea mea, bineinteles.

 

Mai sus nu am enumarat practicabilitatea unui break in defavoarea unui sedan care te incurca sa cari multe lucruri, nu neaparat grele ci voluminoase. Dar na, tu ai o antipatie pentru break-uri, eu nu am o antipatie pentru sedan-uri ci doar prefer ceea ce ma ajuta.



#128 kye04

kye04
  • Oraş:Mangalia
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:2.0 tdi 140cp

Posted 19.02.2013 @ 13:21

Nu am nici o antipatie. Am enumerat avantaje si dezavantaje. Am spus clar care mi se pare avantajul (spatiul) dar am enumerat si dezavantajele directe, mai mari sau mai mici comparativ cu un sedan. In momentul in care astea mici stai si le aduni o sa rezulte ceva mai mare...



#129 nsm

nsm
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Superb2, Polo6R
  • Motorizarea:20tdi170/12tsi

Posted 19.02.2013 @ 13:46

@kye04 - dupa ce ai avut "de la Tico la Z4 , o tona de motorizari si variante" care masina crezi ca ti se potriveste cel mai bine? Cumva Toledo pe care il ai acum? Asta in ce categorie il incadrezi: sedan, break, hatchback, liftback, monovolum?

#130 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 20.02.2013 @ 13:33

nici mie nu mi-ar fi rusine sa ma dau jos dintr-o masina de genul RS6 :D

 

audi-rs6-06.jpg



#131 nsm

nsm
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Superb2, Polo6R
  • Motorizarea:20tdi170/12tsi

Posted 20.02.2013 @ 18:12

E muult prea cool masina din imagine... Uite ce evazari are... Si acum imi place, desi a aparut modelul nou de avant intre timp...

#132 kye04

kye04
  • Oraş:Mangalia
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:2.0 tdi 140cp

Posted 20.02.2013 @ 19:39

Frate, discutam despre masini iar voi visati avioane...

E ca si cum discutam acum despre sotiile noastre si ce ne place la ele , si la un moment dat pune unu o poza cu miss europa ....

Pai frate aia e de noi ?? Citi din cei subscrisi in acest topic isi permit asa ceva ?? Vorbim de masini sf sau de realitate ??? De practica sau de vise ??

Ca sa nu mai zic ca masina din poza are jantele diferite....



#133 john_skoda

john_skoda
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia II Estate
  • Motorizarea:1.9 TDI BKC

Posted 20.02.2013 @ 19:42

:)))) aia era ...jantele mama lor.



#134 Bwwlan

Bwwlan

    Moderator

  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen Polo
  • Model:2012 6R HL DSG
  • Motorizarea:1.2 TSI 77kW

Posted 20.02.2013 @ 20:22

Ca o parere personala, si mie imi plac mai mult break-urile si hatchback-urile decat limuzinele (sau sedanurile, fiecare le zice cum ii cade bine).

La noi la firma, parcul auto e compus 99% din Mercedes Benz. Toate sunt negre si sunt fie E Klasse Touring, fie ML-uri, fie B-Klasse, fie dube de-alea de protocol, nu stiu cum le zice, Vito (?) parca. Trebuie sa ma gabdesc foarte serios cand am vazut prin curte ultima data o berlina si pe moment, nu-mi aduc aminte.

Pe aici, marea majoritate conduc fie hatch-uri, fie kombi-uri, sedanurile-s destul de rare.

Numa'in Romania ii prosteala asta ca daca ai masina sedan, esti domn sau macar un fel de shefuletz, acolo, (vezi denumiri pretioase gen "Renault Megane Manager") si daca ai ceva cu 5 usi esti dupa cum l-am auzit pe un nene cu Megane ca-mi zicea--fara sa stie ce conduc: äia cu combiuri is pietzari :)) Tampenia asta patentata cu masina in 4 usi ii o reminiscenta de pe vremea lu' Ceashca, de la Dacia 1100 cetire. Bun, a existat si Oltcitul, insa ala era minoritar pe sosele, baza era 1300 cu 4 usi.

Ma rog, fiecare isi ia ce vrea de banii lui, insa daca te raportezi la o masina ca la un obiect care indeplineste anumite functii, un combi/hatch bate la cur un sedan in 10 cazuri din 10. 9, daca ne gandim ca aspectul estetic e hotarator in anumite imprejurari. Da, de acord, la nivel inalt, un S-Klasse, un Seria 7 sau un A8 nu pot fi decat sedanuri, fiindca ar fi inutil sa mearga un sef de stat cu portbagajul unui combi dupa el, pentru simplul fapt ca nu are ce face cu el. Nu fiindca ar fi urat sau inestetic, ci fiindca in acea situatie, portbagajul unui break isi pierde utilitatea.

In restul cazurilor, de la E-Klasse inclusiv in jos, breakul da ora exacta. Cine spune cu mana pe inima ca in oricare din masinile astea:

 

Attached File  AudiA6.jpg   43.83KB   158 downloads     Attached File  BMW 5er.jpg   47.13KB   192 downloads     Attached File  Mercedes E-Klasse.jpg   44.44KB   152 downloads

 

nu te poti duce linistit la o intalnire de afaceri, e fie rau voitor, fie n-a mers in viata lui la intalniri de afaceri (si aici, nu ma refer la o cafeluta pe Magheru).

A, da, era sa uit: chestia aia cu "ïn break pute marfa, in sedan nu" e umor de slaba calitate. Fostul meu socru a varsat (de treaz ce era) intr-o vineri o sticla de doi litri de lapte in portbagaj la Passatu' lui sedan (ca doar aia-i limuzina taranului de la oras) si a frecat el c-o carpa si ce si-o zis: las'ca-i bine si-asa. E inutil sa va descriu cum duhnea masina luni dimineata, ziceai ca era un cadavru in portbagaj. Deci, mare scofala ca era sedan...

