Jump to content


Photo

Bujii si ordinea de aprindere


  • Please log in to reply
81 replies to this topic

#1 tipatescu

tipatescu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, Renault
  • Model:kafer,trnsprt,twingo
  • Motorizarea:1.3-1.6, 1.6D

Posted 29.07.2004 @ 10:37

Deschid topicul acesta pentru ca am nevoie de un sfat urgent. Din topicurile precedente legate de aprindere nu am dedus unele lucruri pe care as vrea sa le clarific aici.
1. Ce tip de bujii se recomanda exact pentru motorul broastei ? Parca cineva spunea de valoarea termica corespunzatoare Daciei ... unii au spus Brisk, altii au spus Bosch (nemtesti). Eu am luat Brisk N15YC de la un Petrom - au capul de aprindere iesit 2-3 mm in afara.
2. Care e ordinea de aprindere la bujii ? Citisem ca tb sa fie 1-4-3-2. Dar care sunt cilindrii 1,2,3,4, cum te uiti inspre motor? Nu am mai desfacut motorul pina acum... :12:

#2 MishuL

MishuL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Beetle Bus Golf 4 Trabi
  • Model:Ford Moskwich Mobra
  • Motorizarea:IJ56 MZ 250

Posted 29.07.2004 @ 11:57

Deschid topicul acesta pentru ca am nevoie de un sfat urgent. Din topicurile precedente legate de aprindere nu am dedus unele lucruri pe care as vrea sa le clarific aici.
1. Ce tip de bujii se recomanda exact pentru motorul broastei ?

Bujii cu cifra termica 175, deci echivalentul lui Sinterom M14-175 pe notatzia veche...

2. Care e ordinea de aprindere la bujii ? Citisem ca tb sa fie 1-4-3-2.

Scrie pe baza piciorului dinamului

Dar care sunt cilindrii 1,2,3,4, cum te uiti inspre motor? Nu am mai desfacut motorul pina acum... :12:

Scrie pe table, pe langa gaurile de bujie



#3 bogdan

bogdan
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1600 Variant
  • Motorizarea:1.6

Posted 29.07.2004 @ 13:23

Pnt. rezultate garantate folositi componente Bosch (platine ,bujii ,etc ) .
Bujiile Bosch W 8 AC sunt pt. aceste motoare si sunt reglate din fabrica .

#4 victori

victori

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Model:vw 1200 din 1967 cu motor 1300 AB 44 CP

Posted 29.07.2004 @ 14:08

ordinea cilindrilor, cum te uiti la motor este

Fata masini
3 1
4 2
spatele masini

#5 RaduI

RaduI

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 / '64
  • Motorizarea:1300 cc

Posted 30.07.2004 @ 06:55

Bosch W8AC zice peste tot, dar eu n-am vazut pe nicaieri asa ceva pe aici. Or fi. Am mers si cu W7BC, fara probleme. Acum Brisk NY15C, care merg superb, au electrozii mai lungi (cu atat mai bine, se produce scnteia mai "in miezul problemei", in genul "P"-urilor Sinterom). Parerea mea e sa pui din astea, costa oricum la 1/3 din pretul Bosch-ului care, repet, e cam turcesc pe aici prin Bucuresti

#6 tipatescu

tipatescu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, Renault
  • Model:kafer,trnsprt,twingo
  • Motorizarea:1.3-1.6, 1.6D

Posted 30.07.2004 @ 08:15

Multumesc mult pentru raspunsuri. Multumesc si lui Mike -a avut amabilitatea sa-mi faca o vizita ieri si m-a ajutat ! :) Cit despre notatii - la mine sunt doar in parte sau lipsesc. Dupa ce am schimbat ordinea fiselor si am mai rotit din delcou (o sa-l reglez mai precis cu metoda "Victor" sau "NIc") mergea deja mai bine :) -Oricum - in sfirsit, motorul parca se aude ... "rotund" !!! (ceea ce nu facea inainte). Meseriasii dinainte imi schimbasera fisele la bujii.:12: (Si am mers mai bine de 300 km astfel) :12:

#7 bogdan

bogdan
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1600 Variant
  • Motorizarea:1.6

Posted 30.07.2004 @ 12:59

Bujii W8AC se gasesc la orice reprezentanta serioasa Bosch ( Titulescu colt cu Banul Manta , Academia Militara ).Am cumparat de la magazinele mentionate atit bujii, platine ,etc , fabricate in Germania cat si fabricate in Spania . Fabricate in Turcia nu am vazut .

#8 tonic

tonic
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:broscuta
  • Model:VW 1200
  • Motorizarea:hmmmm

Posted 03.10.2005 @ 09:27

stie cineva ce distanta trebuie sa fie intre electrozii bujiei la delco normal (probabil 0.7 mm) si la delco cu senzor si aprindere electronica, de genul celor folosite pe bus (probabil mai mare distanta?????)

#9 Osi

Osi
  • Oraş:Baia Mare
  • Model:VW Kafer 1200, nascuta la Wolfsburg, in A.D.1959

Posted 03.10.2005 @ 18:58

La aprindere clasica 0,6-0,7.
La aprindere electronica 0,8-0,9.
La aprindere cu magnetou 0,3-0,4 :lol:

Eu am pus aprindere electronica, dar n-am mai ajuns de-atunci sa umblu la bujii asa ca sunt tot la 0,7 si se comporta super (pot sa merg si cu 20km/h in treapta a 4-a, fara rateuri). Am insa un coleg care si-a pus aprindere electronica si si-a largit electrozii la 1,2 mm ca sa fie scinteia mai puternica; si el este de asemenea foarte multumit de functionare (in acest caz insa, e un pic mai mult solicitata izolatia fiselor).

