Jump to content


Photo

Probleme deschidere hayon portbagaj


  • Please log in to reply
149 replies to this topic

#121 jagoman

jagoman
  • Oraş:Şimleu Silvaniei
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Comfort
  • Motorizarea:1.4 16v 75CP

Posted 09.05.2010 @ 21:40

Codare modul 09

Cod de baza :000000

fiecare optiune electrica are un cod ce trebuie adunat la aceasta valoare, de aceea voi incepe cu plus.

+00001 - remorca
+00002 - mecanism electric deschidere usa spate
+00004 - management incarcare activ (decupleaza anumiti consumatori cand e alternatorul suprasolicitat)
+00008 - control lumina interioara (cand se scoate cheia din contact se aprinde lumina interioara)
+00016 - varianta 4 usi (sincer nu stiu la ce foloseste) - rog completare de la cei care stiu
+00032 - scaune incalzite
+00064 - parbriz incalzit (pana in 04.02)
+00128 - oglinzi exterioare incalzite
+00256 - instalatie spalare faruri
+00512 - sensor ploaie
+01024 - mecanism electric deschidere usa spate cu impuls
+02048 - nefolosit
+04096 - nefolosit
+08192 - stergator/spalator spate cu functie confort (cand este pornit temporizarea stergerii parbrizului si cuplezi marsarierul va sterge odata luneta chiar si daca nu este activat stergerea lunetei din maneta)
+16384 - control pompa electrica benzina (se amorseaza pompa cand se deschide usa soferului)

tu ai postat codarea si dotarile pe care le ai
codarea 25770
conform dotarilor scrise de tine sigur ai: 16384+8192+128+32+8+4=24748
25770 - 24748 = 1022 -optiune neexistenta, dar exista cea 1024 deschidere haion cu impuls, deci iti lipsesc 1024-1022 = 2
25770+2 = 25772

25772 ar fi codarea corecta daca ai deschidere haion cu impuls. 25770 este gresita, implicit centrala electrica nu va lua in considerare incercarile de a opera prin impuls deschiderea haionului. Deci functioneaza doar manual.

Daca este doar aceasta deficienta de codare gresita se va rezolva problema.
Daca nu ai modul telecomanda OEM, nu se va deschide din telecomanda.
Unele module after-market au un fir pentru a opera deschiderea haionului prin impuls, doar ca acest fir trebuie tras pana la incuietoarea haionului, si conectat corect.

Si eu am modul telecomanda after-market, dar nu am tras inca firul pana in spate. Imi era lene sa demontez multe lucruri sa trag firul din modul. Oricum nu o simt lipsa.

Edited by jagoman, 09.05.2010 @ 21:41.


#122 BLiTZ

BLiTZ

    Moderator

  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Porsche/CUBE
  • Model:997/Sting 120 Pro 29
  • Motorizarea:aspirat/pedale

Posted 10.05.2010 @ 07:31

Uuuu, va complicati inutil de mult. Bluetux, mai mult ca sigur este problema la switch-ul de la tasta de deschidere de deasupra numarului. Asa am patit si eu. A oxidat contactul si s-a dus.
Metoda simpla si rapida de verificare: dai tapiteria de hayon jos, scoti mufa de la switch-ul de deasupra numarului. Cu o surubelnita inchizi broasca de hayon apoi faci scurt in mufa pe care ai scos-o intre cele 2 fire. Daca misca parghia aia de deschidere pe pe partea de jos a broastei de hayon-jos, bucata care ramane pe sasiu nu pe hayon, atunci clar e contactul de la numar. Desfaci butonul, il dezasamblezi si mergi frumos la mikado si iti iei un switch asemanator, il bagi acolo in locsor, il reglezi sus-jos dupa necesitati si cand totul e ok ii pui putin superglue ca sa ramana in pozitia aia si gata.

#123 jagoman

jagoman
  • Oraş:Şimleu Silvaniei
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Comfort
  • Motorizarea:1.4 16v 75CP

Posted 10.05.2010 @ 10:35

Bluetux a scris ca a fost verificat tot, inclusiv switchul. De aceea l-am intrebat de codare. I-am scris initial ce sa modifice, dar intrebarea era de ce ar trebui sa faca diferenta teoretic aceasta codare. I-am raspuns. Era candva siteul skodafaia.info care din pacate nu mai exista. Acolo erau aceste informatii si multe altele.

#124 bluetux

bluetux
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:OPEL & SKODA
  • Model:ASTRA H CDTI & FABIA
  • Motorizarea:101CP Isuzu&VW

Posted 10.05.2010 @ 12:30

switchul de la hayon e bun, a fost verificat, ori centrala nu comanda deschiderea ori e un fir intrerupt - parerea mea :icon_thumright: , o duc miercuri
din nou, o sa incerc si cu recodarea inainte, sper sa nu stric ceva...