In principiu, ii bine sa-ti iei masina pentru ce-ti trebuie, insa parerea mea e ca mai bine ai un portbagaj unde poti cara un frigider, insa sa nu fii nevoit sa-l folosesti, decat sa-ti trebuiasca si sa zici "no amu', ce ma fac?"

My two cents...


Edited by Bwwlan, 20.02.2013 @ 20:25.


#135 sNaKeyy

sNaKeyy
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V Variant 2008, BMM
  • Motorizarea:2.0 TDI 140CP

Posted 20.02.2013 @ 20:33

Frate, discutam despre masini iar voi visati avioane...

E ca si cum discutam acum despre sotiile noastre si ce ne place la ele , si la un moment dat pune unu o poza cu miss europa ....

Pai frate aia e de noi ?? Citi din cei subscrisi in acest topic isi permit asa ceva ?? Vorbim de masini sf sau de realitate ??? De practica sau de vise ??

Ca sa nu mai zic ca masina din poza are jantele diferite....

Tu ai adus primul în discuție S600-le. Noi am venit cu contraargumente.

Cred că nici nu ai dat click pe acea poză ca să vezi că la roata din față este ”ghost” ca să se vadă ce este în spatele roții, nu este altă jantă.

 

Bwwlan a descris perfect ceea ce spuneam eu în urmă cu câteva posturi: doar în România sedan-ul este văzut impunător.



#136 alios

alios
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4|TransporterT5
  • Motorizarea:1.4.16v|2.5TDI

Posted 20.02.2013 @ 21:34

Ca sa nu mai zic ca masina din poza are jantele diferite....

 

janta din fata e sectionata ca sa vezi ca are discuri ventilate si etrieri de RS

 

in fine, asta nu face sa intareasca argumentele noastre toate cum ca daca ti nu-ti plac break-urile, sunt masini urate si nasoale :D



#137 Mishutz

Mishutz
  • Oraş:Călăraşi
  • Maşina:VW
  • Model:Passat Variant
  • Motorizarea:2.0 TDI DPF off

Posted 20.02.2013 @ 22:33

Am sarit de la sedan la coupe si apoi direct la break. Pur si simplu ma saturasem de lipsa de spatiu, volum util, etc.

Acum depinde de gusturi, job, ce vrei de la masina. Pentru ce e ea gandita de la mama ei.



#138 dragoș

dragoș
  • Oraş:Câmpeni
  • Maşina:vw
  • Model:passat
  • Motorizarea:1.9 tdi 105 cp

Posted 20.02.2013 @ 22:41

Am avut sedan și nu de puține ori am fost în situația să nu pot duce un obiect voluminos, acum am variant și pentru mine super.

Referitor la aspect mie cel puțin îmi plac,acum fiecare cu preferințele lui.

Votez BREAK pentru 1)- utilitate și 2) aspect 

Apoi ca și stabilitate dacă vrei să faci curse ia-ți lamborghini, ferari,etc



#139 nsm

nsm
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Superb2, Polo6R
  • Motorizarea:20tdi170/12tsi

Posted 21.02.2013 @ 14:20

@Bwwlan - foarte bine spus.. E adevarat, in tarile cu apa calda, oamenii sunt mai pragmatici si au lasat fitele la o parte. In ro toti cocalarii se viseaza sef da stat si isi iau "limuzine" negre Si in vest se prefera sedanurile... la taxi de aeroport unde oamenii nu aduc frigidere... Dar in orasele mari si statiuni de ski taxi sunt si/exclusiv monovolume..

#140 bbogdanmircea

bbogdanmircea
  • Oraş:Rădăuţi
  • Maşina:VW
  • Model:Golf 4 Variant Ocean 2003
  • Motorizarea:1.9 TDI AXR 74

Posted 16.08.2013 @ 11:07

Probabil ca break sau sedan tine de cat de practici sunt oamenii dintr-o anumita tara zona.

 

In acest sens este destul de clar ca in Estul Europei exista o preferinta ptr "sedan", asa se explica si anumite struto-camile de sedanuri facute din hatchbackuri: Skoda Fabia sedan, Polo sedan unele din cele mai urate masini concepute vreodata ...

 

Probabil ca obsesia est europenilor cu "limuzina" tine de anumite frustrari si dorinte de a fi si ei niste directori mici ...

 

Pot sa spun ca am norocul de 2 luni sa locuiesc in Germania, si cel putin in zona care sunt eu (Vest la granita cu Olanda), abunda breakurile si hatchback-urile dar mai ales breakurile.

 

Masinile care ma depasesc cel mai frecvent pe autostrada sunt: Passant Break modelul 2013, A4 Avant si seria 5 break.

Sedanurile sunt foarte rare pe aici.

 

Probabil ca asta se explica prin faptul ca nemtii sunt foarte practici.

Culmea ca seful de la firma are Jaguar XJ tot break :P

 

Exista totusi si sedanuri bune, si anume cele care permita rabatarea scaunelor spate si la care portbagajul se deschide suficient de mult incat sa poti baga si ceva mai voluminos decat deschiderea acestuia....de exemplul Passatul B5.5 este un exemplu bun, dar A4 nou A6 nou din ce stiu eu nu se mai poate face chestia asta.

 

Probabil ca un sedan se incalzeste mult mai repede iarna si se raceste mult mai rapid vara din cauza volumului mult mai mic de aer.

Probabil ca un sedan veritabil este mai putin zomotos tot asa deoarece suprafata de antifonare este mai mare.

 

Dar aici se cam opresc avantajele sedanului si incep avantajele breakului.

 

Din pacate romanii au o mentalitate foarte inapoiata legata de breakuri.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users