#10 tibimakai

tibimakai
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Rabbit(Golf)
  • Motorizarea:2.5L 170 CP USA

Posted 04.10.2005 @ 05:09

ce fel de aprindere ai pus? eu am aprindere electronica cranecams-40000V cu pickup optic si folosesc 1.0mm.

#11 Osi

Osi
  • Oraş:Baia Mare
  • Model:VW Kafer 1200, nascuta la Wolfsburg, in A.D.1959

Posted 04.10.2005 @ 06:24

Nu stiu exact, ceva fabricat la Tg.Mures. A costat vreo 300.000 lei.

#12 Kamikaze

Kamikaze
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:VW
  • Model:11
  • Motorizarea:AS, cutie AS

Posted 07.10.2005 @ 17:33

Bosch W8AC zice peste tot, dar eu n-am vazut pe nicaieri asa ceva pe aici. Or fi.  Am mers si cu W7BC, fara probleme. Acum Brisk NY15C, care merg superb, au electrozii mai lungi (cu atat mai bine, se produce scnteia mai "in miezul problemei", in genul "P"-urilor Sinterom). Parerea mea e sa pui din astea, costa oricum la 1/3 din pretul Bosch-ului care, repet, e cam turcesc pe aici prin Bucuresti

<{POST_SNAPBACK}>

incercati (dupa ce aflati echivalenta) NGK, Made in Japan
nu sunt ingrozitor de scumpe (avand in vedere ca o bujie proasta poate distruge un motor)
nici nu se compara
o fi Bosch Made in Germany (?), dar astea care ajung in magazine, p la noi functioneaza d parca ar fi Made in Turkey.
merita efortul...

#13 RaduI

RaduI

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 / '64
  • Motorizarea:1300 cc

Posted 07.10.2005 @ 17:45

incercati (dupa ce aflati echivalenta) NGK, Made in Japan

<{POST_SNAPBACK}>


Am incercat eu, multumesc, m-au tinut fix 6 luni dupa care la interval de 2-3 zile au murit 3 dintre ele.(martor Mike).
E drept, a coincis cu alimentarea cu benzina de la un cunoscut lant de benzinarii al carui nume incepe cu Ag si se termina cu P :D

#14 tibimakai

tibimakai
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Rabbit(Golf)
  • Motorizarea:2.5L 170 CP USA

Posted 08.10.2005 @ 04:14

eu am de w8ac din state. cit au costat cele de w7bc?

Edited by tibimakai, 08.10.2005 @ 04:15.


#15 MikeRG

MikeRG

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen/Opel
  • Model:Typ1/Corsa D/PassatB5.5
  • Motorizarea:1.2/1.3/2.0

Posted 08.10.2005 @ 07:47

incercati (dupa ce aflati echivalenta) NGK, Made in Japan

<{POST_SNAPBACK}>


http://www.rrtech.ho...me_ro/bujii.doc

#16 Osi

Osi
  • Oraş:Baia Mare
  • Model:VW Kafer 1200, nascuta la Wolfsburg, in A.D.1959

Posted 08.10.2005 @ 13:22

o fi Bosch Made in Germany (?), dar astea care ajung in magazine, p la noi functioneaza d parca ar fi Made in Turkey.

Asta cam asa e. Am luat acu vre-un an cu 90.000/buc W8AC. Noi noutze. Din cele patru, trei functionau chiar binisor. :cheers:
Din iarna trecuta am bagat BRISK (cehe) pt. Dacie cu 120.000/set. Sunt supermultumit. Se incalzesc mai repede ca Sinterom; n-am avut probleme cu pornitul nici pe frig (si tin masina afara, linga bloc).

#17 RaduI

RaduI

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 / '64
  • Motorizarea:1300 cc

Posted 09.10.2005 @ 10:00

Pai asta am tot spus si eu, merg de aproape 2 ani cu Brisk si n-am avut probleme

#18 Kamikaze

Kamikaze
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:VW
  • Model:11
  • Motorizarea:AS, cutie AS

Posted 09.10.2005 @ 21:01

Am incercat eu, multumesc, m-au tinut fix 6 luni dupa care la interval de 2-3 zile au murit 3 dintre ele.(martor Mike).
E drept, a coincis cu alimentarea cu benzina de la un cunoscut lant de benzinarii al carui nume incepe cu Ag si se termina cu P :salut:

<{POST_SNAPBACK}>

cand ale mele o sa dea ortu popii o sa zic, dar acu merg f bine si motorul rotund,
"...alimentarea cu benzina de la un cunoscut lant de benzinarii..." - ce s-o fi putut intampla, ce nu le-a placut oare?

#19 Kamikaze

Kamikaze
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:VW
  • Model:11
  • Motorizarea:AS, cutie AS

Posted 09.10.2005 @ 21:07

http://www.rrtech.ho...me_ro/bujii.doc

<{POST_SNAPBACK}>

o sa-ncerc si Brisk. Bosch W8CC= Brisk???? (cred c-o sa gasesc in magazin)

#20 13 Todesengel

13 Todesengel
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:germane & americane
  • Model:mai multe
  • Motorizarea:citiva CP

Posted 09.10.2005 @ 21:23

...Bosh Platinium,cumparate din Germania si aprindere electronica Bosh (cu delcou fara platina,tot Bosh, originale de pe air-cooled).Pt.mine,combinatia perfecta ..niciodata nu am avut de ce ma plinge...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users