#125 BLiTZ

BLiTZ

    Moderator

  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Porsche/CUBE
  • Model:997/Sting 120 Pro 29
  • Motorizarea:aspirat/pedale

Posted 10.05.2010 @ 13:02

Desfa mufa de la switch si ne intereseaza firul rosu/verde.
Apoi trebuie desfacut sub bord la calculatorul de retea electrica si cauti o mufa cu 6 pini (din care sunt numai 3 folositi) in dreptul careia scrie pe carcasa centralei XS5. Ei bine, scoti mufa (cu cheia scoasa din contact pentru nu a avea surprize) masori continuitatea firului rosu/verde de la portbagaj la mufa XS5/pinul 6.

Edited by BLiTZ, 10.05.2010 @ 13:03.


#126 bogdan_cj

bogdan_cj
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia
  • Motorizarea:1.2 12v HTP

Posted 10.05.2010 @ 14:51

Si eu am avut problema aceasta, in sensul ca firul rosu/verde era intrerupt si nu mai vroia portbagajul sa se deschida. Am schimbat cablul si acum totul merge perfect.

#127 bluetux

bluetux
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:OPEL & SKODA
  • Model:ASTRA H CDTI & FABIA
  • Motorizarea:101CP Isuzu&VW

Posted 10.05.2010 @ 18:22

Referitor la codare, mi se pare ca la mine e asa:

2 mecanism electric deschidere usa spate +8 control lumina interioara (cand se scoate cheia din contact, se aprinde lumina interioara
+32 scaune incalzite +128 oglinzi exterioare incalzite+1024 mecanism electric deschidere usa spate cu impuls
+8192 stergator/spalator spate cu functie confort + 16384 control pompa electrica benzina (se amorseaza pompa cand se deschide usa soferului)

rezulta fix 25770, deci e corecta.

Eventual, un 25774 (cu + 4 management incarcare activ -decupleaza anumiti consumatori cand e generatorul supraincarcat).

Cred ca ramane sa studiez schema electrica cu legatura la hayon, de care spuneati mai sus.

Multumesc pentru raspunsuri.

Edited by bluetux, 10.05.2010 @ 18:31.


#128 bluetux

bluetux
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:OPEL & SKODA
  • Model:ASTRA H CDTI & FABIA
  • Motorizarea:101CP Isuzu&VW

Posted 10.05.2010 @ 20:59

am incercat si recodarea cu 25772 - nu are nici un efect modificarea...

#129 jagoman

jagoman
  • Oraş:Şimleu Silvaniei
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Comfort
  • Motorizarea:1.4 16v 75CP

Posted 10.05.2010 @ 23:39

Ramane doar verificarea cablajului si a switchului.
Sper sa-i dai de cap.
Bafta multa.

#130 bluetux

bluetux
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:OPEL & SKODA
  • Model:ASTRA H CDTI & FABIA
  • Motorizarea:101CP Isuzu&VW

Posted 12.05.2010 @ 14:49

rezolvata si asta: mufa de la centrala electrica avea probleme- contact imperfect+pierdere de curent,
acum se deschide chiar si din telecomanda.

Multumiri pentru interes si raspunsuri!

:)) electricianul a zis ca a schimbat multe centrale electrice datorita montarii unor "instalatii"
after market de tipul inchiderii/deschiderii telecomandate... este suprasolicitata centrala sau e
destul de proasta din fabrica?

#131 BLiTZ

BLiTZ

    Moderator

  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Porsche/CUBE
  • Model:997/Sting 120 Pro 29
  • Motorizarea:aspirat/pedale

Posted 12.05.2010 @ 21:20

Miram-as. Cred ca centralele electrice de fabia (chiar si de fabia2) sunt cele mai solide componente, in sensul de fiabilitate. Totusi, sunt curios ce s-o fi intamplat la tine. Sper ca ai stat langa electrician si ai vazut si tu cum sunt infipte mufele alea acolo, destul de greu sa le clintesti "accidental". Marog, bine ca s-a rezolvat.

#132 darvin

darvin
  • Oraş:Focşani
  • Maşina:SKODA
  • Model:OCTAVIA
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 18.03.2012 @ 18:19

salut.am si eu o problema cu deschiderea si inchiderea portbagajului la o skoda octavia 2 fab 2007 care consta in urmatoarele:acum ceva timp daca deschideam din cheie numai portbagajul si apoi il coboram se inchidea automat,acum am observat ca numai face acelasi lucru se poate sa fie de la vreo setare ceva sau un defect?va multumesc

#133 CrisH

CrisH
  • Oraş:Botoşani
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia 1, 2002
  • Motorizarea:1,4 16v, AUA

Posted 18.03.2012 @ 19:27

fabia nu cred ca are aceasta optiune dar poti sa-l faci sa se incuie la aprox 20km/h

Edited by CrisH, 18.03.2012 @ 19:28.


#134 b0n3z

b0n3z
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia 2006
  • Motorizarea:1.2HTP 54CP

Posted 04.08.2013 @ 21:58

Salut,

Am montat pe masina o alarma care are si functia "deschidere portbagaj", dupa ce am "inteles" cum se leaga releul si motorasul, m-am gandit sa fac un mic test:

La conectarea Pin-ului 87 de la releu cu firul 2 al actuatorului (motorasului), actuatorul se inchide si sta in tensiune, lucru care nu cred ca-i normal, plus ca la actionarea butonului "deschidere portbagaj" din telecomanda actuatorul primeste comanda, se "deschide" revenind la starea initiala de "inchis", in tensiune... Deschiderea este mult mai lenta decat inchiderea, nu cred ca poate deschide portbagajul :D

O alta observatie: actuatorul se incingeee, rauuu, daca l-as lasa conectat cateva minute, cred ca se va topi :D

 

Uitati un video, cu ceea ce se intampla:

http://phpworld.zz.m...r Portbagaj.avi

Asa arata "matele":

wk6d.jpg

 

Stie cineva unde este problema ? eu CRED ca are legatura cu pinul 30 si 86 al releului pe care i-am legat intre ei si i-am conectat la "siguranta" +12V.

 

Multumesc frumos !


Edited by b0n3z, 04.08.2013 @ 22:05.


#135 b0n3z

b0n3z
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia 2006
  • Motorizarea:1.2HTP 54CP

Posted 05.08.2013 @ 21:58

Revin tot eu cu raspunsul, scuzati postul dublu, cred ca asa se observa mai bine rezolvarea.

 

Se pare ca problema este "releul" pe care il am; este unul cu 4 pini (nu contine pinul 87, doar 87a, diferentele dintre acestea ar fi ca 87a este normal inchis si are PLUS PERMANENT iar pinul 87 nu) de aici se explica si tensiunea in care sta motorasul + celelalte probleme.

Pentru rezolvarea problemei, am nevoie de un releu cu 5 pini (care contine si pinul 87 simplu).

 

Sper sa ajute pe cineva lucrul acesta :D



#136 b0n3z

b0n3z
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia 2006
  • Motorizarea:1.2HTP 54CP

Posted 08.09.2013 @ 14:06

Salut,

Am facut rost de releu cu 5 pini, "instalatia" merge, dar motorasul nu are destula putere pentru a deschide portbagajul; este adevarat, am un motorasul simplu, pentru usa, nu este special pentru portbagaj, cel special este mult mai puternic ? merita sa cumpar unul ?

Am facut si un mic video, uitati link-ul: http://www.fileshare.ro/e29843805

Multumesc :)



#137 carmina

carmina
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Touareg V10 tdi, Fabia
  • Model:Touareg 5.0
  • Motorizarea:4921 cc

Posted 08.09.2013 @ 20:42

Daca tija metalica nu are ,,puterea" de a actiona ,,limba" de culoare orange, inseamna ca motorasul pe care l-ai folosit nu este ok.

Ai alta alternativa?

Poate iti vine alta idee, vad ca esti ambitios...tin minte si cu butucul....nu te-ai lasat pana nu ai rezolvat problema.



#138 b0n3z

b0n3z
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia 2006
  • Motorizarea:1.2HTP 54CP

Posted 09.09.2013 @ 07:51

Multumesc mult pentru incurajari :-D
Ramane sa caut un motoras mai "dotat" si la un pret accesibil...
Am gasit la 50 lei cu toate accesoriile.. poate ma incumet sa-l iau :-D
Inca o data, multumesc si sa ai grija de tine.

#139 jagoman

jagoman
  • Oraş:Şimleu Silvaniei
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Comfort
  • Motorizarea:1.4 16v 75CP

Posted 09.09.2013 @ 20:10

Sa intelegem ca nu ai avut inchidere din fabrica?

 

In mod normal cum ti se deschide portbagajul? Nu trebuie sa apesi un comutator la usa din spate?



#140 b0n3z

b0n3z
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia 2006
  • Motorizarea:1.2HTP 54CP

Posted 10.09.2013 @ 11:47

Salut,

Nu, nu am avut inchidere din fabrica.

Portbagajul il deschid cu ajutorul unei manete; este aflata langa scaunul soferului (stanga jos).

Multumesc !






2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users